Gæst Chocolate Labrador Skrevet Januar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 Lige en lille tråd vedr. ferie med hunden. Nu har vi "kun" haft hun i ca. 4 måneder, men inspireret af tråden med hvordan og om man tager hunden med på ferie, vil jeg lige høre andre for gode tips i forhold til camping. Min forlovede og jeg elsker at tage på bilferie/teltferie i Europa. Normalt kører vi jo en del rundt, men det behøver vi ikke næste gang. Vi vil rigtigt gerne have hunden med, men her er telt vel ikke det oplagte. Lejer i campingvogn på pladsen, eller? Hvis nogle brænder inde med gode råd, vil jeg super gerne høre det? Også hvis I har erfaringer med super hundevenlige campingpladser i DK og Europa (gerne ok lunt). Håber på en masse gode råd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 En hund kan da sagtens være med i telt:-D Det kan jeg ihvertfald ikke se noget problem i:-D Det er dog nok noget I lige skal træne inden, så I ved om hun vil være derinde:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Lige en lille tråd vedr. ferie med hunden. Nu har vi "kun" haft hun i ca. 4 måneder, men inspireret af tråden med hvordan og om man tager hunden med på ferie, vil jeg lige høre andre for gode tips i forhold til camping. Min forlovede og jeg elsker at tage på bilferie/teltferie i Europa. Normalt kører vi jo en del rundt, men det behøver vi ikke næste gang. Vi vil rigtigt gerne have hunden med, men her er telt vel ikke det oplagte. Lejer i campingvogn på pladsen, eller? Hvis nogle brænder inde med gode råd, vil jeg super gerne høre det? Også hvis I har erfaringer med super hundevenlige campingpladser i DK og Europa (gerne ok lunt). Håber på en masse gode råd Jeg har været på camping med hunde, både med telt, camp-let og campingvogn. Det er gået fint med alle 3 varianter, dog har alle sine fordele/ulemper. Jeg synes den største forskel er kørsel - hvis man skal ha' en camp-let eller campingvogn på slæb, så skal man også indstille sig på at køre en hel de langsommere. Nogen har slet ikke nerver til det, andre synes det er hyggeligt at bare tage sig god tid og måske køre landevej i stedet for autobahn. Så er det et problem ville jeg absolut vælge telt. Campingvogn gi'r helt klart størst komfort, og jeg er personlig mest tryg ved at efterlade hundene (kortvarigt!) i en campingvogn, frem for telt eller teltvogn. Ulempen er at campingvogn er dyrt, uanset om man køber eller lejer. Hvis man vil ha' stort fortelt på, er det heller ikke noget man bare smækker op, og i hvert fald ikke for en enkelt overnatning eller to. Men der findes også mindre, nemmere løsninger på det. Og så er der jo det med at køre med campingvogn. Telt er jo egentlig den rigtige form for camping! Og man kan sagtens teltcampe med hunde. Man skal bare sørge for et telt med fast bund, så man ikke hele tiden skal holde øje med om de kravler under teltdugen. En stor fordel er kørsel, hvor man bare kan køre "normalt". Man skal bare være obs på at en del telt fylder rigtig meget, så man har plads nok i bilen. Teltvogn er en dejlig mellemting, IMØ. Den er superlet at køre med, selvom man stadig har samme hastighedsbegrænsninger som en campingvogn. Komforten er betydelig højere end telt, med f.eks. rigtige senge og indbygget køkken. Dog har camp-let ikke fast gulv, så her skal man være omhyggelig med at lægge gulv, så hundene ikke kommer ud. Men det kan sagtens lade sig gøre, jeg havde en meget lille, meget frihedssøgende hund med, og ikke engang hun prøvede på det! En ting der kan være problematisk er at pakke en våd camp-let sammen. Det kan lade sig gøre, men man bør nok forberede sig hjemmefra, og se hvordan man evt. dækker sengene til med plastic. Jeg regner selv med at ta' på campingferie med vovserne igen i sommer. Hvis vi bli'r i DK vil jeg helt klart ta' campingvognen. Men vi har også planer om at ta' ned til Belgien, og så ville jeg nok overveje camp-let'en... Det har så mest at gøre med min bil, der kun lige præcis kan trække min campingvogn. For at køre længere strækninger ville jeg gerne ha' en bil med lidt mere overskud. Vi har været på nogle hundevenlige pladser i DK som jeg kan anbefale: Hvidbjerg strand er en ren luksusplads, med alt hvad hjertet kan begære. Og det koster også derefter.Ligger tæt på dejlig kæmpe strand. Bøsøre Strand, lidt i samme stil, omend i mindre skala. Ligger på Fyns østkyst, helt ved vandet. Hasmark Strand, endnu en af samme slags, stort og dyrt, men godt. Ligger på Nordfyn, ved vandet. Helnæs camping er en helt anden slags plads, lille hyggeligt sted uden nogle dikkedarer. Ligger virkelig smukt, tæt på vandet, og ejeren er meget (hunde)venlig. Her afholder vi DKK Kreds 3's Hundeferie hvert andet år, og trives virkelig godt på pladsen! Uge lystfiske og camping er også et sted uden de store faciliteter, men rigtig hyggeligt og velfungerende. Her er rigtig store standpladser, og da der tit er mange tomme pladser kan man være heldig at få riiigtig meget plads for sig selv! Lærkelunden er en halvdyr plads, men har en rigtig god størrelse, så det ikke føles som en kæmpe plads. Ligger flot i terrasser ned til vandet. Et godt tip er at ha' et jordspyd med til hunden. Vi brugte også kompost-net, som vi satte sammen til løbegårde, og et lille strandtelt til at gi' skygge. Men vær obs. på at det egentlig ikke er tilladt at sætte lignende ting op - så spørg altid i receptionen først, om det er i orden! Som regel er der ingen problemer, de kan jo godt se at det gavner alle, at man har en indhegning til hunden/e - men man bør ALTID spørge først! Ellers synes jeg bare I skal glæde jer til camping med hund - det er feeeedt!!!! :5up: Lidt billeder: MVH Korvis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Tak for jeres indlæg og de meget fine billeder. Ja, jeg ved egentlig ikke,hvorfor jeg tænkte, at det ville være uegnet med teltferie og en hund. Måske fordi vi har et lille telt og selv roder en del Men det kan jo ændres. De flotte billeder har i hvertfald fået mig hooked på at prøve teltferie. Tak også for de gode henvisninger til pladser i DK. Tror vi prøver her i første omgang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Jeg havde sidste sommer mine hunde med på vandretur i Sverige. Det indebærer jo så overnatning i det fri -i dette tilfælde primært i shelters og en enkelt overnatning i bivuak. Det var nu ikke noget problem. De sov på et tæppe ved siden af mig, omend Gaia sneg sig ud og sov foran mig (i "indgangen") hvor hun jo så kunne holde vagt (ja ja, man er jo bl.a. lavet til at passe på familien ikke;)) De var begge bundet om natten, bare for en sikkerheds skyld, da der var en hel del vildt i området, men de bevægede nu ikke meget på sig i løbet af natten, det var de alt for trætte til:) Det var absolut en af de bedste ferier nogensinde, og noget der uden tvivl skal gentages når tiden og økonomien er til det. Og vi vil da osse vise billeder fra et af vores overnatningssteder;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Vi er som regel i hytter rundt omkring på campingpladser i DK. Helst hytter med min. eget toilet. Efterhånden er det lidt svært at finde hytter i den klasse hvor der må komme hunde med. I 2010 var vi på Samsø, det var rigtig godt, og der var flere med hunde, og mange gode gåruter. Total afslapning - nok den bedste ferie vi har haft. Det var ved Sælvigbugtens camping. Der var dog ingen internet på pladsen, men vi overlevede - det var jo kun en uge. Vi vælger campingpladserne fremfor alm sommerhus pga børnene, som hygger sig helt vildt med alle de andre børn som er på pladserne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bodeval Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Vi har også haft begge vores med på camping - dog i campingvogn Hundene synes det hyggeligt - tror jeg - bare det de er med Man kan købe et spiral jordspyd som man kan binde dem til hvis det ikke er muligt at have en lille indhegning - og det virker fint - kan sagtens holde en rottweiler på "egen" grund Så se I bare at komme afsted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Fantastiske billeder. Bliver dine hunde i indhegningen? Jeg går ud fra at de med lethed kan forcere det der hegn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ricko2008 Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Vi er som regel i hytter rundt omkring på campingpladser i DK. Helst hytter med min. eget toilet. Efterhånden er det lidt svært at finde hytter i den klasse hvor der må komme hunde med. I 2010 var vi på Samsø, det var rigtig godt, og der var flere med hunde, og mange gode gåruter. Total afslapning - nok den bedste ferie vi har haft. Det var ved Sælvigbugtens camping. Der var dog ingen internet på pladsen, men vi overlevede - det var jo kun en uge. Vi vælger campingpladserne fremfor alm sommerhus pga børnene, som hygger sig helt vildt med alle de andre børn som er på pladserne. Jeg så bare der stod Samsø..... Jeg kender godt den camping du nævner der, jeg har boet på Samsø, så kender det godt, der er dejligt, og så kan man se ud over vandet, det er ret skønt..... Og så er der mange gode gå muligheder med hund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Fantastiske billeder. Bliver dine hunde i indhegningen? Jeg går ud fra at de med lethed kan forcere det der hegn? Tak! Ja, de bli'r faktisk. Eller blev, skal jeg vel sige - begge er døde nu. Hvis de ville, så kunne de store vel sagtens springe over, men det har de aldrig gjort. De vælter det ikke, da vi som regel støtter det op med de pinde der kan ses på nogle af billederne. Det er egentlig slalompinde til hjemmetræningsbrug, men man kunne lige så godt bruge alm. tentorpæle... Det skal dog lige nævnes at Iso, som jeg har