Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Altså han kan ikke forsvare at lære små børn (og hvorfor mon de skal være så små?) de fysiske metoder han anvender og det har de jo heller ikke selv fysik til. Så forhåbentlig er det mere fredeligt, men hvor mange flere udbredere af "dominans" teorien kommer der så ikke?

Jamen er helt enig...

 

Han advarer nu i det mindste mod brug af sit halsbånd på bestemte hundetyper og hunde med bestemte fysiske træk. Men det er måske bare noget forsikringsnoget

Har også lagt mærke til den dér, svært at gætte om det er pga. det ene eller det andet. Man får jo næsten mistanken at det er gået gruelig galt for en eller flere brugere...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Ninjamor
Har også lagt mærke til den dér, svært at gætte om det er pga. det ene eller det andet. Man får jo næsten mistanken at det er gået gruelig galt for en eller flere brugere...

 

Tjah...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Advarslen til hans halsbånd har nu altid været der - at han så ikke følger den selv, er noget andet... Har da set ham gøre brug af det på en engelsk bulldog :cry: Altså, tyndt halsbånd oppe bag ørerne...

 

The Illusioncollar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - så kom en idé lige pludselig til mig... I forbindelse med den her Millansag - hvad nu hvis vi fik stablet en hel bunke instruktører og behandlere sammen, der gi'r en gratis time/konsultation hvor folk kan opleve de positive metoder på egen krop? Som modvægt til Millan..? Bare et lille frø til en idé, som der i givet fald skulle arbejdes en del videre på. Ville tro at det kunne få en masse plads i medierne, hvis det bli'r landsdækkende, og det slås op på den rigtige måde... Hvad tror I??? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Okay - så kom en idé lige pludselig til mig... I forbindelse med den her Millansag - hvad nu hvis vi fik stablet en hel bunke instruktører og behandlere sammen, der gi'r en gratis time/konsultation hvor folk kan opleve de positive metoder på egen krop? Som modvægt til Millan..? Bare et lille frø til en idé, som der i givet fald skulle arbejdes en del videre på. Ville tro at det kunne få en masse plads i medierne, hvis det bli'r landsdækkende, og det slås op på den rigtige måde... Hvad tror I??? :vedikke:

 

Hvis det kunne lade sig gøre - fed ide...

 

Der er bare et lille aberdabei, det er at Millans metoder straks viser stor ændring af hundens adfærd, det vil de blidere metoder ikke altid gøre - naturligvis afhængig af problemets art.

 

Det kan derfor give bagslag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kunne lade sig gøre - fed ide...

 

Der er bare et lille aberdabei, det er at Millans metoder straks viser stor ændring af hundens adfærd, det vil de blidere metoder ikke altid gøre - naturligvis afhængig af problemets art.

 

Det kan derfor give bagslag

 

Den risiko vil der være :???:

 

MEN oplægget til happeningen (er det et rigtig ord :hmm:) skal baggrunden for happeningen meldes klart ud: at formålet ikke er fixe et givent problem på under en 1 time, men at udstyre deltagerne med nogle værktøjer til selv træne med at løse problemet på en ikke grænseoverskridende måde.

 

Jeg tror, at en del lokale tv-stationer kunne være interesserede (eller måske kunne man lokke DR til at komme, så det kan vises på deres aftenprogram ;-)). Tv-stationerne skal have hele motivationen/baggrunden serveret på en kort og præcis måde. De kommer så på dagen og laver et kort interview omkring baggrunden, og måske også med nogle af de ejere, der er mødt op (hvis de er modige nok ;-)) Helt perfekt kunne det være om man kunne lokke tv-holdet til at blive hele timen - eller hvor lang tid det nu tager - så de kunne interview de samme ejere igen.

 

Det kunne virke - hvis man gør forarbejdet godt nok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - så kom en idé lige pludselig til mig... I forbindelse med den her Millansag - hvad nu hvis vi fik stablet en hel bunke instruktører og behandlere sammen, der gi'r en gratis time/konsultation hvor folk kan opleve de positive metoder på egen krop? Som modvægt til Millan..? Bare et lille frø til en idé, som der i givet fald skulle arbejdes en del videre på. Ville tro at det kunne få en masse plads i medierne, hvis det bli'r landsdækkende, og det slås op på den rigtige måde... Hvad tror I??? :vedikke:

 

Faktisk en lidt spændende ide.

Jeg kommer i forlængelse af den til at tænke noget helt andet.

 

Hvad nu hvis man fik fat i så mange hundeejere som muligt, landsdækkende.

Ikke kun behandlere og trænere, men simplethen fik alle civile op af stolene, der har lyst til at slå et slag for anstændig hundetræning.

 

Og så istedet for en demonstration, så arrangerer man et løb eller en gåtur fra et område til et andet. Det kunne være flere steder i landet, på den samme dag.

 

Det kunne måske ligefrem blive en tradition, sådan en slags "frihedsdag" for hundene.

 

Hvis nu vi antager at man kunne få 20000 hundeejere til at samles, så er de da ikke til at overse og bare deres tilstedeværelse ville sende et meget klart signal?

 

Det ville selvfølgelig kræve noget forberedelse og ideen er lidt ambitiøs, men signalet ville være overvældende.

 

Men det kan også bare være, at jeg bare lige lader inspirationen tage overhånd og bliver lidt ivrig, men personligt ville jeg da gerne med på sådan en event.

Ikke en demonstration, men bare et stiltiende symbol.

 

Det skal blive til et symbol, ja vi mangler faktisk et symbol, der symboliserer hundes frihed til at blive opdraget med respekt, forståelse og omsorg.

 

Det kunne også blive lidt i stil med det blå flag ved vores strande, hver hundeklub der træner med positiv forstærkning, kunne få et flag med friheds symbolet for hunde på.

 

Hundeklubberne ville også få noget at stræbe efter.

 

Ja nu flyver tankerne bare afsted. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Faktisk en lidt spændende ide.

Jeg kommer i forlængelse af den til at tænke noget helt andet.

 

Hvad nu hvis man fik fat i så mange hundeejere som muligt, landsdækkende.

Ikke kun behandlere og trænere, men simplethen fik alle civile op af stolene, der har lyst til at slå et slag for anstændig hundetræning.

 

Og så istedet for en demonstration, så arrangerer man et løb eller en gåtur fra et område til et andet. Det kunne være flere steder i landet, på den samme dag.

 

Det kunne måske ligefrem blive en tradition, sådan en slags "frihedsdag" for hundene.

 

Hvis nu vi antager at man kunne få 20000 hundeejere til at samles, så er de da ikke til at overse og bare deres tilstedeværelse ville sende et meget klart signal?

 

Det ville selvfølgelig kræve noget forberedelse og ideen er lidt ambitiøs, men signalet ville være overvældende.

 

Men det kan også bare være, at jeg bare lige lader inspirationen tage overhånd og bliver lidt ivrig, men personligt ville jeg da gerne med på sådan en event.

Ikke en demonstration, men bare et stiltiende symbol.

 

Det skal blive til et symbol, ja vi mangler faktisk et symbol, der symboliserer hundes frihed til at blive opdraget med respekt, forståelse og omsorg.

 

Det kunne også blive lidt i stil med det blå flag ved vores strande, hver hundeklub der træner med positiv forstærkning, kunne få et flag med friheds symbolet for hunde på.

 

Hundeklubberne ville også få noget at stræbe efter.

 

Ja nu flyver tankerne bare afsted. :hmm:

 

Det synes jeg er en rigtig god ide, sådan en slags "dogathon" for de humane opdragelsesmetoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Hvis det kunne lade sig gøre - fed ide...

 

Der er bare et lille aberdabei, det er at Millans metoder straks viser stor ændring af hundens adfærd, det vil de blidere metoder ikke altid gøre - naturligvis afhængig af problemets art.

 

Det kan derfor give bagslag

 

Ja, det tænkte jeg også. Her har vi en hund der ikke kan tåle at passere andre hunde, så vi viser hvordan hunden ikke-udsættes for den situation. Der kommer herigennem en bedring og hunden kan gradvist passere tættere og tættere på, men først længe efter alle er gået hjem og endda har glemt alt om 'den der hundedemonstration de vist nok var til i foråret'.

 

Den gode, hundevenlige behandling går jo netop ud på ikke at overskride hundens grænser og derigennem gradvist at få dem flyttet... det er unægtelig lidt svært at demonstrere en ikke-fremkaldt-situation for evt. tilskuere.

 

Meget af det går også ud på tillidsskabende 'øvelser'. Hvordan demonstrerer man det? Har hunden i forvejen fuld tillid til en, er der ingen forandring at demonstrere og har den ikke, er en større offentlig plads foran masser af mennesker ikke det rette sted at arbejde på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg er en rigtig god ide, sådan en slags "dogathon" for de humane opdragelsesmetoder

 

Ville det ikke også være fedt at få nogle kendte med? Pressen elsker den slags, så det ville give god omtale :-D Det ku' f.eks. være tv-værter, skuespillere, musikere, politikere osv. Det er jo i en god sags tjeneste, så det må da være muligt at få nogen med på ideen. Kan vi ikke komme i tanke om nogle kendte hunde-elskere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, det tænkte jeg også. Her har vi en hund der ikke kan tåle at passere andre hunde, så vi viser hvordan hunden ikke-udsættes for den situation. Der kommer herigennem en bedring og hunden kan gradvist passere tættere og tættere på, men først længe efter alle er gået hjem og endda har glemt alt om 'den der hundedemonstration de vist nok var til i foråret'.

 

Den gode, hundevenlige behandling går jo netop ud på ikke at overskride hundens grænser og derigennem gradvist at få dem flyttet... det er unægtelig lidt svært at demonstrere en ikke-fremkaldt-situation for evt. tilskuere.

 

Meget af det går også ud på tillidsskabende 'øvelser'. Hvordan demonstrerer man det? Har hunden i forvejen fuld tillid til en, er der ingen forandring at demonstrere og har den ikke, er en større offentlig plads foran masser af mennesker ikke det rette sted at arbejde på det.

 

Der kunne ret hurtigt komme små positive synlige ændringer, men når vi starter træningen af sådan noget er det jo i et kontrolleret miljø, hvilket en forsamling af tilfældige personer ikke er.

 

Men man kunne måske vise noget andet - tænker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ville det ikke også være fedt at få nogle kendte med? Pressen elsker den slags, så det ville give god omtale :-D Det ku' f.eks. være tv-værter, skuespillere, musikere, politikere osv. Det er jo i en god sags tjeneste, så det må da være muligt at få nogen med på ideen. Kan vi ikke komme i tanke om nogle kendte hunde-elskere?

 

Der er jo altid Ghita Nørby med mynderne og mon ikke også der er nogle kendte programværter og politikere?

 

Prins Henrik med gravbasserne er nok for meget at forvente...host host...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Da jeg lige så dette link, var jeg sådan lige ved at kaste op, men så faldt det mig ind, at det måske er et tegn på, at hans show er i kraftig tilbagegang mht. popularitet, og at de er desperate efter nye vinkler til at tiltrække seere. Børn er jo et trækplaster for mange.

 

Som andre skriver, er det jo heldigvis umuligt for så små børn at bruge nogle af de voldelige metoder CM bruger, så måske kan man håbe, at hans fokus er ved at skifte. Eller måske er jeg snot-naiv (eller optimistisk af natur)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ikke det special-designede, men selve princippet med linen bag ørerne - og forskel er der jo netop ikke på de to ting!

 

Næsten 2 minutter inde:

 

[media]

[/media]

 

Og hold kæft hvor er jeg dårlig til at læse bulldogs - kan intet læse på den af kropssprog :oops:

 

Jo du kan, se på kropsholdningen og ørene, se igen :-D

 

Bortset fra det, så bider Butch faktisk efter Millan og får lidt fat, hvis hunden var rigtig aggressiv og farlig, havde han bidt sig fast, det gjorde han ikke.

 

Endnu en fejlvurderet hund.

 

"Spændende" med det punkt Millan trykker på bag kæben...

Redigeret af Ninjamor
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg lige så dette link, var jeg sådan lige ved at kaste op, men så faldt det mig ind, at det måske er et tegn på, at hans show er i kraftig tilbagegang mht. popularitet, og at de er desperate efter nye vinkler til at tiltrække seere. Børn er jo et trækplaster for mange.

 

Som andre skriver, er det jo heldigvis umuligt for så små børn at bruge nogle af de voldelige metoder CM bruger, så måske kan man håbe, at hans fokus er ved at skifte. Eller måske er jeg snot-naiv (eller optimistisk af natur)...

 

Jamen jeg tror helt sikkert at han er på vej ned over there, og at den ny vinkel med børn kun er til for at få seertallene op. Tror også det er derfor han lige pludselig kommer til Europa, for at undersøge et evt. nyt marked...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Da jeg lige så dette link, var jeg sådan lige ved at kaste op, men så faldt det mig ind, at det måske er et tegn på, at hans show er i kraftig tilbagegang mht. popularitet, og at de er desperate efter nye vinkler til at tiltrække seere. Børn er jo et trækplaster for mange.

 

Som andre skriver, er det jo heldigvis umuligt for så små børn at bruge nogle af de voldelige metoder CM bruger, så måske kan man håbe, at hans fokus er ved at skifte. Eller måske er jeg snot-naiv (eller optimistisk af natur)...

 

Jeg træder ind i de snotnaives rækker og håber du har ret i at hans popularitet er på tilbagetog, hvad jeg også har læst andre steder, men hvad finder han så på :vedikke:

 

Det næste bliver måske uddannelse i andre lande... gys...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo du kan, se på kropsholdningen og ørene, se igen :-D

 

Bortset fra det, så bider Butch faktisk efter Millan og får lidt fat, hvis hunden var rigtig aggressiv og farlig, havde han bidt sig fast, det gjorde han ikke.

 

Endnu en fejlvurderet hund.

 

"Spændende" med det punkt Millan trykker på bag kæben...

 

Jeg kan intet finde ud af, ved selve kropsholdningen - men jeg er altså heller ikke vant til kompakte, haleløse engelske bulldogs overhovedet :genert: Måske hvis jeg kiggede igen :hmm: I så fald må det blive på et andet tidspunkt...!

 

Det eneste jeg så, var: Ører tilbage - og så syntes jeg, at den så lalleglad ud på et tidspunkt, hvor den knurrede, altså, der var lidt fjollebevægelser over den - sådan, i selve kropsholdningen :stupid: Men kun på det ene tidspunkt (måske fordi den var modsigende i kropssproget, afstandssøgende og forsøgende opblødende? :hmm: Bare lige en tanke, der slog mig...). Men kropsholdningen bliver altså skjult i bygningen for mig... Men har også kun set den to gange, så forklaringen kan måske findes der.

 

Og ja, rigtig spændende med trykket bag kæben, det lagde jeg også udmærket mærke til - måske et forsøg på at skjule brugen af halsbåndet og så bruge hænderne i stedet, fordi der netop har været en del "halsbånds-debat"? Det ligner i hvert fald samme princip for mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan intet finde ud af, ved selve kropsholdningen - men jeg er altså heller ikke vant til kompakte, haleløse engelske bulldogs overhovedet :genert: Måske hvis jeg kiggede igen :hmm: I så fald må det blive på et andet tidspunkt...!

 

Det eneste jeg så, var: Ører tilbage - og så syntes jeg, at den så lalleglad ud på et tidspunkt, hvor den knurrede, altså, der var lidt fjollebevægelser over den - sådan, i selve kropsholdningen :stupid: Men kun på det ene tidspunkt (måske fordi den var modsigende i kropssproget, afstandssøgende og forsøgende opblødende? :hmm: Bare lige en tanke, der slog mig...). Men kropsholdningen bliver altså skjult i bygningen for mig... Men har også kun set den to gange, så forklaringen kan måske findes der.

 

Og ja, rigtig spændende med trykket bag kæben, det lagde jeg også udmærket mærke til - måske et forsøg på at skjule brugen af halsbåndet og så bruge hænderne i stedet, fordi der netop har været en del "halsbånds-debat"? Det ligner i hvert fald samme princip for mig...

 

Af kropsholdningen (sænket bagparti og dermed vægten bagover) samt de tilbagetrukne ører kan vi se at Butch ikke er tryg ved situationen.

Selve mimikken er svær at læse på sådan en hund

 

Jeg ville gerne vide hvad det helt bestemt er for et punkt Millan trykker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

I dag fik jeg at vide at CM i et afsnit vist på NG forleden/i går? anvendte positiv træning til en hund som ikke turde gå i poolen efter den som hvalp var faldet i.

Hunden, en toller, fik ro, blev fodret med godbidder og i poolen lå der skåle med godbidder!

 

Det lyder bare så dejligt og jeg vil gerne se det. Nogen som kan hjælpe med at finde det afsnit?

Link til indlæg
Del på andre sites

Af kropsholdningen (sænket bagparti og dermed vægten bagover) samt de tilbagetrukne ører kan vi se at Butch ikke er tryg ved situationen.

Selve mimikken er svær at læse på sådan en hund

 

Jeg ville gerne vide hvad det helt bestemt er for et punkt Millan trykker på.

 

Må prøve at kigge igen her en af dagene - er sløv i hovedet lige nu, så orker det ikke. Men det MÅ da være til at se...!

 

Og jeps, det er rigtig interessant, med det pres han ligger under kæben :???:

 

I dag fik jeg at vide at CM i et afsnit vist på NG forleden/i går? anvendte positiv træning til en hund som ikke turde gå i poolen efter den som hvalp var faldet i.

Hunden, en toller, fik ro, blev fodret med godbidder og i poolen lå der skåle med godbidder!

 

Det lyder bare så dejligt og jeg vil gerne se det. Nogen som kan hjælpe med at finde det afsnit?

 

Det ville jeg da godt nok også meget gerne se!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag fik jeg at vide at CM i et afsnit vist på NG forleden/i går? anvendte positiv træning til en hund som ikke turde gå i poolen efter den som hvalp var faldet i.

Hunden, en toller, fik ro, blev fodret med godbidder og i poolen lå der skåle med godbidder!

 

Det lyder bare så dejligt og jeg vil gerne se det. Nogen som kan hjælpe med at finde det afsnit?

 

Dette klip indholder pool og godbidder - men hunden er en lydfølsom lab

 

BTW - det er det længste klip jeg nogensinde har set med CM

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...