Hop til indhold

Det var da på tide, at nogle fik en bøde.


Trine
 Share

Recommended Posts

Før i harmer helt over min overskrift, vil jeg gerne lige slå fast at jeg ikke har noget mod muskelhunde eller andre hunde.

Jeg er bare så træt af uansvarlige hunde ejere.

Som en anden har skrevet " straf ejeren, ikke hunden "

 

 

 

Kvinde fik stor bøde for løs kamphund - Vi med hund - BT.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt at hun fik bøden, men jeg ville ønske at der var flere der fik en Remember når de bare lukker hunden ud uanset racen...

 

Vores genbo lukker også sin Rottweiler ud og lufte sig selv, og jeg ville ønske at snupJensen stod dernede en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rart at det for en gang skyld får en konsekvens når man er så uansvarlig :evil: :5up:.

 

Synes også det er for dårligt at ekstrabladet skriver kamphund i overskriften, når der er tale om en engelsk bulldog :hmm:. Det sætter igen muskelhundene ejerne i dårligt lys :roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Mon ikke der skulle have stået amerikansk og ikke engelsk?,... og så er det jo en kamphund.

 

Amerikansk bulldog er heller ikke en kamphund...det er en vogtende race...

 

Der er to typer; Scott og Johnson(også kendt som bully og standard) men ingen af dem er avlet til hundekamp...

 

However in time there was a split between their visions and thus became the two distinct types of American Bulldogs. Alan Scott preferred a smaller more athletic dog with a longer muzzle that could be used for cattle catching as well as wild boar hunting. John Johnson preferred a larger more massive dog with a shorter muzzle that was more of a guardian type dog.

 

Synes ikke man kan sige at vildsvinejagt og indfangning af kvæg kan betegnes som "kamp"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, eller fransk, jeg kan kun sige at der står Engelsk, jeg kan ikke gætte om de burde have skrevet noget andet :vedikke:

Stod der ikke at det var en af de forbudte racer?, for så drejer det sig jo ikke om et gæt men om at udelukke. Der kan vel ikke være ret meget tvivl, med mindre man ønsker at der skal være det.

 

Pressen sjusker sommetider, det er ikke noget nyt og det er heller ikke noget der kun rammer kamphundene og deres ejere og tilhængere. Tænk hvis der var sådan en ståhej hver gang pressen kaldte en sort hund labrador.....

 

Nå, fred være med det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Amerikansk bulldog er heller ikke en kamphund...det er en vogtende race...

 

Der er to typer; Scott og Johnson(også kendt som bully og standard) men ingen af dem er avlet til hundekamp...

 

 

Egentlig ikke fordi jeg gider tage den igen, men det er et spørgsmål om hvor stor vægt man mener hundens aner har i forbindelse med hundens opførsel. Og alt hvad der er "bull" i, har kamphunde egenskaber.

 

 

Synes ikke man kan sige at vildsvinejagt og indfangning af kvæg kan betegnes som "kamp"...

Har du nogensinde set en vildsvinejagt på film?. Der er jo ingen chance for at en schæfer, dobermann, eller lignende ville kunne bruges til den slags.

 

De egenskaber der gør at hunden er effektiv som vildsvine jagthund er jo ikke noget der ikke ligger i hunden (og som den slår fra) i andre kampsituationer.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der jo mange flere kamphunderacer end jeg egentlig først troede...

 

Ja, der er ifølge racekundskaben mange racer indenfor den gruppe og indtil der gik panik i folk, var det legalt at omtale dem som sådan. Men okay, jeg forstår jo godt at folk ikke bryder sig om at deres race bliver kaldt noget der ikke er stuerent længere. Bare ærgerligt at det er blevet sådan, for det var en betegnelse der var meget brugbar, noget helt anderledes end udtrykket muskelhund. :roll: Det er jo kun kommet frem fordi det skal lyde pænere, ligesom chokoladefarven istedet for leverfarven.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har du nogensinde set en vildsvinejagt på film?. Der er jo ingen chance for at en schæfer, dobermann, eller lignende ville kunne bruges til den slags.

 

De egenskaber der gør at hunden er effektiv som vildsvine jagthund er jo ikke noget der ikke ligger i hunden (og som den slår fra) i andre kampsituationer.

 

det ligner ikke muskelhunde? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, der er ifølge racekundskaben mange racer indenfor den gruppe og indtil der gik panik i folk, var det legalt at omtale dem som sådan. Men okay, jeg forstår jo godt at folk ikke bryder sig om at deres race bliver kaldt noget der ikke er stuerent længere. Bare ærgerligt at det er blevet sådan, for det var en betegnelse der var meget brugbar, noget helt anderledes end udtrykket muskelhund. :roll: Det er jo kun kommet frem fordi det skal lyde pænere, ligesom chokoladefarven istedet for leverfarven.

 

 

Jeg har ikke noget problem med at kalde mine for kamphunde...bryder mig jo heller ikke selv om ordet muskelhund...

 

Men tror du ikke boxer-ejere ville være trætte at af få at vide at de har kamphunde fordi de afstammer mere eller mindre direkte fra bullenbeiseren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...