Hop til indhold

Ingen træningsgodbidder - og hva' så?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nana har jo pga. mistanken om skab, ikke været til nogen form for træning i en HEL uge og jeg har været væk i weekenden.

Her i formiddags ( og i går, for den sags skyld :-D), var hun helt vild for at der skulle ske noget.

Jeg havde intet i huset jeg kunne bruge til godbidder, andet end Frolic ( som jeg prøver at undgå i en tid) og så hendes foder - hvad gør man så :hmm:

 

Jeg gik op til min mor for at finde et eller andet og så at hun havde nogle æbler :-D. Jeg skar dem ud i tern og puttede dem i en bøtte, mens Nana så interesseret til.

Ud på græsset og så gik jeg, lidt spændt, i gang med at træne lidt rally ( skal til prøve på fredag) og ved i hvad? Hun var ellevild med æblerne :lol:

 

Har godt nok været på motivationskursus med en labbe der elskede at blive belønnet med æbler, men jeg havde godt nok ikke regnet med at Nana gad :mrgreen:

Vi trænede også meget svære indgange i 2x2 slalom og der var hun også mega dygtig.

 

Det er åbenbart sundt for hendes pep ( som jo er ikke eksisterende, nogle gange), at få lov til at kede sig lidt.

Så håber jeg bare at det holder til på fredag, for så sparker vi sgu' røv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med gulerødder ? - mine ville hoppe på tungen for dem og Alto også for rød peber :5up::vuf:

 

Jeg har faktisk prøvet med gulerødder og med stor succes - jeg havde bare glemt det. De skal bare være blanceret lidt først :-D

 

Ja, Alto elsker rød peber - det oplevede jeg jo selv, sidst jeg var hos dig :mrgreen:

 

Jeg har aldrig prøvet det på Nana, da jeg selv HADER peberfrugt :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi ja, man overraskes nogen gange over hvad de søde små egentlig kan lide :lol:

 

Hvis jeg var dig ville jeg nok gå helt væk fra frolicer, selv om de er så dejligt nemme og hundene (de fleste) elsker dem. Måske er løsningen for Nana, at du finder frem til hvilke emner hun rigtig godt kan lide og så sørger for at afveksle. 1 uge med det ene, 2. uge med det andet osv.

 

Måske finde frem til så meget forskelligt som muligt, lige fra frugt og grønt-riget over til kød-riget og så kun give et emne ad gange. Så når hun måske aldrig at blive træt og når du har været hele rækken på lad os sige 5 ting igennem er der jo så gået fx. 5 uger og når du starter forfra bliver emnet som nyt igen for Nana :klap:

 

Grunden til at jeg skriver sådan er, at Misja engang eelskede gulerødder, så fik hun dem hver dag fordi hun skulle tabe sig og hun endte med at være :fornaermet::badr: når hun så en gulerod om den så var kogt, rå, lun, skrællet, skåret ud og serveret på sølvfad :vedikke:

 

På samme måde gik det med frugterne, nu må hun så ikke længere få frugt pga. krydsallergier, men inden da nåede hun at blive :fornaermet::badr: over for al frugt!

 

Efter flere år uden gulerødder var vi hos FOX og her gnaskede tøsen glad og gerne en gulerod, bare den var skrællet og skåret ud (hendes tænder er jo også nedslidte) og siden da forsøgte jeg mig herhjemme, bare som snold og tilbud om ekstra mad hvis hun selv ville ha. DET vil hun, hun spiser glad og gerne 2-3 gulerødder om dagen nu, ud over hendes alm. mad. Bare de er skrællet og skåret ud og ikke er lige fra køleskabet :-D:vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi ja, man overraskes nogen gange over hvad de søde små egentlig kan lide :lol:

 

Hvis jeg var dig ville jeg nok gå helt væk fra frolicer, selv om de er så dejligt nemme og hundene (de fleste) elsker dem. Måske er løsningen for Nana, at du finder frem til hvilke emner hun rigtig godt kan lide og så sørger for at afveksle. 1 uge med det ene, 2. uge med det andet osv.

 

Måske finde frem til så meget forskelligt som muligt, lige fra frugt og grønt-riget over til kød-riget og så kun give et emne ad gange. Så når hun måske aldrig at blive træt og når du har været hele rækken på lad os sige 5 ting igennem er der jo så gået fx. 5 uger og når du starter forfra bliver emnet som nyt igen for Nana :klap:

 

Grunden til at jeg skriver sådan er, at Misja engang eelskede gulerødder, så fik hun dem hver dag fordi hun skulle tabe sig og hun endte med at være :fornaermet::badr: når hun så en gulerod om den så var kogt, rå, lun, skrællet, skåret ud og serveret på sølvfad :vedikke:

 

På samme måde gik det med frugterne, nu må hun så ikke længere få frugt pga. krydsallergier, men inden da nåede hun at blive :fornaermet::badr: over for al frugt!

 

Efter flere år uden gulerødder var vi hos FOX og her gnaskede tøsen glad og gerne en gulerod, bare den var skrællet og skåret ud (hendes tænder er jo også nedslidte) og siden da forsøgte jeg mig herhjemme, bare som snold og tilbud om ekstra mad hvis hun selv ville ha. DET vil hun, hun spiser glad og gerne 2-3 gulerødder om dagen nu, ud over hendes alm. mad. Bare de er skrællet og skåret ud og ikke er lige fra køleskabet :-D:vinder:

 

ja, Frolic er dejlig nemt, men det er altså noget skod :-D

 

Jeg vil helt sikkert prøve at putte frugt og grønt ind i kategorien: træningsguffer :5up:

 

Lige nu er jeg dog ved at koge lever, for der sker ret meget i weekenden, faktisk skal vi noget hver dag fra på torsdag :-D

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af, at Jessie vil hoppe på tungen for bananer - hun er helt syg med dem og begynder at savle, når jeg spiser en banan.....

 

Mollie derimod spiser da et stykke banan, men så er det heller ikke mere lækkert.

 

Tomater, gulerod og agurk er også på hitlisten herhjemme hos dem begge.

 

Æbler kan spises, hvis der ikke er andet og man er meget sulten.

 

Appelsiner er absolut ikke hundemad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...