Hop til indhold

Jessie humper Mille


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Mine forældres løve Zoffi har altid humpet en bestemt pude i sofaen (til min mors store forfærdelse, "det er da kun hanhunde der gør sådan noget" :roll::lol:), men de sidste uger har Jessie altså humpet løs på Mille :stupid:

 

Når de har leget et stykke tid og Mille ligger ned, så kravler Jessie op på ryggen / nakken af Mille og så bliver der ellers humpet løs :slem:

 

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvem der ser mest dum ud - Mille med et totalt forvirret udtryk i hovedet (men hun finder sig i det :shock:) eller Jessie med et bøvet blik og hoppende ører :blink::lol:

 

Jeg stopper det, men hvordan skal jeg tolke det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae.. Dexter og Boris kan gøre det hvis de er 'opstemte' (:blink:) ift en god leg eller mange mennesker. Så her tror jeg at det er stress. Men det er også når de har det sjovt, dvs. kørt op på den gode måde.

 

Men har snakket med opdrætter Janni og hun har sagt at jeg bare kunne stoppe det og aflede dem.

Det hjælper herhjemme og det er ikke blevet til en vane for dem, at gøre det. For det ville ellers være så træls..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun i løbetid?

 

Jeg tolker som regel det at humpe som enten stress, eller som noget der er startet som stress men har udviklet sig til en dårlig vane, men jeg har lige just fundet ud af at tæver også gør det når de er i løbetid :mrgreen:

 

Nej det er ikke i forbindelse med løbetid, da hun kun er knapt 5 mdr. gammel, men kan godt forestille mig det kan være "stress", da hun har det med at blive helt opkørt når de leger :blink:

 

"Tjae.. Dexter og Boris kan gøre det hvis de er 'opstemte' () ift en god leg eller mange mennesker. Så her tror jeg at det er stress. Men det er også når de har det sjovt, dvs. kørt op på den gode måde.

 

Men har snakket med opdrætter Janni og hun har sagt at jeg bare kunne stoppe det og aflede dem.

Det hjælper herhjemme og det er ikke blevet til en vane for dem, at gøre det. For det ville ellers være så træls.."

 

Ja, jeg stopper det også og håber derved at det ikke bliver en vane :oops: jeg synes også det er lidt synd for Mille sådan at blive udnyttet, men okay hun fatter jo ikke en brik - "lad dog den lille lege" tænker hun sikkert bare :stupid:

 

Men er da ked af hvis Jessie er en stresset hund :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror også, at hun bare er "opkørt" og vild og glad af legen - hun er vist for ung til første løbetid, ikke?

 

når halfdan leger længe og/eller vildt med andre hunde, og stresser lidt op, kan han også begynde at humpe. jeg tager ham af, bare sådan stille og udramatisk. det var værst, da han var 6-8 måneder, han gør det efterhånden sjældent.

 

min kloge hundetræner sagde en gang til mig, da jeg var forfærdet og forarget over min hunds forulempelse af en anden hvalp, at jeg bare skulle tage det helt roligt, og at "hundeleg indeholder alle elementer af deres adfærd" - og det er jo logisk nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...