Amocca Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Jeg er hundesitter i denne weekend for mine bedsteforældres hund. Det er jeg af og til og det er altid vældigt hyggeligt... Den stakkels hund lever et usædvanligt kedeligt hundeliv til daglig. Hun bor hos to ældre mennesker, der ikke er vildt mobile og bruger egentlig det meste af sit liv på ar få at vide, at hun skal gå hen og lægge sig.... Hun har en stor have hun kan løbe i og får da også en tur eller to om dagen, men udover dette sker der ikke meget i hendes liv.... Hvilket gør at hun er utroligt taknemmelig når der så endelig sker noget... Hun er endt hos dem ved et tilfælde - de havde intet ønske om at få en hund - men deres latterlige søn kom og bad dem "om at passe hende i et par dage....".... for 6 år siden Så nu bor hun altså der... og de holder af hende, det gør de da, men de har ikke den store interesse i hende... Men som sagt, jeg babysitter af og til og iiiih hvor hun nyder det.... Bare det at få lov at løbe løs, at komme med i hundeskov eller til stranden, at der er nogen der sætter sig ned på gulvet til hende og pjatter lidt, at finde alle de fine godbidder der sært nok altid ligger i græsplænen ude i min have.... Og det eneste jeg vil med det her indlæg er egentlig at vise billeder af damen 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2008 Og det eneste jeg vil med det her indlæg er egentlig at vise billeder af damen og så kom der ingen billeder med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2008 (rettet) men her er de så (forhåbentlig) Face nyder livet og aftensolen ved Langelinie.... Face og jeg hygger på en dyne på gulvet og tilsidst, når man har lavet så meget sådan en dag, så kan man godt blive meget meget træt tilsidst Redigeret Juni 14, 2008 af Amocca Glemte lige et billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 14, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2008 Hvor dejligt at hun kan få sig nogle gode oplevelser sammen med dig - man kan gøre en forskel på mange måder.... du har fundet en af dem :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Juni 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2008 Hvor er det dejligt du vil gøre noget for hende. Bliv endelig ved med det. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2008 Hvor er det dejligt at du er der for hende :5up: På det sidste billede ligner hun også en hund der tager en lur efter at være blevet træt på den gode måde Har du ikke mulighed for at "instruere" dine bedsteforældre i, hvordan de aktiverer hende mentalt (med fodersøg og den slags) uden at det kræver de helt store fysiske udfoldelser af dem? På den måde kan du også hjælpe hende når du ikke selv kan være der Keep up the good work :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fjunte Besvaret Juni 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2008 Hvor er det dejligt, at du er i hendes liv, så hun får lidt udfordringer engang imellem. Hun ser altså bare så dejlig ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Hvor skønt at hun har dig :5up: Hun ser dejlig ud og ligner en hund der er veltilfreds (på det sidste billede) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Hvor er det dejligt at du er der for hende :5up: På det sidste billede ligner hun også en hund der tager en lur efter at være blevet træt på den gode måde Har du ikke mulighed for at "instruere" dine bedsteforældre i, hvordan de aktiverer hende mentalt (med fodersøg og den slags) uden at det kræver de helt store fysiske udfoldelser af dem? På den måde kan du også hjælpe hende når du ikke selv kan være der Keep up the good work :5up: Ja, det tænker jeg også på :hmm: Meget aktivering er jo rigtigt nemt, fx fodersøg i haven, hvis hun fik det et par gange dagligt ville hun blive mere mentalt stimuleret Og at der kunne ske noget sjovt inde også istedet for at lægge sig, jeg hader de ord, gå hen og læg dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Jeg har det som dig AnneMarie - jeg har dte virkelig også skidt med de ord "gå hen og læg dig" især fordi jeg tror jeg må høre de ord 50 gange når jeg besøger mine bedsteforældre.... Hunden vil jo så gerne være med - hvem kan bebrejde den? den keeeeeder sig jo - så den bliver ved at søge selskab og bliver ved med at få at vide at den skal gå sin vej.... *suk* Vil se om jeg kan overbevise dem om at en gang fodersøg dagligt i haven eller køkkenet ville kræve minimalt af dem, men give hende rigtigt meget.