Hop til indhold

Foder hjælp!

Gæst Coco-doodle
 Share

Recommended Posts

Gæst Coco-doodle

Ja, ligesom så mange andre er jeg faret vildt i foder junglen:???:

Jeg har en f1 Labradoodle hvalp, en blanding af labrador og konge puddel.

Hun er lige blevet 6 måneder.

Da vi fik hende fra opdrætter fik hun Eukanuba. Det kunne hun ikke lide.

Vi købte så Royal Canin, som vi også fodre med nu.

Jeg synes bare det virker som om der er meget hvede i og det har jeg kunne læse mig til ikke der for godt.:confused:

Er der nogen erfaringer med Fromm Large Breed Puppy Gold?

petfoods.dk

og ud fra indgredienserne og analysen - er det så noget der er værd at prøve? :vedikke:

Har en Onkel der har en hvalp på samme alder. Han har fodret med Happy Dog og Uniq. Da jeg læste om dem var det ikke noget der "tiltrak" mig, hvorimod det gør Fromm.

Jeg tænker også på prisen. Vil jo gerne have et foder der ikke koster en formue, hvis man kan få det billgere :-D

Med Fromm skal hun have ca. 300g/dag og 15 kg koster ca. 400 kr.

Hvor hun nu med RC skal have 400g/dag og 14 kg koster ca. 550 kr.

Nogen forslag til gode hvalpe foder mærker, hvor hun ikke skal have så meget pr. dag, ingredienserne er gode og det evt. er til kræsne hunde?

Og hvad synes I om Fromm?

Og bare gerne hjælp, forklaringer og links omkring foder og indgredienser! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Golden eagle har ihvertfald prøveposer

http://petsholistic.com/produkter/42-ge-holistic-health-proeveposer/

Og rigtigt mange af producenterne har smagsgaranti - det har Olivers fx. Så hvis kræet ikke spiser det, så tager de det retur og bytter til en anden variant...

Vi er glade for Olivers Selected Fish her i huset, samt Arions Small Breed Chicken & Rice

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Havde helt glemt Olivers. Der er godt nok mange foder mærker! ;)

Men kiggede lige på det.

Synes bare hun skal have så meget pr dag. Hos Olivers skulle hun have 450g/dag og har set mange andre hvor hun kun skal have 200-300g/dag.

Hvordan kan det være der er så meget forskel? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender en butik/hjemmeside hvor man kan få nogle gratis smagsprøver? Det er jo lidt surt at købe 15 kg og så hunden ikke kan lide det ;)

Jeg har selv en MEGET kræsen hund, og ved de fleste mærker kan du få tilsendt små prøveposer,(har selv fået det):5up: for ja rigtig kedeligt med køb af større mængder, selvom der de fleste steder er smags garanti, så skal man jo afsted eller til at sende igen, har selv givet flere poser fejlkøbt mad væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle
Jeg har selv en MEGET kræsen hund, og ved de fleste mærker kan du få tilsendt små prøveposer,(har selv fået det):5up: for ja rigtig kedeligt med køb af større mængder, selvom der de fleste steder er smags garanti, så skal man jo afsted eller til at sende igen, har selv givet flere poser fejlkøbt mad væk.

Jeg har nu bestilt prøve poser hos Kingsmore og et andet foder :) synes bare hun skal have så mange gram pr. dag?

Hvilket foder mærker er du endt op med til din hund? Det er jo selvfølgeligt forskelligt hvad hunde kan lide, men måske kunne det være et mærke vi kunne prøve herhjemme! :D

Og ja.. Rigtig godt nytår til jer alle! Og tak for gode svar!

Men erfaringer med Fromm søges! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Bellas mor: ja, så meget hurtigt efter mit indlæg om hvilket foder Bella var endt op med, at du havde en tråd om at Bella ikke rigtig ville spise noget! Så der fik jeg vist svar på det.

Men ih! Det er da også noget hø! :( både for dig og hende. Håber at du finder på noget og at det ordner sig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Har lige sidet og regnet på hvad det vil koste om dagen på de forskellige fodermærker. Selvfølgelig er mængden kun vejledende og man kan måske være heldig at få det fragtfrit, på tilbud eller finde det billigere et andet sted.. Men synes det er lidt vildt så stor forskel der er. Men selvfølgelig er der også forskel på kvaliteten, indgredienserne osv.

Men når man kigger på f.eks. Fromm, synes jeg det virker som et fantastisk godt foder til pengene - men det kan det jo også godt være for nogen og ikke for andre! Det er jo hunden man først skal kigge på¨:D

Tholo Puppy Large Breed - 11,50 kr.

Wolfsblut Blue Mountain - 16,00 kr.

Fromm Gold Large Breed - 7,50 kr.

Kingsmoore Puppy - 12,95 kr.

Olivers Large Breed Start - 15,98 kr.

Orijen Puppy Large Breed - 21,66 kr.

Kunne ikke finde den vejledene fodermængde på Golden Eagle og Acana - må lede videre senere ;)

(Priserne er beregnet ud fra min egen hund, Coco. Hun vejer ca. 24 kg. og er 6 måneder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Har lige sidet og regnet på hvad det vil koste om dagen på de forskellige fodermærker. Selvfølgelig er mængden kun vejledende og man kan måske være heldig at få det fragtfrit, på tilbud eller finde det billigere et andet sted.. Men synes det er lidt vildt så stor forskel der er. Men selvfølgelig er der også forskel på kvaliteten, indgredienserne osv.

Men når man kigger på f.eks. Fromm, synes jeg det virker som et fantastisk godt foder til pengene - men det kan det jo også godt være for nogen og ikke for andre! Det er jo hunden man først skal kigge på¨:D

Kunne ikke finde den vejledene fodermængde på Golden Eagle og Acana - må lede videre senere ;)

(Priserne er beregnet ud fra min egen hund, Coco. Hun vejer ca. 24 kg. og er 6 måneder)

De mængdeangivelser producenten har udregnet og oplyst, kan du sjældent regne med, så det bør ikke være det der gør, at du fravælger et mærke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der passer til evt. pengepungen er ikke altid det der passer hunden :damn: jeg har prøvet maaaaaaaaaaange mærker og endnu aldrig fundet noget der rigtig faldt i Bellas smag, og det er billige som meget dyre mærker,Jeg vil i øjeblikket give MEGET for Bella ville spise, så mit råd er prøv dig frem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Coco-doodle

UPDATE:

En lille update fra mig og hundefoder-junglen. :) Jeg besluttede mig for at prøve Fromm Large Breed Puppy Gold.

Jeg fik det i går, så jeg har selvfølgelig ikke set nogen virkning (endnu).

Men én ting er da sikket, hunden spiser det! Om det virkelig smager godt eller om det bare er forandring i foder, der er dejligt, kan jeg jo ikke vide, men for første gang i lang tid, har Coco nu spist både morgen og aftensmad.

Så det lover godt indtil nu ;D

Hvad gør I andre med fodermængden? Coco er 7½ måned og der står 5-7 mdr. 265-305 g og 8-12 mdr. 380-455. Det er jo kun vejledende, så hvordan starter I ud. Giver I det der står eller lidt mindre/mere?

Jeg havde tænkt 300g/dag og så se mht. vægten. Hun er nemlig LIDT for tyk, så det er ekstra vigtigt, at jeg holder øje med om hun får for meget. Hun får også godbidder og et marvben m. laks/ris hver dag, så det skal man vel også regulere efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

UPDATE:

En lille update fra mig og hundefoder-junglen. :) Jeg besluttede mig for at prøve Fromm Large Breed Puppy Gold.

Jeg fik det i går, så jeg har selvfølgelig ikke set nogen virkning (endnu).

Men én ting er da sikket, hunden spiser det! Om det virkelig smager godt eller om det bare er forandring i foder, der er dejligt, kan jeg jo ikke vide, men for første gang i lang tid, har Coco nu spist både morgen og aftensmad.

Så det lover godt indtil nu ;D

Hvad gør I andre med fodermængden? Coco er 7½ måned og der står 5-7 mdr. 265-305 g og 8-12 mdr. 380-455. Det er jo kun vejledende, så hvordan starter I ud. Giver I det der står eller lidt mindre/mere?

Jeg havde tænkt 300g/dag og så se mht. vægten. Hun er nemlig LIDT for tyk, så det er ekstra vigtigt, at jeg holder øje med om hun får for meget. Hun får også godbidder og et marvben m. laks/ris hver dag, så det skal man vel også regulere efter?

Du skal jo huske at når du går over til et andet foder skal du blande med det gamle de første par dage for ikke at slå maven i stykker.:stupid:

Jeg skal selv bytte foder til min hvalp på 4 mdr, hun fik olivers med fra opdrætter og det gider hun altså ikke mere så hun skal over på Nutra nuggets large breed puppy.

Er meget glad for Nutra nuggets det får de to andre også (maintainance) og det holder Bamse sig super flot på og det er heller ikke det dyreste foder der findes. Giver 310 kr for 15 kg Maintainance .:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle
Du skal jo huske at når du går over til et andet foder skal du blande med det gamle de første par dage for ikke at slå maven i stykker.:stupid:

Jeg skal selv bytte foder til min hvalp på 4 mdr, hun fik olivers med fra opdrætter og det gider hun altså ikke mere så hun skal over på Nutra nuggets large breed puppy.

Er meget glad for Nutra nuggets det får de to andre også (maintainance) og det holder Bamse sig super flot på og det er heller ikke det dyreste foder der findes. Giver 310 kr for 15 kg Maintainance .:-D

Jeg har skam husket at blade med det gamle :blink: Haha... Men hun er super glad for det nye og ikke begejstret for det gamle, så hun sortere - selvom Fromm godt nok er i MEGET MEGET bitte små kugler. Til sidst spiser hun så det gamle! (Hvis hun føler sig sulten nok) :-D

Jeg havde også overvejet Nutra Nuggets. Hvad gør du med mængden af foder? Kigger på det vejledende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede: Jeg bruger Wolfblut og det er et rigtig godt foder! :5up: Det er lidt dyrt i fht. mange andre produkter, men det mætter også hurtigere så hunden skal ikke have så meget da der ingen kornprodukter er i. Min hund er også lidt kræsen så jeg har købt en smagskasse med 12 kg fordelt med 2 kg i 6 poser med forskellige smagsvarianter :mums: og det bringer lykke! :5up:

Før det brugte jeg Applaws! Det er også barf-tørfoder som wolfsblut og orijen men lidt billigere. Det findes dog kun i 2 smagsvarianter og kun én til hvalpe :blink:

Min hund vejer ca 7-8 kg og spiser 12 kg barf tørfoder på 6 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede: Jeg bruger Wolfblut og det er et rigtig godt foder! :5up: Det er lidt dyrt i fht. mange andre produkter, men det mætter også hurtigere så hunden skal ikke have så meget da der ingen kornprodukter er i. Min hund er også lidt kræsen så jeg har købt en smagskasse med 12 kg fordelt med 2 kg i 6 poser med forskellige smagsvarianter :mums: og det bringer lykke! :5up:

Før det brugte jeg Applaws! Det er også barf-tørfoder som wolfsblut og orijen men lidt billigere. Det findes dog kun i 2 smagsvarianter og kun én til hvalpe :blink:

Min hund vejer ca 7-8 kg og spiser 12 kg barf tørfoder på 6 måneder.

Fås Wolfblut til hvalpe?? :hmm:Har nemlig overvejet, at det er det, min hvaps skal fodres med. Den kommer jo ca. til at veje det samme som din hund, så hvis det tager den 6 måneder at spise sådan en pose, så er det jo bare perfekt. :5up:

Og hvor finder du smagskassen? Jeg har kun set de store poser, men har heller ikke kigget så mange steder endnu, har faktisk kun kigget hos Maxsø. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det bedste torfoder produkt der findes, og som er bedre end alle ovenstaaende, er Orijens.

Det et det eneste biologisk formuleret hundefoder produkt der har vundet prisen, som det bedste, over alle andre, i en international videnskabelig undersogelse.

Det bestaar af op til 80 procent kod. Orijen

Det er et koncentreret kvalitetsfoder uden nogen form for unodvendig fyld. derfor fodre man lidt mindre af det, hunden har meget mindre affald (hundelorte er mindre), bedre fordojelse, mindre allergi symptomer. Forvent dog diarre indtil hundens mave opstilles til kvalitet (1-2 ugers tid).:5up::5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam husket at blade med det gamle :blink: Haha... Men hun er super glad for det nye og ikke begejstret for det gamle, så hun sortere - selvom Fromm godt nok er i MEGET MEGET bitte små kugler. Til sidst spiser hun så det gamle! (Hvis hun føler sig sulten nok) :-D

Jeg havde også overvejet Nutra Nuggets. Hvad gør du med mængden af foder? Kigger på det vejledende?

Til hvalpen vil jeg helt klart kigge på det vejledende.:klap:

Men de to andre får ikke nær det der står for hvis jeg giver dem det der står så bliver de smæller fede og det er jo ikke meningen.:stupid:

Så der prøvede jeg mig frem i starten og nu har de fået samme mængde i ca 10 mdr og det passer dem fint, de får så 5-8 gulerødder i løbet af dagen også og andre grøntsager ved siden af..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fås Wolfblut til hvalpe?? :hmm:Har nemlig overvejet, at det er det, min hvaps skal fodres med. Den kommer jo ca. til at veje det samme som din hund, så hvis det tager den 6 måneder at spise sådan en pose, så er det jo bare perfekt. :5up:

Og hvor finder du smagskassen? Jeg har kun set de store poser, men har heller ikke kigget så mange steder endnu, har faktisk kun kigget hos Maxsø. :roll:

Der findes vist ikke et hvalpefoder af det mærke :hmm: men har hørt at folk bruger det alligevel. Men til en lille bitte hvalp er biderne ALT for store :genert:

Prøv evt. applaws :5up: de er fine små bider men samme kvalitet!

Applaws

smagskassen:

Wolfsblut

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bruger vi www.olivers.dk.

Det har vi gjort i mange år nu, og det er en stor fordel at man kan skifte over til det fra den ene dag til den anden uden dårlige maver ;)

Der kan du få alle de gratise smagsprøver du vil have.

Det er et ok foder men synes hundene hurtig bliver træt af det.. Blaze gider ikke det længere.

Og mine labber gad det heller ikke længe da de prøvede det for lidt over et år siden.

Men tror også det er lige som med alt andet vi kan ikke alle lide det samme.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bruger vi www.olivers.dk.

Det har vi gjort i mange år nu, og det er en stor fordel at man kan skifte over til det fra den ene dag til den anden uden dårlige maver ;)

Der kan du få alle de gratise smagsprøver du vil have.

hmm... :hmm: jeg var inde på deres side for at finde nogle smagsprøver på kattefoder for noget tid siden og der kunne man ikke!:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm... :hmm: jeg var inde på deres side for at finde nogle smagsprøver på kattefoder for noget tid siden og der kunne man ikke!:vedikke:

Jeg har lige kigget, og det er åbentbart kun BREEDER - BUSINESS kunder der kan.:hmm:

Jeg har lige skrevet til dem:-D

Link til indlæg
Del på andre sites