Hop til indhold

Hvad kan jeg gøre?


Gæst annemettep
 Share

Recommended Posts

Gæst annemettep

Hej alle sammen :)

 

Jeg står i en meget ulykkelig situation hvor jeg ikke rigtig ved hvad jeg kan/skal stille op.

 

Sagen er den at jeg for et par uger siden købte en sød lille blandingshvalp (chihuahua, pekingeser og papillion), hunden så rigtig glad ud og der var ingen tegn på sygdom at se, jeg havde fundet hvalpen gennem gul og gratis, der var annonceret 3 hvalpe til salg men da jeg kom der ned var der kun 2 tilbage, opdrætteren forklarede at den ene var sløj, ikke noget alvorligt men nok til at hun ikke ville sælge den endnu. Da min hvalp så sund og rask ud valgte jeg at tage den med hjem. Det gik rigtig godt de første dage hunden var frisk og nysgerrig, dog havde den nogle enkelte gange lidt tynd afføring men jeg gik ud fra det skyldtes de nye omgivelser. Men skæbnen ville at aftenene til den 3. dag jeg havde hende blev hun rigtig sløj, hun sov hele aftenen og da jeg prøvede at lokke hende ud for at tage lidt at drikke var hun så vag at hun væltede om på benene. Jeg tog selvfølgelig straks til dyrlæge med hende og hun mente at det evt. kunne være en form for væske i hjernen, betænelse i mave/tarm systemet eller en sygdom som hun kunne have fået fra den anden hvalp som også var syg. Dyrlægen beholdte hende 2 dage hvor hun fik væske via drop men der var ingen fremgang hos hende. Dyrlægen ringede ned til opdrætteren for hun mente bestemt ikke det kunne være en sygdom jeg havde været 'skyld' i på den korte tid jeg havde haft hende. Opdrætteren forklarede min dyrlæge at hun havde haft 4 hvalpe hvor af hun havde taget den ene fra på grund af sygdom men at det slet ikke mindede om det min hund havde haft (på nettet stod der hun kun havde 3 hvalpe, så muligvis har 2 af dem været syge) herudover sagde hun at hun aldrig havde haft sine hunde til dyrlæge, hverken til vaccination eller noget (Jeg har fået en sundhedsbog med på hunden hvor der står hun både har fået ormekur, blevet vaccineret samt blevet chipmærket) jeg blev meget fortvivlet over hendes forklaring da den overhovedet ikke stemte overens med hvad hun havde fortalt til mig. Skæbnen ville at dyrlægen ikke kunne rede min hund og den desværre blev aflivet. Jeg er rigtig ulykkelig over den her sag, og ville blive meget glad hvis der var nogen som havde et forslag til hvad jeg kunne stille op, dyrlæge regningen lyder på 7700 og jeg gav 3500 for hvalpen. Er der nogen mulighed for jeg kan forlange penge tilbage fra opdrætteren selvom jeg ingen kontrakt har?

 

På forhånd tak for hjælpen

- Anne Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annemettep

Jeg vil også tage kontakt til hende, jeg har sendt en prøve af hundens afføring til undersøgelse for at få bevis for præcist hvad hunden har fejlet, men er bange for hun vil gøre alt hvad hun kan for at slippe for at betale noget efter hun kunne finde på at lyve sådan overfor dyrlægen, frygter jeg det værste..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Jeg vil også tage kontakt til hende, jeg har sendt en prøve af hundens afføring til undersøgelse for at få bevis for præcist hvad hunden har fejlet, men er bange for hun vil gøre alt hvad hun kan for at slippe for at betale noget efter hun kunne finde på at lyve sådan overfor dyrlægen, frygter jeg det værste..

 

Ja man skal passe på hvem man handler med, personligt ville jeg slet ikke have købt hvalpen hvis der havde været en syg hvalp :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også tage kontakt til hende, jeg har sendt en prøve af hundens afføring til undersøgelse for at få bevis for præcist hvad hunden har fejlet, men er bange for hun vil gøre alt hvad hun kan for at slippe for at betale noget efter hun kunne finde på at lyve sådan overfor dyrlægen, frygter jeg det værste..

 

Hun vil gøre alt for at slippe for at betale, ja. Hun har jo nok slet ikke pengene. Hvem har penge i slutningen af december:cry:.

 

Hvad ved du om opdrætter? Har hun mange hunde? Og får hun jævnligt hvalpe? For så er hendes kennel sandsynligvis skatte- og momsregistreret, og så er købet underkastet købeloven.

 

Ifølge købeloven har du ret til at få dine penge tilbage, men problemet er, at du kun kan få gennemtrumfet dit krav ved at retsforfølge. Og det kan hurtigt komme til at koste endnu mere end både hvalp og dyrlæge.

 

Hvis du kender køberne af de andre hvalpe, så kunne I måske slå jer sammen om en advokat, hvis de har haft lignende problemer.

 

Du skal under ingen omstændigheder regne med at få din dyrlægeregning betalt. Allerhøjst har du ret til at få købesummen tilbage.

HVIS du vil føre sag for at få pengene, så skal du gemme din lille døde hvalp i en fryser så du kan bevise AT den er død og hvad den døde af.

 

--Måske skulle du hellere lære af sagen og starte helt forfra:ae:.

Hvis du brænder efter en ganske lille hund, så spar sammen og køb en raceren hvalp med stambog i Dansk Kennelklub. HVIS du så er uheldig og får endnu en syg hvalp, så vil Dansk Kennelklub hjælpe dig til at få pengene tilbage fra opdrætter.

--Og husk lige, at jo mindre hvalpen er, jo hurtigere kan den dø af diarré. Det kan være et spørgsmål om timer. Uanset om den har stambog eller ej.

 

--Større hunde kan bedre klare flere dage med tynd afføring. Men de er også sårbare hvis der er tale om helt unge hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan læse er der 2 års garanti, men jeg har hverken kvittering eller andet der kan bevise beløbet for hunden, har kun sundhedsbogen hvor der står navnet på opdrætteren :(

- med den hundehandler kan man forestille sig alt muligt.- måske er det ikke engang hvalpe fra egen tæve- men stjålne hvalpe

-som jeg læser det du skriver må sundhedsbogen jo være fup og jeg tror du har tabt pengene-

du skal sandsynligvis gennem civilt søgsmål osvosv for at gøre krav gældende,så jeg ville i dit sted kontakte sælger og sige direkte at du skal have pengene tilbage og skrue bissen på.

synd du skulle igennem det-

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...