Hop til indhold

Reverse sneezing anfald fremkaldt af allergi?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Victor har haft reverse sneezing anfald det halve af natten :megaked:, og igår aftes fik han for første gang en tørret hjortesene fra vores barf butik (som han ellers elskede :-D) Det var toppen at se ham nyde sådan en guffer :banan: Han har ellers ikke fået noget tørret halløj, siden hans allergi blev konstateret, kun friske kødben. Men man er jo nødt til at vove lidt engang imellem, og han skal jo have lidt fornøjelser :-)

 

Så det har været en hård nat hvor vi prøvede alting, holde for næsen, hvilket fik det til at stoppe lidt, prøvede at få ham til at drikkke (det ville han ikke), det eneste der hjalp var hvis en af os, mig, kæresten sov til sidst :roll: gik rundt med ham sådan a'la når man trøster en baby :genert: og vugger/hopper lidt engang imellem. Så slappede han af.

 

Idag er han noget træt, forståeligt nok.

 

Er der nogen herinde der er bekendt med om hunde kan få reverse sneezing af allergi? Jeg tænker jo straks allergi :hmm:

 

Hvordan med vejret, har det betydning for reverse sneezing?

 

Han plejer aldrig døje med reverse sneezing i så længe, højst i ny og næ hvis han drikker for hurtigt og vandet er for koldt, og det er som regel bare 2-4 "nys", noget vi ikke altid behøves at skride ind overfor. Det er sjældent han får et "rigtigt" anfald.

 

Men jeg er ikke i tvivl om at det var det han gjorde i nat, det var gennem næsen, og høje sniffe-snorte-lyde, der bare kørte i ring, imens han så helt fordrejet ud i hovedet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, gad vide, om det er det, Ricki bruger tid på fra tid til anden:hmm:Han står og "hoster baglæns" igennem næsen i ca ½ minut. Derefter går han videre med, hvad han lige var igang med. Han er ikke påvirket bagefter.

 

Det hjalp vist ikke meget...:genert:

 

Men han har ikke allergi og er gennemtjekket hos dyrlæge.

Redigeret af skruthberg
For hurtig på aftrækkeren
Link til indlæg
Del på andre sites

Så må vi jo indenom dyrlægen med et par prøver, for lige at være på den sikre side, men den er vist ikke så udbredt her i det nordjydske, jeg har aldrig hørt om nogle tilfælde, så det er jeg nu ikke så bekymret for igen, men det er da nok bedst at få det udelukket.

Jeg ved ikke med nordjylland - men hjerte/lunge ormene er i hvert fald i jylland, der har været nogle tilfælde i midtjylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg talt med dyrlægen, og vi har aftalt at hvis han får sådan et anfald igen i løbet af de næste par dage, så skal vi komme ud med prøver for 3 dage, så tester de for alle slags orm, spoleorm og begge typer hjerte/lunge orm. Jeg hælder dog mest til at vi tester ham alligevel, for ellers går jeg bare og spekulerer på det, det er jeg også sikker på kæresten er enig i...han er også livrem og seler typen.

 

Dyrlægen sagde de var sjældne her, og det ikke var mange tilfælde de så, mest hvis man havde været på ferie med hunden i et område hvor de var mere almindelige, og den type de så mest var "ræve-typen" ?

 

Sheisse jeg havde ikke shoppet igennem igår til ham, hvis jeg havde vidst det her :engel: Dyrlægen sagde at prøverne koster ca. 1000 kr...men det dækker forsikringen vel.

 

Men det skal jo til...jeg håber bare at han er frisk og rask :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint med ham nu, han har i hvert fald haft en rolig nat i nat, han havde dog lige en 'alm. tur' med 2 omvendte nys da jeg fyldte vandautomaten her til morgen (med iskoldt vand, ja det er jo vinter) og han har alle dage haft en smule reverse sneezing, det hører vist med til at være papillon, mange har det i hvert fald.

 

Men vi er ret enige om at få ham testet alligevel i næste uge. Bare så vi ikke skal gå og tænke 'hvad nu hvis'...:-)

 

Lige af nysgerrighed, hvad giver i andre for hjerte/lungeorm-testen? Er lidt nysgerrig for at høre om vores dyrlæge er dyr :genert:

 

Jeg synes det er lidt pebret 669 for den test, og 1000-et-eller-andet samlet hvis han skal testes for hjerte/lunge + spoleorm.

 

Han bliver self. testet uanset hvad, forsikringen dækker jo nok også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...