Hop til indhold

Skovflåter.

Gæst Pipsok
 Share

Recommended Posts

Gæst Pipsok

Hej herinde i hundeland.:mrgreen:

Jeg har et spørgsmål vedrørende de forb**** skovflåter, som jo er i stort tal derude. Hvad gør i for at forebygge, de bider på. Jeg ved man kan købe de der ampuller mod lopper og skovflåter, men er det noget der er skadeligt i længden og virker de egentlig??

Jeg har idag igen haft flåte kontrol herhjemme, og jeg pillede 3 af ham:( Syntes det er synd for ham, og så er de virkelige så ulækre:shock::shock: Får helt gåsehud bare ved tanken. Håber i lige smider et godt råd af.

Sommer hilsner Anita Og Maximus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Uuh oplagt- så kan jeg få spurgt til det der bayvatic (tror jeg det hedder), som jeg har set noget om på nettet og i blade. Er der nogen, der har erfaring med det? Virker det?

Bruger også Bayvantic og det virker som en beskyttende lag så de slet ikke hopper på. Det samme gælder for lopper.

Mange produkter virker jo først idet flåten/loppen bider, men Bayvantic virker så de slet ikke hopper på.

Jeg kan helt klart anbefale Bayvantic :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Vi bruger hvidløg, lidt i maden hver dag.

Min hund har haft 3 flåter i år, det på trods af at vi næsten dagligt går i skov og på marker. :-)

Hvidløg har vi også prøvet, men Alice kan ikke fordrage det, så det stoppede vi hurtigt med igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger også Bayvantic og det virker som en beskyttende lag så de slet ikke hopper på. Det samme gælder for lopper.

Mange produkter virker jo først idet flåten/loppen bider, men Bayvantic virker så de slet ikke hopper på.

Jeg kan helt klart anbefale Bayvantic :5up:

Der står på pakningen at nyligt medicinerede dyr ikke må sove sammen med ejer :confused: Betyder det bare at det skal gives om morgenen og så er det okay om aftenen at hunden ligger i sengen ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står på pakningen at nyligt medicinerede dyr ikke må sove sammen med ejer :confused: Betyder det bare at det skal gives om morgenen og så er det okay om aftenen at hunden ligger i sengen ? :-D

Sådan plejer jeg at gøre i hvert fald og jeg har ikke oplevet noget ubehag eller noget... faktisk er jeg rigtig "dygtig" til at ae Ozzie, selv når hun lige har fået det på men jeg har ikke mærket noget til noget, så jeg tror ikke det er så farligt. - Eller også er jeg bare en daredevil. :lol: Men jeg prøøver at holde mig fra alt for meget tæt kontakt de første timer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Uuh oplagt- så kan jeg få spurgt til det der bayvatic (tror jeg det hedder), som jeg har set noget om på nettet og i blade. Er der nogen, der har erfaring med det? Virker det?

Jeg vil så gerne høre, om der er nogen, der har erfaring med Frontlines mod lopper, lus og flåter?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så gerne høre, om der er nogen, der har erfaring med Frontlines mod lopper, lus og flåter?:confused:

Jeg bruger ikke nogen midler selv da vi ikke har flåter i området, men mine forældre bruger Frontline

På den ene hund virker det fint, men på hvalpen virker det slet ikke. Selv om den får Frontline hver 14 dag kan jeg sidde og pille over 40 flåter af den hver gang.

har bedt dem om at prøve hvidløgspiller, da gift åbenbart ikke virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi giver det om morgenen inden vi tager på arbejde.

Når vi så kommer hjem undgår vi at røre i nakken (hun er jo en mellemstr. hund og derfor får hun den kun i nakken efter anbefaling fra dr. dyr), men om natten får hun lov til, at sove hos os for så er der gået mange timer :5up:

Du skal også være opmærksom på, at andre hunde/dyr ikke må slikke hunden i nakken/ på kroppen de første timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Hvordan virker det egentlig? Hvad gør man, og hvor ofte? ... og må man også lige spørge om pris, og hvor det købes? :oops: ... sry :lol:

Det er pipette som gives i nakken (ved mindre hunde) / 4 steder hen over ryggen (ved størrere hunde).

Der gives 1 hel pipette hver 4.uge og man køber efter hundes vægt.

Der er 4 pipetter i 1 pakke.

Kan ikke huske prisen, men det kan købes hos din dyrlæge som så også kan give dig nødvendig info. og svare på spørgsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Jeg bruger ikke nogen midler selv da vi ikke har flåter i området, men mine forældre bruger Frontline

På den ene hund virker det fint, men på hvalpen virker det slet ikke. Selv om den får Frontline hver 14 dag kan jeg sidde og pille over 40 flåter af den hver gang.

har bedt dem om at prøve hvidløgspiller, da gift åbenbart ikke virker.

Mht Frontline, så SKAL der gå min 4 uger mellem behandlingerne. Læs lige vejledningen, for det er jo gift og det kan ikke være godt for hunden hvis det bliver overdoseret.

Vi har selv købt frontline til Kenzo, men jag kan ikke rigtig sige om det virker endnu. Vi har jo kun haft ham i 2 dage. Men vi har altid brugt det til vores katte, og der virker det rigtig fint. Ingen lopper og flåter på dem og det har der aldrig været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Ja, jeg har brugt det gennem længere tid til Labell.

MEN... det virker ikke på hende, hun får lopper i stortal selv om hun er velbehandlet med Frontline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Hvis man skal have en effekt mod flåter skal man købe Frontline Combo. Ikke den alm. Frontline.

Effekten mod flåter holder 4 uger og effekten mod lopper og andet krible krable holder i 8 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Harry fik den første gang Frontline i slutningen af maj. Vi har 7-9-13 ikke endnu haft flåter på ham. Men ellers vil jeg da prøve at skifte til Bayvantic eller hvidløg, hvis vi får problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger hvidløg til tino hver dag og han har endnu ikke haft lopper og kun 1 flåt i år, selvom vi går i naturområder flere gange dagligt. :-D.

Jeg har godt nok ikke noget bestemt mål da det kommer i når jeg laver hans mad, så det kommer lidt an på hvor stor en portion jeg laver.

Hilsen jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har brugt både Frontline, Frontline Combo og Praktic på mine.

Zacho har det virket glimrende på - både mht lopper og flåter. Joey har det været lidt sværere med - flåterne forsvandt med alle 3 midler, men det var Prakticen der fik lopperne væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pipette som gives i nakken (ved mindre hunde) / 4 steder hen over ryggen (ved størrere hunde).

Der gives 1 hel pipette hver 4.uge og man køber efter hundes vægt.

Der er 4 pipetter i 1 pakke.

Kan ikke huske prisen, men det kan købes hos din dyrlæge som så også kan give dig nødvendig info. og svare på spørgsmål

Jeg tilføjer lige at prisen er omkring 260,- for den pakke jeg køber (26-40 kgs hunde eller noget i den retning). Jeg mener at have lagt mærke til at de pakker til mindre hunde er lidt billigere. Udover hos dyrlægen så kan det købes hos en del dyreforretninger også, på apoteket og i Matas.

Hvis man tjekker priser rundt omkring kan der godt være lidt penge at spare. Jeg sparer fx den fyrstelige sum af 24 kr (:cool:) fordi jeg køber det i en lille dyrebutik ift til det dyreste sted jeg har set det.

Link til indlæg
Del på andre sites