Hop til indhold

Kæledyrsmesse Fredericia april 2011


 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej
Det kan jo sagtens være, at DDH tillader alle stamtavler til deres udstillinger, men jeg tror ikke, at DKK tillader deres stamtavler at stille op til udstillinger i de andre foreninger.

 

Det kan godt ske.

har ikke en dyt forstand på udstilling :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 231
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Gæst MorTilKatja

Jeg har fundet ud af at hvis jeg kommer bliver det d. 9. jeg har desværre ikke råd begge dage, og har fundet ud af der kommer en Burmeser d. 9. som jeg pt kun har set billeder af, som jeg skal hen og gramse på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Jeg tror også jeg skal et smut forbi. Så kan jeg aflevere min datter ved min mor, hun bor nemlig kun 2 min kørsel fra messecenteret, så kan de få en hyggedag og jeg kan nyde en masse dejlige dyr, samt shoppe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forklar mig lige hvorfor DKK har så små sko på? :hmm:

 

Der må da være en logisk forklaring :confused:

 

Hvorfor er det at gå i små sko, at der i udstillingsreglerne er indskrevet, at man ikke må udstille sin hund i andre foreninger DKK ikke anerkender? Der er så mange punkter i verden, hvor man ikke kan være medlem af to konkurrerende virksomheder, foreninger, hold etc. samtidig.

 

Som udstiller i DKK underskriver man ved hver tilmelding, at man er bekendt med udstillingsreglementet og at man dermed ikke udstiller sin hund i andre foreninger (der ikke er anerkendt af DKK).

 

For mig at se, er det et spørgsmål om, at man fra DKK's side ikke ønsker, at det arbejde der lægges i brandet og hundene med sådan en tavle, udvandes i andre klubber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det at gå i små sko, at der i udstillingsreglerne er indskrevet, at man ikke må udstille sin hund i andre foreninger DKK ikke anerkender? Der er så mange punkter i verden, hvor man ikke kan være medlem af to konkurrerende virksomheder, foreninger, hold etc. samtidig.

 

Som udstiller i DKK underskriver man ved hver tilmelding, at man er bekendt med udstillingsreglementet og at man dermed ikke udstiller sin hund i andre foreninger (der ikke er anerkendt af DKK).

 

For mig at se, er det et spørgsmål om, at man fra DKK's side ikke ønsker, at det arbejde der lægges i brandet og hundene med sådan en tavle, udvandes i andre klubber.

 

 

Fordi i mine øjne (jeg udstiller jo ikke) kan jeg ikke se hvorfor det er sådan en stor deal at man udstiller andre steder end DKK. Hvorfor skal det, at være medlem der, være en afgrænsning af at få flere titler på sin hund?:vedikke::vedikke:

Det burde jo være op til ejeren hvor de havde lyst til at udstille.

Jeg kunne forstå det hvis de var ansat af DKK, men det er man jo ikke som betalende medlem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Fordi i mine øjne (jeg udstiller jo ikke) kan jeg ikke se hvorfor det er sådan en stor deal at man udstiller andre steder end DKK. Hvorfor skal det, at være medlem der, være en afgrænsning af at få flere titler på sin hund?:vedikke::vedikke:

Det burde jo være op til ejeren hvor de havde lyst til at udstille.

Jeg kunne forstå det hvis de var ansat af DKK, men det er man jo ikke som betalende medlem :mrgreen:

 

Jeg er helt med på din undren, men igne nu kender jeg så kun katte udstillinger :oops:

 

I Danmark har vi Felis Danica (SOm har 4 under klubber) som hører under FIFé og så har vi Viking Cats, der hører under TICA..

 

Felis Danica får man EX1 og certer, hos TICA får man (så vidt jeg har forstået) points, der til sidst ligges sammen..

 

Ved katte må man gerne udstille en kat med FIFé tavle i TICA, men TICA's points tæller ikke med i FIFés udstillinger og omvendt...

 

Jeg har ikke selv prøvet TICA udstillinger, da jeg ikke har haft en race der var godkendt hos dem, men har været med som tilskuer.. Der kommer kattene op til flere forskellige dommere på 1 dag..

 

Ved FIFé kommer de op min. 1 gang, så kan de så komme op en gang mere hvis de skal udtages til NOM, hvis de bliver udtaget til NOM, kommer de så op på scenen til sidst :)

 

Hvis katte verdenen kan finde ud af at skille det ad, forstår jeg ikke hvorfor hundene ikke også kan :vedikke:

 

Man kan jo ligesom ved kattene sige at DKK udstillings point kun tæller hos DKK, og de andre klubber (ja jeg har ikek lige styr på hunde klubberne :oops:) gælder kun deres point hos dem..

 

Hvis den så har DKK stamtavle kunne man sige at den kun kan blive avlsgodkendt med DKK points...

 

(Ved katte skal den ikke avlsgodkendes på udstilling, der er det op til hver opdrætter, desværre, på det punkt måtte det godt være som ved hundene :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Nu får man jo ikke flere titler på sin hund af at komme på en DDH-udstilling. DKK anerkender ikke andre resultater end de der er opnået i FCI hvorfor man jo ikke kan bruge et DDH-cert til noget.

Man må ikke avle i flere foreninger (hverken for DDH eller "de andre"), så resultater opnået i en anden forening, giver ikke rigtigt en noget.

 

I øvrigt gælder det osse i flere af de andre klubber, at man som medlem ikke må udstille i andre klubber.

 

Det er jo ligesom hvis man er medlem af SF -så bliver du nok heller ikke populær hvis du er aktiv i DF :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Ja også det, men jeg synes nu, at flere og flere af dem er gået væk fra foderprøver. I stedet kan man få lov til at købe en pose med ½ kg for en lille pris.

 

Ved jeg da ikke helt om der er rigtigt. Sidst jeg var på udstilling i november 2010, fik jeg foderprøver fra flere firmaer og desuden 0,5 kg godbidder, så var glad for at jeg købte et trimbord på hjul, så jeg kunne køre varene ud til bilen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg da ikke helt om der er rigtigt. Sidst jeg var på udstilling i november 2010, fik jeg foderprøver fra flere firmaer og desuden 0,5 kg godbidder, så var glad for at jeg købte et trimbord på hjul, så jeg kunne køre varene ud til bilen. :-D

 

Til DKK-udstillingen i Fredericia i sidste uge var det kun Arion, Olivers og Happy Dog, der udlevereder. Eukanuba, Tholo, Techni-Cal og et mere som jeg ikke kan huske gjorde ikke. Royal Canin, som ikke var der, plejer heller ikke at gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg skal jo så arbejde i den weekend :stupid: Men nu prøver jeg lige at snakke med min vejleder, og kan jeg få fri medbringer jeg Martin OG Aslan.

 

Vaccinationstest, er det bare de der krydser i ens sundhedsbog og så klistermærkerne der er sat ved siden af? Med dr dyrs underskrift på?

 

og jo jeg vil mene det bare er det du beskriver :5up:

 

Kan det forresten passe at det ikke koster ekstra for gæstehund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...