Ida_Asta Skrevet December 15, 2010 Rapporter Share Skrevet December 15, 2010 Pajko er jo en reserveret race og det kan jeg mærke på ham nu, når vi møder mennesker han ikke kender. Han vil allerhelst bare snuse til folk og så gå igen. Det der med at blive nusset er ikke lige ham, ikke af fremmede ihvertfald.... og hvis han føler sig presset siger han fra ved at snappe. Sagen er den at vi skal noget venne-kom-sammen i weekenden og vi bliver vel 30 voksne og 6 små børn. Hvordan får jeg, på en pæn måde, sagt at de skal lade Pajko være? Jeg har det nemlig med at blive lidt skrap, når det handler om Pajko Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Luk hunden væk eller sæt den i pleje, så undgår du alle former for ubehageligheder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Luk hunden væk eller sæt den i pleje, så undgår du alle former for ubehageligheder. Det sker så ikke nogen af delene! Jeg har hans bur med, men han skal ikke sidde i det hele weekenden. Det er overhovedet ikke iorden, synes jeg! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Der kan være flere muligheder, kan du alliere dig med værterne så gør det inden i kommer og forklar dem hvad du har brug for af støtte og hjælp. Du kan fx. vær den første som kommer og have ham i snor, sætte jer et sted hvor folk ikke skal forbi jer og bede folk om at lade ham helt være da han selv vil bestemme tempoet osv. Når alle så er ankommet, så tag ordet med et smil og fortæl på en venlig og kort måde at Pjarko er en bette hund der vil gå rundt imellem jer alle for at snuse osv men at han ikke kan rumme så mange hænder som der er tilstede her og derfor må man ikke stikke dem ned til ham - og få værten til åbenlyst at støtte op.... Og så lad ham gå rundt mens alle er bænket og gå evt. med rundt, men alligevel sådan lidt i baggrunden og lad ham snuse og tage kontakt hvis han vil det og hjælpe hver enkelt til at reagere korrekt. Ind i mellem - i løbet af dagene - så put ham i bur eller tag snor på ham og lad ham ligge og slappe af over ved dig så han ikke bliver overvældet og måske ikke slev kan "gå væk" fra det der overvælder ham... Om det kan gå godt i så lang tid ved jeg ikke, men når nu i vil prøve, så er det mit umiddelbare forslag ud fra det du har skrevet her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Luk hunden væk eller sæt den i pleje, så undgår du alle former for ubehageligheder. Jeg må indrømme at jeg er enig med Sigurd, hvis Pajko ikke kan lide at omgås så mange mennesker, hvorfor skal han så deltage, har du ikke nogle venner der kan passe ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg må indrømme at jeg er enig med Sigurd, hvis Pajko ikke kan lide at omgås så mange mennesker, hvorfor skal han så deltage, har du ikke nogle venner der kan passe ham? Ja, sådan ville jeg selv have det - altså ikke i bur, men få hunden passet andet sted i de par dage - eller blive hjemme. Havde min hund det sådan, ville jeg ikke udsætte den og andre gæster for episoder der kunne føre til snapperi/hapseri og stress hos min hund i så lang tid. Men vi er forskellige og derfor er mine råd jeg skrev før, stadig mine bedste bud ud fra dit (ts) første indlæg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg må indrømme at jeg er enig med Sigurd, hvis Pajko ikke kan lide at omgås så mange mennesker, hvorfor skal han så deltage, har du ikke nogle venner der kan passe ham? Jeg er nok også med Sigurd her.. Umiddelbart lyder det da ikke som om det ville være gavnligt for nogle af parterne at han skal deltage i den slags? Du ville være nødt til at være meget PÅ hele tiden, og Pajko vil måske blive sat i situationer som presser ham til uhensigtsmæssig adfærd? Det skulle jo nødigt kommer dertil hvor han snapper, det ville jeg i hvert fald se meget alvorligt på hvis jeg var dig Hvis det var min hund ville jeg få ham passet. Eller alternativt have ham med, men sørge for at han er forsvarligt lukket væk langt størstedelen af tiden og have ham i snor hos dig resten. Det er bare spørgsmålet hvor meget DU får ud af weekenden, hvis det skal være på den måde? Det er måske super træls, men man kan bare ikke forvente at andre mennesker forstår alvoren af de ting man beder dem om. Jeg ville i hvert fald ikke forvente det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg må indrømme at jeg er enig med Sigurd, hvis Pajko ikke kan lide at omgås så mange mennesker, hvorfor skal han så deltage, har du ikke nogle venner der kan passe ham? Han har som sådan ikke noget problem ved at være sammen med mange mennesker, så længe de ikke vil nusse ham hele tiden... Nej, har ikke nogen som kan passe ham og han skal ikke i pension... Så han er nødt til at komme med.. Det er kun en overnatning og vi kommer først om aftenen (min bror skal på arbejde og vi kan først kører når han har fri) og tager hjem næste dag efter frokost... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Han har som sådan ikke noget problem ved at være sammen med mange mennesker, så længe de ikke vil nusse ham hele tiden... Nej, har ikke nogen som kan passe ham og han skal ikke i pension... Så han er nødt til at komme med.. Det er kun en overnatning og vi kommer først om aftenen (min bror skal på arbejde og vi kan først kører når han har fri) og tager hjem næste dag efter frokost... Kan I så ikke gå en god lang tur med ham så han er træt, og så lukke ham inde på et værelse for sig selv? Jeg tror bare at det bliver svært at få folk til at holde fingrene fra ham, og så vil det være bedre for både ham og gæsterne, at ingen af dem bliver udsat for det ubehagelige i situationen. I kan jo så ind i mellem stikke af fra sammenkomsten og gå en halv times tid med ham, og evt. lave lidt fodersøg så han er dejlig træt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Kan I så ikke gå en god lang tur med ham så han er træt, og så lukke ham inde på et værelse for sig selv? Jeg tror bare at det bliver svært at få folk til at holde fingrene fra ham, og så vil det være bedre for både ham og gæsterne, at ingen af dem bliver udsat for det ubehagelige i situationen. I kan jo så ind i mellem stikke af fra sammenkomsten og gå en halv times tid med ham, og evt. lave lidt fodersøg så han er dejlig træt Jeg er med her :5up: Særligt når det ikke drejer sig om længere tid. Alternativt kunne han måske komme i bur hvor I andre sidder, i et hjørne af rummet eller under din stol? Så er han beskyttet fra gramsende fingre, samtidigt med at han ikke behøver at blive lukket væk et fremmed sted? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg er nok også med Sigurd her.. Umiddelbart lyder det da ikke som om det ville være gavnligt for nogle af parterne at han skal deltage i den slags? Du ville være nødt til at være meget PÅ hele tiden, og Pajko vil måske blive sat i situationer som presser ham til uhensigtsmæssig adfærd? Det skulle jo nødigt kommer dertil hvor han snapper, det ville jeg i hvert fald se meget alvorligt på hvis jeg var dig Hvis det var min hund ville jeg få ham passet. Eller alternativt have ham med, men sørge for at han er forsvarligt lukket væk langt størstedelen af tiden og have ham i snor hos dig resten. Det er bare spørgsmålet hvor meget DU får ud af weekenden, hvis det skal være på den måde? Det er måske super træls, men man kan bare ikke forvente at andre mennesker forstår alvoren af de ting man beder dem om. Jeg ville i hvert fald ikke forvente det. Selvfølgeligt er det alvorligt hvis han kommer dertil hvor han snapper! Det er jeg godt klar over. Det er jo netop derfor jeg har brug for et godt råd.. Jeg har bare ingen steder jeg kan få ham passet... Ellers havde det helt sikkert været det bedste valg. Hvis det ikke havde været så koldt skulle han sidde i bilen - der har han det rigtig godt, men det er det. Og i bur indenfor er jeg bange for han vil bruge rigtig lang tid på at pive, selvom vi har trænet bur rigtig meget på det sidste... Øv, nu sidder jeg med mega dårlig samvittighed over at skulle ha' han det. Det var ikke meningen.. Øv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Selvfølgeligt er det alvorligt hvis han kommer dertil hvor han snapper! Det er jeg godt klar over. Det er jo netop derfor jeg har brug for et godt råd.. Jeg har bare ingen steder jeg kan få ham passet... Ellers havde det helt sikkert været det bedste valg. Hvis det ikke havde været så koldt skulle han sidde i bilen - der har han det rigtig godt, men det er det. Og i bur indenfor er jeg bange for han vil bruge rigtig lang tid på at pive, selvom vi har trænet bur rigtig meget på det sidste... Øv, nu sidder jeg med mega dårlig samvittighed over at skulle ha' han det. Det var ikke meningen.. Øv... Du skal da ikke have dårlig samvittighed :ae: Jeg ville godt tilbyde at passe, men situationen med baby und alles gør desværre at jeg ikke ligefrem kan regnes for at være nogen særligt stabil hundepasser i øjeblikket Vil han også pive hvis du binder ham til din stol eller lign? Jeg tænker bare på... dette belært af mange erfaringer som hundeejer... at man ikke rigtigt kan stole på at folk forstår alvoren af hvad man beder dem om. Så jeg ville personligt have det skidt med bare at lade ham tøffe rundt blandt folk uden overvågning. Men hvis du holder ham tæt til dig, så kan du jo være obs på at overvåge hvad der sker hele tiden og være sikker på at han ikke bliver presset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Selvfølgeligt er det alvorligt hvis han kommer dertil hvor han snapper! Det er jeg godt klar over. Det er jo netop derfor jeg har brug for et godt råd.. Jeg har bare ingen steder jeg kan få ham passet... Ellers havde det helt sikkert været det bedste valg. Hvis det ikke havde været så koldt skulle han sidde i bilen - der har han det rigtig godt, men det er det. Og i bur indenfor er jeg bange for han vil bruge rigtig lang tid på at pive, selvom vi har trænet bur rigtig meget på det sidste... Øv, nu sidder jeg med mega dårlig samvittighed over at skulle ha' han det. Det var ikke meningen.. Øv... Jeg var nødt til at have Oskar og Luffe med til noget lignende for et par måneder siden. Jeg gik en lang tur med dem inden, og de var derfor ret trætte. Så havde jeg et rum, hvor jeg havde et børnegitter med. Her var de bagved, og så fik de ben og kong´er til aktivering. Efter et par timer gik jeg en tur med dem igen, og igen i løbet af aftenen. Her var der flere, der gerne ville med ud og strække benene, så det blev faktisk en hyggelig gåtur efter maden. Oskar og Luffe har ikke problemer med andre mennesker, men jeg synes alligevel, at jeg ville skåne dem for alt for meget nus og klap. Og antallet af mennesker var noget højere end vi har prøvet før. Sidst på aftenen var der faldet meget ro over selskabet, hvor alle bare sad og snakkede. Jeg lukkede hundene ind, og de gik lidt rundt og snusede, og så lagde de sig på deres tæpper. Jeg havde mange kvaler inden, fordi jeg ikke havde prøvet at havde dem med før, når der var så mange mennesker, men det gik helt fint. - Jeg sagde så også til folk, at de skulle lade hundene være, så de selv kunne bestemme farten og antallet at klap. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Du skal da ikke have dårlig samvittighed :ae: Jeg ville godt tilbyde at passe, men situationen med baby und alles gør desværre at jeg ikke ligefrem kan regnes for at være nogen særligt stabil hundepasser i øjeblikket Vil han også pive hvis du binder ham til din stol eller lign? Jeg tænker bare på... dette belært af mange erfaringer som hundeejer... at man ikke rigtigt kan stole på at folk forstår alvoren af hvad man beder dem om. Så jeg ville personligt have det skidt med bare at lade ham tøffe rundt blandt folk uden overvågning. Men hvis du holder ham tæt til dig, så kan du jo være obs på at overvåge hvad der sker hele tiden og være sikker på at han ikke bliver presset Nej, ved det godt, men det får jeg... Vil jo ikke presse ham til noget som ikke er rart... Tak, men nej du er ikke så stabil i øjeblikket :blink: Når vi er til noget har jeg ham altid i snor eller i buret, så jeg ved hvor han er... Han får ikke lov til at rende rundt alene. Det tør jeg ikke. Mest fordi jeg ikke stoler på at andre læser hans signaler. Han snapper ikke bare uden videre. Han viser det først med ret tydelige kropssignaler. Den ene gang han har gjort det, var jeg bare ikke hurtig nok til at få ham væk - så det var min skyld.. mig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Okay når det ikke er mere end ca. ½ døgn, ville jeg gøre som de andre forslår Gå en super god tur med ham og så luk ham ind i det rum i skal sove i sammen med hans tæppe, åbne bur, vandskål, måske hans yndlings legetøj (noget han ikke ødelægger/kan komme til skade med), noget der dufter af dig og så hunde sikre rummet og lade ham være derinde det meste af tiden... Har du ham med dig inde hos selskabet, ville jeg have ham i snor og konstant ved siden af mig så han dels ikke skal opleve "grænse overskridelser" alene og du har konstant syr og kontakt med ham og hvad gæsterne gør og ikke gør og kan forbygge og forhindre. Tag evt. en let snor i passende længde som du lige kan binde om din mave eller fæstne til en buskestrop, så har du dine hænder frie og han finder hurtigt ud af at han bare skal tøffe sammen med dig - og så gå et par gode ture undervejs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg vil gerne passe ham! Hvis han kan med vores 2 hunde (de kan umiddelbart med alt og alle), så er Pajko velkommen. Jeg vil selvfølgelig lige vende det med Michael, men vil ikke høre ham ad om det, hvis du hellere vil en anden løsning Jeg kan dog ikke forestille mig, at det er et problem for Michael, ej heller for vores hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Hej, Hvor skal du til fest og hvilken dag?? Er det i nærheden af mig og han kan med andre hanhunde og ellers er en rar hund;-), må han da godt være her. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg vil gerne passe ham! Hvis han kan med vores 2 hunde (de kan umiddelbart med alt og alle), så er Pajko velkommen. Jeg vil selvfølgelig lige vende det med Michael, men vil ikke høre ham ad om det, hvis du hellere vil en anden løsning Jeg kan dog ikke forestille mig, at det er et problem for Michael, ej heller for vores hunde Åhhh du er en kæmpe skat... :kys:Hvis det ikke er et problem for Michael, så vil jeg gerne ha' ham passet... Det vil gøre det hele meget nemmere og jeg behøves ikke have dårlig samvittighed.. Kan jeg komme op til jer enten i morgen eller fredag og se om hundene kan sammen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Åhhh du er en kæmpe skat... :kys:Hvis det ikke er et problem for Michael, så vil jeg gerne ha' ham passet... Det vil gøre det hele meget nemmere og jeg behøves ikke have dårlig samvittighed.. Kan jeg komme op til jer enten i morgen eller fredag og se om hundene kan sammen? Ja - jeg hører lige Michael ad inden vi aftaler nærmere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Ja - jeg hører lige Michael ad inden vi aftaler nærmere Helt iorden :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret December 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Pajko endte med at komme med og det gik rigtig godt Han kom i buret med det samme, da vi var ankommet til aftensmads tid og var der det meste af den første aften... Kom dog ud da børnene var blevet puttet og fik lov at tøffe rundt.. Han fik både leg udenfor og fodersøg den første aften.. Den anden dag var han i bur og med ude og gå en god tur, hvor han fik lov at rende løs et godt stykke tid (vi var kun tre som gik sammen, alle de andre ca. 20 mennesker var gået en anden vej). Og så kom han i bur mens vi spiste frokost og var bundet til mig mens vi gjorde rent - det gik rigtig fint.. Men børnene var også godt opdraget i forhold til dyr og forstod godt når jeg bad dem om at gå lidt væk eller lade ham være, når han gik væk fra dem.. Så alt i alt gik det bare super godt - jeg er så stolt af Pajko :5up::klap::banan: 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Dejligt :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Pajko endte med at komme med og det gik rigtig godt Han kom i buret med det samme, da vi var ankommet til aftensmads tid og var der det meste af den første aften... Kom dog ud da børnene var blevet puttet og fik lov at tøffe rundt.. Han fik både leg udenfor og fodersøg den første aften.. Den anden dag var han i bur og med ude og gå en god tur, hvor han fik lov at rende løs et godt stykke tid (vi var kun tre som gik sammen, alle de andre ca. 20 mennesker var gået en anden vej). Og så kom han i bur mens vi spiste frokost og var bundet til mig mens vi gjorde rent - det gik rigtig fint.. Men børnene var også godt opdraget i forhold til dyr og forstod godt når jeg bad dem om at gå lidt væk eller lade ham være, når han gik væk fra dem.. Så alt i alt gik det bare super godt - jeg er så stolt af Pajko :5up::klap::banan: Super :5up: Vil du ikke bytte de der børn... og de voksne der har opdraget dem... med dem i min familie? Bare lige et par sommerhusture? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts