Hop til indhold

Underlig kommentar på gåtur

Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Hej Alle på HF

Er netop kommet hjem fra eftermiddagsturen med mine 2 hunde - idag var min søn med mig.

På turen møder vi et lidt ældre par, som lige har mødt en hund de kender. Mine hunde kender også denne hund, og stopper som altid og vil snakke med den. Den ældre dame (ikke den anden hundeejer) siger så om mine hunde: det er godt nok nogle fede hunde...

Jeg må have set noget sjov ud i ansigtet - jeg blev helt paf! Så kiggede hun på min søn og jeg og gentog sig selv - ja de er godt nok fede. Tror jeg stod med åben mund og måbede:confused:

Hmmmf - spørg lige om jeg blev fornærmet. Men inden jeg havde nået at udtænkte det perfekte svar, var de gået videre.

Hvad bilder de sig ind? Min søn (som har svær ADHD) kiggede på mig og sagde: sådan må man da ikke sige om andres hunde.. Hun var dum.

Ja, min ene hund er da nok et par kg for stor - men ikke fed. Han er også højere end racestandarden, og har kraftige knogler osv. Meget robust. Ja vi kalder ham selv "tykmås" i kærlighed - men at helt fremmede mennekesker siger sådan, sårer mig faktisk - man skulle tro det var mine unger de havde sagt sådan om!

Den anden hund er bestemt ikke tyk - tværtimod, han er meget slank og petit, og vejer lige i underkanten.

Hundene har samme far, kommer fra samme kennel, får samme foder (selvfølgelig tilpasset deres vægt osv.).

Hvad går der lige af folk?

En meget forundret Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeejjj, det kan man da ikke??!! :shock: Det er virkelig som at kommentere folks børn - det gør man bare ikke, hvis ikke man kender vedkommende meget godt! Du skulle ha' klemt damen på sideflæsket og kommenteret hendes egen foderstand...

Eller hendes slaskede rynker :blink:.

- ej, synes virkelig det er forkert gjort af hende, og hun kan da slet ikke være bekendt at sige sådan noget :stupid:.

Men hvor er din søn da sød at sige sådan noget :blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker børn, de fpr simpelthen sagt tingene så direkte, jeg kunne dog ønske din søn havde sagt det til damen :klap:

Når jeg er afsted med min 12 årige niece (som også lider af den sygedom) og hun ser nogle bryde reglerne, kommenter hun det også - dog er hun begyndt kun at sige det til mig, EFETR situationen er sket, var sjovere dengang hun var lille..........

Moster, hvorfor kigger den gamle dame sig ikke for inden hun gik over vejen........... sagt ligeså højt at hele Mårslet OG den gamle dame kunne hører det, nørj hvor der blev skulet.

Nå, men for at komme tilbage til emnet, nogle mennesker er bare underlige :mrgreen: og har ikke den der tærskel :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker børn, de fpr simpelthen sagt tingene så direkte, jeg kunne dog ønske din søn havde sagt det til damen :klap:

Når jeg er afsted med min 12 årige niece (som også lider af den sygedom) og hun ser nogle bryde reglerne, kommenter hun det også - dog er hun begyndt kun at sige det til mig, EFETR situationen er sket, var sjovere dengang hun var lille..........

Moster, hvorfor kigger den gamle dame sig ikke for inden hun gik over vejen........... sagt ligeså højt at hele Mårslet OG den gamle dame kunne hører det, nørj hvor der blev skulet.

Nå, men for at komme tilbage til emnet, nogle mennesker er bare underlige :mrgreen: og har ikke den der tærskel :vedikke:

Så skulle du prøve denne. Moster, Hendes hund glemte noget, det må man da ikke, da det er et være svineri. Sagt inde på gågaden i vejle, da en dame ikke samlede op efter sin hund. Der var flere som grinte og damen måtte gå tilbage og samle op.

Redigeret af ridiger
Link til indlæg
Del på andre sites

...eller min lillebrors kommentar til en meget stor og høj dame,

"mor, se lige den store dame!". Min mor vælger, til hendes store fortrydelse, at ignorere hans påpegelse. DUMT. Ungen spørger da bare igen, denne gang endnu højere "Mor mor! SE lige den store dame!!!!".

Hvad gør en klog i den situation? Hun siger: "Ja, nogle mennesker er store, mens andre er små".

Det kan man jo grine af .. Men når et voksent og, skulle man gå ud fra, dannet menneske direkte står og siger noget grimt om noget/nogen man holder af, så skal de bare have igen af samme skuffe og sættes lidt på plads. Hun havde absolut ingen grund eller ret til at kommentere på dine hunde, og da slet ikke når det var negativt!

Men man må da gå ud fra at hun er blevet lidt småskør eller dement på sine gamle dage. At det ikke er pænt at kalde andre fede/tykke er jo noget man lærte i børnehaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke særlig pænt sagt. Jeg ville nok også blive lige så forbløffet.

Jeg mødte engang en dame med sin vovse. Hun sagde meget strengt til mig at jeg skulle bruge en sele til min hund, for halsbåndet var da ikke sikkert nok.

Hun gik selv med krøkke og skinne på det ene ben. Da vi passerer hinanden trækker hendes hund hen mod min, og hun er ved at falde.

Hvor er lige sikkerheden i det? :damn:

P.S: Min vovses halsbånd er lige som det skal være :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor er jeg glad for at høre, at det ikke bare er mig, der er pivet!

Ærger mig stadig over, at jeg ikke havde et kvikt svar klar, men var bare så forbløffet over at et voksent menneske kunne sige sådan noget.

Altså, min søn har da også ind imellem fået sagt noget mindre smart lidt for højt - men sådan er børn jo - ADHD eller ikke ADHD :blink: - men tænk at man kan blive så stødt på sine hundes vegne...

Hilsen Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Hej Alle på HF

Er netop kommet hjem fra eftermiddagsturen med mine 2 hunde - idag var min søn med mig.

På turen møder vi et lidt ældre par, som lige har mødt en hund de kender. Mine hunde kender også denne hund, og stopper som altid og vil snakke med den. Den ældre dame (ikke den anden hundeejer) siger så om mine hunde: det er godt nok nogle fede hunde...

Jeg må have set noget sjov ud i ansigtet - jeg blev helt paf! Så kiggede hun på min søn og jeg og gentog sig selv - ja de er godt nok fede. Tror jeg stod med åben mund og måbede:confused:

Hmmmf - spørg lige om jeg blev fornærmet. Men inden jeg havde nået at udtænkte det perfekte svar, var de gået videre.

Hvad bilder de sig ind? Min søn (som har svær ADHD) kiggede på mig og sagde: sådan må man da ikke sige om andres hunde.. Hun var dum.

Ja, min ene hund er da nok et par kg for stor - men ikke fed. Han er også højere end racestandarden, og har kraftige knogler osv. Meget robust. Ja vi kalder ham selv "tykmås" i kærlighed - men at helt fremmede mennekesker siger sådan, sårer mig faktisk - man skulle tro det var mine unger de havde sagt sådan om!

Den anden hund er bestemt ikke tyk - tværtimod, han er meget slank og petit, og vejer lige i underkanten.

Hundene har samme far, kommer fra samme kennel, får samme foder (selvfølgelig tilpasset deres vægt osv.).

Hvad går der lige af folk?

En meget forundret Trine

´

Sikke da en ubehøvlet kommentar at komme med - troede ældre mennesker havde mere pli! :damn:

Har også selv prøvet at møde en dame, som lige syntes hun skulle affyre følgende kommentar om Chilli: " ja, hun lider da ingen nød kan jeg se..." :evil:

Chilli var dengang kun ca. 1½ år gammel og absolut ikke for tyk!

(Siden hen er der ganske vist røget 2-3 kg for meget på...:genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gamle damer er underlige.

Basse er aaalt for tynd, og jeg har i samråd med min dyrlæge kæmpet en indædt kamp med helt voldsomme fodermængder og ren fedt osv. for at få hende fedet lidt op..

For ca. 14 dage siden møder jeg så min nabo på en gåtur. Hun er flink, men gammel (og blander sig i ALT! I ved, typen der konstant ved hvem jeg har på besøg og hvornår jeg går ind og ud af døren).

Hun kigger på hunden og siger "hun har da taget på hva?" Jeg siger MEGET stolt "Yeps, det har hun!" (jeg har jo tydeligvis ikke fattet pointen :stupid:), Gerda siger så "hun får nok for meget at spise" og går så sin vej... Nøøj, tror jeg så dum ud i ansigtet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg har efterhånden vænnet mig til det og smiler bare når jeg får kommentarer med på vejen :mrgreen: (det undgår man altså ikke med en pelsbold som min :vedikke:)

Jason er jo med på arbejde ca. 1 gang i ugen og det er dog heldigvis flest positive kommentarer - de negative er altid pakket pænt ind (noget a la "ja vi har jo alle vores racer vi kan lide":rolleyes:)

Jeg ville dog have givet igen hvis folk kaldte min hund for fed op i ansigtet af mig, for så er det ikke længere racen der er noget galt med, men min hund specifikt og dét vil jeg ikke lade passere:fornaermet: (min hund har dog ikke chance for at blive kaldt tyk - 4,2 kg siger vægten, optimalt skal den være 5-5,5 kg :damn:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Jeg er blevet spurgt; er der stamtavle på din hund? Svare, ja det er der. Hvorefter jeg så får svaret: Når men, han ligner ikke en rigtig labrador. :stupid:

Vælger bare at grine over sådan noget.

"Det er vist godt du holder dig til markprøver, for din hund er vist for grim til at komme på udstillinger. Prøv at se hendes øre!" Det var en person, jeg gik på samme træningshold med. Det var sagt i fuld seriøsitet.

Mit svar var ganske simpelt:"Det er ikke en tæve". Men der var jeg tæt på at blive sur - hvilket er ganske imponerende (det er meget svært, at gøre mig sur).

Link til indlæg
Del på andre sites