Hop til indhold

Uhhh hvor har jeg lyst


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Det var godt, at i to havde modet på at tage til hans træning. Jeg ville ikke have brudt mig om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Jo præcis og det var en ting han på det bestemteste pointerede overfor os da vi købte den omtalte grime.

 

Det er åbenbart ikke længere gældende procedure

 

:-D

 

Nu var det så ikke mit metode valg der var til debat men du er da velkommen til at revse mig for en hændelse der er over 20 år gammel.

 

Det ved du jo godt jeg er nødt til eller spørger du vel bare hvad jeg er sur over :lol:

(Det var ikke ment som revselse...)

 

Jeg fortryder ikke og får næppe min nattesøvn spoleret af at tænke på det. :-D

 

Godt nok

 

Jeg ville blot nævne at det ER et alternativ der findes hvis det bruges korrekt. På linje med andre "redskaber".

Symptombehandling er det måske ja ja da. Men det virkede for os og vores hund, Og hun fik ikke rykket knoppen af, ej heller SKREG hun som grimen tilskrives at kunne medføre andetsteds.

 

Nå nå nå... de ord altså... tilskrives :lol:

 

Jeg har gennem nogle år fået uafhængige beretninger af dels hundejere dels tilskuere ved disse markeder og andre steder hvor han sælger grimen.

Af dem fremgår det at grimem, bare lægges på og hvis hunden "skaber sig" får den et drøn, så den kan vælte bagover, dette er set, og at hundene skriger i forskrækkelse/smerter over behandlingen.

 

Jeg kan acceptere en grime i en overgangsfase anvendt til at opbygge kontakt mellem ejer og hund, så ejer kan arbejde med hunden.

Som det foregår nu er der intet til at motivere hunden til ikke at trække - andet end grimen.

 

Hvorfor virker grimen, kan man spørge sig selv?

 

Der er udelukkende symptombehandling når der ikke trænes på at gøre grimen overflødig, og som træneren fortalte skal grimen lægges på i perioder når hunden igen begynder at trække.

 

Symptombehandling har jeg intet problem med, når den ikke står alene, men støtttes af andre tiltag.

Det er så bare ikke tilfældet her :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:5up:

Du siger det godt.

 

Det er præcis det jeg fra start af i nogle af mine første indlæg på en anden debat pointerede som værende problematisk.

 

Og hvis jeg husker ret blev du ikke sagt imod...

 

Der er aldrig nogle af os "bløde" hundeejere, som har påstået hunde ikke skal have grænser og at de må te sig som de lyster.

 

Så skulle det vist være på plads på denne debat også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det var godt, at i to havde modet på at tage til hans træning. Jeg ville ikke have brudt mig om det.

 

Det var da heller ikke rart, men vi må se i øjnene at det kunne have været meget værre end det vi så

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det var godt, at i to havde modet på at tage til hans træning. Jeg ville ikke have brudt mig om det.

Enig, jeg tager godt nok også hatten af for det. :5up:

 

Det ville have lyst ud af mig, at jeg ikke var der, fordi jeg var interesseret i at komme og træne der.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi, der har haft hunde i 20-30 år eller mere, vi har gennemlevet en udvilkling indenfor hundeopdragelse, som kan sidestilles med tre generationers børneopdragelse fordi en hund lever så kort tid, så vi kan nå at have adskillige hunde i løbet af den samme årrække.

--Vi når almindeligvis kun at have et "kuld" børn.

 

 

Princeman, tak for din anerkendelse. Vi er ikke enige om alt, --det skal vi heller ikke være. Men vi har vist begge lært en masse i løbet af et langt liv med mange hunde. Og vi har førstehåndsoplevet en enorm udvikling af samfundets indstilling til hundeopdragelse.

Jeg tror at sådan får man det "under huden" på en anden måde end hvis man læser en bog og følger DEN.

 

 

--der kan være fordele ved begge måder at lære.... Men vi vælger jo ikke selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Enig, jeg tager godt nok også hatten af for det. :5up:

 

Det ville have lyst ud af mig, at jeg ikke var der, fordi jeg var interesseret i at komme og træne der.. :oops:

 

Det var faktisk ikke rart at være der "undercover".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Men er det ikke positivt da :confused:

 

 

Hvis man måler disse ryk i grimen samt hundenes forvirring over inkonsekvent signalgivning op mod slag og spark, så var det positivt.

 

Hvis man måler træningen op mod træning med positiv motivation, så var det negativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har intet hørt fra omtalte hundeskoleejer efter jeg skrev en mail til ham.