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Jeg har det som dig AnneMarie - jeg har dte virkelig også skidt med de ord "gå hen og læg dig" især fordi jeg tror jeg må høre de ord 50 gange når jeg besøger mine bedsteforældre.... Hunden vil jo så gerne være med - hvem kan bebrejde den? den keeeeeder sig jo - så den bliver ved at søge selskab og bliver ved med at få at vide at den skal gå sin vej.... *suk* Vil se om jeg kan overbevise dem om at en gang fodersøg dagligt i haven eller køkkenet ville kræve minimalt af dem, men give hende rigtigt meget.... Ja, netop, jeg kan ikke fordrage den afvisning der ligger i det, hunden vil så gerne være social, og mange hunde henslæber et langt liv i ensom ''lægdighen'', mine hunde har aldrig lært hvad de ord betyder, men de er rolige alligevel og lægger sig skam alligevel, men de må være med!! Ja, jeg tænnker at sådan en gang smiden rundt med tørfoder ikke kan være så slemt :hmm: Måske kan du nu når du er der, lære hende op med et lille område, og så udvide det lidt efter lidt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Hun kan også få en bustercupe, den er også nem at fylde og sjov for de fleste hunde :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Måske kan du nu når du er der, lære hende op med et lille område, og så udvide det lidt efter lidt? Hun har jo prøvet det flere gange her hos mig - i min lille have. Og hun er vældigt dygtig - omend ikke altid helt grundig.... Om hun forstår kommandoen "søge" når jeg siger det ved jeg ikke, men hun forstår godt at der kan være gevnist ved at vafle græsplænen rundt med næsen i jorden... Så tror egentlig ikke at det ville kræve det store af hende at udvide søgeområdet lidt..... Vil overveje at købe en kube til hende, hvis jeg køber den har de jo ingen udgifter til den, om hun så kan hitte ud af at bruge den vil tiden jo så vise men tak for rådet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Hun har jo prøvet det flere gange her hos mig - i min lille have. Og hun er vældigt dygtig - omend ikke altid helt grundig.... Om hun forstår kommandoen "søge" når jeg siger det ved jeg ikke, men hun forstår godt at der kan være gevnist ved at vafle græsplænen rundt med næsen i jorden... Så tror egentlig ikke at det ville kræve det store af hende at udvide søgeområdet lidt..... Vil overveje at købe en kube til hende, hvis jeg køber den har de jo ingen udgifter til den, om hun så kan hitte ud af at bruge den vil tiden jo så vise men tak for rådet :5up: Hvis du lærer hende tingene så kan de bare gå igang, jeg tror at en bustercupe ville være sjov Hvis du kalder det søge og viser hende godbidderne i græset samtidig med at hun ser det/gør det kan hun hurtigt lære hvad ordet betyder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Det lyder til, at de bare synes hun er til besvær Stakkels vuffer :ae: Må også give anne-marie ret. Det kræver så lidt at aktivere hende - noget søg på græsset eller en foderbold ville være alle tiders. De kan også bruge en plastflaske (sådan en der har været sodavand i) - den skal bare renses godt først :5up: Det kan give lidt afveksling for bustercuben og foderbolden :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Det lyder til, at de bare synes hun er til besvær Tjaaa... om de kun synes hun er til besvær ved jeg ikke. Men de bad jo ikke om at få hende, de havde intet ønske om at få hund, de har blot en idiot af en søn som åbenbart ikke gad have hende mere... Han bad om de gad passe hende i et par dage - men har aldrig hentet hende igen - det er 6 år siden, så vi skal nok ikke regne med at hun nogensinde bliver hentet igen.... De er nogle meget søde mennesker og de er jo ikke som sådan onde ved hende, der er aldrig hårde ord eller slag eller noget som helst, de har bare ikke den store interesse i hende og jeg går ud fra at de tænker hun har et udemærket liv... Min bedstemor har da godt nok bemærket, at når der bliver sagt at "Anna kommer", at så drøner Face hen til døren og sætter sig og venter... så de har vænnet sig til ikke at sige det før ret tæt på at jeg ankommer, da de alligevel synes det er synd hun skal sidde der alt for længe.... Så de er godt klar over, at hun synes det er mere spændende når jeg kommer end det er til hverdag... Tror godt min bedstemor kunne overtales til at lave lidt med hende, min bedstefar tvivler jeg på kan overtales... De er jo efterhånden et godt stykke oppe i halvfjerdserne, så der er jo også grænser for hvor aktive de kan være, men fodersøg kan de ihvertfald sagtens håndtere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2008 Som en opdatering på denne tråd kan jeg fortælle, at jeg faktisk fik min bedstemor involveret i at lave fodersøg for Face Jeg tror hun tænkte jeg var rimelig fjollet, da jeg bad hende sprede hundens aftensmad i haven i stedet for i skålen, men Face havde jo prøvet det før (her hos mig) og var dermed klogere end hende så hun fattede godt hvad det gik ud på.... Jeg tror ikke hun gør det hver dag, men lidt har også ret, og det er da en start 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Juli 5, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2008 Som en opdatering på denne tråd kan jeg fortælle, at jeg faktisk fik min bedstemor involveret i at lave fodersøg for Face Jeg tror hun tænkte jeg var rimelig fjollet, da jeg bad hende sprede hundens aftensmad i haven i stedet for i skålen, men Face havde jo prøvet det før (her hos mig) og var dermed klogere end hende så hun fattede godt hvad det gik ud på.... Jeg tror ikke hun gør det hver dag, men lidt har også ret, og det er da en start Jeg har givet dig noget karma, som du kan sende videre til din seje bedstemor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts