Hop til indhold

Bedste træningsgodbidder?


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke godbidder i bruger, når I træner med jeres hund?

Jeg har en kræsen hund som helst vil have kød. Til gengæld har hun ikke den store appetit. Her den anden dag så jeg en hundeejer med nogle meget små godbidder. Nogen der kender til nogle meget små men lækre godbidder?

:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to yndlingsgodbidder, men ingen af dem er vel specielt små... Til gengæld er begge nemme at brække i mindre stykker:

 

Agility snack m/ lam og ris

 

Boxby for dogs fillets med vildt .

 

Jeg har også lige købt nogle andre, der er lavet af 95% kød. Hundene har bare lige fået en smagsprøve - de fik meeeget store øjne og ville ha' mere, så jeg tror de er ok:

 

NaturesMenu BARF Bites, Dog Beef

 

Alle 3 findes i flere smagsvarianter.

 

Så kommer Royal Canin med nogle nye godbidder, som vi har fået smagsprøve på et par gange, men har ikke set dem i handeln endnu:

Hundefoder kattefoder - Kat og hund produktvisning

 

De virker også gode, og så er de meget fedtfattige.

 

Indimellem laver jeg også mine egne leverguffer, men det får de ikke for tit:

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

(jeg tilsætter også en smule salt, bilder mig ind at det forstærker smagen også for hunde...)

 

Leveren blendes, - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande (jeg bruger nu bagepapir...). Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

 

Håber du kan bruge noget af det! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger mest alt muligt fra køleskab, men hvis jeg gerne vil have noget nemt i lommerne så bruger jeg ziwipeak, jeg køber deres foder, ikke deres godbidder, det er helt det samme men der er mange penge at spare på kiloprisen ved at købe foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst HanneL
Sikke nogle gode idéer. Jeg kan se der er masser, der skal prøves endnu! ;-)

Super godt med noget hjemmelavet også!

Min hund bliver desværre ikke særlig motiveret af fodder ;-)

 

Når din hund ikke bliver særligt motiveret af foder, så er det en god idé at finde ud af, om den kan motiveres med legetøj. Der er faktisk mange hunde, der ikke er så madglade, der sagtens kan motiveres på den måde i stedet:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke godbidder i bruger, når I træner med jeres hund?

Jeg har en kræsen hund som helst vil have kød. Til gengæld har hun ikke den store appetit. Her den anden dag så jeg en hundeejer med nogle meget små godbidder. Nogen der kender til nogle meget små men lækre godbidder?

:slem:

 

 

Jeg er blevet rigtig glad for Ziwipeak Hjort. Det er et "barf-tørfoder", altså egentlig bare tørret hjortekød og indmad.

Det er nogle fine små firkantede flager, der egner sig fint til godbidder osse. Det dufter meget bedre end almindelig tørfoder og alle hunde, vi møder er meget nysgerrige. Selv de mest kræsne har sagt ok til at smage..

 

--Det er dyrt at bruge som tørfoder, men som godbidder rækker det jo langt. Et kilo koster 200 kr. Der er rigtig mange små godbidder i et kilo..

 

ZiwiPeak / Ziwi Peak hundefoder med 90% lufttørret kød

 

Selv om Silke får det blandet i sin aftensmad, så er hun alligevel også vild med det som belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet rigtig glad for Ziwipeak Hjort. Det er et "barf-tørfoder", altså egentlig bare tørret hjortekød og indmad.

Det er nogle fine små firkantede flager, der egner sig fint til godbidder osse. Det dufter meget bedre end almindelig tørfoder og alle hunde, vi møder er meget nysgerrige. Selv de mest kræsne har sagt ok til at smage..

 

--Det er dyrt at bruge som tørfoder, men som godbidder rækker det jo langt. Et kilo koster 200 kr. Der er rigtig mange små godbidder i et kilo..

 

ZiwiPeak / Ziwi Peak hundefoder med 90% lufttørret kød

 

Selv om Silke får det blandet i sin aftensmad, så er hun alligevel også vild med det som belønning.

 

Det var da værd at overveje, for det er vel noget sundere end almindelige godbidder :5up:Jeg bruger ellers primært rester fra aftensmaden: frikadeller, bøffer, steg osv.; alle kødrester bliver frosset ned som godbidder, men nogle gange glemmer jeg lige at få nogle op af fryseren, så jeg har altid alm. godbidder liggende som alternativ. Og Ziwipeak kan vel holde sig ligeså længe som alm. tørfoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da værd at overveje, for det er vel noget sundere end almindelige godbidder :5up:Jeg bruger ellers primært rester fra aftensmaden: frikadeller, bøffer, steg osv.; alle kødrester bliver frosset ned som godbidder, men nogle gange glemmer jeg lige at få nogle op af fryseren, så jeg har altid alm. godbidder liggende som alternativ. Og Ziwipeak kan vel holde sig ligeså længe som alm. tørfoder?

 

Der står, at det kan holde sig et år. Det skal ikke engang på køl, det skal bare ikke opbevares FOR varmt. Og posen skal være godt tillukket. Der er sådan en "lynlås" foroven, så det er ikke noget problem.

 

Rester er altid godt og gratis. Men hvis man bruger mange godter, så skal man bare huske, at der ikke må være salt eller løg i.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her bruger jeg også kød rester fra aftensmaden, hver gang vi har en rest kød til overs bliver det skåret ud og frosset ned. Så er det super nemt lige at tage en pose op inden vi køre til træning :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Nogen der har prøvet Olivers fish bites?. Eller dem med lever?

 

Lige nu har vi en pose fra Olivers med training bites - og hundene er vilde med dem - men kan læse at de går under kategorien "junkfood" så jeg skal ha fundet noget andet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har prøvet Olivers fish bites?. Eller dem med lever?

 

Lige nu har vi en pose fra Olivers med training bites - og hundene er vilde med dem - men kan læse at de går under kategorien "junkfood" så jeg skal ha fundet noget andet :-)

 

fish bites smager mums, men hver enkel er for stor til "vores" munde som træningsgodbidder. og så smuldrer de:genert:

 

Jeg bruger kylling/skinke i strimler og de kan nippes i mange stykker:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ultimative madbelønning her i huset er kattepate :rolleyes: de der stå pateer til 2,5 kr nede i Aldi eller lign. discountbutikker... så dem bruger vi til stævner :mrgreen:

 

1 pate er nok til et helt stævne, så det er sådan set ret billigt...

 

Hvis vi taler små bitte guffer der skal bruges i længere træningsforløb, så er kogt hjerte absolut på toppen af listen, sammen med tunguf på tube... frikadeller er dog heller ikke at kimse af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

 

Jeg bruger kylling/skinke i strimler og de kan nippes i mange stykker:genert:

 

Det er også en rigtig god idé - men jeg er sådan en lille tosse som har godbidder i stort set alle mine jakker, trøjer og bukselommer. Og sådan kan jeg li' det. Der skal altid være noget til en uforudset situation. Og om det er værktøj eller godbidder jeg skal se efter i tøjet inden det vaskes kan gå ud på et - men sådan noget vådt noget i lommerne - det dur ikke for mig :-)

 

Og jeg gider ikke poser der først skal rodes ned i for at få fat i godbidden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har prøvet Olivers fish bites?. Eller dem med lever?

 

Lige nu har vi en pose fra Olivers med training bites - og hundene er vilde med dem - men kan læse at de går under kategorien "junkfood" så jeg skal ha fundet noget andet :-)

 

Liva spytter fish bites ud igen (på trods af at hun burde være altædende retriever). Men Liver Bites kan hun godt lide, men stykkerne kan være meget store, så dem bruger vi mere som hyggegodbidder end træning.

 

Training bites er lidt ala Frolic, som vi bruger.

 

Der er også klamhedsosten. I Bilka og Føtex kan man få noget smøreost med baconsmag på tube. Når den kommer frem, så kan tøsen alle rally-positionerne - ikke noget med at sidde skævt, når der er klamhedsost i nærheden

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også en rigtig god idé - men jeg er sådan en lille tosse som har godbidder i stort set alle mine jakker, trøjer og bukselommer. Og sådan kan jeg li' det. Der skal altid være noget til en uforudset situation. Og om det er værktøj eller godbidder jeg skal se efter i tøjet inden det vaskes kan gå ud på et - men sådan noget vådt noget i lommerne - det dur ikke for mig :-)

 

Og jeg gider ikke poser der først skal rodes ned i for at få fat i godbidden.

 

ok, altså strimlerne bruger jeg kun i decideret træning. Til gåture mv bruger jeg nogle bitte små købte godbidder og de ligger også i alle lommer:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...