Hop til indhold

Må man flyve når man er gravid?

DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Min kæreste har jo været så sød at give mig en rejse til Rom i Februar. Men nu er spørgsmålet: Må man flyve når man er gravid? Til februar vil jeg være 5 mdr henne.

Vi skal rejse med Norwegian, og synes ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside om man må eller ej :???:.

Måske der sidder nogle kloge hoveder her på HF der kan fortælle mig det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Ja man må gerne flyve når man er gravid, men ikke sidst i graviditeten..

Flyselvskaberne har deres egne regler for hvornår de ikke vil have en gravid med :)

Så mit forslag er i kontakter norwegian og hører dem ad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må man gerne :-D. Men det afhænger lidt af de forskellige flyselskaber hvor langt henne den gravide må være når de flyver med hende.

Tror gerne de vil undgå fødsel ombord :rolleyes:.

Jeg tror umiddelbart gerne de vil have dig med når du "kun" er 5 måneder henne, tror først det er i det sidste trimester der begynder at være regeler for det.

Men jeg ville ringe og høre hvilke regeler jeres flyselskab har for flyvning med gravide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må man gerne ja :) Som nævnt har selskaberne deres egne regler for hvornår man er for langt henne. Men det er mest fordi de frygter en fødsel og et søgsmål, ikke fordi der er nogle risici..

Meeeen, hvor langt skal I flyve?

Min søs er forretningskvinde med stort F og K, og er på forretningsrejser flere gange ugentligt. Som regel.. Hun måtte sige stop omkring 5. mdr, da det simpelthen var for hårdt for hende.. Den konstante tissen, og væsken i benene var voldsom på sådan en tur.. Selv kun til England og tilbage igen..

Så jeg synes lige I skal tænke det igennem mht. varighed og distance.. Ikke for at være styg, men det er noget med at du allerede har taget lidt på?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Here you go: Gravide - Norwegian

Tak :-D

Det kunne jeg ikke finde :lol:

Det må man gerne ja :) Som nævnt har selskaberne deres egne regler for hvornår man er for langt henne. Men det er mest fordi de frygter en fødsel og et søgsmål, ikke fordi der er nogle risici..

Meeeen, hvor langt skal I flyve?

Min søs er forretningskvinde med stort F og K, og er på forretningsrejser flere gange ugentligt. Som regel.. Hun måtte sige stop omkring 5. mdr, da det simpelthen var for hårdt for hende.. Den konstante tissen, og væsken i benene var voldsom på sådan en tur.. Selv kun til England og tilbage igen..

Så jeg synes lige I skal tænke det igennem mht. varighed og distance.. Ikke for at være styg, men det er noget med at du allerede har taget lidt på?..

Jo tog ca. 5 kg på men efter en periode uden appetit har jeg ca tabt 3-4 kg af dem igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg tog ikke meget på i starten, men i de sidste 4-5 uger skal jeg love for der kom meget på :shock:

Vand i kroppen kom da jeg var 41+0 heldigvis var det da maj måned så man kunne gå i klipklappe, for alm sko kunne jeg ikke have på :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Snedigt ;)

Var mere at hvis det tegnede sig til at blive en tung graviditet, kunne det nok godt blive en hård flyvetur ;)

Haha de kommer sku nok igen på et tidspunkt :stupid:.

Ups glemte at svare før, men ved ikke hvor længe man skal flyve fra kbh til Rom :genert:.

jeg må bare ha støttestrømper og det hele med mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fløj til Danmark (halvanden times tur) var jeg vist nok 24 uger (er det ca 6 mdr eller deromkring?) Og der var da hverken overdreven tissetrang eller væske i benene -jeg lider forøvrigt stadig ikke af nogle af delene.

Tror somend slet ikke det bliver et problem for dig. En tur til Rom er vel på max to timer?

Håber i får en deeeejlig ferie :hjerte: :klap:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fløj til Danmark (halvanden times tur) var jeg vist nok 24 uger (er det ca 6 mdr eller deromkring?) Og der var da hverken overdreven tissetrang eller væske i benene -jeg lider forøvrigt stadig ikke af nogle af delene.

Tror somend slet ikke det bliver et problem for dig. En tur til Rom er vel på max to timer?

Håber i får en deeeejlig ferie :hjerte: :klap:

:banan::banan::banan:

uha ja glæder mig som en gaaaal.

alene tid med manden, gud hvor jeg savner det :hjerte:.

Link til indlæg
Del på andre sites