Hop til indhold

Ny med Barf.

Lupus
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger, så er vi barf-nybegyndere. Vi har lige købt helt stort ind i dag.

Fik vist ret godt styr på køddelen, men er kommet til at tænke på det med grønt. Skal han have det også? Og hvis ja, skal det så trækkes fra den daglige ration (350 g)? Det eneste jeg faktisk ved om det, er at det skal blendes godt, for at hunde kan optage det.

Udover kødet fik vi noget vitaminpulver med, og et råd om at give en anelse olie en gang i mellem.

Glæder mig til at komme igang og se om han faktisk kan finde ud af at spise! Det var nemlig grunden til at vi skifter fra tørfoder, han vil simpelhen ikke spise noget:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer også kun med kød og ben, ingen grøntsager fast. Han får dog gerne lidt, hvis der er rester fra bordet og så deler vi altid klementiner her i julen :mrgreen:

Af kød sørger jeg selvf. for, at han får en masse forskelligt. Deriblandt også æg :-D

Skal siges, at han får lakseolie og flexvital, men det er udelukkende fordi han har skidte hofter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Har lige kigget på pakken. Det er hakket ben fra kylling og brusk fra kylling og okse i. Men er det, det der menes med ben? :oops:

Nej - du bliver nødt til, at give ham nogle rigtige ben også ved siden af.

Til en lille hund eller en hund med hvalpetænder/tandskifte/lille hundemund, kan ben fra mindre dyr anbefales - fx ribben fra lam og ged, hele kyllingeben eller kaninben osv... de er ikke større, end at de kan spises af de fleste :-)

Og så er jeg da lidt nysgerrig mht hvem der har guidet dig mht råfodringen og de manglende ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, er det så en dag hvor man kun giver ben?

Det er en Barf forhandler, nærmere har jeg ikke lyst til at gå ind på det. Men øv, tænkte at jeg havde ret godt styr på det, efter at vi tog en lang samtale om der. Kan godt se at jeg på få læst meget bedre op på det. Kan man købe de ben ved en slagter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Okay, er det så en dag hvor man kun giver ben?

Det er en Barf forhandler, nærmere har jeg ikke lyst til at gå ind på det. Men øv, tænkte at jeg havde ret godt styr på det, efter at vi tog en lang samtale om der. Kan godt se at jeg på få læst meget bedre op på det. Kan man købe de ben ved en slagter?

Nogle vælger at have en dag kun med ben, mens jeg og en hel masse andre helst vil give ben med en masse kød på eller ben og så kød ved siden af - rene ben kan godt af og til være hårde for maven.. derfor lidt kød også :-)

Benene kan du bla få ved slagteren ja :-)

Sørg for at få nogle ben, som hunden reelt kan spise - dvs at du skal styre udenom marv/kraftben, som er alt for hårde for hundene... de kan så tilgengæld evt bruges som hyggeben :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage fat i Allegården, allegaardenskylling.dk, som ligger i Søndersø. De har kyllingeskrog og lammeben, som er rigtig gode, når man har en hvalp.

Da Ricki var lille sørgede jeg for, at han fik ben til hvert måltid. Nogle dage som en del af måltidet og andre gange som gnaveben ved siden af. Jeg var bekymret for, om jeg gjorde korrekt, men hans HD-røntgen gav mig ro i maven:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Primært jeg nok bange for at give ham for mange ben, da det som sagt er i foderblandingen. Bare hakket. Men på den anden side, så skader kalk vel ikke. Men har taget fat i en forhandler og køber mig nogle lammeben. Så får han 350 g daglig inkl ben. Tak :)

Det er bare så dejligt at se ham spise. Det er desværre mange mdr siden vi sidst har fået ham til at spise et helt måltid selv :(

Redigeret af Lupus
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også købe kyllingelår (med/uden ryg), grisehaler og flade svine-ribben i de fleste supermarkeder

Hvis det var min hvalp, ville jeg ikke fodre med ret mange af de ting, man får i supermarkedet. Kylling er mange gange neutralmarineret = stoppet med saltvand:evil: Og både kylling og svin kan desværre være fyldt med antibiotika osv. Der er du sikker med Allegården, det er bare bedre kvalitet:???:

Det er med hvalpe som med børn - de kan ikke altid tåle de "crap"produkter, som er nemmest at få fat på:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg tør fodre med fra supermarkedets køledisk er oksekød og lammekød, f.eks okseklump/tyksteg/lammeculotte og andre stege, som jeg skærer ud i lunser, eller lidt gullaschkød/lammekød/ eller hvis udvalget er helt åndsvagt, en rød bøf i tern (det kan gå i en snæver vending hvis jeg har glemt at tage kød op på en travl dag :oops:, Vic spiser op aftenen jo) eller også hvis de har nogle gode marvben/ kødfulde suppeben.

Ellers køber jeg hos slagteren/gårdbutikken/barfbutikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var min hvalp, ville jeg ikke fodre med ret mange af de ting, man får i supermarkedet. Kylling er mange gange neutralmarineret = stoppet med saltvand:evil: Og både kylling og svin kan desværre være fyldt med antibiotika osv. Der er du sikker med Allegården, det er bare bedre kvalitet:???:

Det er med hvalpe som med børn - de kan ikke altid tåle de "crap"produkter, som er nemmest at få fat på:cry:

Det havde jeg slet ikke tænkt på:oops: Men ja, du har da ret:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det eneste jeg tør fodre med fra supermarkedets køledisk er oksekød og lammekød, f.eks okseklump/tyksteg/lammeculotte og andre stege, som jeg skærer ud i lunser, eller lidt gullaschkød/lammekød/ eller hvis udvalget er helt åndsvagt, en rød bøf i tern (det kan gå i en snæver vending hvis jeg har glemt at tage kød op på en travl dag :oops:, Vic spiser op aftenen jo) eller også hvis de har nogle gode marvben/ kødfulde suppeben.

Ellers køber jeg hos slagteren/gårdbutikken/barfbutikken.

Og køber man hakket lam, så er det et blandingsprodukt :lol: (flere butikker har fået påtaler for at blande hakket gris i lammet) :shock:

Jeg tror heller ikke, at kvaliteten er så god i butikkerne, som hos fx mange gårdbutikker, hvor der er mere fokus på dyrevelfærd og kvalitet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en slagter i nærheden, som er vild med at komme af med ben, fedt osv. Han skal jo betale, er det ikke et par kroner + moms, for at sende det til destruering. Så det er bare at ringe og høre en gang imellem om han får fx. økogris eller lam til slagtning.

Sådan må det være over hele landet. Man skal bare bruge lidt tid og lære at være lidt hårdhudet, når slagteren begynder at skælde ud over, at man slår sin hund ihjel, når man fodrer med råt:damn: Til sidst finder man frem til det rigtige sted, og så er der penge at spare:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en slagter i nærheden, som er vild med at komme af med ben, fedt osv. Han skal jo betale, er det ikke et par kroner + moms, for at sende det til destruering. Så det er bare at ringe og høre en gang imellem om han får fx. økogris eller lam til slagtning.

Sådan må det være over hele landet. Man skal bare bruge lidt tid og lære at være lidt hårdhudet, når slagteren begynder at skælde ud over, at man slår sin hund ihjel, når man fodrer med råt:damn: Til sidst finder man frem til det rigtige sted, og så er der penge at spare:5up:

Sårn et sted findes ikke i Køge.. Jeg blev smidt ud af vores slagter, da jeg for et par år siden spurgte efter umarinerede kyllingevinger.. til min hund.. Vupti, så stod Jeanette på gaden og så sårn ud::shock::vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sårn et sted findes ikke i Køge.. Jeg blev smidt ud af vores slagter, da jeg for et par år siden spurgte efter umarinerede kyllingevinger.. til min hund.. Vupti, så stod Jeanette på gaden og så sårn ud::shock::vedikke::vedikke:

Sikke en behandling :evil: Han kan da være ligeglad med om du eller din hund spiser kødet! Du har vel ikke handlet der mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en behandling :evil: Han kan da være ligeglad med om du eller din hund spiser kødet! Du har vel ikke handlet der mere?

Nope.. Jeg kommer der ikke længere.. Vi (overboen og jeg) kører til Solrød slagteren og køber kød (til os selv). Jeg køber meget af Luna's ved et slagteri i Vipperød. Man skal ikke smide mig ud:fornaermet::fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites