Hop til indhold

Agility stævne på tirsdag - måske vores sidste?


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

På tirsdag er første del af Kreds 2 tuneringen, den deltager Sitto og jeg i.

 

Vi har trænet agility siden september 2005 - vil nok mene at vi har haft vores del af problemer på agilitybanen - Sitto har bestemt ikke været lige nem altid :lol: i sommeren 2006 startede vi så vores første agility stævne. Vi har vel deltaget i omkring 14-15 stævner efterhånden, og den eneste gang vi har løbet en bane og fået placering (men endda en 2. plads :-D) var til vores klubmesterskab, hvor det kun var os agilityfolk fra vores klub der deltog. Var dælme stolt af Sitto dér! Men ellers til alle andre stævner, hvor der har været mange mennesker, uanset om det har været hjemmebane eller udebane, så er vi altid blevet disket. Enten fordi Sitto har været usikker og er gået helt i "sort", ellers har det regnet, eller har hun løbet direkte hen til hendes bur, ellers har hun taget maaange æresrunder efter de første par forhindringer eller også har jeg lavet fejl. Men de fleste gange har der været en anelse usikkerhed at spore, nogle gange ret meget.

 

Så nu, hvor vi har deltaget i så mange stævner og bettehunden fylder 5 år meget, meget snart - har jeg sagt at stævnet på tirsdag er hendes sidste chance for at vise om hun er blevet stævnehund eller ej. Vi har nemlig holdt stævnepause siden efteråret 2007. Hvis det går som det plejer, jah.. så trækker vi os ud af stævner og tager det ned på hyggeplan 100% uden tanker om at træne op til konkurrencer - og så begynder vi nok til noget ekstra træning også, måske spor.

 

Hun har udviklet sig meget i disse måneder vi har holdt stævne pause, hun er blevet meget mere koncentreret om at løbe agility end alt muligt andet. Det er efterhånden sjældent at hun har dage hvor hun SLET ikke gider - plejer altid at kunne løbe noget med hende, hvor vi har succes. Nogle dage mindre end andre, men hun har ikke rigtig længere dage hvor hun 100% nægter! Det er jo super godt.

 

Så jeg krydser virkelig fingre for at det går godt på tirsdag - for jeg er blevet ret bidt af agility konkurrencer - så mangler bare hunden der kan :engel: men må ærligt indrømme at jeg har min tvivl, om det bliver Sitto. Men vi tager til konkurrencen på tirsdag med fuld tro om at det går godt! :blink: Håber virkelig.. men hvis ikke.. jah så er der ikke noget at gøre ved det. Hun skal ikke presses!

 

Så please kryds fingre for os! :bigsmile:

 

I får lige et billede af Sitto og jeg til en AG konkurrence..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak! Håber virkelig.. for når hun gider løbe agility til træning, så er hun rigtig dygtig - en skam hun ikke har været lige sådan til stævner - men jeg krydser fingre for på tirsdag.. :blink:

 

Amocca: Stævnet er i Herning DcH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Tak! Håber virkelig.. for når hun gider løbe agility til træning, så er hun rigtig dygtig - en skam hun ikke har været lige sådan til stævner - men jeg krydser fingre for på tirsdag.. :blink:

 

Amocca: Stævnet er i Herning DcH.

 

Held og lykke herfra også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh det blivergodt nok spændende. Vil du ud med addresse og tidspunkt for jeg har måske mulighed for at gå lidt tidligt på tirsdag og så ville jeg gerne ned og se jer :-D ( og se hvordan det foregår i det hele taget :-D )

Det er DcH Herning, på Nakskov vej. Starter kl 19.00.

 

Kunne være hyggeligt at møde dig, og ja så kan du se hvordan et agility stævne foregår :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er DcH Herning, på Nakskov vej. Starter kl 19.00.

 

Kunne være hyggeligt at møde dig, og ja så kan du se hvordan et agility stævne foregår :blink:

 

 

Jeg ser lige på det, det må kunne presses ind på den ene eller anden måde :-D Jeg laver en genkendelses manøvre så du ved hvem jeg er, Stor gul hat eller sådan noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser lige på det, det må kunne presses ind på den ene eller anden måde :-D Jeg laver en genkendelses manøvre så du ved hvem jeg er, Stor gul hat eller sådan noget :mrgreen:

Haha.. aj den gule hat er nok ikke nødvendig :lol: tror sagtens du kan kende os. Bare kig efter en lille sort/hvid/brun DSG med et sort hjerte på venstre side - dét er Sitto, og jeg er så i den anden ende af snoren. ;-)

 

Du kommer bare hen og siger hej - vi bider (næsten) ikke :cool::lol:

 

Vi ser sådan ud:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. aj den gule hat er nok ikke nødvendig :lol: tror sagtens du kan kende os. Bare kig efter en lille sort/hvid/brun DSG med et sort hjerte på venstre side - dét er Sitto, og jeg er så i den anden ende af snoren. ;-)

 

Du kommer bare hen og siger hej - vi bider (næsten) ikke :cool::lol:

 

Vi ser sådan ud:

 

Jamen jer er glad for min gule hat??? ej pjat, jeg skal nok prøve at lade være med at være alt for pinlig :-D

Vi ser om ikke vi kan finde dig ellers råber jeg bare HUUUNDETOOOOSSSE så rækker du lige hånden op ikk :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jer er glad for min gule hat??? ej pjat, jeg skal nok prøve at lade være med at være alt for pinlig :-D

Vi ser om ikke vi kan finde dig ellers råber jeg bare HUUUNDETOOOOSSSE så rækker du lige hånden op ikk :vinken:

Hvis du er glad for din gule hat så tar' du den bare med :lol: så kan JEG ihvertfald se dig! ;-) Haha..

 

Jeps du råber bare op, så skal jeg nok reagere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er glad for din gule hat så tar' du den bare med :lol: så kan JEG ihvertfald se dig! ;-) Haha..

 

Jeps du råber bare op, så skal jeg nok reagere :blink:

 

 

Så er det en aftale, har lige lokket min mand og en hunde-veninde med så det skal nok blive hyggeligt, hun foreslog godt nok at vi tog hundene med men jeg nedlagde veto for det er træls at skulle holde styr på hundene også når man gerne vil gå og kigge :-D

Men kom alligevel til at tænke over det, folk har vel ikke hunde med der ikke skal deltage? må de overhovedet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det en aftale, har lige lokket min mand og en hunde-veninde med så det skal nok blive hyggeligt, hun foreslog godt nok at vi tog hundene med men jeg nedlagde veto for det er træls at skulle holde styr på hundene også når man gerne vil gå og kigge :-D

Men kom alligevel til at tænke over det, folk har vel ikke hunde med der ikke skal deltage? må de overhovedet det?

Bliver hyggeligt at møde jer :mrgreen:

 

Man må gerne have hund(e) med selvom man ikke skal deltage. Jeg har før haft Sitto med ude bare for at kigge stævner, så hun kunne vænne sig til det. Har også haft Kency med som tilskuer.

 

Altså Kreds 2 tuneringen er ikke et rigtigt stævne som sådan. Her skal man stille op med et hold på min. 4, og så foregår det hele over 3 gange og den sidste gang bliver de forskellige klubber placeret. Så det er ikke sådan én og én, men for et hold/ens klub man løber istedet. Et normalt stævne er også i weekenderne, og det tager noget længere tid, da der vil være 4 klasser, og så både i klasse 1, 2 og 3 og self lille, mellem og stor hund. Det her er bare - de to første gang - en hverdags aften et par timer, hvor der er én bane, man må løbe to gange for begynderne, og én bane man må løbe én gang for øvet hold.

 

Men det er fint at komme ud og kigge der alligevel - så kan man ihvertfald få sig et indtryk af hvad et agility stævne er. :blink:

 

Og man kan sagtens have hunde med, da der kun er to baner, som ligger lige ved siden af hinanden. Den ene bane til begynder og den anden til øvet. Og så sidder folk ellers rundt om banerne, og går lidt væk fra banerne og op i den lille "skov" der er ved klubben for at lufte hunde. Så det er nemt at have hunde med, da man ikke skal gå rundt og kigge, som fx på en udstilling. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver hyggeligt at møde jer :mrgreen:

 

Man må gerne have hund(e) med selvom man ikke skal deltage. Jeg har før haft Sitto med ude bare for at kigge stævner, så hun kunne vænne sig til det. Har også haft Kency med som tilskuer.

 

Altså Kreds 2 tuneringen er ikke et rigtigt stævne som sådan. Her skal man stille op med et hold på min. 4, og så foregår det hele over 3 gange og den sidste gang bliver de forskellige klubber placeret. Så det er ikke sådan én og én, men for et hold/ens klub man løber istedet. Et normalt stævne er også i weekenderne, og det tager noget længere tid, da der vil være 4 klasser, og så både i klasse 1, 2 og 3 og self lille, mellem og stor hund. Det her er bare - de to første gang - en hverdags aften et par timer, hvor der er én bane, man må løbe to gange for begynderne, og én bane man må løbe én gang for øvet hold.

 

Men det er fint at komme ud og kigge der alligevel - så kan man ihvertfald få sig et indtryk af hvad et agility stævne er. :blink:

 

Og man kan sagtens have hunde med, da der kun er to baner, som ligger lige ved siden af hinanden. Den ene bane til begynder og den anden til øvet. Og så sidder folk ellers rundt om banerne, og går lidt væk fra banerne og op i den lille "skov" der er ved klubben for at lufte hunde. Så det er nemt at have hunde med, da man ikke skal gå rundt og kigge, som fx på en udstilling. :-)

 

 

okay vi kommer og lurer jer :-D Om hundene så alligevel kommer med ved jeg ikke helt, de har selvfølgelig godt af at komme ud og se noget men Tacco er faktisk lidt belastende når der er mange hunde og vil hellere bruge tiden på at se agility end at træne kontakt med ham ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap2: Så er det i aften - og vejret er med os!

 

Ikke for varmt og heller ingen regn = godt Sitto-vejr. ;-)

 

Så dét kan vi da ikke klage over, så håber jeg bare prinsessen vil - selvfølgelig vil hun da løbe agility i dag :mrgreen: jeg køber ihvertfald nogle læææækre frikadeller, som medbringes i aften! Mon så ikke hun bliver lidt mere samarbejdsvillig :engel:

 

I vil få en update herinde, nok i morgen - måske med billeder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for jer i dag! :-D Men jeg er altså ikke sikker på at du skal give op så "hurtigt", min Futte var også et stykke tid om at kunne koncentrere sig fuldstændig om at løbe agility, men da han først fik rigtig "smag" for det, så var han 100% fokuseret. Jeg var ellers ved at dø af skræk første gang jeg skulle til amtsturnering, for der sad jo alle de mennesker med hunde rundt omkring banen og han var en bisse med andre hanhunde. Ikke at han plejede at opsøge dem selv, men man kunne jo aldrig vide... :shock: Det gik dog rigtig godt og efter at han blev fokuseret på løbet og træningen, ænsede han slet ikke de andre hunde når han var på banen. Så måske du lige skal se om ikke det kommer?

Samtidig havde jeg held med at "sulte" ham inden et stævne, forstået på den måde, at vi sprang træning gangen inden over, så det var ca. 14 dage siden han havde løbet sidst, så var han mere motiveret :mrgreen: Måske du kan bruge det råd? (Hvis ikke du har gjort det allerede altså ;-))

 

Pøj pøj i aften, lad os vide hvordan det går ik'? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for jer i dag! :-D Men jeg er altså ikke sikker på at du skal give op så "hurtigt", min Futte var også et stykke tid om at kunne koncentrere sig fuldstændig om at løbe agility, men da han først fik rigtig "smag" for det, så var han 100% fokuseret. Jeg var ellers ved at dø af skræk første gang jeg skulle til amtsturnering, for der sad jo alle de mennesker med hunde rundt omkring banen og han var en bisse med andre hanhunde. Ikke at han plejede at opsøge dem selv, men man kunne jo aldrig vide... :shock: Det gik dog rigtig godt og efter at han blev fokuseret på løbet og træningen, ænsede han slet ikke de andre hunde når han var på banen. Så måske du lige skal se om ikke det kommer?

Samtidig havde jeg held med at "sulte" ham inden et stævne, forstået på den måde, at vi sprang træning gangen inden over, så det var ca. 14 dage siden han havde løbet sidst, så var han mere motiveret :mrgreen: Måske du kan bruge det råd? (Hvis ikke du har gjort det allerede altså ;-))

 

Pøj pøj i aften, lad os vide hvordan det går ik'? :-D

Tak :-)

 

Problemet med Sitto er jo ikke at hun er fokuseret på alt mulig andet, fordi hun finder andet mere spændende - problemet er at hun før har været usikker på alle de mennesker og hunde der er til sådan et stævne.

 

Men hun har virkelig udviklet sig meget i disse måneder vi har holdt pause, og ja til træning er hun blevet mere koncentreret på banen :5up: så håber virkelig det går denne gang - men ellers, så trækker vi os ud af stævnerne. Hun er i forvejen en følsom hund, så man skal virkelig passe på med at presse hende ud i situationer hun ikke er glad for, så kan hun godt finde på bare at "lukke ned".. så hvis det ikke går i dag, så vil jeg hellere bare sørge for at vi har det rigtig sjovt på banen til træning, og så droppe stævnerne med hende. Vi vil nok stadig være med til stævner - som hundepasser og fotograf for min veninde :blink: og der vil Sitto komme med under alle omstændigheder. Selvom vi (måske!) ikke skal starte, kan vi jo altid få en hyggelig dag med min veninde og hendes tre hunde - og Sitto vil nok alligevel hellere med dér end at ligge og glo herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

 

Problemet med Sitto er jo ikke at hun er fokuseret på alt mulig andet, fordi hun finder andet mere spændende - problemet er at hun før har været usikker på alle de mennesker og hunde der er til sådan et stævne.

 

Men hun har virkelig udviklet sig meget i disse måneder vi har holdt pause, og ja til træning er hun blevet mere koncentreret på banen :5up: så håber virkelig det går denne gang - men ellers, så trækker vi os ud af stævnerne. Hun er i forvejen en følsom hund, så man skal virkelig passe på med at presse hende ud i situationer hun ikke er glad for, så kan hun godt finde på bare at "lukke ned".. så hvis det ikke går i dag, så vil jeg hellere bare sørge for at vi har det rigtig sjovt på banen til træning, og så droppe stævnerne med hende. Vi vil nok stadig være med til stævner - som hundepasser og fotograf for min veninde :blink: og der vil Sitto komme med under alle omstændigheder. Selvom vi (måske!) ikke skal starte, kan vi jo altid få en hyggelig dag med min veninde og hendes tre hunde - og Sitto vil nok alligevel hellere med dér end at ligge og glo herhjemme.

 

Det lyder (som sædvanligt :blink:) ret fornuftigt alt sammen :-D Jeg håber at det går som du gerne vil :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi glæder os, madpakken er smurt og hundesitteren er på vej så Herning here we comes :-D

 

Pøj pøj til jer

Glæder mig til at møde dig :-D

 

Så kan du møde mine dejlige, skøre Sitto - og så siger jeg liiige til hende at hun skal tage sig sammen og løbe en fantastisk bane - nu hvor der kommer publikum fra Hunde-Forum :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Turneringen starter kl. 18.30 :-D

 

Held og lykke til hvem der så skal deltage :vinken:

Det ved jeg godt :blink: havde først fået afvide at det var kl. 19.00, og efter jeg har fået det rigtige tidspunkt afvide.. har jeg bare glemt at rette det herinde. Men har skrevet det til Linda, der skal komme og kigge ;-)

 

Og tak og held og lykke'et :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...