Hop til indhold

The Twilight Saga


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Så lige en trailer til et eller andet med det der Twilight Saga-hallaøjsa. Den så faktisk ganske lovende ud. Er der eller er der ikke noget ved de film ? Og hvor mange er der ?

 

Og nixen bixen, jeg så ingen flotte fyre. Jeg så nogle unge mennesker, så spar krudtet. Jeg er for gammel :mrgreen:, men filmene...er der noget ved dem som film ? Er det sådan lidt omvendt Buffy eller noget i den stil ?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså de ER jo bygget på det der "uh lækker vampyr - ham er jeg forelsket i.. men jeg kan også godt lide lækker ven som er varulv - what to do?"

Og vampyr tænker "uh - elsker hende, men jeg kan komme til at slå hende ihjel.. what to do?"

Mens varulv tænker "høh - hende kan jeg godt lide. I know what to do!"

 

3eren er viiildt god fordi der er væsentlig mere action og man kan godt se den har fået væsentlig større budget end fx den første..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, jamen der ligger jo tråde for hver enkelt af de tre film her i forum. Men der er nok for mange spoilers i... Og måske for meget savlen, hvis du ikke spottede pæne fyre :slem:

 

Filmene er rigtig gode - dog kommer de ikke på højde med bogen. Der er 4 bøger.

 

Der er tre og kvaliteten stiger igennem dem. Ialt ender det med 5 film.

Twilight (den første) er meget tro mod bogen, men lavet som lavbudgetsfilm. Man tænker ikke så meget over det før man har set de andre. Men det er jo klart at fordi denne blev en succes var der jo en andet budget til de andre.

 

New Moon er også god - bogen var for flere hård at komme igennem, ved jeg. Men de har løst det godt i filmen. Der er nogle rigtig flotte scener i...

 

Eclipse er klart min favorit. Men bogen er også min yndlings...

 

Breaking dawn bliver delt i to film... Dels pga den måde bogen er skrevet på, men jo også fordi at det er den sidste og så skal summit presse hver krone ud af den...

 

Det er ikke omvendt Buffy... Det er en kærlighedshistorie med alt hvad den indebærer mellem en vampyr og en meget plain almindelig pige. Og så slynger vi lige en ulv indover også...

Link til indlæg
Del på andre sites

var så lidt :mrgreen: blev såen rimlig sammenbidt over det for jeg købte dem til 300 kr stykket sidste år og nu står de til halv pris :fornaermet:

 

EDIT: det var i bilka! :5up:

 

Bilka avis uge 51 2010

 

Det er bare så typisk, men man kan jo heller ikke bare vente i evigheder på, at noget kommer på tilbud, så når man jo ingen steder !

 

Og derudover: Hvor er min gemal ? Jeg skal i Bilka og jeg har desværre kørt vores bil fast i sneen lige uden for vores hus, såååååååååå............. :evil::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamn det jo fordi du ikke har læst bogen :blink: der får man jo alt det u-udtalte med og det er dét der er det gode :lun:

 

Altså jeg kan stadig huske da jeg så twilight første gang... Min veninde og jeg skulle i biffen og se en anden film, som så ikke gik... Og jeg vidste jo den er twilight var der, men anede(!) ikke hvad det var. Så min beskrivelse til hende var noget i retning af:

 

"Der er jo også den der twilight... Det er noget med nogle vampyrer og vist nok lidt kærlighed...:confused:"

 

Så vi gik ind og så den... Og hun sidder og venter på "kill kill kill" og jeg sidder bare og er sådan lidt... Okay... Men så kommer Edward ind... Og min veninde siger "ej han er da overhovedet ikke pæn", mens jeg sidder og småsavler og var solgt :lol:

 

Købte bøgerne derefter og slugte dem på en uge....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må lige tjekkes ud. Så kan man jo altid hoppe på den engelske version, hvis man bliver bidt af serien. Tak for tip´et :5up:

 

Jeg ville altså starte med at læse dem på engelsk, hvis jeg var dig. :genert: Jeg anbefalede bøgerne til min kollega. Hun læste 1eren på dansk og blev helt vild med den. 2eren lånte hun så af sin niece på dansk, og den syntes hun slet ikke var lige så god. Efterfølgende har hun læst den på engelsk og syntes, at den var meget bedre. Hun siger, at den danske oversættelse var så dårlig, at den ødelagde bogen lidt. Så hun valgte selvfølgelig at læse 3eren og 4eren på engelsk og syntes, at de rigtig gode. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...