Hop til indhold

Vinteraktivering


Hewlett
 Share

Recommended Posts

pænt vild - han er vist bare en lidt mere civiliseret spiser end visse andre (:cool:), så han kan godt gå på godbidsjagt uden at vælte hele hytten :blink:

 

tilgengæld forstår han stadig ikke det spil jeg købte til ham i weekenden. han skraber bare på det. jeg har puttet virkeligt velduftende godbidder i, og har sågar selv været nede på alle fire og illustreret - han gloede bare på mig, med det der distancerede teenageblik ala :roll:

 

Så må du blive ved med at hjælpe ham...:hmm: til tros for "blikket"... jeg har også haft en teenager... :blink:

Fyld spillet op... så åbner du og viser ham guffen og lukker igen og lad ham selv åbne ... tålmodighed:engel: .... åbner igen... hvis han ikke gør det selv .... viser og lukker igen ... intet arbejde ingen guf :-D han skal nok lære det, når han kan gå på godbidsjagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det denne her?

 

http://www.nina-ottosson.com/Dogsmart-Trae.htm

 

Det var også én af dem jeg startede med. Hvis han bare piver og sætter sig, og ikke er aktiv, så ville jeg måske stille én af de klodser lidt ovenpå en godbid. Sådan at guffen ligesom stikker lidt udenfor, og er meget nem at ta', hvis det er forståeligt? Forhåbentlig er det bare om at få ham i gang, så han forstår at han selv kan - så skal han nok finde ud af det!

 

Min erfaring er, at de gange spillene ikke funker, så er det tit fordi ejeren ikke kan lade være med at "hjælpe" hunden, hvilket tit ødelægger det hele. Det er også ofte hunde der er vant til at "moar hjælper" til f.eks. træning, så de forstår slet ikke at de nu skal løse et problem selv - helt uden hjælp! :shock: Vist kan man bli' nødt til at hjælpe hunden igang, men jeg tror ikke det er godt at hjælpe ved at vise hvordan hunden skal gøre - men derimod ved at gøre spillet nemmere!

 

Håber du får sat ham i gang, for de spil er altså gode!

 

uh det kan være du (og andre) kan hjælpe mig og skipper :genert:

 

hans spil går det fint med, så fint at jeg har måtte nøjes med at bruge hans almindelige foder i det da han går helt i koma hvis der er udsigt til bedre godbidder :rolleyes: han har også et hjemmelavet aktivitetstæppe som jeg gemmer godbidder i og den fangede ham også med det samme.

 

Men nu har jeg købt sådan en flaske med et reb i til ham hvor han skal arbejde med rebet for at få godbidderne ud. Og han fanger den bare ikke :hmm:

Han er meget ivrig og gør en ihærdig indsats og prøver alt andet end at trække rebet frem og tilbage :stupid:

Jeg har prøvet at vise ham det, men han fatter vist ikke hvad det er jeg gør for at få godbidderne ud, jeg er bare hende den fantastiske der kan gøre det på magisk vis :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det ikke så anderledes end hvis det var sommer :engel:

 

Jeg elsker at gå i sneen og hundene er ligeglad med hvad vejr det er..

Men regnvejr holder vi os pænt indendørs for det meste hader det lidt og hundene bliver så møg beskidte så der laver vi ting indendørs.

 

Vi leger med aktivitets spil har købt en del forskellige slags så har en pæn samling efterhånden :-D

 

Vi laver mange indendørs tricks af forskellige art og det elsker hundene :banan:

 

Så leger vi med fordersøg gememr legetøj eller mad forskellige steder i huset.

 

Kødben fyldte konger og marvben får de også lidt ekstra af og ligger og hygger sig med om aftenen, synes faktisk der er noget afstressende i at høre på hundene gnasker i ben :engel:

 

Men størstedelen af tiden går med at putte nusse og massere af tricks :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig og Valdemar træner tricks.

Så laver vi også en leg hvor at jeg stiller en masse kopper foran ham, også gemmer jeg godbid under en kop, så skal han finde ud af hvilken kop godbidden er under og få godbidden ud.

Vi laver også gemmeleg, hvor at jeg siger han skal blive inde i fjersynsstuen så han ikke kan se mig, også gemmer jeg mig. Det syntes han er super fantastisk! :-D

Vi laver også søg med hans tørfoder indenfor.

 

Hilsen Victoria :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hverdag bliver ikke meget anderledes af at det er vinter koldt og sne. Vi går vores morgentur og eftermiddagstur uanset vejret 365 dage om året.

Vi fortsætter også vore træning, bortset fra det ikke er så nemt at sætte en agilitybane op i frost og en halv meter sne.

Men vi træner da apportering og spor som vi plejer, det kan endda blive sjovt når der er meget sne.

Vi er også så priviligerede at der hvor vi går til træning er der stort set træning året rundt og vi har en lille hal så vi kan træne inde.

Så lige nu står den på både rally og agilitytræning.

 

Jeg synes faktisk det er værre om sommeren når der bliver meget varmt, så bliver hundene ugidelige og det er næsten kun vandapportering der kan hive dem op !

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...