Hop til indhold

Tilbage fra hyggeligt Juleskue i Næstved


Recommended Posts

Hvis du skulle røre ved ham, ville du nu nok fortrække ham som han er på det andet billede :mrgreen:

Der er så også temmelig stor kvalitets forskel på de to billeder, det gør det lidt svære at samligne :???:

 

Men ja, man må bare prøve sig frem :-D

 

Hehe, synes generelt at ublowet er kønnest :mrgreen: Men kæft ja, pelsen bliver sq lækker at røre ved, er du vimmer :hjerte: Kan slet ikke holde nallerne fra Møffes fortiden! Selvom det overlækre desværre er på retur nu, æv altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Næææ, Rikke, billederne var da ikke så slemme af mig, som jeg havde frygtet :mrgreen: Jeg føler mig altid noget varm i hovedet, når jeg er på udstilling eller det vil sige, når kræet er på udstilling.

 

"Lille" Jessie klarede det simpelthen så flot og hun var så nem i ringen - jeg holder mere og mere af det kræ for hver dag, der går :hjerte:

 

Nå, jeg vil da også gerne afsløre hvad dommeren mente om hende:

 

Feminin velproportioneret tæve med godt hoved og udtryk, korrekt bid, velformede mellembrune øjne, god hals passende for bryst (her er jeg lidt i tvivl om sekretæren har glemt et komma, for jeg synes ikke sætningen giver meget mening ellers), udmærket ryg og kryds, passende udfyldt krop, nydelige kraftige velvinklede benstammer, udmærket pels med gode tegninger (godt han så ikke så den anden side af hende, der praktisk taget er hvid *GG*), flydende bevægelser med godt fraspark, en anelse løs i fronten, venlig, opmærksom og sikker.

 

Jessie var den eneste springer tilmeldt, så hun havde ikke så meget konkurrence :-)

 

Jeg synes det var et super arrangement.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt. er efileringssaksen vist det vigtigste! :lol: (og så måske min egen blower) Orv... Der findes både en med to "rillede" blade og én med et rillet blad - hvad er bedst, vil du mene? :hmm: Jeg er fuldstændig blank :genert:

 

Kiggede lige på priserne, shit, nogle af dem kostede jo næsten 2000kr.? Har godt nok svært ved at forestille mig, at de skulle kunne gøre SÅ stor en forskel :genert:

 

Jeg kommer nok til at bruge i dyre domme på de sakse und alles i sidste ende, ja :lol: Så har de også bare at holde længe!

 

Da Mollie flyttede ind hos os i starten af 2004, købte jeg en efilleringssaks fra Roseline og jeg gav vist nok 450 kr. for den.....

 

Den holder stadig og har ikke været slebet en eneste gang.

 

Jeg tror min værdi af sakse løber op i 4000 kr. og der er en efilleringssaks, en lille spids saks, en større spids saks og en buet potesaks.

 

Til gengæld har jeg sparet på karter og er først nu begyndt at købe det dyre udstyr der og jeg må indrømme, at der altså er forskel - det dyre er bedre i denne henseende.

 

Hvis man passer godt på saksene og ikke er proffessionel hundefrisør, så holder saksene MEGET længe; ikke noget med at tabe dem på gulvet eller klippe i beskidte hundepelse (det slider på saksene) og lad være med at lade dem ligge og være fugtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ, Rikke, billederne var da ikke så slemme af mig, som jeg havde frygtet :mrgreen: Jeg føler mig altid noget varm i hovedet, når jeg er på udstilling eller det vil sige, når kræet er på udstilling.

 

"Lille" Jessie klarede det simpelthen så flot og hun var så nem i ringen - jeg holder mere og mere af det kræ for hver dag, der går :hjerte:

 

Nå, jeg vil da også gerne afsløre hvad dommeren mente om hende:

 

Feminin velproportioneret tæve med godt hoved og udtryk, korrekt bid, velformede mellembrune øjne, god hals passende for bryst (her er jeg lidt i tvivl om sekretæren har glemt et komma, for jeg synes ikke sætningen giver meget mening ellers), udmærket ryg og kryds, passende udfyldt krop, nydelige kraftige velvinklede benstammer, udmærket pels med gode tegninger (godt han så ikke så den anden side af hende, der praktisk taget er hvid *GG*), flydende bevægelser med godt fraspark, en anelse løs i fronten, venlig, opmærksom og sikker.

 

Jessie var den eneste springer tilmeldt, så hun havde ikke så meget konkurrence :-)

 

Jeg synes det var et super arrangement.

 

Fin kritik!

 

Hvilken dommer blev du bedømt af? Tænker bare, vores dommer kommenterede altid temp. og det synes jeg ellers ikke de gør så ofte.... Er det noget nyt de er begyndt på, for du var da ikke i ring 2?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold dog op. Møffe er en dejlig Møffe-dreng. Det skal nok gå...også uden halvblinde dommere :5up:

 

Hehe, tak :mrgreen:

 

Ai, de eneste egentlige fejl som jeg også kender til, er en (måske? Er jeg egentlig slet ikke sikker på) lidt for kort overarm - og så er han lidt lang i det og kunne bruge lige mere bryst (kommer forhåbentligt med alderen :lol:).

 

Egentligt ikke så slemt :hjerte: Og så har han jo masser af charme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tak :mrgreen:

 

Ai, de eneste egentlige fejl som jeg også kender til, er en (måske? Er jeg egentlig slet ikke sikker på) lidt for kort overarm - og så er han lidt lang i det og kunne bruge lige mere bryst (kommer forhåbentligt med alderen :lol:).

 

Egentligt ikke så slemt :hjerte: Og så har han jo masser af charme :mrgreen:

 

Yes, det skal sagtens gå og som du selv siger, så er han jo ikke så gammel endnu. Han skal nok blive rigtig fin med tiden !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke prøver skal en Berner egentlig have for at komme i brugsklasse???

 

Ingen anelse, tror jeg ikke den kan? Der står "uden brugsprøve" på standarden eller er det avlsrestriktionerne? :hmm:

 

:shock: aner det ikke...en Berner i brugsklassen...min hjerne magter ikke at tænke tanken ! Kan den overhovedet stille i brugsklassen ? Er den ikke bare mest til pynt ? :shock:

 

Jo, det er den vist bare efterhånden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jeps! Ej, kunne da være fedt - Møffe og Simba, de eneste bernere i brugsklasse :cool:

 

Skulle kravet så være hyrdning eller vogntræk? :hmm: Eller måske begge dele? :vedikke:

 

Det var jo det jeg tænkte... Så du ikke skulle bekymre dig over, at der er så mange som i åben klasse :slem: :blink:

 

Og det kunne da være lidt fedt at stille en berner i brugsklasse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...