Gæst Evor Skrevet December 15, 2010 Rapporter Share Skrevet December 15, 2010 Vil gerne have lidt hjælp ang. indførsel. Har snakket med et par som er flyttet midlertidigt til Cameroun med deres 3 unge hunde. De er kun 14 uger nu. De er altså over 3 måneder i forhold til lovgivningen. De synes nu at det er synd for hundene at være i Cameroun og vil gerne sælge dem. Jeg er virkelig i vildrede angående lovgivningen på området. Som jeg læser loven, er det problematisk at indføre hunde fra et land som Cameroun og især når der er tale om IKKE personledsagelse? Hvalpene er registeret i norge og har NKK stamtavle og er vaccineret i DK inden afrejsen til Cameroun. Og de har EU-pas også. Nogen som kan hjælpe mig med et hurtigt svar på dette?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Nogen som kan hjælpe mig med et hurtigt svar på dette?? Kontakt fødevarestyrelsen, de har altid været hurtige når jeg har spurgt, og så får du et svar og ikke mit gæt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Evor Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 har også sendt dem en e-mail her for lidt siden. Men tænkte at nogen herinde måske lige sad med svaret også - så jeg ikke skulle sidde og vente spændt på svaret fra dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Vil gerne have lidt hjælp ang. indførsel. Har snakket med et par som er flyttet midlertidigt til Cameroun med deres 3 unge hunde. De er kun 14 uger nu. De er altså over 3 måneder i forhold til lovgivningen. De synes nu at det er synd for hundene at være i Cameroun og vil gerne sælge dem. Jeg er virkelig i vildrede angående lovgivningen på området. Som jeg læser loven, er det problematisk at indføre hunde fra et land som Cameroun og især når der er tale om IKKE personledsagelse? Hvalpene er registeret i norge og har NKK stamtavle og er vaccineret i DK inden afrejsen til Cameroun. Og de har EU-pas også. Nogen som kan hjælpe mig med et hurtigt svar på dette?? Er du helt sikker på de hunde findes ?` For det lyder som det helt velkendte "scamnummer" ? Der er det typisk sådan at man "blot" skal betale rejsen for hunden og overfører pengene via typisk western union, derudover, så kommer hunden lige i karantæne eller mangler en forsikring som man også lige skal betale, inden man får set sig om, har man givet ret meget for en hund der ikke findes... Skriver kun dette, fordi andre er røget i sådan et nummer og typisk er hundene fra Cameroun, irak osv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Her et eks. pas på en som vil sælge chi - HundeGalleri.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Vil gerne have lidt hjælp ang. indførsel. Har snakket med et par som er flyttet midlertidigt til Cameroun med deres 3 unge hunde. De er kun 14 uger nu. De er altså over 3 måneder i forhold til lovgivningen. De synes nu at det er synd for hundene at være i Cameroun og vil gerne sælge dem. Jeg er virkelig i vildrede angående lovgivningen på området. Som jeg læser loven, er det problematisk at indføre hunde fra et land som Cameroun og især når der er tale om IKKE personledsagelse? Hvalpene er registeret i norge og har NKK stamtavle og er vaccineret i DK inden afrejsen til Cameroun. Og de har EU-pas også. Nogen som kan hjælpe mig med et hurtigt svar på dette?? Hvis hundene skal rejse alene er det helt vanvittigt med reglerne.. De skal have selvfølgelig have pas..Hvilket du jo også skriver de har.. Rabiesvaccineret som tidligst 3 måneder gamle..Når de kommer fra Cameroun skal der udtages en blodprøve tidligst 30 dage efter vaccination. Med en blodtiter på over 0,5 IE/ml.. Så kan hunden indføres i Danmark 3 måneder EFTER blodprøven er taget.. Dyrene skal via en grænsedyrlæge i Danmark og det skal anmeldes til det pågældende sted senest 24 timer før ankomst..Og du (eller den som indfører dem) skal være registreret importør af det pågældende dyr fra det pågældende land.. Hundene skal undersøges senest 24 timer før afrejse og en dyrlæge skal skrive en attest på at de er raske og kan tåle rejsen. Så er der rejsen, som hvertfald koster mindst det samme som en person - pr hund selvfølgelig... Jeg har gjort det at jeg selv rejser hvis jeg skal have hund fra et 3 land, så er reglerne helt anderledes.. og prisen også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Evor Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 har heller ikke givet dem en øre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 har heller ikke givet dem en øre... Nej, men det vil du komme til, hvis du skal have dem her op.. Hvis de eksisterer.. Og det tror jeg helt ærligt ikke de gør.. Det lyder meget, som René skriver, som det svindelnummer. Hvorfor ikke få en hund herhjemme fra, hvor I evt kan følge den fra den bliver født? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 har heller ikke givet dem en øre... Tænkte nok det var en prøve:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Evor Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 er selv lige så skeptisk som jer og har også "prøvet" at lokke dem i fælder i samtalerne - men uden held. Og der er endda billeder af en fransk bulldog hvalp som er hos dyrlæge i Vejle, som jeg synes at kunne læse på et skilt på dyrlægen på billedet. Selvom jeg også ender med at købe 1 i DK og fra DK, så blev jeg egentlig også interesseret i reglerne - hvis nu de hunde faktisk var ægte og sande. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 er selv lige så skeptisk som jer og har også "prøvet" at lokke dem i fælder i samtalerne - men uden held. Og der er endda billeder af en fransk bulldog hvalp som er hos dyrlæge i Vejle, som jeg synes at kunne læse på et skilt på dyrlægen på billedet. Selvom jeg også ender med at købe 1 i DK og fra DK, så blev jeg egentlig også interesseret i reglerne - hvis nu de hunde faktisk var ægte og sande. Jeg skrev for sjov sammen med sådan en gennem et stykke tid, til sidst skrev jeg at min søster skulle til london (det var der hvor hunden var på i den historie), og at hun kunne tage den med hjem, derefter hørte jeg intet.... DKK, har også tidligere været ude og advarer Dansk kennel klub Her også en fra eb.dk Ekstra Bladet - Udbredt svindel med små modehunde Så man skal være ret sikker i sin sag, før man smider penge efter dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 er selv lige så skeptisk som jer og har også "prøvet" at lokke dem i fælder i samtalerne - men uden held.. Ha ha - jeg troede det var nogen du kendte hjemmefra! Men nu er jeg også sikker på det er fup og fidus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Jeg har også haft sådan en på mailen, der godt nok ville købe mine hvalpe - sådan helt ubeset.Bare for at få lidt bankoplysninger osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts