cs-dumle Skrevet December 14, 2010 Rapporter Share Skrevet December 14, 2010 De sidste 4 dage har Nova kløet sig rigtig meget. Jeg har tjekket og tjekket, men der er simpelthen ingen lopper at se. De har også begge fået det dersens dryp værk i nakken. Det er som om det er bestemte steder (midt på ryggen og nede ved haleroden) hun klør og klør vi hende der begynder benet med det samme at klø med eller hun klør os igen med tænderne. Der er ingen rødmen at se endnu (frygter jeg da der bliver hvis hun fortsætter sådan). Det kan vel ikke være allergi kan det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Hmm, eller måske skab? Det hjælper loppemidler ikke imod Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 De sidste 4 dage har Nova kløet sig rigtig meget. Jeg har tjekket og tjekket, men der er simpelthen ingen lopper at se. De har også begge fået det dersens dryp værk i nakken. Det er som om det er bestemte steder (midt på ryggen og nede ved haleroden) hun klør og klør vi hende der begynder benet med det samme at klø med eller hun klør os igen med tænderne.Der er ingen rødmen at se endnu (frygter jeg da der bliver hvis hun fortsætter sådan). Det kan vel ikke være allergi kan det? Det kan desværre godt være allergi - er hun ikke også af en race der har tendens til allergi? :ae: Krydser fingre for, at det bare er en enkelt godt gemt loppe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Hmm, eller måske skab? Det hjælper loppemidler ikke imod Ville jeg ikke kunne se det så? Det kan desværre godt være allergi - er hun ikke også af en race der har tendens til allergi? :ae: Krydser fingre for, at det bare er en enkelt godt gemt loppe Jo det er jo lige det jeg tænker Så håber jeg næsten det er en loppe. Dumles loppemiddel halløjsa er også stærkere end Novas. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Ville jeg ikke kunne se det så? Jo det er jo lige det jeg tænker Så håber jeg næsten det er en loppe. Dumles loppemiddel halløjsa er også stærkere end Novas. Skab er mider der lever under huden, og man plejer først at opdage det når dyret har kradset sig så meget at der er småsår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Skab er mider der lever under huden, og man plejer først at opdage det når dyret har kradset sig så meget at der er småsår Eeeew! Det håber jeg da godt nok heller ikke det er! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Altså da mine havde lopper, var det de samme steder som kløede på dem - det viste sig at lopperne (hele TO stk) boede HELT nede ved røwen.. Længst væk fra dryppestedet. (de fik også frontline).. Så nu drypper jeg sgu lidt mere over det hele.. Men ja, det er bare min erfaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Altså da mine havde lopper, var det de samme steder som kløede på dem - det viste sig at lopperne (hele TO stk) boede HELT nede ved røwen.. Længst væk fra dryppestedet. (de fik også frontline).. Så nu drypper jeg sgu lidt mere over det hele.. Men ja, det er bare min erfaring Aha... det er jo også et stykke væk fra dryppestedet hun klør :hmm: Tror jeg må på total loppejagt. Hvad så hvis der er nogle? Skal hun så have mere dryp eller hvad gør man lige? og alt skal vel kogevaskes eller? Vi har ikke lige været plaget af lopper før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Ricki har haft skab her i efteråret, sikken en omgang:shock: Håber ikke for dig, at det er det. Men tag en tur til dyrlægen - han/hun kan altid finde loppen, hvis den er der. Hvis der ingen lopper er, så skal der tages skrab for at udelukke skab. Og derefter kan du begynde at tænke allergi - ikke før:genert: Held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Aha... det er jo også et stykke væk fra dryppestedet hun klør :hmm: Tror jeg må på total loppejagt.Hvad så hvis der er nogle? Skal hun så have mere dryp eller hvad gør man lige? og alt skal vel kogevaskes eller? Vi har ikke lige været plaget af lopper før. Jeg brugte en lusekam, og fandt en lillebitte smule loppe lort.. Og så fjernede jeg de to lopper jeg fandt. Der er to forskellige slags drypting, den ene er med medicin til behandling mens den anden er til forebyggelse.. Så du skal have den til behandling.. Jeg frøs det der kunne fryses, og kogevaskede sengetøj og deres tæpper, deres bur blev spulet og vasket, og så støvsuget. Sofaer og ting der ikke lige kan vaskes blev støvsuget, og mine forældres hunde blev også behandlede.. Og nu er de i forebyggende behandling, skal IKKE have det stads igen - og mine forældres have får besøg af rigtig mange vildkatte og pindsvin der slæber det med ind.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Jeg brugte en lusekam, og fandt en lillebitte smule loppe lort.. Og så fjernede jeg de to lopper jeg fandt. Der er to forskellige slags drypting, den ene er med medicin til behandling mens den anden er til forebyggelse.. Så du skal have den til behandling.. Jeg frøs det der kunne fryses, og kogevaskede sengetøj og deres tæpper, deres bur blev spulet og vasket, og så støvsuget. Sofaer og ting der ikke lige kan vaskes blev støvsuget, og mine forældres hunde blev også behandlede.. Og nu er de i forebyggende behandling, skal IKKE have det stads igen - og mine forældres have får besøg af rigtig mange vildkatte og pindsvin der slæber det med ind.. Okay. Må lige tjekke hvad det er for noget vi har os så. Så må jeg tjekke hvad det er. Loppelort er det sådan nogle bittemikro små sorte nogle? For så er det nok det og ikke skidt som jeg tænkte, at hun har ved haleroden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Okay. Må lige tjekke hvad det er for noget vi har os så. Så må jeg tjekke hvad det er. Loppelort er det sådan nogle bittemikro små sorte nogle? For så er det nok det og ikke skidt som jeg tænkte, at hun har ved haleroden Just præcis.. sidder sådan lidt tæt sammen.. Er det ikke noget med at man kan presse dem sammen mellem papir, og så skulle det blive rødt? Pga blodet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Okay. Må lige tjekke hvad det er for noget vi har os så. Så må jeg tjekke hvad det er. Loppelort er det sådan nogle bittemikro små sorte nogle? For så er det nok det og ikke skidt som jeg tænkte, at hun har ved haleroden Du tager lidt "skidt" og lægger på våd køkkenrulle. Hvis skidtet bliver rødt, når det opløses, er det loppelort;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Du tager lidt "skidt" og lægger på våd køkkenrulle. Hvis skidtet bliver rødt, når det opløses, er det loppelort;-) Det var sådan det var! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Rosita klør sig og en del under den sorte-plet-pels på ryggen og er tjekket 100 gange incl hos dyrlæge og måtte konkludere at det nok er skel, som hun danner lidt af i den sorte pels:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Du tager lidt "skidt" og lægger på våd køkkenrulle. Hvis skidtet bliver rødt, når det opløses, er det loppelort;-) Okay. Det prøver vi lige :5up: Rosita klør sig og en del under den sorte-plet-pels på ryggen og er tjekket 100 gange incl hos dyrlæge og måtte konkludere at det nok er skel, som hun danner lidt af i den sorte pels:vedikke: Okay. Der er bare ingen skel at se. Dumles hud bliver derimod ofte tør om vinteren og så får han skel, men det hjalp nyt foder på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Hov... opdatering... Det var lopper. Vi regner stærkt med at være kommet af med dem nu. Vi fandt det rigtige dryp til nakken og fik vasket og frosset en masse herhjemme. Nu regner vi stærkt med ikke at se mere til de kræ! men må alligevel indrømme jeg er ret glad for det ikke var allergi! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 vi fandt heller ikke en eneste loppe, da dyrlægen mente min kat havde loppeallergi, men jeg må jo bøje mig i støvet og indrømme at hun ikke længere klør sig efter de alle er behandlet. Hun var desuden den eneste der kløede.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 vi fandt heller ikke en eneste loppe, da dyrlægen mente min kat havde loppeallergi, men jeg må jo bøje mig i støvet og indrømme at hun ikke længere klør sig efter de alle er behandlet. Hun var desuden den eneste der kløede.. Okay. Mærkeligt. Jeg fandt heller ikke nogen på Nova, men det der der ligner birkes var så åbenbart loppelort og efter de er behandlet klør hun heller ikke mere. Jeg tror så også godt hun kan have loppeallergi, for til sidst var et af de steder hun havde kløet helt rødt og jeg syntes det var gået ret hurtigt og det kan ikke have været mange lopper der har været. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 hvis de har loppeallergi behøver der bare være en enkelt, og katte/hunde der ikke er allergiske klør sig ikke! -åbenbart.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 En af mine havde fået hårsækkemider (det smitter heldigvis ikke), men han kløede sig så han fik bare pletter i pelsen. Først trode jeg det var lopper men dyrlægen tog et skrab, og da fandt han årsagen. Hunden kom i behandling i 11 uger ned en indspøjtning en gang om ugen samtidig fandt jeg ud af, at det loppemiddel jeg havde brugt, ikke virkede mere, så jeg måtte skifte mærke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Altså da mine havde lopper, var det de samme steder som kløede på dem - det viste sig at lopperne (hele TO stk) boede HELT nede ved røwen.. Længst væk fra dryppestedet. (de fik også frontline).. Så nu drypper jeg sgu lidt mere over det hele.. Men ja, det er bare min erfaring Lopperne skal jo ikke i direkte kontakt. Grunden til at man drypper i nakken er at hunden har meget svært ved at få slikket væsken i sig og der ved blive meget syg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 hvis de har loppeallergi behøver der bare være en enkelt, og katte/hunde der ikke er allergiske klør sig ikke! -åbenbart.. Klør de sig ikke?! Jamen et loppebid klør da selv på mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Klør de sig ikke?! Jamen et loppebid klør da selv på mig så har du nok loppeallergi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Vores Pipi har allergi overfor katte lopper og får små sår af dem og de bliver hurtig større hvis ikke man gør noget.. Nu har hun i 2 mdr fået hvidløgs granulat i maden og ikke haft nogle problemer i den tid.... Så er virkelig glad for hvidløgsgranulat..ss Det får de alle tre lidt af hver morgen nu.. Skal lige siges at vi har udekatte så det er ikke til at vide hvornår de har lopper... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts