Linda Skrevet Januar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2011 Jeg drømmer og drømmer Mit hus er kun 70 kv.m dog med en rimelig stor have indhegnet så mulighed for at hundene er ude meget. Mine egne to bliver aktiveret meget og er ude meget så når de er inde er de stille og rolige og slapper af så tænker ikke at pladsen vil være så slem... Mange ikke så meget hundemennesker korser sig og kan ikke helt forstå min tankegang de mener det er for meget med 3 hunde og huset er for lillet og bla bla bla... Savner en hund med lidt nye udfordringer, over aktivere mine egne engang imellem nok.. Samtidig vil kæresten helt vildt gerne have ansvaret for en hund og gå til træning med en, og han må helst ikke låne min Koda Overvejelserne har været og er Aussie, sheltie, chinese crested/powdrer puff... Dog er sheltien det store omdrejningspunkt lige nu, mindre end en aussie hvis man tænker plads og har faktisk fundet 2 sort/hvide hanner Hva mener i om mit lille hus og 3 hunde??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Du er så langt ude at du ikke kan stoppes :slem: Tro mig, på tirsdag er der en ekstra hund i bilen når du kommer :slem: DO IT! :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Du er så langt ude at du ikke kan stoppes :slem: Tro mig, på tirsdag er der en ekstra hund i bilen når du kommer :slem: DO IT! :slem: Hehe ej så hurtigt går det nu nok helelr ikke Ja er desperat men på en sådan måde at det også skal være et desperat godt sted, så kan jo tage tid at finde en rigtig fyr hvis det endelig skal være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Hehe ej så hurtigt går det nu nok helelr ikke Ja er desperat men på en sådan måde at det også skal være et desperat godt sted, så kan jo tage tid at finde en rigtig fyr hvis det endelig skal være Du har da fundet stedet :slem: Du skal bare lige se det rigtigt først Ronja glæder sig til en legekammerat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg synes overhovedet ikke at antal m2 har noget at sige i forhold til antal hunde. Vi har et rimeligt stort hus, men hundene (tre stk) bruger da ikke en brøkdel af det. En sofa/seng og et sted at spise, så er de godt tilfreds. Hvis de får deres motions- og aktiveringsbehov dækket (og det gør de jo fuldt ud hos dig) synes jeg indendørs plads er totalt underordnet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg synes overhovedet ikke at antal m2 har noget at sige i forhold til antal hunde. Vi har et rimeligt stort hus, men hundene (tre stk) bruger da ikke en brøkdel af det. En sofa/seng og et sted at spise, så er de godt tilfreds. Hvis de får deres motions- og aktiveringsbehov dækket (og det gør de jo fuldt ud hos dig) synes jeg indendørs plads er totalt underordnet. Tak Næ selvom jeg kun har så lillet et hus så ligger de somregel på deres faste pladser i stuen og rykker først i soveværelset når vi går i seng, eller nogle gange før hvis klokken bliver for mange Men når man først kigger på evt. hvalpe puha så er man nærmest solgt jo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Tak Næ selvom jeg kun har så lillet et hus så ligger de somregel på deres faste pladser i stuen og rykker først i soveværelset når vi går i seng, eller nogle gange før hvis klokken bliver for mange Men når man først kigger på evt. hvalpe puha så er man nærmest solgt jo Og sådan en lille en fylder jo også meget mindre end dem du har nu Du skulle bare se hvor lille ronja er når hun krøller sig sammen Det handler ikke om husrum, men om hjerterum :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Tak Næ selvom jeg kun har så lillet et hus så ligger de somregel på deres faste pladser i stuen og rykker først i soveværelset når vi går i seng, eller nogle gange før hvis klokken bliver for mange Men når man først kigger på evt. hvalpe puha så er man nærmest solgt jo Lyder som om Lise kunne få ret... Bare spring ud i det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Det handler ikke om husrum, men om hjerterum :hjerte: Det er jo lige præcis det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Øhh det sværeste er jo nok det at det jo egentlig kæresten som gerne vil have en hund, og er ved at gi efter men skal være medbestemmende og vælge hund. Hehe det sværeste bliver at overlade ham ansvaret jeg tager den jo nok til mig.. Håber jeg kan give plads til han kan få lov at træne med den hvis der kommer en hvaps i hjemmet for han vil gerne træne med den osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Øhh det sværeste er jo nok det at det jo egentlig kæresten som gerne vil have en hund, og er ved at gi efter men skal være medbestemmende og vælge hund. Hehe det sværeste bliver at overlade ham ansvaret jeg tager den jo nok til mig.. Håber jeg kan give plads til han kan få lov at træne med den hvis der kommer en hvaps i hjemmet for han vil gerne træne med den osv. Det tror jeg også bliver det sværeste for dig :hmm: Men mon ikke det går, hvis du også får lov at lave noget med den? Hvordan har du det med at han laver noget med Kiki eller Koda? Tror det må være ca samme fornemmelse du får Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Det tror jeg også bliver det sværeste for dig :hmm: Men mon ikke det går, hvis du også får lov at lave noget med den? Hvordan har du det med at han laver noget med Kiki eller Koda? Tror det må være ca samme fornemmelse du får Jeg bliver da glad smigret at se "mine børn" lave noget og at se Jonas bliver stolt over det de laver som foriøvrigt er enormt useriøst og ikke ødelægger noget for min træning Men meget givende for dem ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Øhh det sværeste er jo nok det at det jo egentlig kæresten som gerne vil have en hund, og er ved at gi efter men skal være medbestemmende og vælge hund. Hehe det sværeste bliver at overlade ham ansvaret jeg tager den jo nok til mig.. Håber jeg kan give plads til han kan få lov at træne med den hvis der kommer en hvaps i hjemmet for han vil gerne træne med den osv. Haha, det kender jeg SÅ godt. Dog gider manden ikke gå til træning, det er altid mig, men han "tror" han træner sin hund herhjemme. Jeg er ikke glad for at irettesætte ham, men han er fuldstændig inkonsekvent i sine kommandoer. Det er som om han tror hunden burde forstå, uanset hvad han siger.. Men han ææælsker dem jo, så jeg må bare grine lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg bliver da glad smigret at se "mine børn" lave noget og at se Jonas bliver stolt over det de laver som foriøvrigt er enormt useriøst og ikke ødelægger noget for min træning Men meget givende for dem ... Så du står ikke med en følelse af at rette på ham, og se om han nu gør det rigtigt? Altså hvis du har det som du skriver, kan jeg ikke se at du vil få svært ved det Tror det ville være værre hvis du hele tiden tænkte på om det nu ødelagde noget, om han gjorde det rigtigt osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Haha, det kender jeg SÅ godt. Dog gider manden ikke gå til træning, det er altid mig, men han "tror" han træner sin hund herhjemme. Jeg er ikke glad for at irettesætte ham, men han er fuldstændig inkonsekvent i sine kommandoer. Det er som om han tror hunden burde forstå, uanset hvad han siger.. Men han ææælsker dem jo, så jeg må bare grine lidt. Lige præcis det samme hehjemme... :stupid: Det sjoveste Jonas gjorde var da han trænede dæk med Koda sagde "dæk",, og der skete ingenting Koda stod og gloede på ham med logrende hale.. Så kiggede jonas på mig og "hviskede" hvad gør jeg så nu?? Jeg grinte og sagde med normal stemme du behøver skam ikke at viske bare sig dæk igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Lige præcis det samme hehjemme... :stupid: Det sjoveste Jonas gjorde var da han trænede dæk med Koda sagde "dæk",, og der skete ingenting Koda stod og gloede på ham med logrende hale.. Så kiggede jonas på mig og "hviskede" hvad gør jeg så nu?? Jeg grinte og sagde med normal stemme du behøver skam ikke at viske bare sig dæk igen :lol: Her ved hundene, at med ham kan de slippe afsted med hvad som helst. Men det er vist sådan han kan lide det, så hvad pokker.... Og som du sagde tidligere, så ser det ikke ud til at gå ud over deres mere seriøse træning, og så er det letteste nok bare at trække på smilebåndet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 :lol: Her ved hundene, at med ham kan de slippe afsted med hvad som helst. Men det er vist sådan han kan lide det, så hvad pokker.... Og som du sagde tidligere, så ser det ikke ud til at gå ud over deres mere seriøse træning, og så er det letteste nok bare at trække på smilebåndet. Ja hundende ser heldigvis ud til at kunne skelne træningen så tror heller ikke det ødelægger det store Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Øhh det sværeste er jo nok det at det jo egentlig kæresten som gerne vil have en hund, og er ved at gi efter men skal være medbestemmende og vælge hund. Hehe det sværeste bliver at overlade ham ansvaret jeg tager den jo nok til mig.. Håber jeg kan give plads til han kan få lov at træne med den hvis der kommer en hvaps i hjemmet for han vil gerne træne med den osv. Som I allerede har været inde på, så er det ikke antallet af kvm der er afgørende. Det er kvaliteten af aktiveringen. Selv bor jeg jo med tre springertøser på 2. sal - på hvad de siger er 69 kvm, men som vist i praksis er lidt mindre. De to yngste ynder at lege brydelege i stuen, og det er nok der, hundene fylder allermest. Ellers optager de plads i sofa, seng eller på deres puder. Tredje hund hos os, var nok lidt rigeligt min idé. Og mit gode hjerte, der løb af med mig, da opdrætter spurgte om jeg kendte nogen, der kunne overtage skilsmissehund. Samtidig havde hun gået som jagthund, og sådan en kunne vi godt bruge en mere af, da den ældste er ved at være gammel, og den yngste stadig ikke færdigtrænet (hun er lidt længere tid om at modnes, end jeg havde regnet med - og som følge deraf, har træningen ikke den fremdrift jeg havde håbet på). Den nyeste viste sig dog at have et større behov for træning, end jeg først havde troet. Og til trods for det var aftalen, at det var kærestens opgave at træne hende (og han kalder hende trofast for SIN hund), så er det mig, der er endt med at have ansvaret for alle tre hundes træning. Måske er det også fordi, jeg har en lille smule svært ved at se ham lave fejl, at jeg tænker det er lettere at gøre det selv. Det har været en kamp at lære ham at tage godbidder med på tur, så han altid kan belønne og træne sig ud af enhver given situation. Nogle gange tror jeg altså lidt, at det med en kæreste (der ikke har helt samme gnist for hundetræningen som en selv), er som når et barn gerne vil have en hund; man skal være villig til selv at tage størstedelen af ansvaret. Og et lille P.S. Det er super sjovt og interessant at have tre hunde. De sviner det mere (var meget overrasket over forskellen fra 2 til 3 i forhold til forskellen mellem 1 og 2), og der skal bruges noget mere tid på at gå gennem gåture og træning. Til gengæld meget lærerigt at observere, hvordan de interagerer som flok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Som I allerede har været inde på, så er det ikke antallet af kvm der er afgørende. Det er kvaliteten af aktiveringen. Selv bor jeg jo med tre springertøser på 2. sal - på hvad de siger er 69 kvm, men som vist i praksis er lidt mindre. De to yngste ynder at lege brydelege i stuen, og det er nok der, hundene fylder allermest. Ellers optager de plads i sofa, seng eller på deres puder. Tredje hund hos os, var nok lidt rigeligt min idé. Og mit gode hjerte, der løb af med mig, da opdrætter spurgte om jeg kendte nogen, der kunne overtage skilsmissehund. Samtidig havde hun gået som jagthund, og sådan en kunne vi godt bruge en mere af, da den ældste er ved at være gammel, og den yngste stadig ikke færdigtrænet (hun er lidt længere tid om at modnes, end jeg havde regnet med - og som følge deraf, har træningen ikke den fremdrift jeg havde håbet på). Den nyeste viste sig dog at have et større behov for træning, end jeg først havde troet. Og til trods for det var aftalen, at det var kærestens opgave at træne hende (og han kalder hende trofast for SIN hund), så er det mig, der er endt med at have ansvaret for alle tre hundes træning. Måske er det også fordi, jeg har en lille smule svært ved at se ham lave fejl, at jeg tænker det er lettere at gøre det selv. Det har været en kamp at lære ham at tage godbidder med på tur, så han altid kan belønne og træne sig ud af enhver given situation. Nogle gange tror jeg altså lidt, at det med en kæreste (der ikke har helt samme gnist for hundetræningen som en selv), er som når et barn gerne vil have en hund; man skal være villig til selv at tage størstedelen af ansvaret. Og et lille P.S. Det er super sjovt og interessant at have tre hunde. De sviner det mere (var meget overrasket over forskellen fra 2 til 3 i forhold til forskellen mellem 1 og 2), og der skal bruges noget mere tid på at gå gennem gåture og træning. Til gengæld meget lærerigt at observere, hvordan de interagerer som flok. Tak for svar Til det makerede, er helt enig i det du skriver, og din sammenligning er rigtig god. Tror også i sidste ende at det er mig som kommer til at "træne" den evt. nye hund mest eftersom jeg er mest omkring hundene da jeg har fri hver anden uge og arbejder nat. Ja svineriet bliver nok overhovedet ikke mindre tværtimod har prist mig lykkelig for frostvejr den seneste tid hehe har sparet mange håndklæder og moppe ture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 iiii say, DO IT! du har kommet med små kommentarer om 3 hunde i et godt stykke tid nu, tror ikke nogen kan tale dig fra det :blink: vi får forhåbentligt 2 hunde og en kat på 60 kvm, og vores kommende have er kun 100kvm, mindre endda hvis man kigger på hvad en hund kan løbe på. det tror jeg bliver så rigeligt, faktisk rigtig fine forhold i forhold til nu. min mor gik fra 3 til 4 hunde, hun mærkede også en stor forskel (især på hvor meget skrammel der blev slæbt IND for at lege med), men samtidig er hendes lille flok bare blevet SÅ meget bedre sammen. tror på at både nummer 3, 4 og 5 hund gør en forskel - men forhåbentligt sjældent til det værre Jeg bliver da glad smigret at se "mine børn" lave noget og at se Jonas bliver stolt over det de laver som foriøvrigt er enormt useriøst og ikke ødelægger noget for min træning Men meget givende for dem ... :lol: arrh ja! mænd! var på en kort tur med anders og motor, motor havde fundet en kæp som han i en fart skulle have ned på sådan et græsstykke så han kunne gnave i den - motor trak så meget at han måtte gå ned i knæ (det så virkelig sjovt ud), og anders lod ham bare :shock: måtte kommentere, at jeg da bedre kunne forstå at min ikke-trække træning gik som vinden blæste - anders svarede, at jeg da måtte forstå at han glædede sig sådan! anders er osse mega inkonsekvent, men de hygger sig, så kan man jo ikke blive sur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg tror heller ikke at kvm betyder det store - hvis flokken fungerer..! Jeg har set eksempler på at en 3. hund i flokken har givet lidt fnidder, og så kan de få kvm pludselig betyde noget alligevel, da hundene kan komme at gå tættere på hinanden end de egentlig selv har lyst til. Så jeg ville nok sikre mig at jeg havde en fornuftig løsning til at dele huset op, noget der også kan bruges når hundene er alene hjemme. Glæder mig til at se en lille ny, som jeg er heeelt overbevist om kommer! Hvor har du kigget på de sort/hvide? Ikke så mange der har dem, vel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 anders er osse mega inkonsekvent, men de hygger sig, så kan man jo ikke blive sur uuuups! det må du selvfølgelig ikke fortælle at jeg har sagt, hvis vi mødes til hyrdning igen :oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg synes overhovedet ikke at antal m2 har noget at sige i forhold til antal hunde. Vi har et rimeligt stort hus, men hundene (tre stk) bruger da ikke en brøkdel af det. En sofa/seng og et sted at spise, så er de godt tilfreds. Hvis de får deres motions- og aktiveringsbehov dækket (og det gør de jo fuldt ud hos dig) synes jeg indendørs plads er totalt underordnet. totalt enig. Vores hus er meget lille og vi havde tre hunde uden problemer. Noget man kan tænke over er ikke at have for mange ting, sørge for at der er plads til at hundene kan komme omkring hinanden uden at skulle "gnubbe skuldre" og den slags, det afværgrer en masse potentielle konflikter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 totalt enig. Vores hus er meget lille og vi havde tre hunde uden problemer. Noget man kan tænke over er ikke at have for mange ting, sørge for at der er plads til at hundene kan komme omkring hinanden uden at skulle "gnubbe skuldre" og den slags, det afværgrer en masse potentielle konflikter. Meget rigtigt. Vores lejlighed var en lille smule dumt indrettet inden vi renoverede, og ved samme lejlighed fik vi indrettet os bedre med mindre "på gulvet". Det gav meget bedre mulighed for, at hundene kunne få snakket ordentligt sammen. Hvilket dog var da vi kun havde to hunde, men det gjorde en forskel, at der ikke var "døde hjørner", de pludselig følte sig fanget i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jeg tror heller ikke at kvm betyder det store - hvis flokken fungerer..! Jeg har set eksempler på at en 3. hund i flokken har givet lidt fnidder, og så kan de få kvm pludselig betyde noget alligevel, da hundene kan komme at gå tættere på hinanden end de egentlig selv har lyst til. Så jeg ville nok sikre mig at jeg havde en fornuftig løsning til at dele huset op, noget der også kan bruges når hundene er alene hjemme. Glæder mig til at se en lille ny, som jeg er heeelt overbevist om kommer! Hvor har du kigget på de sort/hvide? Ikke så mange der har dem, vel? Enig :5up: Vi har også indrettet det således herhjemme at de kan gå hver til sit og har plads til at ligge hvor de vil. De må komme i møblerne så det er selvfølgelig en af favoritterne men når vi ligger på sofaen så søger kiki foran brændovnen og koda ind i soveværelset eller i køkkenet Koda har altid været glad for sit køkken har også en overgang fungeret som hans soveplads og alene hjemme sted, nu forstår han at lade kiki være og klæber sig kun til hende når hun invitere ham som hun gør oftere og oftere nu Jegh har snakket med Pia skøtt lidt da jeg fare vild i alle de kenneler og gerne ser jeg øhh mener vi får en super velfungerende hund.. Sort/hvid er drømmen men det der er vigtigst er bare at det er en fornuftig hund med et godt temperment og et godt match så må vi se hvad farve det ender op med hvis det bliver en Aussie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts