Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

:mrgreen: Men det er opstået meget pludseligt (altså betændelsen, ikke de lange hår, dem havde jeg bare ikke fået plukket..), så det kan godt være en øjeblikkelig reaktion på pølsefråderiet...

 

nårh lille Louie - Jeg håber du nød pølserne:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Woop woop :banan:

 

Alene hjemme i går:

 

45 minutter.

 

Han var fuldstændig stille de første 22 minutter (ikke engang piv), men så gik Skype ud, så jeg ved ikke hvad der er sket det sidste stykke tid. Men jeg er sikker på han har været stille (det siger min mavefornemmelse og hans velkomst mig).

 

 

Alene hjemme i dag:

 

1 time.

 

Efter 13 minutter gøede han ret højt - 5-6 gange tror jeg (der fik jeg godt nok ondt i maven og frygtede det værste for dagens øvning) - MEN så kunne jeg høre en dør smække højt, og så gøede Louie ikke længere. Så det har enten været vores nabo eller en på 4., der kom hjem. Det er så i orden.

 

Efter 50 minutter gøede han igen, dog ikke højt, men mere sådan lidt småbjæfferi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da et dejligt vejr som min hund, der elsker at være alene hjemme, er alene hjemme i lige nu... Men han klarer det sgu' flot.

 

Første gang jeg gik måtte jeg tage hjem til ham igen efter 8-10 min pga. hylegøen (det er godt nok længe siden jeg har hørt det). Men han var også meget klæbende oppe i parken og gad ikke rigtig lege med de andre hunde, men ville kun nusses af deres ejere.

 

Her anden gang jeg er gået har han endnu ikke sagt noget (50 min. indtil videre) og jeg er nu fanget på baresso i det fantastisk dejlige vejr. Han har dog kløet sig et par gange, og vi overvejer at sætte ham op i medicin.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time og 15 min blev det til.

3 piv ellers ikke noget :-D

 

Ej, hvor er det fedt at han klarer sig SÅ fremragende! Tillykke tillykke :klap:

 

Her går det til gengæld ret elendigt. I løbet af tre dage gik det pludselig kraftigt tilbage med Molly - fra tre timer til to minutter.

 

Hun hyler og skriger, og vi har aldrig set hende være så panisk angst for at være alene. Altså, hun har aldrig ligefrem brudt sig om det, men hun er gået fra at være utryg og utålmodig til at være decideret desperat.

Damn!

 

Og jeg aner ikke, hvordan pokker det er gået galt :megaked:

 

Lige pt. er både mig og kæresten meget tæt på at smide håndklædet i ringen. Jeg ved ikke hvor længe vi magter at bruge tid og tårer på at tvinge Molly til noget, der er så umuligt for hende at acceptere.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor er det fedt at han klarer sig SÅ fremragende! Tillykke tillykke :klap:

 

Her går det til gengæld ret elendigt. I løbet af tre dage gik det pludselig kraftigt tilbage med Molly - fra tre timer til to minutter.

 

Hun hyler og skriger, og vi har aldrig set hende være så panisk angst for at være alene. Altså, hun har aldrig ligefrem brudt sig om det, men hun er gået fra at være utryg og utålmodig til at være decideret desperat.

Damn!

 

Og jeg aner ikke, hvordan pokker det er gået galt :megaked:

 

Lige pt. er både mig og kæresten meget tæt på at smide håndklædet i ringen. Jeg ved ikke hvor længe vi magter at bruge tid og tårer på at tvinge Molly til noget, der er så umuligt for hende at acceptere.. :cry:

 

:damn::damn::damn: pokkers - har glemt din pb:damn::damn::damn: svarer lige her til formiddag - sorry

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Ej, hvor er det fedt at han klarer sig SÅ fremragende! Tillykke tillykke :klap:

 

Her går det til gengæld ret elendigt. I løbet af tre dage gik det pludselig kraftigt tilbage med Molly - fra tre timer til to minutter.

 

Hun hyler og skriger, og vi har aldrig set hende være så panisk angst for at være alene. Altså, hun har aldrig ligefrem brudt sig om det, men hun er gået fra at være utryg og utålmodig til at være decideret desperat.

Damn!

 

Og jeg aner ikke, hvordan pokker det er gået galt :megaked:

 

Lige pt. er både mig og kæresten meget tæt på at smide håndklædet i ringen. Jeg ved ikke hvor længe vi magter at bruge tid og tårer på at tvinge Molly til noget, der er så umuligt for hende at acceptere.. :cry:

 

Åh nej, det er jeg virkelig ked af at læse :cry: Hvor underligt, at der er så voldsom tilbagegang og at hun nu er blevet helt panisk, hvor er det synd for jer alle sammen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, det er jeg virkelig ked af at læse :cry: Hvor underligt, at der er så voldsom tilbagegang og at hun nu er blevet helt panisk, hvor er det synd for jer alle sammen :ae:

 

Jeg slog det også bare hen som en enkelt dårlig dag, da jeg kom hjem efter en time, hvor hun havde kradset på døren og hylet.

Så jeg tog et par "prøver", hvor jeg reducerede tiden til et par minutter udenfor døren, og det gik slet ikke :cry:

 

Jeg har lyttet optagelserne igennem, og der er intet udefrakommende larm, der kan have forskrækket hende.. Jeg forstår det slet slet ikke. Det kammede bare totalt over lige pludselig :confused:

 

Vi har haft passer til hende i dag som fortalte, at han knapt kunne gå på toilettet, uden hun pev...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Jeg slog det også bare hen som en enkelt dårlig dag, da jeg kom hjem efter en time, hvor hun havde kradset på døren og hylet.

Så jeg tog et par "prøver", hvor jeg reducerede tiden til et par minutter udenfor døren, og det gik slet ikke :cry:

 

Jeg har lyttet optagelserne igennem, og der er intet udefrakommende larm, der kan have forskrækket hende.. Jeg forstår det slet slet ikke. Det kammede bare totalt over lige pludselig :confused:

 

Vi har haft passer til hende i dag som fortalte, at han knapt kunne gå på toilettet, uden hun pev...

 

Åh altså hvor har jeg ondt af jer.. I har jo ellers gjort alt det "rigtige" og nu gik det jo ellers lige så godt efter I har haft adfærdsbehandler og det.. Det er vildt at hun nu igen har så voldsom seperationsangst :cry: Jeg kan godt sætte mig ind i, at I må tænke hvor længe det er fair at udsætte Molly (og jer selv) for at kæmpe mod noget som for Molly bare er helt helt forkert.. Mange tanker herfra!

 

Der er ikke sket noget som helst ændringer de seneste dage? -og det virker ikke som om at Molly har ondt eller sådan noget? Har Molly egentlig været igennem sin første løbetid?

Redigeret af Findus
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh altså hvor har jeg ondt af jer.. I har jo ellers gjort alt det "rigtige" og nu gik det jo ellers lige så godt efter I har haft adfærdsbehandler og det.. Det er vildt at hun nu igen har så voldsom seperationsangst :cry: Jeg kan godt sætte mig ind i, at I må tænke hvor længe det er fair at udsætte Molly (og jer selv) for at kæmpe mod noget som for Molly bare er helt helt forkert.. Mange tanker herfra!

 

Der er ikke sket noget som helst ændringer de seneste dage? -og det virker ikke som om at Molly har ondt eller sådan noget? Har Molly egentlig været igennem sin første løbetid?

 

Jeg er også helt chokeret over, hvor hurtigt separationsangsten vendte tilbage. Det kom nærmest tilbage for fuld smadder i løbet af én dag - agtigt.. :shock:

Hun har ikke været alene siden i torsdags, hvor jeg måtte gå fra hende i ca. 20 minutter (med hyl og skrig og destruktion til følge). Jeg har slet ikke kræfterne til at tage kampen op igen lige nu..

Jeg er begyndt på deltidsjob, hvilket selvfølgelig er en ændring i forhold til før, hvor jeg konstant kunne holde øje med hende på skype, når jeg gik.

Men hun har ikke været alene i længere tid, end hun nogenlunde godt kunne klare på det tidspunkt (max 3 timer) og jeg har været meget obs på at gøre som jeg plejer, inden jeg gik fra hende.

Jeg har været helt rolig omkring det, for jeg troede jo godt, at hun kunne klare det, nu hvor træningen gik så godt.. :damn:

Umiddelbart tror jeg ikke hun har ondt. Hun har ligeså meget energi som før og leger med andre hunde. Den eneste ændring at spore hos hende, er den totale angst for at være alene.

Og nej, ingen løbetid endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille update..

Et par dage efter jeg skrev sidste indlæg begyndte Molly at stivne og ømme sig bagpå.

Dyrlægen mener, at det muligvis er ledbåndene, der generer hende, selvom vækstraten ser fornuftig ud.

Nu har vi fået smertestillende og diverse kosttilskud, og venter lidt med den videre alenehjemme træning. Hvis de nye tiltag ikke virker indenfor en måneds tid, skal hun gennem videre undersøgelser :cry:

Så smerter kan måske have spillet ind overfor den pludselige separationsangst. Jeg håber det faktisk, ellers aner jeg virkelig stadig ikke, hvad der er gået galt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille update..

 

 

Et par dage efter jeg skrev sidste indlæg begyndte Molly at stivne og ømme sig bagpå.

 

Dyrlægen mener, at det muligvis er ledbåndene, der generer hende, selvom vækstraten ser fornuftig ud.

 

Nu har vi fået smertestillende og diverse kosttilskud, og venter lidt med den videre alenehjemme træning. Hvis de nye tiltag ikke virker indenfor en måneds tid, skal hun gennem videre undersøgelser :cry:

 

 

Så smerter kan måske have spillet ind overfor den pludselige separationsangst. Jeg håber det faktisk, ellers aner jeg virkelig stadig ikke, hvad der er gået galt :hmm:

 

Kan godt forstå du håber, selvom man føler sig lidt ond...! :ae: Men så er der jo pludselig en grund!

 

1,5 time uden en eneste lille lyd :banan:

 

Og vi har ellers ikke øvet siden d. 25/5 pga. eksamensopgaver og sygdom.

 

Hold da op!!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae:

 

Hvad er gået galt?

 

Godt spørgsmål :vedikke:

 

Har måske været for meget hjemme så hun har glemt det.. Hvis det kan ske :vedikke:

 

Har den sidste tid hørt hende gø et par gange når jeg er gået, hun har været helt ekset når jeg kom hjem og her de sidste par dage har hun overhovedet ikke ville have de lækkerier hun får inden jeg skal afsted. Så har hun bare stirret på mig. Så vidste jeg jo godt den var gal så fik sat optage apperatet til idag (ja totalt dårlig hundemor der først gør det efter en tid :shock:) Og rigtigt nok hun hyler+gør+brummer+hyler de første 1 time og 20 min. Sån ca nonstop :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du ikke være ked af - jeg er her stadig :vinken:

 

Og jeg beundrer og misunder virkelig din udholdenhed :5up:

Du må være lavet af noget helt specielt for ikke at give op, den forholdsvist korte tid jeg har arbejdet med alene-hjemme træningen har flere gange været ved at få mig til at give op, og har lige sagt til min bedre halvdel i dag jeg ikke magter endnu en hård kamp :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...