Gæst Llamas Skrevet December 19, 2010 Rapporter Share Skrevet December 19, 2010 Hej Alle Da jeg var ude og gå morgentur med min hund, var hendes urin rød. Hun tissede flere gange som hun plejer, men der var blod i. Hun er glad og leger og virker ikke påvirket af det. Har i noget erfaringer med blod i urinen, hvad kan det være? Og så har jeg også et andet spørgsmål, for min hun blev kørt ned d. 4/11. Hun fik overfladiske skrammer, men ikke noget alvorligt. Men kan ikke lade vær med at tænke, om det kan have noget med ulykken at gøre, selvom det er halvanden måned siden? Hilsen julie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Hej Alle Da jeg var ude og gå morgentur med min hund, var hendes urin rød. Hun tissede flere gange som hun plejer, men der var blod i. Hun er glad og leger og virker ikke påvirket af det. Har i noget erfaringer med blod i urinen, hvad kan det være? Og så har jeg også et andet spørgsmål, for min hun blev kørt ned d. 4/11. Hun fik overfladiske skrammer, men ikke noget alvorligt. Men kan ikke lade vær med at tænke, om det kan have noget med ulykken at gøre, selvom det er halvanden måned siden? Hilsen julie Uha, jeg ville ringe dyrlægen omgående! Lidt blod i afføringen behøver ikke betyde det helt vilde hos hunde, men i urinen tror jeg ikke det er så skide godt! Kan godt forstå du tænker som du gør omkring ulykken, det ville jeg også selv gøre... Så fat knoglen og ring til dyrlægen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Det lyder fuldstændig, som om hun har blærebetændelse - kan også være blæresten. Vores hund havde blærebetændelse for 1,5 mdr siden, og det var nøjagtigt, som du beskriver. Tisser hyppigere og blod i urinen. Du skal samle en urinprøve op på hende, og tage hende og den med til dyrlægen, så kan de ret hurtigt teste den og se, om det er infektion eller evt sten. God bedring med den vovse:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Jeg ville også kontakte dyrlægen med det samme. Smid lige et svar så vi kan høre hvad dyrlægen sagde. Krydser finger : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 nåja.. omgående... bobbobbob... :hmm: Altså, det kan godt vente til i morgen. Det er vigtigere at det er en dyrlæge der kender din hund end om du får ringet i dag eller i morgen. Sandsynligvis er det en blærebetændelse. Den er nem at kurere med piller... I dag kan du tage din hunds temperatur. Med et almindeligt "mennesketermometer" i endetarmen. Hunde har normalt en temperatur på 38-39 grader. Hvis hun har mere end 39, så har hun feber. Så kender du hendes temperatur, hvis dyrlægen skulle spørge i telefonen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts