Hop til indhold

lammeskind

Gæst karina73
 Share

Recommended Posts

Gæst karina73

nu skal jeg lige høre om det der lammeskind til hvalpe . jeg har læst flere steder at det er godt for hvalpe at være i . hvorfor er det, det .:hmm:

hvad er bedst for nyfødte vapser at ligge i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan først bruge ægte lammeskind når hvalpene er så store at de går ud af kassen, hver gang de skal gøre sig rene. Så ihverfald nok først fra 4 uges alderen. Ellers bliver det en bakteriebombe.

De kunstige skal også skiftes og vaskes hver dag, ofte flere gange daglig hvis tævens underliv flyder meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak. men det vil sige at vetbeds er det bedste at bruge og så jeg skal købe en 3 stykker så det kan blive skiftet et par gange om dagen .

er der andre steder ind ikea jeg kan købe det

Hvis Vetbeds er det jeg tror det er (et vådliggerlagen med frotte på oversiden og pvc på undersiden så tis ikke render igennem) så kan det købes i Jysk, både i pakker og metermål, og ellers tror jeg også sådan noget kan købes i Føtex. De sælger da ihvertfald lagner og sengelinned, så mon ikke ? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak. men det vil sige at vetbeds er det bedste at bruge og så jeg skal købe en 3 stykker så det kan blive skiftet et par gange om dagen .

er der andre steder ind ikea jeg kan købe det

Har godt nok aldrig haft hvalpe selv, men 3 styks lyder umiddelbart af for lidt... Hvis du skal kunne skifte et par gange pr. dag så skal du jo ha' alle 3 rene hele tiden.

De fleste dyrehandler har vetbeds, men godt nok til en helt anden pris end Ikea.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Vetbeds er det jeg tror det er (et vådliggerlagen med frotte på oversiden og pvc på undersiden så tis ikke render igennem) så kan det købes i Jysk, både i pakker og metermål, og ellers tror jeg også sådan noget kan købes i Føtex. De sælger da ihvertfald lagner og sengelinned, så mon ikke ? :blink:

Nej, vetbeds fungerer omvendt - tis skal netop kunne løbe lige igennem, så hvalpene ligger tørt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal først have målet på din fødekasse, for hvis det ikke ligger plant op til kanterne kan en hvalp kunne under og dø. En træt tæve kan træde/ligge den ihjel. Mine de første er fra internetbutikken THOLO, nogle fra udstillingers boder.Og de ældste er over 8 år nu. Disse findes i flere kvaliteter, men synes de alle er gode. Kan skæres til med hobbykniv eller stor saks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal først have målet på din fødekasse, for hvis det ikke ligger plant op til kanterne kan en hvalp kunne under og dø. En træt tæve kan træde/ligge den ihjel. Mine de første er fra internetbutikken THOLO, nogle fra udstillingers boder.Og de ældste er over 8 år nu. Disse findes i flere kvaliteter, men synes de alle er gode. Kan skæres til med hobbykniv eller stor saks.

Hmmm, du siger noget... Og hvorfor kan jeg nu ikke huske hvem det er der sælger vet-bed i metermål..?? Det kan nemlig fåes, og det er vist også forholdsvis billigere end de færdigklippede.

Link til indlæg
Del på andre sites