Hop til indhold

dorlige mave

martin
 Share

Recommended Posts

hej min tæve har fået dorlige mave nomalt bruger jeg Rå hakket oksekød for at hjælpe det.

men det virker ik mere !!!

hvad kan man så gøre har hør6t det der med A 38 men min dyrlæge der i med det hvad kan jeg gøre det har stået på i 3 - 4 dage nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Kog nogle ris.. Lad dem simre i dobbelt ration vand og i 1-2 timer (jo længere jo bedre for maven), kog noget kylling eller noget fisk.

Det er skånekost. Og du kan tilsætte a38.

Du kan hos din dyrlæge købe Pro-Kolin eller Zoolac, det vil også hjælpe.

Det tror jeg også jeg ville og så sørge for at hun drikker nok vand, ellers "tvangsvand" hende, for ellers bliver hun dehydreret. Så ville jeg nok kontakte dyrlægen og måske købe rigtig skånekost til hende afhængigt af hvad dyrlægen siger.

Vi har gode erfaringer med Royal Canins Gastro intestinal herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
så er den galt igen.

jeg gjore hvad der stod på zoolacen og stoppet da afføringen var i orden som der stod så jeg gav holly de sidste 3 mil.....i går eftermidags og her til morgen var den tønd igen øvøvøv

Da du skiftede foder, huskede du at gøre det gradvist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hende. Vi havde også problemer med tynd mave før jul og gav pro-kolin og det virkede ikke ordentligt, så hun fik RC gastro intestinal skånekost. Så blev det bedre, men den 26 dec. gik det galt igen med tynd mave med blod i og opkast med en anelse blod i. Så fik hun antibiotika og piller mod colitis (tyktarmsbetændelse) og det hjalp med det samme. Nu har vi piller til et par dage mere og så er jeg spændt på om det kommer tilbage.

Håber virkelig du finder en løsning, for jeg kunne også forestille mig at hun er ret træt, når hun nu ikke får den næring hun burde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hende. Vi havde også problemer med tynd mave før jul og gav pro-kolin og det virkede ikke ordentligt, så hun fik RC gastro intestinal skånekost. Så blev det bedre, men den 26 dec. gik det galt igen med tynd mave med blod i og opkast med en anelse blod i. Så fik hun antibiotika og piller mod colitis (tyktarmsbetændelse) og det hjalp med det samme. Nu har vi piller til et par dage mere og så er jeg spændt på om det kommer tilbage.

Håber virkelig du finder en løsning, for jeg kunne også forestille mig at hun er ret træt, når hun nu ikke får den næring hun burde.

her til aften er den ok igen dejligt håber det holder denne gang.!!!

har tænkt mig at give zoolac i 5 dage og så stoppe og se hvad der så sker om hun falder tilbage...............

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ellers kunne det også være en tyktarmsbetændelse. Silles startede også sådan on off før jul. Men det kan måske også være snespisen, det er også ret hårdt ved maven.

indtil nu er maven ok igen hun skal have det sidste Zoolac i morgen tidligt.

så håber det er gået i orden så det er jeg spænt på...!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites