Hop til indhold

Tisseri på sig selv


Gæst Tiny
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Min langhårede hvalp kommer hele tiden til at tisse på sig selv. Han har fået styr på at holde balancen når han letter ben, men det rammer altså tit pelsen også og han kommer til at stinke :stupid: Jeg har plysset ham lidt på benene og sådan, men er der nogen der har nogle tricks?? :vedikke: Ud over at komme i bad igen og igen :blink: Tror faktisk nogen gange det er blæsten der fører strålen på afveje..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu siger du hvalp...stor hvalp må det så være siden kræet letter ben. Med de tre hanhunde vi har haft har det været et spørgsmål om at vente. Øvelse gør mester osv. En dag holder det op og dyret ved, hvordan tingene skal gøres. Det er jo både et balance og tålmodighedsspørgsmål. Vi har i hvert fald set alle drengene sveje på tre ben samtidig med, at de forsøgte at gå fremad og så er det jo lidt så som så med hvor strålen rammer :rolleyes:

 

Tålmodighed og bad er for mig at se vejen frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine...kan man ikke få noget pels-pleje noget, der kan tage det der tissen i pelsen og den deraf følgende misfarvning ? Synes jeg læste noget om det på et eller andet tidspunkt.

 

Jo, og jeg har også fundet ud at fjerne det tisgule...men...det er stadig klamt og besværligt med en hund, der skal en tur i badekarret HVER gang han har været ude :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

da min hvalp begyndte at lette ben som cirka 4 mdrs, betød det også våd, klistret, tislugtende pels :badr:

 

jeg gjorde det, at jeg en dag gik direkte hjem fra tisseturen, og klippede alt det våde af. det hjalp! holder ham generelt helt kort på maven, det kan ikke ses med mindre han ligger på ryggen, og så er jeg også fri for at voldbørste ham, han er ret følsom på maven, og bryder sig i ikke om det.

 

det er selvfølgelig nok ikke til så meget hjælp for dig, petrine, hvis i stadig har udstillingsambitioner for zam-zam, men for ts og alle andre, vil jeg altså bare anbefale at klippe det værste af - det er ikke noget man rigtigt kan se alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ambitionerne forsvandt, da manden overtog ansvaret for pelsplejen, så han er ultrakorthåret på brystet...men stadig sjaskvåd efter tisning :cry:

 

læste du, da janni for nylig skrev, at man ikke må klippe tissemandshårene (ja, sorry), for de fører lissom tisset væk fra kroppen? det kan ikke være det, der er galt med zam-zam, vel? virkelig surt hvis det bare er dårlig teknik kombineret med heftig lugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

læste du, da janni for nylig skrev, at man ikke må klippe tissemandshårene (ja, sorry), for de fører lissom tisset væk fra kroppen? det kan ikke være det, der er galt med zam-zam, vel? virkelig surt hvis det bare er dårlig teknik kombineret med heftig lugt.

 

ZamZam har ikke lært at være stueren, så det er jo lidt et projekt Petrine har taget på sig der, men det bliver ikke bedre, hvis hun klipper tisse-gøjs-hårene af for så er der jo slet ikke noget til at styre strålen...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: har lige tjekket og han er naturligt hårløs på pistolen og jeg har ikke klippet dem, måske er han bare naturligt defekt.

 

Fik masser af gode råd og arbejder hårdt på renligheden, men problemet er udendørs, indendørs går han jo (stadig) med ble og den fanger tis, men udendørs giver han den gas og tisser på sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: har lige tjekket og han er naturligt hårløs på pistolen og jeg har ikke klippet dem, måske er han bare naturligt defekt.

 

Fik masser af gode råd og arbejder hårdt på renligheden, men problemet er udendørs, indendørs går han jo (stadig) med ble og den fanger tis, men udendørs giver han den gas og tisser på sig selv

 

Er det bare fordi han sigter dårligt eller fordi han er over ivrig og bare ikke har tid til at blive færdig ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Jeg har lidt det samme problem med Romo, tørre ham hver gang han har været ude at tisse, men nogle gang syntes jeg godt nok også han lugter lidt af hunde tis.

Men syntes efterhånden han skal i bad så tit, enten pga af det ene eller det andet, så vasker kun området, hvor det er, feks. under mavsen og ben når det er tisseri. Han tager jo ½ dag om at tørre, når hele hans pels er våd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min skønno hvide hund er nu 1 år, og han tisser stadig på sine egne lår :lol: Ved ikke om han nogensinde finder balancen..

 

Det rører mig ikke rigtigt, kan da godt se han er lidt gullig på inderlårene men jeg har endnu ikke bidt mærke i at han lugtede af tis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er næsten 8 mdr og virker ret sikker på 3 ben nu.. Og jeg har ikke klippet hårene på pistolen, men det lykkes ham at få det helt ud på pelsen på siderne. Han er lavbenet :blink: Han må nok oftere i bad... Men er bare lidt ked af at bade ham en gang om ugen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bountystar

Vores Bounty rammer også sig selv på indersiden af lårene nogle gange, han er 6 mdr og ellers rigtig dygtig til at lette ben.

 

Vores udfordring med tislugt kommer vist nærmere, fordi han konstant skal op i eller igennem de høje græstotter som andre hunde har tisset på og så sker det bare, at han lugter af gammelt tis, når vi kommer hjem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Bounty rammer også sig selv på indersiden af lårene nogle gange, han er 6 mdr og ellers rigtig dygtig til at lette ben.

 

Vores udfordring med tislugt kommer vist nærmere, fordi han konstant skal op i eller igennem de høje græstotter som andre hunde har tisset på og så sker det bare, at han lugter af gammelt tis, når vi kommer hjem :-)

 

Det havde jeg slet ikke tænkt på! Det undrede mig også at han ku få det på ydersiden af pelsen ved benene :lol: Det er jo egentligt endnu mere ulækkert så :hmm:¨Nu kommer han helt sikkert i bad i morgen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har problemet med alle tre tøser. For når man bor i lejlighed, er der ikke så pokkers meget græs at vande. Så der bliver tisset på fortorve i stor stil. Hvilket betyder, at tisset ikke kommer hurtigt nok væk, og derfor når at sætte sig i behænget på bagsiden af lårene.

 

Det hjælper en smule at de sætter sig på brosten,men er umuligt at undgå. Her bliver de vasket ofte, og så bruger jeg nogle gange - hvis jeg husker det - Chris Christensen Ice on Ice i pelsen, så det kan "afvise" det uønskede våde.

 

Ved ærligt talt ikke, hvor meget jeg tænker der er at gøre ved tispels generelt? Andet end at klippe meget pels af (her er udstillingsambitionerne intakte, så det er ikke en mulighed), eller vaske tit og ofte. Hvilket så til gengæld stemmer meget godt overens med udstillingsambitionerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

læste du, da janni for nylig skrev, at man ikke må klippe tissemandshårene (ja, sorry), for de fører lissom tisset væk fra kroppen? det kan ikke være det, der er galt med zam-zam, vel? virkelig surt hvis det bare er dårlig teknik kombineret med heftig lugt.

 

Det har jeg nu altid gjort ved Victor, altså lige korte dem ned, de bliver simpelthen 100 km lange, og han har ingen problemer med at tisse i den rigtige retning, på trods af han kun har en lille rundkreds hår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...