Hop til indhold

Hvilke hunde?


Gæst sonir
 Share

Recommended Posts

Findes der sådan en generel opfattelse af hvilke hunde der hører under muskelhunde kategorien?

Er det kun listehundene vi snakker om eller hvorn?

Oplys mig gerne om hvilke racer i mener hører under kategorien her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Findes der sådan en generel opfattelse af hvilke hunde der hører under muskelhunde kategorien?

Er det kun listehundene vi snakker om eller hvorn?

Oplys mig gerne om hvilke racer i mener hører under kategorien her...

 

Muskelhunde er alt hvad der er bredere over skuldrene, end en sild er mellem øjnene...bare spørg EB...

 

(spøg til side...her er mit svar: )

 

Jeg ved der er forsøgt lavet lister, men der findes ingen officiel liste over hunde som tilhører den kategori, da de ligesom alle andre hunderacer er vogtende racer, molosser, hyrdehunde osv...

 

Og min personlige mening om udtrykket: det er irriterende og generaliserende, så jeg undlader at komme med bud...selvom jeg er klar over at mine egne hunde i manges øjne vil høre til i den kasse...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med listerne var jeg godt klar over, det var mere for at høre om der var en nogenlunde fælles holdning herinde, eller en liste over hvilke hunde der hørte til inde under dette forum, da det nu en gang hedder muskelhunde...

 

Er ikke særlig glad for udtrykket selv, ej heller kamphunde udtrykket, men de er jo desværre ikek til at komme uden om efterhånden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

eftersom udtrykket "muskelhund" jo er medieskabt, så er der ingen liste over hvilke hunde der skal høre under denne fiktive gruppe...

 

Racerne er inddelt i grupper alt efter hvad de oprindeligt var lavet til - hyrde, jagt, vagt osv. Der er ingen hunde der oprindeligt var lavet til "muskel" :roll:

 

Er større tilhænger af ordet "kamphund" hvis det endelig skal være, men igen er det misvisende, da ikke alle hundene på listen oprindeligt har været brugt til kamp...

 

Men svaret må være, at nej der findes ikke en liste over hvilke hunde der er "muskelhunde" - men jeg synes Dogfather svar er rimeligt godt faktisk: "Alt der er bredere over brystet end en sild er mellem øjnene" det er en ganske god definition :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klar over at der ikke findes en officiel liste med hverken muskel eller kamphunde. Men tænkte at der måtte være en form for "officiel liste" herinde siden der var et muskelhunde-forum... Eller er det bare et forum der er der for syns skyld?

Nå men jeg undrede mig bare, og tænkte det kunne være rart at vide hvilke racer man kunne falde over herinde :-D

Men selv min lille franske er vidst bredere end de sild der :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...