Indlægget jeg skrev i hans gæstebog er blevet fjernet, så han må næsten have læst hvad jeg havde at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Det er sørme chokerende læsning, denne tråd! men masse af :5up: til de af jer der prøver at gøre noget ved den behandling af hunde, der er beskrevet. Som bosidende i Jylland, er man jo lidt "lost" mht. at hjælpe.. men men men

Der er mange måder at gøre tingene på.. tihi... så kunne ikke lade være at blande mig på hans hjemmeside. For magen til l*** (smør) har jeg sjældent set. Forklaringer på træningsmetoder er ikke eksisterende, men løfter om succes er der ikke sparet på. Foderet er ikke beskrevet indholdsmæssigt, udover de 20% protein, og det lyder lidt lavt efter hvad jeg eller får oplyst om kostsammensætning alle andre steder, bl.a. dyrlægen, men protein kan jo regnes forskelligt ud, så tvivlen må komme manden til gode. Men en deklaration eller generel beskrivelse af indhold er bedre end, "ring og få en snak om foderet".

Disse ting er nævnt før, men opsummerer bare hvad JEG lige blev lidt støt over ;-)

OG så så jeg irenes indlæg i gæstebogen, og forklædte mig som naiv førstegangs hundeejer... hvilket er NÆSTEN rigtigt, og bad om forklaring på det med grimen.

Tanken er: hvis vi er flere der stiller naive "dumme" spørgsmål, vil de brugere der er på siden, vel også begynde at stille spørgsmål, eller have den kritiske sans med sig ved evt. træning. Altså er opfordringen:

Stil dumme spørgsmål på hjemmesiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er sørme chokerende læsning, denne tråd! men masse af :5up: til de af jer der prøver at gøre noget ved den behandling af hunde, der er beskrevet. Som bosidende i Jylland, er man jo lidt "lost" mht. at hjælpe.. men men men

Der er mange måder at gøre tingene på.. tihi... så kunne ikke lade være at blande mig på hans hjemmeside. For magen til l*** (smør) har jeg sjældent set. Forklaringer på træningsmetoder er ikke eksisterende, men løfter om succes er der ikke sparet på. Foderet er ikke beskrevet indholdsmæssigt, udover de 20% protein, og det lyder lidt lavt efter hvad jeg eller får oplyst om kostsammensætning alle andre steder, bl.a. dyrlægen, men protein kan jo regnes forskelligt ud, så tvivlen må komme manden til gode. Men en deklaration eller generel beskrivelse af indhold er bedre end, "ring og få en snak om foderet".

Disse ting er nævnt før, men opsummerer bare hvad JEG lige blev lidt støt over ;-)

OG så så jeg irenes indlæg i gæstebogen, og forklædte mig som naiv førstegangs hundeejer... hvilket er NÆSTEN rigtigt, og bad om forklaring på det med grimen.

Tanken er: hvis vi er flere der stiller naive "dumme" spørgsmål, vil de brugere der er på siden, vel også begynde at stille spørgsmål, eller have den kritiske sans med sig ved evt. træning. Altså er opfordringen:

Stil dumme spørgsmål på hjemmesiden.

 

Tak fordi du "blander" dig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er sørme chokerende læsning, denne tråd! men masse af :5up: til de af jer der prøver at gøre noget ved den behandling af hunde, der er beskrevet. Som bosidende i Jylland, er man jo lidt "lost" mht. at hjælpe.. men men men

Der er mange måder at gøre tingene på.. tihi... så kunne ikke lade være at blande mig på hans hjemmeside. For magen til l*** (smør) har jeg sjældent set. Forklaringer på træningsmetoder er ikke eksisterende, men løfter om succes er der ikke sparet på. Foderet er ikke beskrevet indholdsmæssigt, udover de 20% protein, og det lyder lidt lavt efter hvad jeg eller får oplyst om kostsammensætning alle andre steder, bl.a. dyrlægen, men protein kan jo regnes forskelligt ud, så tvivlen må komme manden til gode. Men en deklaration eller generel beskrivelse af indhold er bedre end, "ring og få en snak om foderet".

Disse ting er nævnt før, men opsummerer bare hvad JEG lige blev lidt støt over ;-)

OG så så jeg irenes indlæg i gæstebogen, og forklædte mig som naiv førstegangs hundeejer... hvilket er NÆSTEN rigtigt, og bad om forklaring på det med grimen.

Tanken er: hvis vi er flere der stiller naive "dumme" spørgsmål, vil de brugere der er på siden, vel også begynde at stille spørgsmål, eller have den kritiske sans med sig ved evt. træning. Altså er opfordringen:

Stil dumme spørgsmål på hjemmesiden.

 

God ide :5up:

 

Noget jeg bemærkede ved foderet var at der står noget om at man skal tilsætte kalk og vitaminer eller et eller andet :shock: må derind og kigge igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...