Gæst heidi2910 Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Hej.... Nogen der kan hæjpe, jeg har fået en cockerspaniel hvalp han er nu 14 uger, da jeg hentede ham havde han virkelig meget skæl, de sagde det var hvalpe skæl og at jeg sku bade ham i olie, det prøvede jeg meen det hjalp ikke, han bed og kløede sig meget, tog ham til min dyrelæge som sagde det var pelslus, han fik en pipette ting i nakken som sku hjælpe inden for nogen dage, der er nu gået 14 dage og jeg syntes sgu ikke det har hjulpet, han lugter forfærdeligt, klør sig stadig og har stadig skæl... Har såå de sidste par dage opdaget han har mistet pels i ansigtet og under kæben:hmm:jeg har tid hos dyrelægen igen d 11/11 meen det kunne være super med nogen ider eller gode råd for den lugt er ikke til at holde ud:cry: kh heidi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 jeg tror han har allergi af en art Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 En hvalp i den alder bør være i orden og kun lugte ala babyhund.Jeg ville gå til dyrlægen straks og få undersøgt for hårsækmider og alt andet muligt. Det er forhåbenlig ikke en opdrætter med Dansk Kennel Klub medlemsskab, der afleverer en hvalp med problemer. Men hvis det er, så skal du nok sikre dig at få dyrlægen betalt af opdrætter.For opdrætter har jo kendt til problemet.Så bed Dr Dyr om at lave en udførlig regning, hvis du skal redde lidt penge. En så lille hvalp skal ikke bruge sin energi på at klø sig- den skal gerne være sund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ixia Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Jeg synes også du skal tage dyrlægen igen. Men Giv lidt olivenolie eller solsikke olie i maden, hvis du ikke allerede gør det. Det hjælper på tør hud og mat pels. Vores ene kat havde meget skæl og tør pels, da vi fik hende. Men 14 dage efter med olie... Meget flot pels. :klap: Mangler pels i ansigtet lyder mærkeligt? hvis hun klør sig meget, måske noget hudbetændelse.... :hmm: Held og lykke med den lille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Det lyder virkelig ikke godt... Jeg ville ikke vente til 11/11, men se at komme afsted til en dyrlæge snarest. Hvis din egen dyrlæge ikke har tid før, så se om ikke du kan finde en anden der har. Bor du i (eller i nærheden af) en større by, så er der måske flere at vælge imellem? Du kunne også se om du evt. kunne finde et sted med speciale i hudsygdomme/hudproblemer..? Pøj pøj med din vaps! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Det er forhåbenlig ikke en opdrætter med Dansk Kennel Klub medlemsskab, der afleverer en hvalp med problemer. Der er da ikke forskel på om opdrætteren er medlem af DKK eller ej. Købeloven gælder for alle, og får man udleveret en hvalp med "fejl" har man krav på erstatning. Alligevel forstår jeg ikke at køber vælger at tage imod en hvalp som ikke er rask. Det ville have været bedre at vente et par uger og så lade det være opdrætters problem, udgift og besvær, at få hvalpen helt rask. PS. har du checket protein indholdet i foderet, det kan for nogle hvalpe være for højt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Synes også det lyder som hårsækmider. Vi har haft en hund med det for mange år siden, han fik medicin og speciel shampoo han skulle vaskes i. Han lugtede også. Hårsækmider er medfødte, men nogle danner for mange, så ikke alle bliver ramt. Hvis det viser sig ikke at være det, så prøv at spørg om det kan være skab. Det giver sår, men i starten ee det mere som små tørre områder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Til Sigurd. Jeg ved da godt hvordan købeloven nogenlunde fungerer, men det er ulige nemmere at få refusion, hvis det er en DKK hvalp, end hvis det er en tilfældig engangopdrætter uden medlemsskab og stambøger. Så har man kun cevilt søgsmål, som er skidedyrt og besværligt. DKK anerkender da ikke, at vi sælger behandlingkrævende hvalpe uden der er beskrevet noget vedr dette i en salgsaftale. Det kunne jo forekomme at man som opdrætter blev i tvivl om noget vedr en hvalp, der skulle afhentes og folk ønskede den , pga ferier, lån af bil til afhentning eller lignende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Jeg tror at Frontline spray kan tage det, hvis det da ikke er allergi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Hej.... Nogen der kan hæjpe, jeg har fået en cockerspaniel hvalp han er nu 14 uger, da jeg hentede ham havde han virkelig meget skæl, de sagde det var hvalpe skæl og at jeg sku bade ham i olie, det prøvede jeg meen det hjalp ikke, han bed og kløede sig meget, tog ham til min dyrelæge som sagde det var pelslus, han fik en pipette ting i nakken som sku hjælpe inden for nogen dage, der er nu gået 14 dage og jeg syntes sgu ikke det har hjulpet, han lugter forfærdeligt, klør sig stadig og har stadig skæl... Har såå de sidste par dage opdaget han har mistet pels i ansigtet og under kæben:hmm:jeg har tid hos dyrelægen igen d 11/11 meen det kunne være super med nogen ider eller gode råd for den lugt er ikke til at holde ud:cry: kh heidi Det ville være rart, hvis du ville fortælle om din hund har fået det bedre og om du har fået opklaret hvad problemet er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Underligt, men jeg kiggede lige på trådstarters profil, og konstaterede at vedkommende ikke har besøgt denne side, siden tråden blev startet. Hvorfor søger man hjælp, når man ikke læser de svar man får. Selvfølgelig kan der være en god forklaring, men det virker da besynderligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Underligt, men jeg kiggede lige på trådstarters profil, og konstaterede at vedkommende ikke har besøgt denne side, siden tråden blev startet. Hvorfor søger man hjælp, når man ikke læser de svar man får. Selvfølgelig kan der være en god forklaring, men det virker da besynderligt. Havde ikke set at tråden var så gammel- - Men skriver man en sådan tråd, kan man i det mindste skrive hvoran det er gået hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Jeg synes også det er underligt... Plus at jeg sq tænker på den stakkels hund - gad vide hvordan det gik med den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret November 18, 2010 Rapporter Share Besvaret November 18, 2010 Jeg tror også det er hårsækkemider, jeg har en gammel hund der lige er færdig men en kur med ugentlige indsprøjtninger med detomax.Sygdommen ses tit hos hvalpe hvorimod det hos gamle hunde er pga. nedsat imumforsvar. (Jeg har skrevet og spurgt til hunden) :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts