Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gø siger du... det er heldigvis et helt ukendt fænomen herhjemme:roll:

 

Jeg er blevet hjemme fra arbejde i dag for - igen - at starte forfra med træningen. Han har slet ikke kunnet finde ro her til morgen, gået rundt og pebet selvom jeg har været her. Så nu er Tyson vist længere fremme end os:-D

 

Dumme køter altså :cry: Vi troede jo lige det gik så godt, ugevis uden problemer, selv efter vi kom hjem fra ferie. Og nu det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst PPP-Pero
Ih ha altså.. hvor er det bare ØVØV :(

 

i tog vi det hele stille og roliogt. og der gik halvanden time fra vi stod op til vi gik ud af døren.

 

Lagde mobilen til at optage.

1 min og ca 24 sekunder blev optaget.

 

ud af det kom 4 små piv piv. og at man så ku hører jeg gik og kom.

 

Hvorfor pive allerede.. :( Troede irkelig hun kunen klare det var, og var så stolt. ØV :'( bare ikke sjovt.

:ae:

Jeg tror du bliver nødt til at tage få sekunder af gangen - hvor lang tid gik der fra du gik og så til første piv? Hvis det allerede er meget kort tid efter vil jeg råde dig til at give godbidder når du går hen mod døren, uden at gå ud af den. Altså hver gang du nærmer dig døren = godbid (meget lækker godbid). Derefter tage fat i håndtaget, uden at åbne - så åbne og lukke uden du går ud osv. Mange gange... Hvis du plejer at tage sko, jakke på eller nøgler med skal du ligeledes smide godbidder når du gør det inden du går...

 

 

Gø siger du... det er heldigvis et helt ukendt fænomen herhjemme:roll:

 

Jeg er blevet hjemme fra arbejde i dag for - igen - at starte forfra med træningen. Han har slet ikke kunnet finde ro her til morgen, gået rundt og pebet selvom jeg har været her. Så nu er Tyson vist længere fremme end os:-D

 

Dumme køter altså :cry: Vi troede jo lige det gik så godt, ugevis uden problemer, selv efter vi kom hjem fra ferie. Og nu det her.

 

:ae: Øvøvøv altså...

Vi er også langt tilbage... I dag har vi trænet med mellem 10 sek og 1 min. Han var kun alene i stuen i 35 minutter. De første 25 lå han bare og sov og var fuldstændig ligeglad med at vi gik ud af lejligheden, men derefter begyndte han at gå lidt rundt, sætte sig og lytte og være lidt rastløs, så vi valgte at stoppe da han så lagde sig ned igen. Men det var meeeget bedre end igår.

 

Måske det simpelthen bare er tilbagefald pga. ferie? Vi kom jo også hurtigt langt efter et par dage hjemme, og så gik det ned af bakke igen... Håber godt nok det vender...

 

Måske vi bare har hunde, som har dårlige dage/perioder?! Meget upraktisk... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

:ae: Øvøvøv altså...

Vi er også langt tilbage... I dag har vi trænet med mellem 10 sek og 1 min. Han var kun alene i stuen i 35 minutter. De første 25 lå han bare og sov og var fuldstændig ligeglad med at vi gik ud af lejligheden, men derefter begyndte han at gå lidt rundt, sætte sig og lytte og være lidt rastløs, så vi valgte at stoppe da han så lagde sig ned igen. Men det var meeeget bedre end igår.

 

Måske det simpelthen bare er tilbagefald pga. ferie? Vi kom jo også hurtigt langt efter et par dage hjemme, og så gik det ned af bakke igen... Håber godt nok det vender...

 

Måske vi bare har hunde, som har dårlige dage/perioder?! Meget upraktisk... :cry:

 

Ja det er mildest talt noget upraktisk:roll: Jeg kan i princippet godt nøjes med at arbejde to dage om ugen væk hjemmefra - og min kæreste kan nok også godt tage to hjemmearbejdsdage om ugen i et stykke tid. Problemet er jo så bare, at man ikke får lavet en s... når man så er hjemme, fordi der skal trænes hele tiden.

 

Ja jeg kunne jo selvfølgelig bare lade være med at skrive her, men det er lidt svært at gå i gang med studiebøgerne, når man alligevel skal løbe ind og ud af døren.

 

Men godt at høre, at det er bedre i dag end i går - vi må efterhånden glædes over de små ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

PPP-Pero

Den har vi gjort. og hun er også tryg nok ved vi går..

Det er sådan vi har gjort i 2 måneder. men nu har vi fået hjælp af en adfærdsbehandler og prøver at følge hendes metode.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
PPP-Pero

Den har vi gjort. og hun er også tryg nok ved vi går..

Det er sådan vi har gjort i 2 måneder. men nu har vi fået hjælp af en adfærdsbehandler og prøver at følge hendes metode.,

 

Men en del af adfærdsbehandlerens metode er vel, forhåbentlig, at hun ikke når at pive? Hvis hun piver har det i hvert fald været for svært for hende.

 

Det er dejligt at hun er tryg ved, at I går - så er det jo bare med at starte med få sekunder (eller så mange som du ved hun kan klare).

 

En god huskeregel er, at hvis hunden piver skal man næste gang man træner, kun træne halvdelen af den tid, der gik før hunden pev forrige gang. Altså hvis hun piver efter 1 min. så start med 30 sekunder. Så er man som regel på den sikre side. Hvis hun piver efter 1 min. kan det nemlig godt være at ubehaget starter allerede ved 50 sekunder, men at det bare først kommer til udtryk 10 sekunder senere. :-) Så en halvering kan i hvert fald aldrig skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Vi er også langt tilbage... I dag har vi trænet med mellem 10 sek og 1 min. Han var kun alene i stuen i 35 minutter. De første 25 lå han bare og sov og var fuldstændig ligeglad med at vi gik ud af lejligheden, men derefter begyndte han at gå lidt rundt, sætte sig og lytte og være lidt rastløs, så vi valgte at stoppe da han så lagde sig ned igen. Men det var meeeget bedre end igår.

 

Måske det simpelthen bare er tilbagefald pga. ferie? Vi kom jo også hurtigt langt efter et par dage hjemme, og så gik det ned af bakke igen... Håber godt nok det vender...

 

Måske vi bare har hunde, som har dårlige dage/perioder?! Meget upraktisk... :cry:

 

Jeg tror, det stadig har noget at gøre med ferien. Jeg tror i hvert fald på, at Pero kan klare det - han er jo super sej og Tysons idol! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja det er mildest talt noget upraktisk:roll: Jeg kan i princippet godt nøjes med at arbejde to dage om ugen væk hjemmefra - og min kæreste kan nok også godt tage to hjemmearbejdsdage om ugen i et stykke tid. Problemet er jo så bare, at man ikke får lavet en s... når man så er hjemme, fordi der skal trænes hele tiden.

 

Ja jeg kunne jo selvfølgelig bare lade være med at skrive her, men det er lidt svært at gå i gang med studiebøgerne, når man alligevel skal løbe ind og ud af døren.

 

Men godt at høre, at det er bedre i dag end i går - vi må efterhånden glædes over de små ting.

 

Uhh, gid det var mig, der kunne være så meget hjemme! Det må alligevel være rart for jer at have en absolut nødløsning. Jeg bliver nødt til at være på uni alle 4 undervisningsdage hvis jeg skal have en chance for at følge med. Har hørt at jura på 1. år kræver en del tid :shock:

 

Overvejer i stadig at købe hus?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, gid det var mig, der kunne være så meget hjemme! Det må alligevel være rart for jer at have en absolut nødløsning. Jeg bliver nødt til at være på uni alle 4 undervisningsdage hvis jeg skal have en chance for at følge med. Har hørt at jura på 1. år kræver en del tid :shock:

 

Overvejer i stadig at købe hus?

 

Ja hus er stadig med i overvejelserne - men det er også bare lidt ærgeligt, hvis hunden skal være medvirkende til at vi tager skridtet. Det skulle helst være en beslutning der blev truffet uafhængigt af Samsons skøre indfald.

 

Problemet går jo ikke væk bare fordi vi køber et hus, det gør os kun mere sikre på ikke at blive smidt ud :cool:

 

Men vi vil stadig rigtig gerne have hus - og især have.

 

Ja det er lidt træls med det studie - normalt ville man jo sige, at det var ideelle betingelser for en hund, men Pero er vist ikke helt enig.:pift:

Jeg har selv droppet meget undervisning pga. Samson, men det er heller ikke helt så problematisk som det ville være på jura (tror jeg).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg tror, det stadig har noget at gøre med ferien. Jeg tror i hvert fald på, at Pero kan klare det - han er jo super sej og Tysons idol! :cool:

 

 

Tak :kys:

 

Jeg håber også det er pga. ferien... Men jeg ved også, at når det nu alligevel er gået galt, så er det meget sandsynligt, at det alligevel ville gå galt på et eller andet tidspunkt (selvom vi ikke havde holdt ferie) - netop fordi der skal så lidt til.... :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja hus er stadig med i overvejelserne - men det er også bare lidt ærgeligt, hvis hunden skal være medvirkende til at vi tager skridtet. Det skulle helst være en beslutning der blev truffet uafhængigt af Samsons skøre indfald.

 

Problemet går jo ikke væk bare fordi vi køber et hus, det gør os kun mere sikre på ikke at blive smidt ud :cool:

 

Men vi vil stadig rigtig gerne have hus - og især have.

 

Ja det er lidt træls med det studie - normalt ville man jo sige, at det var ideelle betingelser for en hund, men Pero er vist ikke helt enig.:pift:

Jeg har selv droppet meget undervisning pga. Samson, men det er heller ikke helt så problematisk som det ville være på jura (tror jeg).

 

Jeg drømmer også om hus og have, men jeg er nu alligevel rigtig, rigtig glad for at bo her. Men efter at have været af sted 14 dage i villa med indhegnet have glæder jeg mig godt nok til det engang bliver aktuelt :-D

 

Jeg vil også sige, at det var ideelle betingelser for en hund - med højest 20 timers alene-tid om ugen... Men Pero ville være nødt til at være alene hver dag i nogenlunde lige lang tid for at han kan holde det ved lige. Så jeg har forberedt mig på, at jeg nok aldrig (i hvert fald ikke i de næste 15+ år) ville kunne holde weekend. Jeg skal fremover være væk mindst 1-2 timer i weekenderne og på andre fridage for at være sikker på at Pero er stabil i det.

 

Glæder mig ikke til sådan en kold, kold vintermorgen, hvor jeg bliver nødt til at være væk hjemmefra et par timer selvom jeg helst ville sidde i sofaen med en dyne og en kop kakao :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg drømmer også om hus og have, men jeg er nu alligevel rigtig, rigtig glad for at bo her. Men efter at have været af sted 14 dage i villa med indhegnet have glæder jeg mig godt nok til det engang bliver aktuelt :-D

 

Jeg vil også sige, at det var ideelle betingelser for en hund - med højest 20 timers alene-tid om ugen... Men Pero ville være nødt til at være alene hver dag i nogenlunde lige lang tid for at han kan holde det ved lige. Så jeg har forberedt mig på, at jeg nok aldrig (i hvert fald ikke i de næste 15+ år) ville kunne holde weekend. Jeg skal fremover være væk mindst 1-2 timer i weekenderne og på andre fridage for at være sikker på at Pero er stabil i det.

 

Glæder mig ikke til sådan en kold, kold vintermorgen, hvor jeg bliver nødt til at være væk hjemmefra et par timer selvom jeg helst ville sidde i sofaen med en dyne og en kop kakao :rolleyes:

 

Ja det med at sove længe i weekenden er der nu heller ikke meget af her - Samson er et meget pålideligt vækkeur, der ringer senest kl. 6 :mrgreen:

 

Forhåbentlig bor du i nærheden af en god kaffebar, der vil give dig rabat hvis du kommer hver weekend i 15 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig ikke til sådan en kold, kold vintermorgen, hvor jeg bliver nødt til at være væk hjemmefra et par timer selvom jeg helst ville sidde i sofaen med en dyne og en kop kakao :rolleyes:

 

Snup en formiddagsforestilling i biografen - det er i hvert fald min plan, når Tyson når op på et par timer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja det med at sove længe i weekenden er der nu heller ikke meget af her - Samson er et meget pålideligt vækkeur, der ringer senest kl. 6 :mrgreen:

 

Forhåbentlig bor du i nærheden af en god kaffebar, der vil give dig rabat hvis du kommer hver weekend i 15 år...

 

Puha, er godt nok glad for at Pero ikke leger vækkeur :shock::lol: Han ligger pænt og venter på at man vågner. Nogle gange ligger han bare og kigger ind i væggen når jeg vågner. Til gengæld er han MEGET vågen når han ser livstegn fra os :blink:

 

Vi har faktisk nogle gode kaffebarer :-) Vi bor lige ved en hyggelig handelsgade, så der er nok at lave. Hvis det er efter kl. 10 selvfølgelig - men det bliver dyrt :shock:

 

Snup en formiddagsforestilling i biografen - det er i hvert fald min plan, når Tyson når op på et par timer. :-)

 

Vi bor lige overfor biografen :lol: Så det har jeg også tænkt på. Men det bliver godt nok til mange penge i længden... Meeeen man har jo en rigtig god grund til at spendere :-D

 

Det kan være kæresten og mig skal indføre "kæreste-formiddage" i biffen og på café i stedet for kæreste-aftener :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Øv, så fandt jeg lige ud af at "vores" biograf ikke har formiddagsfilm! Typisk... Men der er nu heller ikke så langt til en anden. Det ville bare have været rarest med den vi har overfor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
I weekenden har de måske formiddagsforestillinger :)

 

Nej, desværre :neutral: De tidligste forestillinger er kl 15.30. Det er også en rimelig lille biograf - Metropol - og den har rimelig stor konkurrence i forhold til både Cinemaxx og Biocity. De kan nok ikke svare sig økonomisk at have formiddagsforestillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha man er væk en dag og så er der skrevet 5 sider.

 

Nu syntes jeg at i alle sammen bare flytter til Ringe, så laver jeg en hvalpedagplejer. Og så kan jeg gå hjemme og hygge mig med et par svesker :lun:

(Aslan ville elske det)

 

Det er en dejlig drøm at have :blink:

 

 

Jeg håber at Pero lige præcis i morgen bliver voksen og tænker "hov, det er slet ikke så slemt"

 

Det er en meget følsom tråd lige nu, og jeg føler med jer.

 

Og til den med at NÆSTEN håbede at pero var en af dem der var stille med en klump i halsen.....jeg kan godt forstå din tanke gang, og jeg syntes stadig at det er flot så meget tid du/i har brugt på ham.

Jeg tager virkelig hatten af for det arbejde.

 

 

Jeg tænker lidt på....hvad med at hyre et pensionist par til at passe ham???

De behøves vel ikke alverdens i betaling, og så ville der være nogen ved ham hele tiden?

Hvis der så bliver lagt nogle retnings linier for at øve alene hjemme UDEN at han er alene...eller noget i den retning.

 

Hvad ved jeg........det var bare ne tanke...sådan to gamle mennesker...der passer en sød skøde hund som pero drengen.

 

Alt held og lykke til jer :ae::ae::ae::ae::ae::ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Men en del af adfærdsbehandlerens metode er vel, forhåbentlig, at hun ikke når at pive? Hvis hun piver har det i hvert fald været for svært for hende.

 

Det er dejligt at hun er tryg ved, at I går - så er det jo bare med at starte med få sekunder (eller så mange som du ved hun kan klare).

 

En god huskeregel er, at hvis hunden piver skal man næste gang man træner, kun træne halvdelen af den tid, der gik før hunden pev forrige gang. Altså hvis hun piver efter 1 min. så start med 30 sekunder. Så er man som regel på den sikre side. Hvis hun piver efter 1 min. kan det nemlig godt være at ubehaget starter allerede ved 50 sekunder, men at det bare først kommer til udtryk 10 sekunder senere. :-) Så en halvering kan i hvert fald aldrig skade.

 

Kender den metode. og har fuldt den selv. men iek den metode min behandler bruger.. hun kører lidt efter nogle andre principper..

 

Men er lidt stolt over hun ikk sagde mere. (faktisk kun 3 meget små piv.) førhen havde kun SKREGET ved 10 - 20 sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender den metode. og har fuldt den selv. men iek den metode min behandler bruger.. hun kører lidt efter nogle andre principper..

 

Men er lidt stolt over hun ikk sagde mere. (faktisk kun 3 meget små piv.) førhen havde kun SKREGET ved 10 - 20 sekunder.

 

Det er da også fine fremskridt, tillykke med det:-D

 

Kandu ikke fortælle lidt mere om de principper, det er altid rart at høre om andre måder at gribe tingene an på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Det er ikke et "øv du går, nå...nu har jeg brokket mig, de kommer jo igen" piv piv?

 

Undskyld hvis der er noget i tråden jeg ikke har fanget :oops::oops::oops::oops:

 

 

Jeg håber meget det er sådan et piv hun kom med.. ! RIGTIGT meget..

 

har lidt hørt det igen og fra jeg går til hun siger piv... piv piv...går der 28 sekunder. derefter piver hun 1 gang. venter 2 - 3 sekunder og piver 2 gange.

Dernæst fra hendes sidste piv til jeg kommer igen går der ca 22-24 sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Det er da også fine fremskridt, tillykke med det:-D

 

Kandu ikke fortælle lidt mere om de principper, det er altid rart at høre om andre måder at gribe tingene an på.

 

Princippet er lidt at jeg skal stille højere forventninger til Twikkie. og at jeg VIRKELIG skal tro på at hun godt kan (for hvorfor sku hun ikk ku det ;-) )

 

og så at jeg skal søge med hende udenfor i 15 min først. dernæst komme hjem og samarbejde i 15 min og så 15 minutters RO uen kontakt. lle tingene er minimum.

 

og så er det med åndelig omverden indraget. og hun mner at Twikkie fortælelr at jeg skal tro på hun kan og at hun godt kan. mv.

 

Både twikkie og jeg tager blomster nødhjælpsdråber for at tage toppen af angsten.

 

Har ingen erfaring med det.. så må se.

 

du kan se mere på hundogfamilie.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, gid det var mig, der kunne være så meget hjemme! Det må alligevel være rart for jer at have en absolut nødløsning. Jeg bliver nødt til at være på uni alle 4 undervisningsdage hvis jeg skal have en chance for at følge med. Har hørt at jura på 1. år kræver en del tid :shock:

 

Overvejer i stadig at købe hus?

 

Må man have hunde med i skole? I bur/lukket taske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...