Siri Skrevet December 27, 2010 Rapporter Share Skrevet December 27, 2010 Har lige opdaget at Otto har en stor og dyb flænge i den ene trædepude. Den er helt sikkert mindst et par dage gammel, da den er begyndt at hele. Jeg kan godt huske at han havde blod på benet for et par dage siden, men jeg slog det hen, da jeg troede at en af de hvalpe han havde leget med, sikkert havde tabt en tand...:stupid: Flængen er jo helt sikkert for gammel til at blive syet, men er der andet jeg kan gøre? Han har på intet tidspunkt været halt eller ømmet sig - men altså, han er jo border collie, så han har en super høj smertetærskel. Skal jeg skåne ham eller tage andre hensyn? Kræver det dyrlægebesøg? Umiddelbart har jeg svært ved at se hvad dyrlægen kan gøre, når flænge nu ikke kan sys... Nogen der har prøvet det samme eller har gode råd?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Næh måske dyrlægen ikke kan gøre så meget, men jeg ville nok købe noget klorhexidin spray og så vaske poten, når han har været ude.. Efter vask så giv ham et spray klorhexidin på.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 uh av. Jeg ville skåne ham fra alt det salt der er ude omkring, i hvert fald indtil det er groet sammen, for det må gøre afsindig ondt at få salt i. Slikker han i det? er det rødt? er der noget der ligner betændelse? Så tror jeg at jeg ville tage til dyrlæge, men hvis han ikke er videre generet af det, så er det måske ikke så dybt alligevel og vil gro sammen af sig selv. Ellers kan du jo lige ringe og spørge dyrlægen, så kan du jo få af vide helt præcis hvad du skal gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det er hverken rødt eller ømt og han slikker ikke i det, men det ser dybt ud.. God idé at skåne ham fra salt - jeg får helt ondt i maven når jeg tænker på at han har gået i salt de sidste par dage!! Det kan være at jeg lige skal ringe og spørge dyrlægen i morgen bare for at være sikker! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det er hverken rødt eller ømt og han slikker ikke i det, men det ser dybt ud.. God idé at skåne ham fra salt - jeg får helt ondt i maven når jeg tænker på at han har gået i salt de sidste par dage!! Det kan være at jeg lige skal ringe og spørge dyrlægen i morgen bare for at være sikker! Lyder som en god ide.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Lyder som en god ide.. Man er vel ikke en pylre-hunde-mor for ingenting...:blink: Heldigvis er jeg så utrolig heldig at min dyrlæge bor, der hvor jeg har hest. Så jeg kan jo lige få hende til at se det i morgen, hvis hun er hjemme. Ih altså - jeg kan bare blive så irriteret over, at jeg ikke har opdaget det noget før!! Totalt dårlig samvittighed og totalt sej hund, der ikke fortrækker en mine, selvom poten er skåret op:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Man er vel ikke en pylre-hunde-mor for ingenting...:blink: Heldigvis er jeg så utrolig heldig at min dyrlæge bor, der hvor jeg har hest. Så jeg kan jo lige få hende til at se det i morgen, hvis hun er hjemme. Ih altså - jeg kan bare blive så irriteret over, at jeg ikke har opdaget det noget før!! Totalt dårlig samvittighed og totalt sej hund, der ikke fortrækker en mine, selvom poten er skåret op:oops: Jeg var også suset til dyrlæge:-D Vi var på tur for nogle uger siden, jeg skulle børste salt af poterne og hovsa, der manglede da lige en fin luns:shock: Så blev turen lige ændret til at komme forbi dyrlægen:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Jeg var også suset til dyrlæge:-D Vi var på tur for nogle uger siden, jeg skulle børste salt af poterne og hovsa, der manglede da lige en fin luns:shock: Så blev turen lige ændret til at komme forbi dyrlægen:lol: Ej altså! Men hun er helt frisk igen, Luna? Man kan også sige, at skal man være pylret, så er det ret godt at være pylret med trædepuder og bentøj - det er trods alt ret essentielt for hunden velbefindende;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Øv - håber det bare heler fint op uden problemer. Hvis det hverken er betændt eller ømt, så ville jeg nok bare lade det være - helingen er jo i gang... men selvfølgelig ville jeg skåne ham for salt og andet skidt. Bravo mistede også en 4. del af en 'trædepude' (den der sidder ved vildtkloen) for et par uger siden - det må have været isen, der har skåret ham, men han var ikke påvirket af det overhovedet og jorden er jo så bakteriefri som det overhovedet er muligt pt. pga sne og frost, så jeg gjorde intet - og den er fint helet nu :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Ej altså! Men hun er helt frisk igen, Luna?Man kan også sige, at skal man være pylret, så er det ret godt at være pylret med trædepuder og bentøj - det er trods alt ret essentielt for hunden velbefindende;-) Ork ja:-D Jeg rensede med det derklorhexidin spray og vaskede, når vi havde været ude. Den er fin igen. Altså det er jo lidt lysere på det sted, men det er blevet fint:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret December 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Øv - håber det bare heler fint op uden problemer. Hvis det hverken er betændt eller ømt, så ville jeg nok bare lade det være - helingen er jo i gang... men selvfølgelig ville jeg skåne ham for salt og andet skidt. Bravo mistede også en 4. del af en 'trædepude' (den der sidder ved vildtkloen) for et par uger siden - det må have været isen, der har skåret ham, men han var ikke påvirket af det overhovedet og jorden er jo så bakteriefri som det overhovedet er muligt pt. pga sne og frost, så jeg gjorde intet - og den er fint helet nu :5up: Jeg tror også det er isen, han har skåret sig på. Snakkede med min veninde i går, der er dyrlægestuderende og hun sagde at det nok har blødt minimalt, hvis han har gået i sneen, da den kolde sne lukker blodkarrene. Samtidig betyder frost og sne, at bakterier mistrives og der ikke kommer infektion. Så selvom det er irriterende at de skærer sig på isen, så er det da også godt for noget:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts