martin Skrevet Januar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2011 hej min tæve har fået dorlige mave nomalt bruger jeg Rå hakket oksekød for at hjælpe det. men det virker ik mere !!! hvad kan man så gøre har hør6t det der med A 38 men min dyrlæge der i med det hvad kan jeg gøre det har stået på i 3 - 4 dage nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Kog nogle ris.. Lad dem simre i dobbelt ration vand og i 1-2 timer (jo længere jo bedre for maven), kog noget kylling eller noget fisk. Det er skånekost. Og du kan tilsætte a38. Du kan hos din dyrlæge købe Pro-Kolin eller Zoolac, det vil også hjælpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Kog nogle ris.. Lad dem simre i dobbelt ration vand og i 1-2 timer (jo længere jo bedre for maven), kog noget kylling eller noget fisk. Det er skånekost. Og du kan tilsætte a38. Du kan hos din dyrlæge købe Pro-Kolin eller Zoolac, det vil også hjælpe. Det tror jeg også jeg ville og så sørge for at hun drikker nok vand, ellers "tvangsvand" hende, for ellers bliver hun dehydreret. Så ville jeg nok kontakte dyrlægen og måske købe rigtig skånekost til hende afhængigt af hvad dyrlægen siger. Vi har gode erfaringer med Royal Canins Gastro intestinal herhjemme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Jeg kan se du har lavet en anden tråd om arcana, kan det være fordi du har skiftet foder og måske for hurtigt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Jeg kan se du har lavet en anden tråd om arcana, kan det være fordi du har skiftet foder og måske for hurtigt? hun har kun været på acana i 2 dage nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 ja, så kan det ikke være det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Dvs du har skiftet foder mens hun havde dårlig mave? Det har nok ikke ligefrem hjulpet på processen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Nej det har det bestemt ikke. Hvordan går det i dag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Dvs du har skiftet foder mens hun havde dårlig mave? Det har nok ikke ligefrem hjulpet på processen. hun hade kun meget lidt lin mave da jeg skiftede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Nej det har det bestemt ikke. Hvordan går det i dag? det er stadi det samme nu har jeg købt Colac for at se om det hjælper eller må jeg koge nogle ris og give det sammen med tørfodert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 stakkels pige. Det kunne måske være en god idé med de kogte ris og lidt kylling eller fisk måske... Kender ikke colac, er det også et af de der produkter ligesom zoolac og pro-kolin? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 stakkels pige. Det kunne måske være en god idé med de kogte ris og lidt kylling eller fisk måske... Kender ikke colac, er det også et af de der produkter ligesom zoolac og pro-kolin? det er zoolac smiler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 åhhh, hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 åhhh, hehe så er maven ok her til morgen. dejlig...... jeg gav zoolak hver 4-5 time i går og hun fik fuld tørkost. og her til morgen var holly,s afføring fast........... nu må jeg se her til aften om det er det samme...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Dejlig opdatering :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Dejlig opdatering :klap: så er den galt igen. jeg gjore hvad der stod på zoolacen og stoppet da afføringen var i orden som der stod så jeg gav holly de sidste 3 mil.....i går eftermidags og her til morgen var den tønd igen øvøvøv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 så er den galt igen. jeg gjore hvad der stod på zoolacen og stoppet da afføringen var i orden som der stod så jeg gav holly de sidste 3 mil.....i går eftermidags og her til morgen var den tønd igen øvøvøv Da du skiftede foder, huskede du at gøre det gradvist? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Da du skiftede foder, huskede du at gøre det gradvist? nej for det har jeg aldrig haft problemer med når jeg skifter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Stakkels hende. Vi havde også problemer med tynd mave før jul og gav pro-kolin og det virkede ikke ordentligt, så hun fik RC gastro intestinal skånekost. Så blev det bedre, men den 26 dec. gik det galt igen med tynd mave med blod i og opkast med en anelse blod i. Så fik hun antibiotika og piller mod colitis (tyktarmsbetændelse) og det hjalp med det samme. Nu har vi piller til et par dage mere og så er jeg spændt på om det kommer tilbage. Håber virkelig du finder en løsning, for jeg kunne også forestille mig at hun er ret træt, når hun nu ikke får den næring hun burde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2011 Stakkels hende. Vi havde også problemer med tynd mave før jul og gav pro-kolin og det virkede ikke ordentligt, så hun fik RC gastro intestinal skånekost. Så blev det bedre, men den 26 dec. gik det galt igen med tynd mave med blod i og opkast med en anelse blod i. Så fik hun antibiotika og piller mod colitis (tyktarmsbetændelse) og det hjalp med det samme. Nu har vi piller til et par dage mere og så er jeg spændt på om det kommer tilbage.Håber virkelig du finder en løsning, for jeg kunne også forestille mig at hun er ret træt, når hun nu ikke får den næring hun burde. her til aften er den ok igen dejligt håber det holder denne gang.!!! har tænkt mig at give zoolac i 5 dage og så stoppe og se hvad der så sker om hun falder tilbage............... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Ja, ellers kunne det også være en tyktarmsbetændelse. Silles startede også sådan on off før jul. Men det kan måske også være snespisen, det er også ret hårdt ved maven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 kogt ris og kogt kylling som serveres alene, ikke blandes med noget, og så tilbyd vand....god bedring til vuffi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Ja, ellers kunne det også være en tyktarmsbetændelse. Silles startede også sådan on off før jul. Men det kan måske også være snespisen, det er også ret hårdt ved maven. indtil nu er maven ok igen hun skal have det sidste Zoolac i morgen tidligt. så håber det er gået i orden så det er jeg spænt på...!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Det vi fingre for, ellers så prøv gastro intestinal fra RC, det er altså godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Det vi fingre for, ellers så prøv gastro intestinal fra RC, det er altså godt. hu har hun ik fået Zoolak i 3-4 dage og maven er ok igen dejligt.......:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts