Hop til indhold

Hvalp og Nytårsaften

Gæst Magnusbt
 Share

Recommended Posts

Gæst Magnusbt

Kære Læsere,

Jeg bliver førstegangs hundeejer imorgen - jeg får nemlig en hvalp på 10 uger. En Dansk/svensk gårdshund.

Jeg har før haft kat, og den var ikke glad for at være indendørs over natten nytårsaften..

Jeg er derfor urolig for hvordan natten kommer til at forløbe med min kommende hund.

Hvordan burde jeg bære mig ad, med det?

Jeg bor på Østerbro, i København. Ud mod søerne. Ergo. Der er meget fyrværkeri.

Smiler,

Magnus

Link til indlæg
Del på andre sites

ved du, om din hvalp er blevet vænnet til forskellige lyde? du kan få lydcd'er med bl.a. fyrværkeri. ellers ville jeg måske købe sådan en hos en dyrhandler, og så afspille den jævnligt, start med lav volume.

og så lade nytårsaften foregå stille og roligt, hold hvalpen inden døre i de værste fyrværkeritimer, træk gardinerne for, så i slipper for de værste lysglimt, se lidt fjernsyn eller anden "baggrundsstøj" og giv hvalpen noget lækkert at tygge i. og gør den godt træt og veltilpas med aktiviteter i løbet af dagen.

det er jo slet ikke alle hunde, der reagerer negativt, så det er jo ikke sikkert, at i får et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Jeg har også første nytår til gode med min "hvalp" på 8 mdr. Jeg er ret spændt på hvordan han tager det. Han skal med ud til nogle venner, men hvis det bliver for meget, så tager vi hjem med ham. Tror egentligt at han kommer til at blive lidt bange, men håber på det bedste.

Ved ikke helt hvordan jeg har tænkt mig at forberede ham, men lyd cden er en god idé. Mener at den ligger på omkring 350 kr:shock: hos de fleste steder jeg har set den.

Jeg har fået to råd af søde, men meget uvidende venner:

1. Bedøv ham og tag til fest. Så sover han jo bare.

2. "Vores hund skal også være alene hjemme, så kan han da bare være her."

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt hvordan jeg har tænkt mig at forberede ham, men lyd cden er en god idé. Mener at den ligger på omkring 350 kr:shock: hos de fleste steder jeg har set den.

jeg så en kunde købe en, i dyrebutikken på nørrebrogade i københavn. den lå bare i sådan et lille papetui, og lignede bestemt ikke noget, der kostede 350kr - det er da også helt gakgak :shock: - så kan man vel finde lidt larm og rabalder på youtube i stedet.

forresten ville jeg nøjes med at gå tur i baggården om aftenen, og prøve at læggen hvalpen tidligt i seng, hvis den er vandt til/kan klare at holde sig en hel nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg så en kunde købe en, i dyrebutikken på nørrebrogade i københavn. den lå bare i sådan et lille papetui, og lignede bestemt ikke noget, der kostede 350kr - det er da også helt gakgak :shock: - så kan man vel finde lidt larm og rabalder på youtube i stedet.

forresten ville jeg nøjes med at gå tur i baggården om aftenen, og prøve at læggen hvalpen tidligt i seng, hvis den er vandt til/kan klare at holde sig en hel nat.

Den jeg tænker på, er den her :

http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=DVD157

Den koster 369 kr.

Men jeg har også tænk på at finde lidt larm på nettet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den jeg tænker på, er den her :

Sounds Scary CD

Den koster 369 kr.

Men jeg har også tænk på at finde lidt larm på nettet :-D

pebret!

jeg vil ned og spørge min udstyrspusher, hvad de tager for deres. min hvalp er lidt ældre, og han reagerer indtil videre totalt uimponeret på alverdens larm, så jeg er ikke så bekymret for ham, men nu må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Magnusbt
hovja, og velkommen til og tillykke med vaps :vinken:

måske får vi lov til, at se billeder af ham/hende?

Jeg tillader lige at citere, for at du kan se et billede af den flotte fyr.

Jeg vil dog sige tak til alles bidrag, det er utrolig rart at ikke føle sig alene og helt uviden :-)

Vil nogen være sød at ligge dette billede op for mig? Jeg kan ikke pga. bruger grænse. Jeg skal have 50 indlæg først :-)

ht tp://w ww.myupload.dk/showfile/69541305ce7.jpg/

(fjern mellemrum)

Link til indlæg
Del på andre sites