nu, kan være en rigtigt sur mokke, og hende stoler jeg ikke helt på... Så hun bli'r holdt under konstant opsyn, eller sat på jordspyd inde i indhegningen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lene og Athena Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Hos os elsker vi campinglivet og har været afsted rigtig mange gange. Specielt det, du kan have hunden med på ferie er en klar fordel. Vi har været mange steder i Danmark med hund og i sommer var vi i Kroatien - også med hund. Jeg syntes der er rigtig mange gode og hundevenlige campingpladser i DK, men jeg blev noget overrasket over hvor hundevenlige de er i både Tyskland, Østrig og Kroatien. Der er hunde velkommen på stort set alle restauranter og cafeer o.lign, der er ovenikøbet opsat hundebar med vand og mad alle steder Vi har dog altid kørt med campingvogn, specielt fordi vi har rigtig meget udstyr med og vores "lille" grand-danois har brug for hele bagagerummet i bilen Så bare klø og nyd det, man bliver bidt af campinglivet skulle jeg hilse og sige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Vi fik Campingvogn sidste år i september og var på en forlænget weekend her: Kolding City Camp - Moderne bycamping direkte i Kolding! | Kolding City Camp Dejligt sted - endda med rigtigt hunde- badeværelse! Også tæt på Flensborg som er en hyggelig by. Til sommer kunne jeg forestille mig vi skulle til Nordtyskland (Niedersachen) et sted. Eller nær Berlin. Korvis - hvor har du købt strandtelt? Er det noget for en hund, der ikke bryder sig om varme? Ser så fint ud. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Hos os elsker vi campinglivet og har været afsted rigtig mange gange. Specielt det, du kan have hunden med på ferie er en klar fordel.Vi har været mange steder i Danmark med hund og i sommer var vi i Kroatien - også med hund. Jeg syntes der er rigtig mange gode og hundevenlige campingpladser i DK, men jeg blev noget overrasket over hvor hundevenlige de er i både Tyskland, Østrig og Kroatien. Der er hunde velkommen på stort set alle restauranter og cafeer o.lign, der er ovenikøbet opsat hundebar med vand og mad alle steder Vi har dog altid kørt med campingvogn, specielt fordi vi har rigtig meget udstyr med og vores "lille" grand-danois har brug for hele bagagerummet i bilen Så bare klø og nyd det, man bliver bidt af campinglivet skulle jeg hilse og sige. [ATTACH=CONFIG]76158[/ATTACH] Åhhhh en smuk hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 Vi er som regel i hytter rundt omkring på campingpladser i DK. Helst hytter med min. eget toilet. Efterhånden er det lidt svært at finde hytter i den klasse hvor der må komme hunde med. I 2010 var vi på Samsø, det var rigtig godt, og der var flere med hunde, og mange gode gåruter. Total afslapning - nok den bedste ferie vi har haft. Det var ved Sælvigbugtens camping. Der var dog ingen internet på pladsen, men vi overlevede - det var jo kun en uge. Vi vælger campingpladserne fremfor alm sommerhus pga børnene, som hygger sig helt vildt med alle de andre børn som er på pladserne. måtte i have hund i de nye hytter med toilet og bad? kan ikke finde noget på hjemmesiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2012 man bliver bidt af campinglivet skulle jeg hilse og sige. Det kan jeg også skrive under på!! Korvis - hvor har du købt strandtelt? Er det noget for en hund, der ikke bryder sig om varme? Ser så fint ud. :hjerte: Det kan jeg faktisk ikke huske... Vi har flere i familien, det er bare sådan nogle billige "strandmuslinger", som man plejer at kunne købe næsten hvor som helst om sommeren - supermarkeder, tankstationer m.m... Jeg synes de har været gode at ha', og især vores sorte og storpelsede hunde har tit selv gået derind og lagt sig. De gi'r i hvert fald lidt skygge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2012 måtte i have hund i de nye hytter med toilet og bad? kan ikke finde noget på hjemmesiden Ja det måtte man gerne, og det var der flere der havde. Men om man stadig må ved jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2012 de har lige skrevet til mig at man gerne må have hund med i deres hytter . vi overvejer at tage derhen igen. børnene vil også meget gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lykken Besvaret Januar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2012 de har lige skrevet til mig at man gerne må have hund med i deres hytter . vi overvejer at tage derhen igen. børnene vil også meget gerne Jeg blander mig lige:engel: Vi, min datter, barnebarn og jeg skal til Jesperhus blomsterpark, til august med en lille Løwchen, til den tid ca 8 mdr:-D vi betaler et mindre beløb for at have hund med i en hytte med det hele:blink: er ret spændt på det, 1 1/2år gammelt barn og en unghund, derfor bliver det hytte og ikke telt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts