Hop til indhold

Hvalp 6 mdr. har pludselig fået alene hjemme problemer


Gæst Tolleren
 Share

Recommended Posts

Gæst Tolleren

Hejsa.

Mig og min kæreste har en dejlig hvalp/unghund på 6 mdr. Han fungerer præcis som en unghund i den alder nu skal. Desværre er han bare begyndt at hyle (flokkald) når vi går hjemmefra om morgenen...... vi har øvet alene hjemme fra dag 1, og han havde indtil for en måned siden, ingen problemer når vi gik om morgenen. Han bliver aktiveret og luftet om morgenen inden vi går, men i samme øjeblik vi tager jakke på, sidder han ovre ved døren og vil med, hvad gør man???? starter forfra på alene hjemme??? eller - er ved at blive lidt nervøs...for vil jo helst ikke ende med en hund der har alene hjemme problemer. Og så skærer det jo virkelig i hjertet når han hyler sådan... jeg ved at det stopper efter nogle min. men alligevel.....

Håber nogen derude har et godt råd.

Vh Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Nu har jeg en meget madglad hund, så når vi går og har sat nøglen i døren og er klar til at gå, så kaster jeg lige 5 små godbidder ind i gangen.

Hun syntes at vi går alt for lidt hjemmefra. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tolleren

tro mig det gør vi hver dag, men i samme øjeblik vi nærmer os døren, ænser han slet ikke maden. Han har kun øje for os!!!!! det er virkelig ikke en rar situation, og ingen af os har mulighed for at tage ham med på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
tro mig det gør vi hver dag, men i samme øjeblik vi nærmer os døren, ænser han slet ikke maden. Han har kun øje for os!!!!! det er virkelig ikke en rar situation, og ingen af os har mulighed for at tage ham med på arbejde.

Nå for søren, ja det kan jeg godt se, det er ikke sjovt hverken for jer, el. hunden. håber andre kan hjælpe, held og lykke:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i dag skrevet et indlæg i alene hjemme tråden om præcis samme problem. Min er knap 6 måneder og indtil for nylig var der ingen problemer med at være alene. Men nu er han begyndt at være lige glad med maden og går hellere med hen til døren når vi går ud - hvilket resulterer i peben og hyl. Jeg ved at han ikke bliver ved, men det er alligevel rigtig synd at han pludselig er så utilpas med det.

 

Mange alene hjemme problemer opstår først når hunden når en 6-7 måneder, så det er helt normalt. Jeg tror de fleste anbefaler ekstra aktivering. Hunden har jo også brug for mere nu da den ikke er helt lille længere. Men det kan selvfølgelig også være andre ting. Vi må se om der er nogen der har nogle gode råd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tolleren

vi har lige prøvet her til aften, at gå fra ham, hvor han var rigtig træt.....men samme resultat han hylede og peb i ca. 1 min. og veg ikka fra døren, vi gik så ind igen da han var stille. Ved simpelthen ikke havd man skal, han ku ik hænde at vokse fra det vel?:hmm: eller bliver det bare værre og værre, til man til sidst har en hund med et alvorligt problem.???? :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det ikke så lige til i dit tilfælde hvis hunden har hylet og pebet i en hel måned nu? Det kan være at du skal øve helt forfra, men hvor du hurtigere øger intervallerne?

 

Han peber vel ikke når I bare går hen og tager i håndtaget? Og så videre med lige at gå ud og gå ind igen. Måske skal han lige have repeteret tingene igen efter så lang tid med hylen.

 

Nogen hunde har også brug for rutiner i forbindelse med alene hjemme træningen. I starten var min ikke glad for at jeg efterlod ham flere gange om dagen. Så jeg forlod ham på det samme tidspunkt hver dag i et stykke tid og det hjalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tolleren

han piver ikke hvis vi tager i håndtaget, men ca.2 sek. efter at vi har lukket døren bag os, begynder han at pive, efter ydeligere ca. 20 sek. begynder han på flokkald, efter ca 1 minut, bliver han stille, men sidder stadig afventende foran døren, flokkaldet begyndte først for 3 dage siden. Så tror jeg/vi prøver at starte forfra......men igen er det jo svært, da vi jo er nødt til at køre!!! men tager en tur her i weekenden, og håber på lidt forbedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har ikke oplevet dette med mine to hunde, men jeg forstår godt at det gør ondt helt ind til hjertet når han sådan begynder at hyle op når I skal gå.

 

Er der sket ændringer i jeres hverdag som kan gøre ham lidt usikker?

 

Hvad giver I ham af mad når I går? Er det bare alm. tørfoder i madskålen, eller er det i en kong med noget lækkert guf i, evt. med noget leverpostej?

Sådan en kong kan nemlig komme i fryseren, hvilket også gør at det tager lidt længere tid for hunden at spise.

 

Bare et par tanker her fra :-)

 

Håber I finder en løsning på det, giv endelig ikke op:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

I er nok nødt til at gå helt tilbage i alene-hjemme-træningen. Hiv i dørhåndtag, når han ikke reagerer mere på det, så åben døren og luk igen. Når der igen ikke er en reaktion på det, så ud og ind igen etc etc.

Trænes sikkert maaaaange gange om dagen.

 

Og Små seperationsøvelser i dagligdagen, så han ikke følger jer over alt:5up:

 

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tolleren

vi har prøvet med alt muligt forskelligt foder om morgenen, problemet er at det der virker den ene dag, ikke virker den næste, for så har han luret at vi går.... vi er begyndt forfra på alene hjemme, og det har også hjulpet lidt, så tror det kommer......... der har ikke været nogen ændringer i hverdagen, det er samme rutine hver morgen. Det begyndte bare en dag. Han hyler ikke nær så længe nu, og heller ikke ligeså højt.... emn ville jo stadig gerne at han er tryg ved at vi går, så vi træner og træner og træner............................. :)

Tak for alle jeres svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Min hund var PRÆCIS sådan der, bare 7mdr.. han begyndte fra den ene dag til den anden at gø og hyle efter mig når jeg gik. Det var værst når jeg gik, for det er mors hund :slem:

Jeg cuttede alt hvad der havde med sjov og ballade og gøre i forbindelse med mig, og trænede så non-stop alene hjemme træning i 3 dage.

Jeg gik ret hårdt til værks, men det virkede til gengæld også hurtigt.

 

Startede helt forfra, overtøj, hen til døren, tag fat i håndtaget, åbne lukke gå ud og ind uden at lukke døren, gå ud og lukke døren - og hurtigt ind igen. osv.. Da jeg først kom uden for døren startede jeg med 10sek. For hver succes lagde jeg 15 sek til. Hvis det fejlede og han hylede trak jeg 15 sek fra igen.

 

Til sidst syntes Carlo at den dør var skide irriterende og jeg ku da bare gå hvis jeg ville det :klap:

Skal lige siges at jeg gik ud og ind af døren mere eller mindre konstant, fra jeg kom ind af døren og han faldt til ro satte jeg et stopur og ventede 5 min, så gik jeg ud igen.

 

Jeg sagde kun lige hej til ham når jeg kom ind igen - ingen hilsescener eller dyyyyyygtig hund. Bare davs..

 

Nu er der ingen problemer mere..:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Prøv forresten med et kalkben med fyld, så er i næppe så interesseret i jer mere.. Carlo har tømt sit, så nu kommer der en lille klat leverpostej i og så i fryseren natten over,så kan jeg bare gå min vej, hvis bare han får det ben...

Han er heller ikke til godbidder hvis jeg går, og han spiser slet ikke mad hvis jeg går.. Men kalkben med lidt leverpostej der er frossent er et hit..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...