Hop til indhold

alaskan husky

Gæst atikka
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi er ikke hundeejer endnu, men vi har kat, fisk og skildpadde som vi har haf i mange år.

Nu har fam.og jeg så planer om at få hund.

Nu er det bare sådan at jeg ikke syntes at de informationer jeg har fundet om alaskan husky er nok, og vi vil ikke anskaffe os en hund uden at være sikker på at vi kan gi den det den har behov for, da man jo har den mange år frem.

Er der nogen som kan hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har altid været fasineret af huskyen og vil ha den med som partner til ture i skoven og ved vandet, havde også tænkt på at lave en vogn den kan trække med.

Men da der er blandet og lidt information om motions behov,dens væsen og hvor svær det er at ha sådan en, ville det være rat om nogen viste mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Er det en siberian husky eller en alaskan husky i vil have??.. der er nemlig forskel på dem.:engel:... Blev bare noget itvivl da du omtaler den ønskede race som en husky - det gør man nemlig om en siberian husky.:5up:

Alaskan husky er ikke så udbredt herhjemme, da det er en forholdsvis ny "race", og er ikke godkendt i FCI (kennel klubbernes over-orginasation) som selvstændig race. Af denne grund findes der meget lidt info omkring racen. Jeg ved dog at der er et par stykker herinde som har alaskan husky.

Siberian husky kan i tilgengæld finde meget omkring, blandt andet her: Dansk PolarHunde Klub - www.polarhund.dk

Det gælder dog for dem begge, at det ikke er den umiddelbare "begynderhund".

Link til indlæg
Del på andre sites