Gæst MissLuna Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Bamse (blanding mellem dansk/svensk gårdhund og cocker) er gået hen og er blevet lidt for rund, han har guffet lidt for meget hvalpemad da vi boede sammen med en GD hvalp. Hvilket slankefoder vil i anbefalde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2011 Jeg ville anbefale at lade ham blive på det foder han får nu.. Sætte rationen ned og evt erstatte med kogte grønsager, så han bliver mæt.. Slankefoder er ikke altid det bedste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2011 Jeg ville ikke vælge decideret slankefoder, men der er flere foderprodukter lavet på mere magert kød... Jeg fodrer med noget lavet på råvildt, og det er magert i forhold til mange foderprodukter på eks. kylling. Så stod det til mig ville jeg vælge et sådan foder fremfor slankekost... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Januar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2011 Tror da det skal være en blanding af lavt fedt indhold og så kogte grønsager.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2011 Det kunne sagtens være vejen frem ja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Bamse (blanding mellem dansk/svensk gårdhund og cocker) er gået hen og er blevet lidt for rund, han har guffet lidt for meget hvalpemad da vi boede sammen med en GD hvalp. Hvilket slankefoder vil i anbefalde? Ikke decideret slankefoder men absolut færre kalorier og meget mere motion. Det er standard protokollen for at tabe sig, for sunde hunde såvel som mennesker. Start med at sætte hans nuværende foder 10% ned og erstat med let kogte, hakkede grønne bønner lidt ad gangen. Plus nul godbidder af nogen art, du kan brug lidt fra tørkost rationen eller bønner. Når han har tabt sig 1 kg, kan du sætte ration yderlig 10% ned osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Ikke decideret slankefoder men absolut færre kalorier og meget mere motion. Det er standard protokollen for at tabe sig, for sunde hunde såvel som mennesker. Start med at sætte hans nuværende foder 10% ned og erstat med let kogte, hakkede grønne bønner lidt ad gangen. Plus nul godbidder af nogen art, du kan brug lidt fra tørkost rationen eller bønner. Når han har tabt sig 1 kg, kan du sætte ration yderlig 10% ned osv. jeg har så altid fået afvide at det er forbudt at sætte portion størrelserne ned da det bare kan gøre hunden ekstremt sulten og det er heller ikke smart. jeg har snakket med et par dyrelæger som begge anbefaler diæt foder. så jeg vil anbefale at snakke med sin dyrlæge om det... jeg er så heldig at jeg har fået en dyrlæge i familien Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Ikke decideret slankefoder men absolut færre kalorier og meget mere motion. Det er standard protokollen for at tabe sig, for sunde hunde såvel som mennesker. Start med at sætte hans nuværende foder 10% ned og erstat med let kogte, hakkede grønne bønner lidt ad gangen. Plus nul godbidder af nogen art, du kan brug lidt fra tørkost rationen eller bønner. Når han har tabt sig 1 kg, kan du sætte ration yderlig 10% ned osv. Tror ikke dette er vejen frem med bamse... han er meget madglad... Ved godt han skal ha motion... det får han bestemt også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carli Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Bamse (blanding mellem dansk/svensk gårdhund og cocker) er gået hen og er blevet lidt for rund, han har guffet lidt for meget hvalpemad da vi boede sammen med en GD hvalp. Hvilket slankefoder vil i anbefalde? Fortsætte på samme foder og bare sætte rationen lidt ned :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Jeg har en hund af 6 stk, der har tendens til fedme. Hun er en cocker og kunne tage på af den halve mængde af, hvad min hanhund fik. De får samme motion.Jeg har prøvet at sætte hende ned , men det uløste så stærk behov for alt ædeligt, at hun var helt stresset. Hvis en fremmed hund var på besøg kunne hun ligge under et æbeltræ og passe på de 200 æbler, der lå på jorden. Jeg har brugt Oliver weight loos i 2 år uden nævneværdig resultat. Nu er hun på superskrump med samme mængde i volumen ,men ikke i vægt. Hun får et Royal Canin , der hedder Weight Management, købt hos dyrlægen. Og det ses tydeligt, at hun har tabt nogle kg.Faktisk er hun helt pæn nu, uden risiko for hjertesygdom, sukkersyge eller overbelastning.Vi startede 1 august 2010 og hun får som de andre fedtfattige godbidder, aldrig fede griseører. Jeg gav 535 kr?? for 15 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Overvejer lidt om jeg evt. skulle sætte ham over på barf (har tænkt på det før, men med en GD også så blev det alt for dyrt..) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Overvejer lidt om jeg evt. skulle sætte ham over på barf (har tænkt på det før, men med en GD også så blev det alt for dyrt..) Du kan sagtens råfodre for det samme som tørfoder koster...endda også væsentlig billigere, men hvis du vil holde den lave pris på råt, så kræver det en indsats fra dig selv Vi råfodrer vores hunde og bruger ikke mange kr på det, på trods af at de får meget varieret kød/ben og af den bedste kvalitet :5up: De såkaldte Barfcentre holder nogle høje priser, men hvis du selv handler ved slagterierne, lystfiskerne, hobbyavlerne og jægerne og selv gider ordne kød/ben/kallun/indmad - altså skære det ud og fryse det ned, så kan du fodre for langt under halv pris i forhold til fx RHM og DBC Udover at du sparer penge, så kan du også se hvad det er du fodrer med - da det er hele stykker kød (evt hele dyr... kaniner, lam, høns, fisk osv) :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Du kan sagtens råfodre for det samme som tørfoder koster...endda også væsentlig billigere, men hvis du vil holde den lave pris på råt, så kræver det en indsats fra dig selv Vi råfodrer vores hunde og bruger ikke mange kr på det, på trods af at de får meget varieret kød/ben og af den bedste kvalitet :5up: De såkaldte Barfcentre holder nogle høje priser, men hvis du selv handler ved slagterierne, lystfiskerne, hobbyavlerne og jægerne og selv gider ordne kød/ben/kallun/indmad - altså skære det ud og fryse det ned, så kan du fodre for langt under halv pris i forhold til fx RHM og DBC Udover at du sparer penge, så kan du også se hvad det er du fodrer med - da det er hele stykker kød (evt hele dyr... kaniner, lam, høns, fisk osv) :5up: Tror bare desværre ikke jeg får plads til at kunne købe hele dyr ol. til fryseren, da jeg står og skal til at flytte i lejlighed.. Men skal have undersøgt det når jeg er flyttet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts