GRAND DANE Skrevet December 14, 2010 Rapporter Share Skrevet December 14, 2010 det er drøn sver at forklare men jeg prøver og vis det bliver uforståligt så sig det lige:genert:. jeg har efterhånden erfaret at vis man ikke gir vuffer det som vuffer godt vil ha så tekker fuffer og vil gerne arbejde for det. det har jeg ,,som så mange andre sikkert osse har,, opdaget at det kan udnyttes til at få vuffer til at blive mere arbejds villig men ikke vedhjelp af godbidder men ved ikke at klappe kæle når fuffer vil eller bare generalt prøve at være mere uopnålig det kan så bruges til at når man så roser vuffer for rektig adfær virker det meget bedre en vis man altid nusser kæler vuffer når fuffer vil. men jeg velle så spøre er det noget som er iorten at gøre brug af eller er der noget som gør det til en dårlig træningsform Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Du mener om man kan afskære hunden fra fysisk kontakt, for dermed at gøre kontakten mere værdifuld så den kan bruges som belønning under træning? Det kan man helt sikkert og jeg ved, at mange der træner på højt niveau (måske især i udlandet) bruger det, hunden opholder sig i bur eller afsides når den ikke trænes, og på denne måde er den meget mere lydhør under træningen, idet at det er her den får den eneste menneskelige kontakt og derfor vil gøre rigtig meget for at opnå den. Men om man har lyst til at leve sådan sammen med sin hund, det er så en helt anden snak Men jeg har hørt om nogen der gør det knapt så voldsomt, det vil sige at de ignorerer hunden et par timer før træning, netop for at den har et højere ønske om kontakt når der skal trænes, præcist som man undlader at give mad lige før træningssessionen med godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 det er hellerikke fordi jeg velle droppe kontakten med tulle helt og aldeles men jeg har let problemer med tulles træning hun gider det ikke rektigt og det er nog ikke så merkligt for hun bliver kælet rust under alle mostendigheder. så det bliver noget jeg vel prøve at benytte mig af men jeg holler selfølig ikke op med at kælenusse over hoved men jeg velle nog skruge let ned. hun er forkælet og hun er sver uden godbidder alsår hun vel godt men det er svert at belønne ved at rose for det bliver hun for altmulig:oops: og det gør træningen sver. der er gået inflation i roseriet:blink:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Nogle hunde fungere bedst på godbider, andre fungere måske bedre med leg som belønning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Du mener om man kan afskære hunden fra fysisk kontakt, for dermed at gøre kontakten mere værdifuld så den kan bruges som belønning under træning? Det kan man helt sikkert og jeg ved, at mange der træner på højt niveau (måske især i udlandet) bruger det, hunden opholder sig i bur eller afsides når den ikke trænes, og på denne måde er den meget mere lydhør under træningen, idet at det er her den får den eneste menneskelige kontakt og derfor vil gøre rigtig meget for at opnå den. Men om man har lyst til at leve sådan sammen med sin hund, det er så en helt anden snak Men jeg har hørt om nogen der gør det knapt så voldsomt, det vil sige at de ignorerer hunden et par timer før træning, netop for at den har et højere ønske om kontakt når der skal trænes, præcist som man undlader at give mad lige før træningssessionen med godbidder. Jeg har da heldigvis ikke hørt om det du beskriver først.. det lyder skrækkeligt!! Men den anden variant kan jeg sagtens selv finde på at bruge. Eks. ved at binde den ene hund af mens jeg træner den anden, eller have korte træningsmomenter, hvor hunden får lov til at sidde i bilen og lade op imellem. Det virker fantastisk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Nogle hunde fungere bedst på godbider, andre fungere måske bedre med leg som belønning men kan ikke rektig leje med en grand danois indendørs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 men kan ikke rektig leje med en grand danois indendørs. Nej det er rigtigt Men er det fordi du er bange for overvægt du ikke vil bruge godbidder? For så kan du bare tage noget af hundens daglige foder og bruge dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Nej det er rigtigt Men er det fordi du er bange for overvægt du ikke vil bruge godbidder? For så kan du bare tage noget af hundens daglige foder og bruge dem nej så meget trener vi hellerikke men det er fordi at det er besverligt at belønne med godbidder når man går tur så er det nemmere og hurtigere med ros i sigselv men di ting som hun skal på tur er ikke serlig svære men jeg skal have hinne til at forstå af nu gjore hun det rektigt. men klokken er ti minutter over elve så jeg skal lufte tulle og i seng nu så vi ses i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 nej så meget trener vi hellerikke men det er fordi at det er besverligt at belønne med godbidder når man går tur så er det nemmere og hurtigere medros i sigselv men di ting som hun skal på tur er ikke serlig svære men jeg skal have hinne til at forstå af nu gjore hun det rektigt. men klokken er ti minutter over elve så jeg skal lufte tulle og i seng nu så vi ses i morgen. Okay Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg har da heldigvis ikke hørt om det du beskriver først.. det lyder skrækkeligt!! Men den anden variant kan jeg sagtens selv finde på at bruge. Eks. ved at binde den ene hund af mens jeg træner den anden, eller have korte træningsmomenter, hvor hunden får lov til at sidde i bilen og lade op imellem. Det virker fantastisk! Jeg var på kursus med en eller anden verdenskendt konkurrence hundefører fra et eller andet østland (det er længe siden og jeg kan ikke lige huske hvem), og han trænede sine hunde via klikkertræning, men samtidig anbefalede han at have hundene i bur når man ikke trænede, netop for at øge deres iver for træningen... Jeg var lamslået, og dette var så første gang jeg hørte om det... nej så meget trener vi hellerikke men det er fordi at det er besverligt at belønne med godbidder når man går tur så er det nemmere og hurtigere medros i sigselv men di ting som hun skal på tur er ikke serlig svære men jeg skal have hinne til at forstå af nu gjore hun det rektigt. men klokken er ti minutter over elve så jeg skal lufte tulle og i seng nu så vi ses i morgen. Jeg tror at du gør træningen sværere for dig selv ved ikke at ville bruge godbidder på gåturen. Min Luna ville føle det som en straf hvis jeg under gåturen begyndte at ville rose eller nusse hende, det har hun så absolut ikke tid til når hun er ude og gå, så jeg har altid godbidder med på turen, og det er bare gået hen og blevet en vane. Du kan selvfølgelig godt forsøge, men som sagt, så er jeg bange for at du skyder dig selv i foden og din træning vil gå i stå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg var på kursus med en eller anden verdenskendt konkurrence hundefører fra et eller andet østland (det er længe siden og jeg kan ikke lige huske hvem), og han trænede sine hunde via klikkertræning, men samtidig anbefalede han at have hundene i bur når man ikke trænede, netop for at øge deres iver for træningen... Jeg var lamslået, og dette var så første gang jeg hørte om det...[QOUTE] Tror du ikke bare, at han mente imellem træningspassene. Altså mellem øvelserne eller små træningssessioner? Det lyder fuldstændig vanvittigt at man vil lade sin hund leve i bur, for at få en bedre hund at træne med... puha:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg var på kursus med en eller anden verdenskendt konkurrence hundefører fra et eller andet østland (det er længe siden og jeg kan ikke lige huske hvem), og han trænede sine hunde via klikkertræning, men samtidig anbefalede han at have hundene i bur når man ikke trænede, netop for at øge deres iver for træningen... Jeg var lamslået, og dette var så første gang jeg hørte om det...[QOUTE] Tror du ikke bare, at han mente imellem træningspassene. Altså mellem øvelserne eller små træningssessioner? Det lyder fuldstændig vanvittigt at man vil lade sin hund leve i bur, for at få en bedre hund at træne med... puha:shock: Jeg er ret sikker på at han ikke mente i mellem sessionerne... til gengæld vandt hans hunde så næsten også alt de kom i nærheden af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Tror du ikke bare, at han mente imellem træningspassene. Altså mellem øvelserne eller små træningssessioner? Det lyder fuldstændig vanvittigt at man vil lade sin hund leve i bur, for at få en bedre hund at træne med... puha:shock: Jeg har også hørt om det... ikke nødvendigvis at hunden ALTID er i bur, selvfølgelig får den også ture og sådan. Men den er i bur rigtig meget af tiden, for dermed kan den jo ikke selv finde på spændende ting og belønne sig selv = alt sjovt kommer fra ejeren = større fokus og mere samarbejdsvillig hund. Det er i hvert fald tanken bag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg har også hørt om det... ikke nødvendigvis at hunden ALTID er i bur, selvfølgelig får den også ture og sådan. Men den er i bur rigtig meget af tiden, for dermed kan den jo ikke selv finde på spændende ting og belønne sig selv = alt sjovt kommer fra ejeren = større fokus og mere samarbejdsvillig hund. Det er i hvert fald tanken bag. Præcis! Hvad nogen mennesker dog ikke er villige til at gøre for at vinde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts