Hop til indhold

Fryser i Hurtta vinterdækken, hvilket er varmere?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Victor fryser i hans Hurtta pro dækken, når han går stille og "læser avis", så ender det med at vi må bære ham, fordi han ikke får rørt sig nok, så han holder sig varm, så vi skal ha' købt et der er varmere. Men hvilket er det??? og så i hans størrelse (27 cm ;-)). Det er vildt svært, når det foregår over nettet, og man ikke kan røre ved tingene :vedikke:

 

Nogen der har Hurtta-dækkenet, der har opgraderet til et varmere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Victor fryser i hans Hurtta pro dækken, når han går stille og "læser avis", så ender det med at vi må bære ham, fordi han ikke får rørt sig nok, så han holder sig varm, så vi skal ha' købt et der er varmere. Men hvilket er det??? og så i hans størrelse (27 cm ;-)). Det er vildt svært, når det foregår over nettet, og man ikke kan røre ved tingene :vedikke:

 

Nogen der har Hurtta-dækkenet, der har opgraderet til et varmere?

 

Jeg er ikke så meget inde i dækkener til hunde - vores fungerer ok med deres bot, men jeg tænkte om det ikke var endnu bedre med en trøje under det dækken han har nu...så det bliver mere lag på lag, ligesom hos mennesker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så meget inde i dækkener til hunde - vores fungerer ok med deres bot, men jeg tænkte om det ikke var endnu bedre med en trøje under det dækken han har nu...så det bliver mere lag på lag, ligesom hos mennesker :-)

 

Tænker også en trøje under... Der var en herinde, der fortalte, at hun klippede huller til arme og ben i et ærme fra en varm trøje... Og under et dækken er der ingen, der kan se en gammel las alligevel...

 

Et forsøg hver - og om ikke andet et godt alternativ til et varmere dækken dukker op:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også en trøje under... Der var en herinde, der fortalte, at hun klippede huller til arme og ben i et ærme fra en varm trøje... Og under et dækken er der ingen, der kan se en gammel las alligevel...

 

Et forsøg hver - og om ikke andet et godt alternativ til et varmere dækken dukker op:5up:

 

Fik ikke lige multi-quotet, men han vil ikke have noget over hovedet, under nogen omstændigheder, tror måske han har følsomme ører eller noget, ellers godt foreslag til nu og her løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kan du anbefale noget? Alt hvad jeg kan finde med fleece er der ben i, og hvis der er ben i, også endda korte, så tror Victor ikke han kan gå :genert: og det må heller ikke være noget, der skal trækkes over hovedet.

 

Hvis du har en symaskine og kan bruge den, så burde det jo være til at lave noget forholdsvis let... evt kan det jo syes i hånden.

 

Tænker lidt som der er nævnt, med evt et ærme fra en gammel bluse eller lign. og så klippe det op og sy nogle bændler i, så slipper han for at få det trukket over hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææh, så skal du klippe benene af.. Men kan godt se problemet, hvis det ikke må skulle over hovedet:hmm:

 

Ja det er derfor han kun har dækken på. Han forvandler sig til et uhyre inder i sådan en trøje, men han har jo også store ører og hals åbningerne er også små, og jeg er ikke spor ferm til at sy, hvis jeg skulle lave det større. Han hader også at få benene igennem en t-shirt, så derfor bruger jeg ikke sådan "traditionelt lillehundstøj" eller hvad man kalder det, tror du ved hvad jeg mener.

 

Altså hurtta dækkenet skal jo self. over hovedet men det er det der med når poter osv. skal på plads så mister han tålmodigheden og bliver vild. Men med hurtta dækkenet, der skal der jo kun spændes det der spænde rundt om. Det kan lige gå :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ronja har Hurttas fleece, med helt korte ben, til når der er for meget sne eller det er for koldt til det almindelige vinterdækken.

 

De to skulle være lige varme, men da fleecen har de helt korte ben, er der ikke åbent, ligesom på vinterdækkenet :-D

 

Er den varmere end vinterdækkenet? Hvordan er benene sidder de til eller er de mere "brede"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har en symaskine og kan bruge den, så burde det jo være til at lave noget forholdsvis let... evt kan det jo syes i hånden.

 

Tænker lidt som der er nævnt, med evt et ærme fra en gammel bluse eller lign. og så klippe det op og sy nogle bændler i, så slipper han for at få det trukket over hovedet.

 

Så dør han af kulde, imens jeg tager symaskine-kørekortet om på FOF :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der hurtta fleece-ting, er det den der hedder "Windstopper med korte ben" ? Jeg er ret fristet til at bestille den men er usikker på om Vic vil gå i den :hmm:

 

Hurtta Pro windstopper fleece i 3 farver

 

Vi har snakket om hvad hulen vi skal købe til Vic her i aften, og har også kigget på BOT dækkenet, men det er vist ikke så godt til hunde med opretstående haler? Så er der noget med en lynlås der skal lynes op? mon den hænger i pelsen?

 

Så har vi kigget på Skrylle, men er det mon lige så koldt som Hurtta? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der hurtta fleece-ting, er det den der hedder "Windstopper med korte ben" ? Jeg er ret fristet til at bestille den men er usikker på om Vic vil gå i den :hmm:

 

Hurtta Pro windstopper fleece i 3 farver

 

Vi har snakket om hvad hulen vi skal købe til Vic her i aften, og har også kigget på BOT dækkenet, men det er vist ikke så godt til hunde med opretstående haler? Så er der noget med en lynlås der skal lynes op? mon den hænger i pelsen?

 

Så har vi kigget på Skrylle, men er det mon lige så koldt som Hurtta? :vedikke:

 

Skrylle er meget koldere og jeg tror nu heller ikke bot er varmere. (Så skulle det være fordi det der keramiske blod-cirkulationseffekt skulle virke helt enormt).

 

Jeg bruger sådan en fleeceundertrøje Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies(og nogle gange endda 2 (jeg har syet et par kopier af den) under Smillas hurrta. Andre gange bruger jeg en striktrøje under (så varmen bliver lukket inde på bryst og under mave. Det er sådan én man skal trække over hovedet).

 

Jeg har dog lige bestilt hurrtas fleece overall (med ben - det er ikke den model du viser), men det er kun til bilen, for hun vil hellere ikke bevæge sig i sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. købe et Rogle dækken fra Obtrack (tyk fleece), som han kan have på indenunder Hurtta dækkenet.

 

www.hundenshelse.dk

 

Jeg har et Rogle og Billebjerg dækken til Gizmo, og for pokker hvor er de bare lækre... Til de daglige ture bruger han dækkener fra Buster, og så længe han bevæger sig, holder han fint varmen... Og han står sjældent stille :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket om hvad hulen vi skal købe til Vic her i aften, og har også kigget på BOT dækkenet, men det er vist ikke så godt til hunde med opretstående haler? Så er der noget med en lynlås der skal lynes op? mon den hænger i pelsen?

 

 

Det med lynlåsen på et BOT dækken er rigtig upraktisk :???:

men du kan sagtens lade vær med at stikke halen igennem og så kan man klippe stoffet væk i det hak der er vis dækkenet er længer end ryggen.

 

Jeg kom til at tænke på om det ikke kan være poterne/benene han fryser mest på ? men det ved jeg så ikke hvad du gør ved vis han ikke bryder sig om at havde noget på benene/poterne ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Den der hurtta fleece-ting, er det den der hedder "Windstopper med korte ben" ? Jeg er ret fristet til at bestille den men er usikker på om Vic vil gå i den :hmm:

 

Hurtta Pro windstopper fleece i 3 farver

 

Vi har snakket om hvad hulen vi skal købe til Vic her i aften, og har også kigget på BOT dækkenet, men det er vist ikke så godt til hunde med opretstående haler? Så er der noget med en lynlås der skal lynes op? mon den hænger i pelsen?

