Hop til indhold

En opfordring


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Jeg, og sikkert også mange andre, vil gennem dette indlæg opfordre Jer, der sætter billeder af Jeres hund ind på denne side, om at oplyse hundens stambogsnummer, og/eller stambogsnavn.

Mange gange har jeg set billeder af de skønneste hunde, men uden mulighed for, at finde hundes stamtavle via Hundeweb eller andre databaser.

Derfor håber jeg at mange vil følge denne opfordring, så alle kan se hvor Jeres kønne hunde, har deres gener fra.

 

:hmm: men er det ikke bare at spørge ejeren om oplysningerne - kan da godt være, at ejeren gerne vil vide, at nogen gerne vil have oplysningerne og bliver glad og stolt over at blive spurgt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo
:hmm: men er det ikke bare at spørge ejeren om oplysningerne - kan da godt være, at ejeren gerne vil vide, at nogen gerne vil have oplysningerne og bliver glad og stolt over at blive spurgt ??

 

Er helt enig, tror ikke jeg kunne finde på at ligge dem ind her de oplysninger. Folk må spørge hvis der er noget de vil vide...

Sigurd må jeg se din hund/dine hundes stamtavle???

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg lægger jo ikke billeder ind under "Hunde med stamtavle":hmm::hmm:

 

Jeg smider dem i billedetrådene og der er det jo både hunde med og uden tavle

 

Og folk kan bare spørge, hvis de vil have Luna's info:-D Jeg vil da hellere have de spørger mig, så jeg ved de er interesseret:-D Det varmer jo altid en hundemor's hjerte, når der er interesse om det bette dyr;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig, tror ikke jeg kunne finde på at ligge dem ind her de oplysninger. Folk må spørge hvis der er noget de vil vide...

Sigurd må jeg se din hund/dine hundes stamtavle???

 

Hvorfor i himlens navn ikke ? Simbas ligger både på Dansk Berner Sennen Klubs liste over avlsgodkendte hanner og på hans hjemmeside. Der findes vel ikke meget, der er mindre privat end netop hundens stambogsnummer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i himlens navn ikke ? Simbas ligger både på Dansk Berner Sennen Klubs liste over avlsgodkendte hanner og på hans hjemmeside. Der findes vel ikke meget, der er mindre privat end netop hundens stambogsnummer...

 

Ja folk må da også hjertens gerne slå skipper op, hans stambogsnavn står i min signatur :-D

 

Jeg gider så nok ikke sidde og skrive hans stambogsnummer ind på billeder, så må folk enten spørge eller bruge søgefunktionen på hundeweb :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja folk må da også hjertens gerne slå skipper op, hans stambogsnavn står i min signatur :-D

 

Jeg gider så nok ikke sidde og skrive hans stambogsnummer ind på billeder, så må folk enten spørge eller bruge søgefunktionen på hundeweb :blink:

 

Ja, dovenskab ville også forbyde mig, at skrive det på billeder, men jeg fik bare det indtryk, at folk næsten synes, at det nummer er noget meget privat og det er vist et eller andet sted det, det så ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dovenskab ville også forbyde mig, at skrive det på billeder, men jeg fik bare det indtryk, at folk næsten synes, at det nummer er noget meget privat og det er vist et eller andet sted det, det så ikke er.

 

Nej jeg var også i gang med en længere udredning om hvorfor jeg ikke kunne se at det skulle skjules, men jeg endte med at slette det igen da jeg ikke lige kunne formulere det ordentligt.

 

Skipper har fx ikke jordens bedste hofteindex, men hvorfor skulle jeg ønske at skjule det? :vedikke:

Han er et resultat af en far der har været brugt virkelig meget i avl og derfor er der en del halvsøskende med dårlige hofter der trækker ned. Det skaber lidt frygt hos os for hans hoftestatus, men jeg er da revnende ligeglad med om andre ved det... hvis han skulle bruges i avl så ville mulige tæveejere jo alligevel insistere på at tjekke ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg var også i gang med en længere udredning om hvorfor jeg ikke kunne se at det skulle skjules, men jeg endte med at slette det igen da jeg ikke lige kunne formulere det ordentligt.

 

Skipper har fx ikke jordens bedste hofteindex, men hvorfor skulle jeg ønske at skjule det? :vedikke:

Han er et resultat af en far der har været brugt virkelig meget i avl og derfor er der en del halvsøskende med dårlige hofter der trækker ned. Det skaber lidt frygt hos os for hans hoftestatus, men jeg er da revnende ligeglad med om andre ved det... hvis han skulle bruges i avl så ville mulige tæveejere jo alligevel insistere på at tjekke ham...

 

Lige præcis. Der er ikke en disse at skjule...eller der er vel altid et eller andet, men som du selv er inde på; hvorfor skulle man ? Det gavner jo intet. Hverken racen som sådan eller en selv og ja, i sidste ende vil det jo komme for en dag, når en interesseret tæveejer undersøger tingene på hundeweb. Nej, det er jo i sidste ende bedst at spille med åbne kort og så er det jo også et fedt med at offentliggøre sin hunds stambogsnummer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dovenskab ville også forbyde mig, at skrive det på billeder, men jeg fik bare det indtryk, at folk næsten synes, at det nummer er noget meget privat og det er vist et eller andet sted det, det så ikke er.

 

Jeg kan da sagtens fostå, at man ikke gider skrive hundens navn og/eller nummer hver gang, hvis man lægger mange billeder ind.

Men jeg har set, at nogle oplyser hundens data på deres profil, også en rigtig god idé, som jeg gerne takker for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ret skal være ret...tja, men hvis man selv ønsker at være anonym, så forstår jeg ikke hvorfor man så føler trang til, at opfordre andre til at vise 'kortene' ved at oprette en tråd om det:???:

 

Det er jo heller ikke sikkert at Sigurd er så "under cover" andre steder end her? :hmm:

 

Mht 'Sigurd' og hans opdræt, så kan det da godt være, at der gives udtryk for, at han går højt op i sundhed og at der skal være styr på tingene, men ærligt - så er det jo umuligt for andre herinde reelt at vide, om 'Sigurd' ikke ikke bare har en hvalpefabrik, hvor hunde og hvalpe går for lud og koldt vand... når man er fuldstændig anonym, så kan man jo skrive hvad man vil - sandhed eller løgn :vedikke:

 

Sådan er det jo, selv om det ville virke lidt absurt at gå så højt op i noget man alligevel ikke førte ud i livet. Man kan dog sige, at skulle Sigurd have en hvalpefabrik, så gør han jo herinde ikke nogen skade i forhold til de udtalelser han kommer med og ude i virkeligheden må man jo så håbe at folk bruger deres sunde fornuft og lader være med at købe hvalpe af ham :-D Men det gælder jo for alle hvalpekøb/opdrættere der er herinde. Jeg synes f.eks. at Løwchen lyder til at gøre et kæmpe arbejde med/for sine hunde og hvalpekøbere og skulle jeg have sådan en, så ville jeg da helt sikkert starte med at kigge hos Løwchen, men jeg ville da stadig bruge min sunde fornuft og undlade at købe, hvis jeg ikke var tilfreds med forholdene. Så jeg kan altså ikke se at der er belæg for at være ekstra meget "efter" Sigurd? :vedikke: I bund og grund kan vi jo allesammen sidde og lyve så det sprøjter uden at andre har en kinamands chance for at tjekke det, men sådan er det jo med internettet :genert:

 

Jeg ved nu ikke rigtig mht. at lægge stamtavlenummeret op, men det er faktisk mest fordi jeg mener at man kan finde frem til mit navn og min adresse hvis man har det? Berner-Rikke, det ved du. (Og jeg skal nok lade være med at kommentere mere på det ovenfor :oops:)

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved nu ikke rigtig mht. at lægge stamtavlenummeret op, men det er faktisk mest fordi jeg mener at man kan finde frem til mit navn og min adresse hvis man har det? Berner-Rikke, det ved du.

 

Såfremt i fald, at hunden er blevet udstillet eller har været stillet op til en prøve af en art, så kan man finde ejernavn, hvis man tjekker oversigten for selve prøven/udstillingen - ellers er det ikke muligt, så vidt jeg ved. Kan godt være, at der findes et eller andet uden for selve databasen, hvor man kan finde det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Såfremt i fald, at hunden er blevet udstillet eller har været stillet op til en prøve af en art, så kan man finde ejernavn, hvis man tjekker oversigten for selve prøven/udstillingen - ellers er det ikke muligt, så vidt jeg ved. Kan godt være, at der findes et eller andet uden for selve databasen, hvor man kan finde det :vedikke:

 

Skal lige nævnes: Det er KUN navnet, man kan finde. Addresse, CPR-nr. osv forbliver hemmeligholdt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vidt jeg kan se, så er Noomi heller ikke blevet udstillet i nogen af de officielle klasser, så dit navn står der slet ikke :lol: Men nu er jeg selvfølgelig ikke 100% sikker på, at jeg husker Noomi's navn helt rigtigt... :hmm:

 

Næh, vi gav op da hun skulle op i det der "brede" felt, hun blev jo steriliseret :genert: Hun hedder Newluck Jewel of the Gang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så var det en af de rigtige, jeg tjekkede :lun: Elsker altså simpelthen det navn!

 

Den anden jeg kiggede på, hed noget med Diamond. Kunne huske, at det var en ædelsten og at det var en af de to :lol:

 

Jeg synes også at det er fantastisk, jeg skulle jo have den bedste af dem allesammen :hjerte: (standarden var åbenbart ikke ret høj hva'? :cool::mrgreen:)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Skal lige nævnes: Det er KUN navnet, man kan finde. Addresse, CPR-nr. osv forbliver hemmeligholdt :blink:

 

Har hunden startet en officiel klasse ved dkk, så kan man finde ejers navn og ejers adresse.

 

Vi var til udstilling og agility i Vejen i år og der kunne vi på nettet se en komplet liste over alle tilmeldte hunde inkl hundeførere og deres adresse...

 

Det kan godt være at det har været en fejl fra dkk´s side og det kan også godt være, at det har været et enkeltstående tilfælde (jeg har ikke tjekket det andre gange) - men medmindre man har hemmelig adresse eller lign, så betyder det - for mig - ikke det store :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige nævnes: Det er KUN navnet, man kan finde. Addresse, CPR-nr. osv forbliver hemmeligholdt :blink:

 

Hvis man har hundens nr. så kan man faktisk godt finde ejers adresse på hundeweb :slem: (skriv hvis du vil vide hvordan :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...