Hop til indhold

Update på Arnold - en slags julekort


Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

Åh ja, som tiden flyver.. det var meningen at jeg ville sende et julekort til kennellen, men ingenting får man gjort :stupid:

Nu er bette Arnold 7 måneder! Synes kun det føles som en måned siden at jeg fik en lille vraltende klump med hjem, som faldt i søvn i mine arme :hjerte:

 

Efterårets hvalpetræning gik godt.. Han er i hvert fald ikke dum, men der var godt nok nogle af øvelserne han ikke kunne se fidusen i at lave.. :vedikke::mrgreen:

vi melder os til forårets hvalp-2 hold for de ældre hvalpe, så vi ikke kommer ud af form, for må indrømme at jeg godt kan glemme at træne med Arnold i hverdagen. Lige pludselig er det sent og man skal i seng og der er ikke blevet trænet det mindste..! :oops:

 

I dag prøvede jeg for første gang noget som Ida og Pajko viste mig da jeg mødte dem: makrel på tube! Det er super smart på gåturen og til at sætte fast sjove steder hvor hunden så skal strække sig frem til for at få det, eller lade den selv snuse sig frem til det når det sidder på en træstamme :mrgreen:

i den forbindelse beviste han også i dag at han sagtens kan komme når man kalder (han er altså ikke døv :mrgreen: ) og gå pænt, bare man har noget :mrgreen:lækkert at give til gengæld.

 

i starten troede jeg næsten at kennellen havde snydt mig, for syntes slet ikke at han lignede en kooiker, uanset hvor meget han voksede :mrgreen: han blev ved med at være but-næset og kortbenet, så folk troede han var en cavalier ("nej, gu' er han ej en cavalier!" :damn: :mrgreen: )

men han har indhentet det nu og ligner en kooiker meget mere! Han har alt for mange fregner i den hvide pels, men hvad pokker, så er han noget særligt i forhold til de andre kooikere :klap:han er dog stadig ikke nær så stor som hans kooiker-legekammerater på samme alder. Hans mor og mormor var ikke særlig store, men de var dog større end han er nu.. han har trods alt et ½ år endnu til at vokse færdig i :rolleyes:

han er ved at få en dejlig manke foran på brystet, men den er stadig lidt fesen, så det ligner mere at han har bakkenbarter :mrgreen: men den er stærkt på vej!

 

nytårsaften klarede han fint! Jeg havde mange gæster og jeg var nok mere nervøs over fyrværkeriet end han selv var da det kom :blink: eg havde overvejet at købe DAP til ham, men på den anden side har han aldrig været særlig nervøs for den slags lyde.. han bor jo ud til en større ved og havnen hvor der sikkert kommer mange høje og voldsomme lyde fra hver dag. Så da fyrværkeriet kom, blev jeg inde hos ham mens de andre gik ud.. han lagde slet ikke mærke til det! :5up: hele aftenen tog han i det hele taget i stiv arm og han elsker når der er gæster, for han er altid midtpunkt :mrgreen:

 

mine sovevaner er blevet noget sundere efter jeg har fået hund, ikke fordi jeg ikke kan lide at sove længe, men jeg bliver vækket SENEST kl. 9 hver morgen, for det meste kl. 8 og så skal man o også i nogenlunde tid i seng, og cirklen gentager sig, så eg nu sover sunde 8 timer pr nat og ikke sover hele dagen og er oppe hele natten :roll: hvem skulle have troet at dét fulgte med når man fik hund :mrgreen:

 

som en 1. gangs-hundemor må jeg sige at jeg synes det går meget godt :vuf: alle de bekymringer jeg delte med jer herinde inden jeg fik hund, er blevet gjort til skamme! men tror altså også at jeg har været heldig med hans nemme gemyt og åbenhed :hjerte:

jeg ville gerne lægge billeder ind, men de må komme når mit bluetooth virker igen, forhåbentlig i dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

ville rigtig gerne lave en billedserie med ét billede for hver måned, men kan ikke så længe mit bluetooth ikke virker! Argh! :shock:

:mrgreen:

 

men her er det eneste det er lykkedes mig at overføre :rolleyes:

billede0414_002.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Syfongse
tak for sidste lege dag i uni parken...det var endnu engang hyggeligt og fedt at se at hundene leger så godt!!

skønne billeder af arnold!!!

 

ja, det var dejligt at se dem lege og brænde noget krudt af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...