Gæst karina73 Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 nu skal jeg lige høre om det der lammeskind til hvalpe . jeg har læst flere steder at det er godt for hvalpe at være i . hvorfor er det, det .:hmm: hvad er bedst for nyfødte vapser at ligge i ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Jeg ville købe vetbeds, de kan også vaskes på rimelig høje grader. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Du kan først bruge ægte lammeskind når hvalpene er så store at de går ud af kassen, hver gang de skal gøre sig rene. Så ihverfald nok først fra 4 uges alderen. Ellers bliver det en bakteriebombe. De kunstige skal også skiftes og vaskes hver dag, ofte flere gange daglig hvis tævens underliv flyder meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis man er heldig, kan man finde vetbeds meeeeget billigt hos Ikea - i hvert fald her i Odense. De er dog hurtigt udsolgt, pga. den faste lave pris... Ellers er vetbeds generelt ret dyre, desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 tak. men det vil sige at vetbeds er det bedste at bruge og så jeg skal købe en 3 stykker så det kan blive skiftet et par gange om dagen . er der andre steder ind ikea jeg kan købe det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 tak. men det vil sige at vetbeds er det bedste at bruge og så jeg skal købe en 3 stykker så det kan blive skiftet et par gange om dagen . er der andre steder ind ikea jeg kan købe det Hvis Vetbeds er det jeg tror det er (et vådliggerlagen med frotte på oversiden og pvc på undersiden så tis ikke render igennem) så kan det købes i Jysk, både i pakker og metermål, og ellers tror jeg også sådan noget kan købes i Føtex. De sælger da ihvertfald lagner og sengelinned, så mon ikke ? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 tak. men det vil sige at vetbeds er det bedste at bruge og så jeg skal købe en 3 stykker så det kan blive skiftet et par gange om dagen . er der andre steder ind ikea jeg kan købe det Har godt nok aldrig haft hvalpe selv, men 3 styks lyder umiddelbart af for lidt... Hvis du skal kunne skifte et par gange pr. dag så skal du jo ha' alle 3 rene hele tiden. De fleste dyrehandler har vetbeds, men godt nok til en helt anden pris end Ikea. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis Vetbeds er det jeg tror det er (et vådliggerlagen med frotte på oversiden og pvc på undersiden så tis ikke render igennem) så kan det købes i Jysk, både i pakker og metermål, og ellers tror jeg også sådan noget kan købes i Føtex. De sælger da ihvertfald lagner og sengelinned, så mon ikke ? :blink: Nej, vetbeds fungerer omvendt - tis skal netop kunne løbe lige igennem, så hvalpene ligger tørt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Nej, vetbeds fungerer omvendt - tis skal netop kunne løbe lige igennem, så hvalpene ligger tørt! kan jeg så også købe det i jysk for er lidt på herrensmark med det her , Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 kan jeg så også købe det i jysk for er lidt på herrensmark med det her , Jeg har aldrig set en i min lokale Jysk, i hvert fald... De kan også købes på nettet, f.eks. her: http://dalumdyrehandel.dk/shop/vet-bed-graa-874p.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 så må jeg lige for kigget der ind :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Du skal først have målet på din fødekasse, for hvis det ikke ligger plant op til kanterne kan en hvalp kunne under og dø. En træt tæve kan træde/ligge den ihjel. Mine de første er fra internetbutikken THOLO, nogle fra udstillingers boder.Og de ældste er over 8 år nu. Disse findes i flere kvaliteter, men synes de alle er gode. Kan skæres til med hobbykniv eller stor saks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Du skal først have målet på din fødekasse, for hvis det ikke ligger plant op til kanterne kan en hvalp kunne under og dø. En træt tæve kan træde/ligge den ihjel. Mine de første er fra internetbutikken THOLO, nogle fra udstillingers boder.Og de ældste er over 8 år nu. Disse findes i flere kvaliteter, men synes de alle er gode. Kan skæres til med hobbykniv eller stor saks. Hmmm, du siger noget... Og hvorfor kan jeg nu ikke huske hvem det er der sælger vet-bed i metermål..?? Det kan nemlig fåes, og det er vist også forholdsvis billigere end de færdigklippede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 det lyder da godt at man kan få det i meter mål og du må meget gerne sige til hvis du finder ud af det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts