Hop til indhold

Hej fra 2 Västgötaspids.


Gæst solskin
 Share

Recommended Posts

Gæst solskin

Jeg vil gerne præsentere mine 2 dejlige Västgötaspids for jer :vinken:

 

Qiwi er 9 år og en tæve med høj status. Hun hviler i sig selv og tager livet med sindsro.

Er hundens svar på Emma Gad, etiketter overholdes!

Er super sammen med hvalpe fordi hun er så sikker i sit kropssprog. Ligger aldrig op til ballade med andre hunde.

Har en evne til at skabe mange venskaber.

Er ikke så glad for vilde hunde, som ikke overholder god hunde etik (hvad Qiwi syntes er god hunde etik) Så søger hun beskyttelse hos mig.

 

Qiwi`s bedste venner er Luci (Cain terrie), Asti (Cain terrie, datter af Luci). Ander hundevenner er en Fox terrie, en Parson jack russel terrier, to Chihuahua, en kooikerhondje, en Sankt bernhard, en Border collie.

 

Har sin faste plads i sengen mellem vores hovedpuder, og ligger der HELE natten. Ligger Selma sig på HENDES plads, maser Qiwi hende væk. Dvs. Qiwi sætter/ligger sig tæt op af Selma og maser hende ud til siden :fornaermet:

Jeg kan blive ved, men nok om Qiwi.

 

Selma er 4 år og en tæve med lav status. Jeg har virkelig skulle arbejde med Selma for at give hende selvtillid. Hun er meget sensitiv og sigalfølsom. I hendes univers er jeg den som kommer tættest på "gud" :genert:

Søger altid beskyttelse hos mig hvis der er noget som hun er usikker ved. ELSKER at arbejde. Gør alt for at stille mig tilfreds, og er super intelligent (hvis du spørger mig :blink:).

Selma har udnævnt sig selv som alarmpost, intet går hendes næse forbi. Når vi er ude, ser hun straks hvis noget er forandret. Giver et lille bjæf, kigger på mig "hallo, har du set det, den pose lå der ikke i går" :stupid:

 

Selma`s bedste ven er Chilli en Cain terrie (kastrat) og så omgåes hun alle Qiwi`s venner. Men ingen tvivl om at hun helst vil udføre aktiviteter sammen med mig :lun:

 

Qiwi og Selma løber agility. Og så arbejder de for føden her hjemme. Dvs. de hjælper med at åbne/lukke skabe og skuffer ved behov. Samler ting op jeg taber. Tage tøj ud af vaskemaskine/tørretumbler. Selma hjælper mig af strømper og strikketrøje/jakke med lynlås. De problem løser for at få mad, jeg har mange ideer som jeg gerne vil dele med jer.

 

Set fra den humoristiske side, er jeg underviseren. Selma er eleven som har skubbet sit bord helt op af underviserens bord. Hun sidder alene for hun er en rigtig mønster elev. Har hånden op hele timen "jeg ved det, jeg ved det" :roll:

Fordelen ved at sidde tæt på underviseren er også at underviseren kan se at hun har lavet lektier på forhånd, mindst 4 sider.

Qiwi sidder i midter af lokalet, og er den alle vil snakke med og sidde ved siden af. Hun holder lav profil, men bliver hun spurgt kender hun svaret. Men gør ikke det store sus ud af det.

 

Ups det blev langt. Men det er svært at begrænse sig, for der er så meget at skrive om.

Redigeret af solskin
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen - sikke en dejlig beskrivelse af dine hunde :-D

 

Er helt vild med det her afsnit :lol::

 

Set fra den humoristiske side, er jeg underviseren. Selma er eleven som har skubbet sit bord helt op af underviserens bord. Hun sidder alene for hun er en rigtig mønster elev. Har hånden op hele timen "jeg ved det, jeg ved det" :roll:

Fordelen ved at sidde tæt på underviseren er også at underviseren kan se at hun har lavet lektier på forhånd, mindst 4 sider.

Qiwi sidder i midter af lokalet, og er den alle vil snakke med og sidde ved siden af. Hun holder lav profil, men bliver hun spurgt kender hun svaret. Men gør ikke det store sus ud af det.

 

 

Hvis Motor gik i jeres klasse, så var han flaben der sad og vippede på stolen allerbagerst (og væltede selvf engang imellem), blev han spurgt om et spørgsmål vidste han sikkert svaret - men havde glemt det (de fleste dage i hvert fald) for han sad jo lige og tænkte på damer eller motorcykler :mrgreen:

Han var vældig populær, men han gjorde forskel på vennerne, kun de allerbedste lavede han de allersjoveste ting med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! :vinken:

 

Ej, det kunne være sjovt, at lave en tråd om hvilken hund i klassen, sin hund er. Sjovt fundet på:klap:

 

Dexter ville være den ivrige i klassen, som ville prøve på at være med i ALT. Ven med de seje, snakke med i alle samtaler, svare når læren spørger om noget. Lidt for meget krudt i røven til at kunne sidde stille;-)

Men egentlig ende lidt op med, at være lidt irriterende for alle, på grund af hans ivrighed..:stupid:

 

Men han ville være bange for de store bøller..

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Prinsen Romo

 

Jeg har lagt billeder ind i et album under min profil. Og under billedtråd/spidshunde.

 

Og jeg hjælper gerne så godt jeg kan med træningsråd :vinken:

 

Som udgangspunkt bruger jeg altid leg og mad som motivation. Og så er det altid godt med humoristisk sans fra underviserens side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ligger Morsø? :oops: Jeg tænker om den ene af dem er Noomis "veninde" fra Geel Skov? De plejer altid at tage en spurt sammen når de mødes :lun:

Vi plejer at føles med en springer spaniel (så ved du måske bedre hvem vi er hvis I er dem jeg tror I er og denne sætning overhovedet giver nogen form for mening :mrgreen:)

 

Uanset hvem I er, så velkommen herinde :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Nollike.

 

Tak for velkomsten :vinken:

 

Morsø er en ø midt i Limfjorden. Med Thisted mod Nord og Skive mod Syd.

 

Jeg tror ikke det er os du har mødt :hmm:Det kunne ellers ha´ været sjovt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Nollike.

 

Tak for velkomsten :vinken:

 

Morsø er en ø midt i Limfjorden. Med Thisted mod Nord og Skive mod Syd.

 

Jeg tror ikke det er os du har mødt :hmm:Det kunne ellers ha´ været sjovt :klap:

 

Nej det er det så nok ikke, især ikke fordi det sker med jævne mellemrum :mrgreen: :klap: Du kunne ellers godt have været dem bekendt hvis det var, de er vildt søde, især den ene af dem :lun: Nå, men du er i hvert fald velkommen under alle omstændigheder :-D:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super skønt med to Västgötaer mere..

 

Har så vidt jeg ved været den eneste indtil nu, dejligt at der er flere af de små skønne nu...

 

Hvilken kennel er dine skønne tøser fra??

 

Vores Pipi hedder rigtig Kisselhegns frk. Pi-pi..:klap:

 

En rigtig DAME hvis du spørg hende selv. men en sippe når det tager hende, hun er en skøn lille hund og vi elsker hende alle sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super skønt med to Västgötaer mere..

 

Har så vidt jeg ved været den eneste indtil nu, dejligt at der er flere af de små skønne nu...

 

Hvilken kennel er dine skønne tøser fra??

 

Vores Pipi hedder rigtig Kisselhegns frk. Pi-pi..:klap:

 

En rigtig DAME hvis du spørg hende selv. men en sippe når det tager hende, hun er en skøn lille hund og vi elsker hende alle sammen.

 

Selma: Marripytan`s Selma Solskin

 

Qiwi: Gøtagården`s Qiwi

 

Ja som du kan læse er Selma også en "sippe"

 

Kender godt Pipi :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor sjovt at du kender pipi..

Hvorfra hvis jeg må være så fri..

 

Kender ikke de to steder dine piger kommer fra.. Desværre

 

Pipi er jo egentlig min søns hund og de har rigtig meget glæde af hinanden.:klap:

 

Ja tænkte da jeg læste dit indlæg at det kunne have været pipi du beskrev.. :S

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor sjovt at du kender pipi..

Hvorfra hvis jeg må være så fri..

 

Kender ikke de to steder dine piger kommer fra.. Desværre

 

Pipi er jo egentlig min søns hund og de har rigtig meget glæde af hinanden.:klap:

 

Ja tænkte da jeg læste dit indlæg at det kunne have været pipi du beskrev.. :S

 

Jeg har kendr Pipi fra træf og udstilling:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor sjovt at du kender pipi..

Hvorfra hvis jeg må være så fri..

 

Kender ikke de to steder dine piger kommer fra.. Desværre

 

Pipi er jo egentlig min søns hund og de har rigtig meget glæde af hinanden.:klap:

 

Ja tænkte da jeg læste dit indlæg at det kunne have været pipi du beskrev.. :S

 

og Qiwi kommer fra Juelsminde, de er stoppet med at opdrætte.

 

Selma er fra en opdrætter på Sjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til de 2 tøser.

 

en skam der ikke er fler af den race en rigtig stor hund bare i en lille krop:-D

 

hilsen

Tanja og den Finske Hyrdehund Russjkat som er klassens klovn

 

Finsk hyrdehund :lun:

 

Jeg har kun mødt en af slagsen, og han bor også i Lemvig(eller omegn)

Sammen med en Västgötaspids :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Finsk hyrdehund :lun:

 

Jeg har kun mødt en af slagsen, og han bor også i Lemvig(eller omegn)

Sammen med en Västgötaspids :klap:

 

Smiler ja og han hedder Arkos og Den lille hedder qammaq.. SS

 

Ejeren hedder Susanne og er vores træner ...

 

Lidt sjovt at du også kender hende..

Tanja og klovnen russkat er vi meget sammen med, hun er min bedste veninde...

 

mon vi ikke skulle finde ud af at mødes engang, kunne være hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smiler ja og han hedder Arkos og Den lille hedder qammaq.. SS

 

Ejeren hedder Susanne og er vores træner ...

 

Lidt sjovt at du også kender hende..

Tanja og klovnen russkat er vi meget sammen med, hun er min bedste veninde...

 

mon vi ikke skulle finde ud af at mødes engang, kunne være hyggeligt.

 

Har sendt en PB til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne være huggeligt at mødes en gang, Russjkat vil elske at være samme med alle de lav bent hund. Han har været med på göta træffet de sidste 2 år, så det er lige får han tro han er en göta

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne være huggeligt at mødes en gang, Russjkat vil elske at være samme med alle de lav bent hund. Han har været med på göta træffet de sidste 2 år, så det er lige får han tro han er en göta

 

Det var da heller ikke det ringeste at være :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...