Hop til indhold

Hundetræning gennem aftenskole


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg har indledt samarbejde med FOF Sydsjælland og til september tilbyder hundetræning i Vordingborg, Faxe og Haslev.

Interesserede kan læse mere her: http://www.fof.dk/dkafdeling/emner.asp?kursusnr=56&afdnr=1&enhed_id=26&kursusgrnr=40&msub=1

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Men måske ville det være en idé at lade det gå gennem noget aftenskole. Det gør det jo både væsentligt billigere, men også nemmere, i og med at aftenskolen tager sig af det praktiske omkring tilmelding, betaling osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men måske ville det være en idé at lade det gå gennem noget aftenskole. Det gør det jo både væsentligt billigere, men også nemmere, i og med at aftenskolen tager sig af det praktiske omkring tilmelding, betaling osv.

 

Det kan du have ret i, har du foreslået hende det? :-D Vi har jo også aftenskoler her i Københavnstrup :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Irene, kan du ikke skrive lidt om, hvad dine krav til en træningsplads er? F.eks. hvor stor den skal være?

 

Den behøver ikke være så stor, sådan parcelhus størrelse.

Hegn udenom ville være optimalt men nok utopisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den behøver ikke være så stor, sådan parcelhus størrelse.

Hegn udenom ville være optimalt men nok utopisk...

 

Jeg kunne tænke mig at høre om dine ønsker m.h.t. tid?

 

Her i Ballerup er der en enormt dejlig træningsplads, som benyttes af AOF og af en privat hundeklub. Men jeg tror ikke, at de træner alle ugens 7 dage. Og de træner jo ikke i en lang sommerferie. --De har ferie nu, og jeg tror først de starter igen til september..

Der er også lidt agility-redskaber på banen.

Banen er ikke indhegnet, men har et indhegnet område med heste på den ene side, og naturområder på de andre sider. Vejen dertil er blind.

 

Og så har vi nogle indhegnede dyrefolde. Som ikke bruges i vinterhalvåret til andet end lidt løshundeluftning....

n020.gif

 

Hvis Ballerup kunne være en mulighed, så skal du kontakte Ballerup kommune for at høre om der er ledige tider på træningspladsen ved Stengården. ---Og du kan kontakte Grantoftegård for at høre om der er mulighed for at låne en dyrefold en del af året..

 

--Jeg tror også sagtens, der kan være andre kommuner i Københavns omegn, der har træningspladser, der måske ikke er fuldt udnyttet...

Det er jo bare at ringe rundt og spørge..

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg har lige siddet og bladret lidt...

 

Det ser ud som om AOF kun har ET hold på pladsen i år, nemlig lørdag kl. 8.50 til 10.00 med opstart d. 23-8-2008. For viderekomne.

De har tidligere haft hold både lørdag og søndag formiddag -og onsdag eftermiddag. Men efter der er skiftet træner, så halter det vist lidt.....

 

--Måske kan du møve ind hos AOF, Ballerup?

http://www.grafen.dk/kurser/Friluftsliv/Hundetraening/#1

 

På pladsen træner osse hundeklubben MBS. De låner pladsen af kommunen mandag-tirsdag og torsdag kl. 18-21... (Men jeg tror ikke de har hold til det).. Og søndag 13-18. --Jeg tror kun de bruger søndagstiden ved stævner... Jeg ser den i hvert fald næsten aldrig når jeg går tur kl 15-17.

http://www.mbs-hundeskole.dk/Stedpladsen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kunne tænke mig at høre om dine ønsker m.h.t. tid?

 

Her i Ballerup er der en enormt dejlig træningsplads, som benyttes af AOF og af en privat hundeklub. Men jeg tror ikke, at de træner alle ugens 7 dage. Og de træner jo ikke i en lang sommerferie. --De har ferie nu, og jeg tror først de starter igen til september..

Der er også lidt agility-redskaber på banen.

Banen er ikke indhegnet, men har et indhegnet område med heste på den ene side, og naturområder på de andre sider. Vejen dertil er blind.

 

Og så har vi nogle indhegnede dyrefolde. Som ikke bruges i vinterhalvåret til andet end lidt løshundeluftning....

n020.gif

 

Hvis Ballerup kunne være en mulighed, så skal du kontakte Ballerup kommune for at høre om der er ledige tider på træningspladsen ved Stengården. ---Og du kan kontakte Grantoftegård for at høre om der er mulighed for at låne en dyrefold en del af året..

 

--Jeg tror også sagtens, der kan være andre kommuner i Københavns omegn, der har træningspladser, der måske ikke er fuldt udnyttet...

Det er jo bare at ringe rundt og spørge..

 

Tak skal du have :-)

 

Pladsen ligger den ved Hedeparken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
...Jeg har lige siddet og bladret lidt...

 

Det ser ud som om AOF kun har ET hold på pladsen i år, nemlig lørdag kl. 8.50 til 10.00 med opstart d. 23-8-2008. For viderekomne.

De har tidligere haft hold både lørdag og søndag formiddag -og onsdag eftermiddag. Men efter der er skiftet træner, så halter det vist lidt.....

 

--Måske kan du møve ind hos AOF, Ballerup?

http://www.grafen.dk/kurser/Friluftsliv/Hundetraening/#1

 

På pladsen træner osse hundeklubben MBS. De låner pladsen af kommunen mandag-tirsdag og torsdag kl. 18-21... (Men jeg tror ikke de har hold til det).. Og søndag 13-18. --Jeg tror kun de bruger søndagstiden ved stævner... Jeg ser den i hvert fald næsten aldrig når jeg går tur kl 15-17.

http://www.mbs-hundeskole.dk/Stedpladsen.html

 

 

Tak for tippet :-D

 

Stort set alle AOF i Storkøbenhavn er blevet kontaktet for et stykke tid siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have :-)

 

Pladsen ligger den ved Hedeparken?

 

Nej, pladsen ligger i det nordlige Ballerup, ved Jonstrupvej.

 

Måske skal du kontakte AOF Ballerup igen og spørge dem om hvorfor der slet ikke er begyndertræning til efteråret?

 

Det er jo sommerferie og myldretid for hvalpe..

 

Egentlig burde du lave et baby-hold i sommerferien.. Rigtig mange får nye hvalpe nu. ---Og pladsen bliver jo ikke brugt i de næste 2 måneder....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med alle de løse hunde der er derinde, det er jo en hundepark, tror I ikke de vil distrahere? :hmm:

 

I Charlottenlund, hvor jeg skal til at træne med Tyson til juli, foregår træningen på en græsplæne i forbindelse med en hundeskov (Charlottenlund Skov), så der er også en del løse hunde. Jeg har selv været der på skovtur med Tyson, mens der var hundetræning, og vi (og alle andre med løse hunde), sørgede for at holde os på afstand af træningen. Men ok, man kan selvfølgelig ikke garantere, at der ikke kommer en nysgerrig hund og vil hilse. Og det er måske også sværere at finde et områder, som man kan holde nogenlunde "privat" i Søndermarken...

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg har lige siddet og bladret lidt...

 

Det ser ud som om AOF kun har ET hold på pladsen i år, nemlig lørdag kl. 8.50 til 10.00 med opstart d. 23-8-2008. For viderekomne.

De har tidligere haft hold både lørdag og søndag formiddag -og onsdag eftermiddag. Men efter der er skiftet træner, så halter det vist lidt.....

 

--Måske kan du møve ind hos AOF, Ballerup?

http://www.grafen.dk/kurser/Friluftsliv/Hundetraening/#1

 

På pladsen træner osse hundeklubben MBS. De låner pladsen af kommunen mandag-tirsdag og torsdag kl. 18-21... (Men jeg tror ikke de har hold til det).. Og søndag 13-18. --Jeg tror kun de bruger søndagstiden ved stævner... Jeg ser den i hvert fald næsten aldrig når jeg går tur kl 15-17.

http://www.mbs-hundeskole.dk/Stedpladsen.html

 

He he, der tager jeg også ud og træner selv nogle gange :blink:

undskyld, spam :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...