Hop til indhold

Uhhh hvor har jeg lyst


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg er i syv sind

 

Her kl 18 starter en selvudnævnt "hundepsykolog" træning 15 minutter herfra og jeg har sådan lyst til at tage hen og gøre mig MEGET bemærket. Råbe op og advare.

 

Ingen navne nævnt men vi taler om en ældre mand som i sin tid blev hundekonsulent i DcH samtidig med mig. i '88.

Det tog han som en uddannelse til hundepsykolog og har siden taget land og rige rundt i sin bil og demonstreret og solgt grimer på torve og andre steder.

 

Han starter træning op i dag og lover hundeejerne at han kan stoppe deres hunde i at trække på 5 minutter.

Og det kan han!

 

Jeg har måtte "behandle" flere hunde som har været hos ham, har fået grime på og er blevet rykket bagover så de har skreget.

 

En af mine kursister fortalte i går, at hun var til "træning" hos omtalte mand da hendes hvalp var 12 uger gammel. Sammen med ca 30 andre hundeejere.

Hvalpen SKREG af behandlingen og nu er der så nogle ting omkring dens adfærd i line jeg pludselig forstår.

 

Der er to problemer i at jeg tager derhen: Det ene er at træningen foregår på en privat mark og det andet er at jeg bare bliver beskyldt for at ville mele min egen kage.

Det er jo set før, når man blander sig.

 

Det er ikke nemt.

 

Jeg har forsøgt at stable nogle folk på benene til en "razzia", men det er ikke lykkedes.

 

Imens kan han gå og ødelægge endnu flere hunde.

ØV!!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst lillefod

Jeg har forsøgt at stable nogle folk på benene til en "razzia", men det er ikke lykkedes.

 

Imens kan han gå og ødelægge endnu flere hunde.

ØV!!! :evil:

 

Ku være frækt om man ku få nogen til at filme det :cool:

 

Men lad være med at ringe til Spiegelhauer.. Han er ik særlig god til forklædninger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv hvor træls at sådan et fjols skal vinde indpas i "dit område" :(

 

problemet er jo også lidt at som ny hunde ejer så kan man hurtigt se resultatet på sin hund og jeg kan godt forstå at folk er fristet til at gå der når hunden ikke trækker efter første lektion. Har man ikke erfaring til at se at det ikke er en glad hund man har med hjem så kan man ikke tænke noget dårligt om ham.

Jeg syntes sagtens du kan tage derned og så fortælle folk at der er andre måder at gøre tingene på og måske lade et par ord falde om dyremishandling for det er vel dybest ser det det er hvis hvalpen ligefrem skiger :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ku være frækt om man ku få nogen til at filme det :cool:

 

Men lad være med at ringe til Spiegelhauer.. Han er ik særlig god til forklædninger :blink:

 

Nej det er han ikke, jeg så ham som "clairvoyant" sidste uge a065.gif

 

Dejlig rottweiler du har , hvad hedder den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er svær, forstår godt at du har lyst til at tage derop og råbe op. Men risikoen for at du bliver anset for at være en hysterisk kvindemenneske er desvære tilstede.

 

Nu ved jeg ikke om manden genkender dig hvis du tropper op ellers må du sende en anden.

 

Min ide er at du eller en anden stiller til træning hos manden. Meningen er så at du/i stiller spørgsmål og agumentere mod hans træningsform. Det får nok ikke manden omvendt. Men hvis det kan få nogle af de andre til at reflektere over det der bliver sagt og kan se at der er andre og bedre metoder for hunden. Ja så er det da en sejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den er svær, forstår godt at du har lyst til at tage derop og råbe op. Men risikoen for at du bliver anset for at være en hysterisk kvindemenneske er desvære tilstede.

 

Nu ved jeg ikke om manden genkender dig hvis du tropper op ellers må du sende en anden.

 

Min ide er at du eller en anden stiller til træning hos manden. Meningen er så at du/i stiller spørgsmål og agumentere mod hans træningsform. Det får nok ikke manden omvendt. Men hvis det kan få nogle af de andre til at reflektere over det der bliver sagt og kan se at der er andre og bedre metoder for hunden. Ja så er det da en sejr.

 

 

Har tænkt tanken,. men jeg vil IKKE lægge flere penge i hans hænder end han allerede får ved salg af grimer (og "GODT" foder uden deklaration) og for "træningen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Man kunne melde sig til holdet som muldvarp -og sabotere undervisningen indefra... :lol:

 

---Okay, --kan se at det lige ER blevet foreslået...

Indlæggene krydser vist hinanden...

 

Det gør de tit synes jeg, krydser hinanden.

Men jeg synes ideen er god med en "muldvarp" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En skam vi ikke lige bor på sjælland for så kunne Tacco og jeg være muldvarpe. Jeg er nemlig rigtig god til at stille "dumme" kritiske spørgsmål og skammer mig ikke ved at være på tværs :-)

 

(jeg skulle så nok lige have et kursus i de blødee metoder, bare for at have dem helt på plads, for jeg laver altså stadig fejl nogle gange :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg kan godt forstå dig Ninjamor :(

 

Nu har han nok fået en del til at skrige allerede, håber nogen kommer på andre tanker!

 

Man kan melde ham for at kalde sig hundepsykolog ikke?

 

Hvis det eneste han har er en DCH-konsulent uddannelse fra firserne så har han jo nærmest ingenting...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, er han stadig på spil? :(

 

Jeg har lige kigget på hans hjemmeside, og det LYDER jo rent faktisk rigtig godt det der står: "Hundens præmisser"... "hundens sprog"... "naturlige adfærd"..."forståelse, respekt, tillid"....Og han anbefaler bøger af bl.a. Hallgren...

 

Hvis jeg ikke kendte til denne klaphat i forvejen, ville jeg da tro at det var et godt sted at træne :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Åh nej, er han stadig på spil? :(

 

Jeg har lige kigget på hans hjemmeside, og det LYDER jo rent faktisk rigtig godt det der står: "Hundens præmisser"... "hundens sprog"... "naturlige adfærd"..."forståelse, respekt, tillid"....Og han anbefaler bøger af bl.a. Hallgren...

 

Hvis jeg ikke kendte til denne klaphat i forvejen, ville jeg da tro at det var et godt sted at træne :cry:

 

 

Netop!

 

Min søster havde tilmeldt sig fordi jeg først har hold om nogle uger og hun har overtaget en hvalp, som trækker.

Det kunne han ændre på 5 minutter, sagde han.

Heldigvis spurgte hun mig om jeg kender ham, før hun mødte op.

 

Det lyder netop godt og han har anoncer i avisen ret ofte.

Jeg ved ikke, om han har "mættet" sit eget område siden han nu er søgt hertil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan godt forstå dig Ninjamor :(

 

Nu har han nok fået en del til at skrige allerede, håber nogen kommer på andre tanker!

 

Man kan melde ham for at kalde sig hundepsykolog ikke?

 

Hvis det eneste han har er en DCH-konsulent uddannelse fra firserne så har han jo nærmest ingenting...

 

Uddannelsen dengang var et dejligt weekendkursus med Anders Hallgren. God begyndelse men det alene gør det jo ikke.

 

Jo man kan melde ham til psykologforeningen, men de foretager sig intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv hvor er det ærgerligt at sådan en "træner" kan få så mange lokket til!

 

En skam vi ikke alle sammen kan troppe op, kan lige se det for mig hvordan en hel flok utilfredse "kunder" vil lave postyr så nogle af de ægte kunder måske vil indse at der er andre (og bedre!) måder at træne hund på end at hive i dem så de skriger. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det er næsten ikke til at bære, tanken om en flok nybagte og uerfarne hundeejere, der forventningsfulde møder op med deres små, glade hunde... der så aldrig mere bliver de samme :cry::megaked:

 

Irene, det er bare noget rigtigt øv, og det er nok desværre umuligt at forhindre den indledende massakre ('træningstime'), men jeg tænkte på, om du evt. havde nogle foldere eller lignende du kunne snige dig til (uset) at anbringe i forruderne på ejernes biler mens massakren står på? Med en smule held kunne det da tænkes at et par enkelte kunne 'omvendes' når de lige vender tilbage efter en træningstime hvor deres hund har skreget?

 

Jeg ved ikke, jeg får helt ondt i maven bare ved tanken. Øv! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er næsten ikke til at bære, tanken om en flok nybagte og uerfarne hundeejere, der forventningsfulde møder op med deres små, glade hunde... der så aldrig mere bliver de samme :cry::megaked:

 

Irene, det er bare noget rigtigt øv, og det er nok desværre umuligt at forhindre den indledende massakre ('træningstime'), men jeg tænkte på, om du evt. havde nogle foldere eller lignende du kunne snige dig til (uset) at anbringe i forruderne på ejernes biler mens massakren står på? Med en smule held kunne det da tænkes at et par enkelte kunne 'omvendes' når de lige vender tilbage efter en træningstime hvor deres hund har skreget?

 

Jeg ved ikke, jeg får helt ondt i maven bare ved tanken. Øv! :megaked:

 

Ja det gør ondt.

 

Syntes din ide lyder godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Nej, det bliver nok svært at finde nogen herindefra, der har lyst til at lægge hvalp til. Mon han ('slavepiskeren') ville opdage hvis man stillede op med en tøjhund istedet? :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

 

Han starter træning op i dag og lover hundeejerne at han kan stoppe deres hunde i at trække på 5 minutter.

Og det kan han!

 

Jeg har måtte "behandle" flere hunde som har været hos ham, har fået grime på og er blevet rykket bagover så de har skreget.

 

En af mine kursister fortalte i går, at hun var til "træning" hos omtalte mand da hendes hvalp var 12 uger gammel. Sammen med ca 30 andre hundeejere.

Hvalpen SKREG af behandlingen og nu er der så nogle ting omkring dens adfærd i line jeg pludselig forstår.

 

Der er to problemer i at jeg tager derhen: Det ene er at træningen foregår på en privat mark og det andet er at jeg bare bliver beskyldt for at ville mele min egen kage.

Det er jo set før, når man blander sig.

 

Det er ikke nemt.

 

Jeg har forsøgt at stable nogle folk på benene til en "razzia", men det er ikke lykkedes.

 

Imens kan han gå og ødelægge endnu flere hunde.

ØV!!! :evil:

Du må vel gerne stå og se på træningen som en potienel "ny elev"

 

Hvis det vitterligt er som du beskriver, med at hundene skriger og der er brug for behandling efter træning. Hvorfor så ikke slå ham i hovedet med dyreværnslovens §1?

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Du må vel gerne stå og se på træningen som en potienel "ny elev"

 

Hvis det vitterligt er som du beskriver, med at hundene skriger og der er brug for behandling efter træning. Hvorfor så ikke slå ham i hovedet med dyreværnslovens §1?

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

 

 

ja god ide.

Spørgsmålet er så bare hvorvidt hundene som evt. vile skrige også gør det efter en uge med grimen på.

 

Jeg vil arbejde på sagen.

Lige ringe - eller få nogen til at ringe og høre om vi kan nå at springe på kurset

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg kan godt forstå dig Ninjamor :(

 

Nu har han nok fået en del til at skrige allerede, håber nogen kommer på andre tanker!

 

Man kan melde ham for at kalde sig hundepsykolog ikke?

 

Hvis det eneste han har er en DCH-konsulent uddannelse fra firserne så har han jo nærmest ingenting...

 

Uha måske har han hørt rygter eller hvad ved jeg, men nu kalder han sig ikke hundepsykolog mere, nu er han adfærdskonsulent med kendskab til dyrepsykologi:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har I fundet hans hjemmeside henne?

 

Hvis nogen har tid og lyst til at møde op, kunne det så ikke hedde sig at jeres hund desværre lige er kommet i løb, derfor kommer I uden hund denne gang, og ser bare på? Hvis altså han har en regel om at man ikke må medbringe sin løbetidshund.

Eller hunden er desværre lige blevet syg.

 

Hvad med et læserbrev i lokalavisen? Nok helst efter man har overværet en træning, så man har noget at ha´ det i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...