Hop til indhold

Breaking Dawn


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg forstår ikke de dårlige anmeldelser - synes det var vildt god. Jeg indrømmer blankt at jeg er helt solgt, både til Rob og selve universet, og derfor på ingen måder er i stand til at vurdere filmen særligt objektivt :lol: men jeg er helt vild med den film. Fattede ikke hvor tiden blev af imens jeg sad og så den.

 

Glæder som et lille barn til at skulle se den igen. Og igen. Og købe den på dvd for at se den igen. Og igen :mrgreen:

 

Se her hører jeg jo ubetinget til. Jeg kan stadig huske da jeg blev solgt til hele universet - nemlig da Rob gør sin entre i den første film.

 

Jeg synes så heller ikke der i nogle af filmene er graverende fejl i forhold til bøgerne. Ikke nogle jeg ikke kan leve med i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se her hører jeg jo ubetinget til. Jeg kan stadig huske da jeg blev solgt til hele universet - nemlig da Rob gør sin entre i den første film.

 

Jeg synes så heller ikke der i nogle af filmene er graverende fejl i forhold til bøgerne. Ikke nogle jeg ikke kan leve med i hvert fald.

 

Nej jeg synes også det var nogle fine omskrivninger :5up: super lavet så selvom man har læst bøgerne til hudløshed så kunne vi sidde på kanten af stolen og være fanget i spændingen. Da Bella lå og så død ud, sad jeg virkelig og tudede :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik ud fra biografen med en I-want-more følelse, hvilket for mig betyder en god film. :5up: Faktisk synes jeg bare den blev bedre og bedre hele vejen igennem. Hvor længe er det lige at vi skal vente på den næste?

 

Jep, talerne var ret sjove. Især Charlie. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Se her hører jeg jo ubetinget til. Jeg kan stadig huske da jeg blev solgt til hele universet - nemlig da Rob gør sin entre i den første film.

 

Jeg synes så heller ikke der i nogle af filmene er graverende fejl i forhold til bøgerne. Ikke nogle jeg ikke kan leve med i hvert fald.

 

Nej jeg synes også det var nogle fine omskrivninger :5up: super lavet så selvom man har læst bøgerne til hudløshed så kunne vi sidde på kanten af stolen og være fanget i spændingen. Da Bella lå og så død ud, sad jeg virkelig og tudede :oops:

 

 

Enig, jeg synes filmene er rigtig fint tro mod bøgerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Og bogen :5up: de blanke sider med månederne der går på. Genialt simpelthen!!!

 

Ja, i stedet for en masse udpensling af den begyndende sorg og chokket.

Det synes jeg så også bare var vist så fint i filmen. Hvordan hun sidder der og kigger ud af vinduet, mens årstiderne skifter. Det går hurtigt i fimen, men man føler, at tiden snegler sig af sted - det er super. Og netop det med, at man bare er ... tom, trist, søvngænger i sit eget liv, at det kan være ligemeget med alt, der sker.

Da hun så endelig kan begynde at gøre bare en lille smule, så ser man jo også, hvordan hun dealer med det. MEn den der indledende helt ubeskrivelige sorg - jeps, netop ubeskrivelig, så det er bedre ikke at skrive noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem fra biffen, og NØJ! hvor er den god.

- Jeg tror faktisk at det er min favorit af filmene, den er så godt lavet og elsker simpelthen måden man ser at hun bliver vampyr på :D

 

Og jeg forstår slet ikke folk der ikke kan lide slutningen, jeg havde set den komme og synes det er genialt lavet, det lægger SÅ meget op til 2eren <3

- Kunne helt sikkert godt se den igen, men det må blive når den udkommer på DVD for biffen er et nummer for dyrt synes jeg (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, i stedet for en masse udpensling af den begyndende sorg og chokket.

Det synes jeg så også bare var vist så fint i filmen. Hvordan hun sidder der og kigger ud af vinduet, mens årstiderne skifter. Det går hurtigt i fimen, men man føler, at tiden snegler sig af sted - det er super. Og netop det med, at man bare er ... tom, trist, søvngænger i sit eget liv, at det kan være ligemeget med alt, der sker.

Da hun så endelig kan begynde at gøre bare en lille smule, så ser man jo også, hvordan hun dealer med det. MEn den der indledende helt ubeskrivelige sorg - jeps, netop ubeskrivelig, så det er bedre ikke at skrive noget.

 

 

:5up: lige præcis! og musikken :hjerte: det er min favorit tristheds musik at høre når jeg er trist :lun: "There's a possibilityyyy...." :hjerte:

 

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, i stedet for en masse udpensling af den begyndende sorg og chokket.

Det synes jeg så også bare var vist så fint i filmen. Hvordan hun sidder der og kigger ud af vinduet, mens årstiderne skifter. Det går hurtigt i fimen, men man føler, at tiden snegler sig af sted - det er super. Og netop det med, at man bare er ... tom, trist, søvngænger i sit eget liv, at det kan være ligemeget med alt, der sker.

Da hun så endelig kan begynde at gøre bare en lille smule, så ser man jo også, hvordan hun dealer med det. MEn den der indledende helt ubeskrivelige sorg - jeps, netop ubeskrivelig, så det er bedre ikke at skrive noget.

 

Jeg synes den fedeste detalje omkring den scene er billederne der forsvinder på væggen ved siden af hende, det var noget af det første jeg lagde mærke til, men det er der ikke særlig mange andre der gør, i hvert fald af dem jeg har snakket med :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes den fedeste detalje omkring den scene er billederne der forsvinder på væggen ved siden af hende, det var noget af det første jeg lagde mærke til, men det er der ikke særlig mange andre der gør, i hvert fald af dem jeg har snakket med :P

 

 

Hvilke billeder? (jeg er undskyldt - jeg KAN simpelthen ikke opfatte sådan nogle detaljer, medmindre jeg kigger bevidst efter dem, og ser scenen 3-5 gange i træk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke billeder? (jeg er undskyldt - jeg KAN simpelthen ikke opfatte sådan nogle detaljer, medmindre jeg kigger bevidst efter dem, og ser scenen 3-5 gange i træk)

 

 

uuuh jeg eeelsker sådan nogle små lækre detaljer der er lavet til de ekstra opmærksomme :klap: ligesom i Titanic hvor du kan se tegningen af den etbenede luder :klap: men kun hvis du fryser billedet på det helt rigtige sted :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Præcis :( da min eks skred, sad jeg på sofaen i 4 dage. havde ikke engang fjernsynet tændt - aner ikke hvad jeg lavede. Pludselig dukkede veninden fra fyn op...

 

Og præcis sådan er det vist i filmen!.. det har de satme ramt godt!..

 

Jeg kan heller ikke huske ret meget om hvad jeg lavede, dengang jeg mistede min første seriøse kæreste. Dagene gik bare i en tåge. Jeg kan huske enkelte glimt af at sidde og tude og at jeg læste hans kærestebreve til mig en milliard gange og sådan noget, men ikke en dyt om, hvad jeg lavede ellers. Kun sådan lidt voldsomme ting ... at jeg på et tidspunkt var så træt af at have knusende ondt i brystet og maven - præcis som Bella siger i bogen, at der bare er et hul i hendes bryst - at jeg ude på badeværelset knaldede mit hoved ned i gulvet et par gange. Jeg trængte bare til, at det gjorde ondt et ANDET sted. Og så blev jeg forskrækket, så jeg måtte sige til min mor, om hun lige gad holde lidt øje med mig, for jeg var da ikke helt ved mine fulde fem, når jeg kunne finde på sådan noget lort. Og at det føltes surrealistisk overhovedet at opdage, at det da ikke var ret smart, når jeg nu egentlig bare ville dø. Haha, et sundhedstegn at jeg kunne se det.

 

Og at jeg tabte mig ti-femten kilo, så mine hofteben stod ud som knolde lige pludselig. At alle mine nederdele og bukser var kæmpemeget for store. Jeg kan huske en veninde en dag kom hjem til mig og gav mig et foredrag om, at jeg altså skulle spise, og så lavede hun lækker mad, og jeg kunne ikke få en bid ned.

 

Akkeja, hvor var man ung. Godt nok rart, at det ikke er så svært at komme over kærestesorg mere. Ikke at det er meganemt, men jeg var sgu en basketcase i et år dengang. Yikes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hele salen skraldgrinede?? Det SKAL jo være sjovt - især Charlie og Renee var hylende morsomme!

 

Jeg synes i det hele taget, det var skønt, at der mange steder i filmen var lidt humor. Det var da også megasjovt med alle Bellas krumspring for at forføre Edward på bryllupsrejsen, efter han har sagt, at han ikke vil, fordi hun kommer til skade. Hun var da SÅ sød og charmerende, da hun stod der i den der sorte neglige, som man kunne se på hende, hun syntes var fjollet, men så prøvede hun lige at give den som femme fatale og stille sig på den rigtige måde og sådan.

 

Jeg synes der var mange glimt, hvor man fik lov at grine lidt af universet, historien og figurerne - det kunne jeg høre og fornemme, vi ikke var de eneste i biografen, der gjorde. Selvfølgelig også til brylluppet, men også ellers.

Altså på sådan en fin måde - man holder af Twilight, og ved det er lidt sjovt med den historie, fordi det er så overdrevet, og det var som om de i filmen kunne grine lidt af sig selv, så vi også kom til det. Altså ... svært at forklare, men forstår I, hvad jeg mener? Det kunne jeg godt lide. Den fortæller historien seriøst, indlevende og spændende, og samtidig var der sådan nogle glimt af uhøjtidelighed over det.

 

Ligesom i New Moon, i den scene i starten, hvor Edward kommer ud af bilen og går henimod hende udenfor skolen - hahaha, totalt "here comes the dreamguy"-scene, hvor de rigtig trækker den. Hans glimt i øjet og musikken understreger, at vi har lov til at grine lidt, mens vi nyder, at han kommer der og er lækker. Totalt jubel-happy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke billeder? (jeg er undskyldt - jeg KAN simpelthen ikke opfatte sådan nogle detaljer, medmindre jeg kigger bevidst efter dem, og ser scenen 3-5 gange i træk)

 

I New Moon, hvor hun sidder på stolen og kameraet drejer rundt om hende, når du ser hende bagfra er der en væg på højre side af hende, og til at starte med hænger der billeder på den væg og de forsvinder i løbet af at man drejer rundt om hende :D

- Det er mega fedt lavet, ligesom at de er hos hende når hun ikke er der og tager billederne, fordi han jo har lovet at det vil blive "som om han aldrig har exciteret"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...