Hop til indhold

Sille var til dyrlæge i går :(


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Øv vi har haft en træls tid. Sille har jo haft tynd mave on/off i 14 dage. Hun kom på skånekost mandag og allerede tirsdag blev det almindelig afføring igen. Men hun pev hver gang hun skulle af med det, tarmen har været ret belastet med den dårlige mave. Men så i går, da hun skulle skide, der skreg og hylede hun fuldstændig vildt, jeg troede der var nogle der havde var ved at slå hende ihjel. Det eneste der kom, var en stor klump (i omkreds) men der kom ikke ret meget. Kl. 11.20 ville jeg lige kigge hende i måsen for at se om jeg kunne se noget, en lille rift eller noget. Da jeg så kiggede kom der en lille gul dråbe ud. Så gik jeg fuldstændig i panik og ringede fluks til dyrlægen. Jeg synes det lignede betændelse. Hun sagde at de havde en tid om et kvarter, men det kunne jeg nok ikke nå, men det sagde jeg at det kunne jeg godt, så jeg "kastede" hunden ud i bilen og så afsted.

Dyrlægen kiggede hende i måsen og mærkede og kiggede, men hun kunne ikke se noget. Det virkede ikke som om hun havde ondt i slimhinden i tarmen, men hun kunne godt mærke at der sad nogle pølser og ville ud. Hun kunne mærke at hun havde lidt ondt i maven når hun trykkede på den. Men hun kunne sagtens få lov at mærke og hun var blød i maven.

Så fik hun 2 microlax, så hun kunne komme af med det sidste. Hun pev lidt, men der kom en masse ud. Så det var fint nok vi kom afsted, for hunde kan også godt få forstoppelse, hvis de tror det kommer til at gøre ondt at skide, så forsøger de at holde det tilbage. Jeg fik 2 microlax med hjem og gav hende den ene i aftes, hvor hun også pev lidt, men ikke nær så meget som torsdag morgen. Det var godt nok hårdt at høre. Det skærer jo langt ind i hjertet på én.

Hun har skidt en lille smule her til morgen, men ikke nok og hun virker stadig bange for at det skal gøre ondt. Hun gør antræk til at sætte sig, men så kommer hun hen og hopper op af mig eller sætter sig ned, så jeg tror hun skal have en microlax senere, så det ikke bliver for traumatisk for hende, men så hun opdager at det ikke gør så ondt som hun troede.

Jeg var bange for Parviovirus, men dyrlægen sagde at når hun ikke havde feber og almentilstanden kun var lidt mindre end normalt, så ville hun ikke tro det var det og hun vill ikke begynde at give antibiotika eller penicilin, for det er også ret hårdt ved maven. Vi skulle holde øje med hende og ellers var vi velkomne til at ringe. Den lille gule dråbe jeg havde set, kunne "bare" have været noget afføring eller noget pus, men jeg kunne holde øje og tørre det af og tage det med hen til dem, så de kunne kigge på det i microskop, hvis jeg så der kom mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak alle sammen for de søde ord.

Hun sked i morges uden at hun peb, men det tog lang tid før hun turde. Hun var hele tiden henne hos min mand (han var med dem ude i haven) og skulle nusses og så til sidst turde hun.

Ville gerne have hende til at skide her til aften, men der er ikke sket noget. Tror hun stadig er bange for det. Jeg har været på apoteket og har købt en lille pakke (4 stk.) microlax hjem, så vi ikke står i weekenden med en hund der ikke vil skide. Nu ser vi lige i morgen tidlig, ellers må hun have en microlax der. Hun skal lige have chancen for selv at komme af med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...