 

Så har vi kigget på Skrylle, men er det mon lige så koldt som Hurtta? :vedikke:

 

Inden du kigger nærmere på bot, så tror jeg altså ikke, at det er varmere, end det I har nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrylle er meget koldere og jeg tror nu heller ikke bot er varmere. (Så skulle det være fordi det der keramiske blod-cirkulationseffekt skulle virke helt enormt).

 

Jeg bruger sådan en fleeceundertrøje Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies(og nogle gange endda 2 (jeg har syet et par kopier af den) under Smillas hurrta. Andre gange bruger jeg en striktrøje under (så varmen bliver lukket inde på bryst og under mave. Det er sådan én man skal trække over hovedet).

 

Jeg har dog lige bestilt hurrtas fleece overall (med ben - det er ikke den model du viser), men det er kun til bilen, for hun vil hellere ikke bevæge sig i sådan noget.

 

Tak, det var da lige noget med sådan en fleece-undertrøje :5up:, hvis han ikke vil gå i sådan en Fleece Windstopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. købe et Rogle dækken fra Obtrack (tyk fleece), som han kan have på indenunder Hurtta dækkenet.

 

www.hundenshelse.dk

 

Jeg har et Rogle og Billebjerg dækken til Gizmo, og for pokker hvor er de bare lækre... Til de daglige ture bruger han dækkener fra Buster, og så længe han bevæger sig, holder han fint varmen... Og han står sjældent stille :blink: :lol:

 

Det har jeg kigget på, både Rogle og Billebjerg:lun:, var klar og parat til at bestille dem i sidste måned, da de bare ser så lækre og praktiske ud, lige præcis sådan noget som jeg gerne vil have til Vic, men laves de i størrelse 27 cm, nej det gør de da ikke :fornaermet: Det er kun BOT, Skrylle og netdækkenet der gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var nede i den lokale dyrehandel for at se deres udvalg, det var ikke stort, men de havde en Hurtta fleece overall med 4 ben i rød, som Vic prøvede, i alle størrelser, men der var desværre ingen der passede på benlængden, alle var for lange, så han sjoskede rundt i dem, og jeg ærger mig bare, for der var én han ville gå i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg kigget på, både Rogle og Billebjerg:lun:, var klar og parat til at bestille dem i sidste måned, da de bare ser så lækre og praktiske ud, lige præcis sådan noget som jeg gerne vil have til Vic, men laves de i størrelse 27 cm, nej det gør de da ikke :fornaermet: Det er kun BOT, Skrylle og netdækkenet der gør.

 

Så ville jeg helt sikkert købe et Skrylle, og give ham det på indenunder...

 

Jeg er simpelthen nødt til, at få sparet sammen til et Skrylle til begge mine... :genert: Dælme nogle lækre dækkener Obtrack laver... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var nede i den lokale dyrehandel for at se deres udvalg, det var ikke stort, men de havde en Hurtta fleece overall med 4 ben i rød, som Vic prøvede, i alle størrelser, men der var desværre ingen der passede på benlængden, alle var for lange, så han sjoskede rundt i dem, og jeg ærger mig bare, for der var én han ville gå i...

 

Men i stedet bestiller de så en Windstopper med korte ben hjem til ham.

 

Man kan få dem med korte, mellemlange og helt lange ben :-D

 

Ronjas er med korte, så skal bagbenene bare have elastik :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få dem med korte, mellemlange og helt lange ben :-D

 

Ronjas er med korte, så skal bagbenene bare have elastik :-D

 

Det ved jeg godt, han prøvede i alle faconer, men så var de enten for korte i kroppen eller hvad ved jeg. Det der passede på kroppen bedst med de korteste ben, der var benene stadig for lange :genert:

 

Så jeg har droppet den overall, den skal til kineserne (systuen) og lægges op, hvis han skal have den, den mindste er 5 cm for stor på benene. Han ligner Dumpe fra de 7 små dværge i den :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...