Hop til indhold

Bedste træningsgodbidder?


Eris
 Share

Recommended Posts

Hogan er stort set altædende så jeg tror jeg kunne give ham et græsstrå hver gang hvis det skulle være :blink:

 

Men i stedet får han Premiere Best Meat som er tørret ande-, kanin-, okse- eller kyllingekød som jeg så klipper i små stykker.

Han får også Rodi ben som jeg bare skal have brugt det sidste af og så erstattet af noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Til træning bruger vi leverstykker eller andre kødrester, blandet med rugbrød bider dem bruger jeg også til gåturen, det er rugbrød der er bagt 1-2 timer på 100 grader i ovnen. Laver også mine egne "tandrens-biskuites på samme måde.

 

Min svigerinde lavede hjemmelavede godbider til Emma i julegave, det var et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, jeg har prøvet begge dele, og Elvis kunne godt lide dem, og ville gerne have dem som godbidder. Og det på trods af at hans egen tørfoder aldrig kan bruges som godbidder.

 

Jeg tror, at du mener Selected Fish (tørfoderet), mens fish bites er små stykker tørret fisk, man kan bruge som godbidder. :-) Tyson synes, at de er rigtig gode som godbidder (jeg skærer dem så i halve eller kvarte, da han jo bare er en lille hund), men det er rigtigt, at de smuldrer, så jeg ville ikke gå rundt med dem løst i lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet dovne med godbidderne :genert: og heldigvis er Jacki blevet mindre kræsen også :klap:ligesom jeg ikke har det samme behov for at "købe" hendes opmærksomhed for at kunne arbejde/træne med hende :-D

 

Før i tiden var det "tunge skyts" kogt hjerte og lever (hjerte synes vi begge bedst om, Jacki p.g.a. smagen, formoder jeg, og jeg fordi det ikke smuldre og fedter så meget som lever), suppekødboller (også ristet i ovnen), pølser, torskerogn, frikadeller, kogt kylling.

 

I dag kan tøsen klare sig med skinke-/kyllinge tern fra supermarkedet samt færdig købte godbidder, vi bruger training bites, "leverbidder" kan fx. købes i Bilka men ikke så billigt som hos min "foder- og godbidspusher" :blink: og tørret oksekød

 

Vi har alle dage brugt meget leg, i starten som jack pot og som slutbelønning efter fx. slalom mellem andre hunde etc., hvor godbidder blev brugt som mellembelønning. I dag træner vi ofte helt uden godbidder, men de er med i lommen alligevel :blink: sådan for hyggens skyld :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du mener Selected Fish (tørfoderet), mens fish bites er små stykker tørret fisk, man kan bruge som godbidder. :-) Tyson synes, at de er rigtig gode som godbidder (jeg skærer dem så i halve eller kvarte, da han jo bare er en lille hund), men det er rigtigt, at de smuldrer, så jeg ville ikke gå rundt med dem løst i lommen.

 

Nå ja, sorry :stupid:Men jeg har faktisk også prøvet både fish bites og liver bites alligevel, selvom det ikke lige var dem, jeg tænkte på :lol: Fish Bites kan jeg dog ikke huske, hvad Elvis sagde til. Liver bites er gode, men store og hårde, så de duer ikke som en hurtig træningsbid, hvor man skal videre med det samme - i hvert tilfælde ikke med en mindre hund som min; jeg ved ikke om det er anderledes m/større hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Anni A

Når jeg går til træning med Molly, skal det også være små bitte godbidder der skal bruges.

Jeg har efterhånden prøvet meget forskelligt, bla. små bitte bløde hjerter, kan ikke huske hvilket mærke det er.

Så har vi prøvet mini frolic som kan deles i 4, så de passer til en papillon mund. Har også prøvet tørret and og kylling/fisk fra Antos, som klippes i stykker, de er et kæmpe hit:-D

Men det aller bedste jeg har prøvet og som jeg stadig bruger til træning, er leverpølse, tror det er fra det der gourme det kommer.

Så skærer jeg dem i små bidder, så de passer til Molly og så får de lige 5 min. i ovnen, så de ikke er fedtet og gå med i lommen, de er et kæmpe hit og ihvert fald noget jeg bliver ved med at bruge:-D

 

Det er kun til træning at godbidderne skal være deluxe, når Molly og Freja får godbidder hjemme, kan det være alt muligt forskelligt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...