Gæst Gismo hunden Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Jeg går seriøst og overvejer at få en hund mere. Konen er ikke helt med på den endnu, men det er naturligvis noget vi skal være enige om. Men hvad sker der i hjemmet når der kommer en lille ny hvalp og der er to hund istedet for en. ? Vi har i forvejen en Sheltie han der bliver 1 år her i januar, så vi overvejer den lille ny til foråret 2012. Gismo er en stille og rolig hund der aldrig har voldt os nogen som helst problemer. Han har aldrig bidt noget i stykker til trods for han er alen hver dag. Nå han leger med andre hunde er han aldrig dominerende, men aligevel stærk psykisk - fyrværkeriet havde ingen indvirkning på overhovdet. Vi vil naturligvis på ingen måde sætte dette over styr, men en kammerat til Gismo ville være fantastisk. Meninger, erfaringer osv osv er yderst velkommende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Vi avlede på vores tæve og har nu to hundepiger. Vi er glade for at have hund nr. to. De leger sammen, sover sammen og har hinanden når vi ikke er hjemme. Hvis den ene hund har været ude uden den anden, så er det den anden hund der først bliver hilst på når vi kommer hjem , så må vi pænt vente... Vi er meget glade for beslutningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Altså, det er jo aldrig til at vide Men man kan gøre sit til at sammenføringen bliver god, og giver den bedste forudsætning for et godt lille team ^^ Husk den "gamle" hund, den skal stadig have sine laaange gåture som hvalpen ikke kan være med til det første lange stykke tid (vi kan alle huske de der korte stop-start hvalpeture) Hvalpen skal også have sin alene-hjemme-tid alene, så den også får lært dette.. Derudover er det jo altid vigtig at finde en race der passer og fra et godt og sundt opdræt - introducer de to på et neutralt sted, og ja.. så må man i høj grad se hvordan det går Hvilke racer overvejer du? Her gik der længe inden Bitten gad Dolph, og det er jo en risiko.. Men nu har jeg det fineste lille team ^^, omend man opdager at ens pude slet ikke er ens egen længere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Altså, det er jo aldrig til at vide Men man kan gøre sit til at sammenføringen bliver god, og giver den bedste forudsætning for et godt lille team ^^ Husk den "gamle" hund, den skal stadig have sine laaange gåture som hvalpen ikke kan være med til det første lange stykke tid (vi kan alle huske de der korte stop-start hvalpeture) Hvalpen skal også have sin alene-hjemme-tid alene, så den også får lært dette.. Derudover er det jo altid vigtig at finde en race der passer og fra et godt og sundt opdræt - introducer de to på et neutralt sted, og ja.. så må man i høj grad se hvordan det går Hvilke racer overvejer du? Her gik der længe inden Bitten gad Dolph, og det er jo en risiko.. Men nu har jeg det fineste lille team ^^, omend man opdager at ens pude slet ikke er ens egen længere. Det skal være en af samme race, også en han og fra samme kennel. Vi har stadig god kontakt med kennelen, da vi træner sammen. Vi har sagt, vi skal have en med samme temperement og det burde ikke være noget problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Jeg havde en tråd vedr. tanker om hund nr 2 og synes jeg fik rigtig mange gode svar i den... prøver lige om jeg kan finde den igen... edit. her var den http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/11628-tanker-om-hund-nr-2-a.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Jeg havde en tråd vedr. tanker om hund nr 2 og synes jeg fik rigtig mange gode svar i den... prøver lige om jeg kan finde den igen... edit. her var den http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/11628-tanker-om-hund-nr-2-a.html Det er en lang tråd. Jeg vil læse den i morgen. Har du fået hund no. 2? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Det er en lang tråd. Jeg vil læse den i morgen.Har du fået hund no. 2? Ikke endnu Men forventer at lille ny flytter ind til sommer (jeg tager laaaang tid om at bestemme mig til nye ting ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Ikke endnu Men forventer at lille ny flytter ind til sommer (jeg tager laaaang tid om at bestemme mig til nye ting ) Har du egentlig besluttet dig om det skal være en blanding igen eller fandt du en race der passede ? :hmm: Der blev jo linket til en del lækre blanding så vidt jeg mindes :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Atså da vi fik Blaze hjem for ca 5 uger siden var de to "Gamle" lidt sure på hende de første par dage men nu er de mægtig glade for hende og leger meget med hende og sover sammen alle tre..:banan: Må sige at de der korte gå ture kender jeg ikke noget til, hun har været med på gåture sammen med de andre fra dag et af.. Dette er gå ture uden snor og de tager som regel ½-1 time af gangen og ellers har vi en stor hunde gård som de er ude i nogle gange i løbet af dagen.. Har ikke haft de store problemer vil jeg sige.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Har du egentlig besluttet dig om det skal være en blanding igen eller fandt du en race der passede ? :hmm:Der blev jo linket til en del lækre blanding så vidt jeg mindes :slem: næh, er stadig i syv sind :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts