Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

jamen har hun aldrig været alene? eller er der opstået problemer med det?:genert:

 

Altså...øvede det i starten og hun var alene måske 5 gange. Hvor hun gøede i 5 min og så var der stille (op til 30 min tror jeg). Når man kom ind igen virkede hun meget glad - på samme måde som hvis jeg har været alene med hende og simon kommer hjem eller omvendt. Og når hilsnen var overstået, så var der ikke tegn på hun havde været stresset eller noget.

 

Og så...ja...så fik jeg aldrig gennemført træningen, så hun har så at sige aldrig været alene hjemme :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har lige passet hende, da jeg gik (og efterlod hende med to hunde, kat og sovende mand) satte hun i et hyl af dimensioner, det var så et fremmed sted for Lumi - jeg er allerede imponeret!

 

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

 

Tror hun har fået lidt hjemve af en slags, da du og Petrine gik. Hun har reageret såen steder, hvor hun ikke har været så meget og jeg ikke er der :hmm::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anton lå i sengen og sov i dag da jeg kom hjem efter 2 timer. Jeg var så glad og stolt at jeg var lige ved at græde, havde tårer i øjnene :lun:

 

Han har efterhånden accepteret at være alene men han venter på vi kommer hjem, han har aldrig rigtig sovet ordentlig, før nu.

 

Jeg ville gerne dele det med jer herinde, da det nok kun er jer der selv har haft/har bøvl med alene hjemme træning, der kan sætte sig ind i hvor glad man kan blive når man finder ud af at ens hund sover :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anton lå i sengen og sov i dag da jeg kom hjem efter 2 timer. Jeg var så glad og stolt at jeg var lige ved at græde, havde tårer i øjnene :lun:

 

Han har efterhånden accepteret at være alene men han venter på vi kommer hjem, han har aldrig rigtig sovet ordentlig, før nu.

 

Jeg ville gerne dele det med jer herinde, da det nok kun er jer der selv har haft/har bøvl med alene hjemme træning, der kan sætte sig ind i hvor glad man kan blive når man finder ud af at ens hund sover :oops:

 

Hvor dejligt for jer. :-D Jeg vidste ikke, at han havde haft problemer med at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hmmm. Jeg kan vel egentlig også være lidt med i denne tråd her..

 

Vi har som sådan ikke trænet hardcore med at Caia skal kunne være HELT alene hjemme når Chili f.eks. ikke er der...

 

Caia er egentlig kun heelt alene når Chili skal ud at gå for sig selv, noget der sker fra tid til anden når den ene af os ikke lige er hjemme.. ( Yes de kommer ud at gå stort set hver dag for sig selv, sådan kan vi godt lide det her hjemme) :-)

 

Men, men, men idenne her uge har jeg jo været alene hjemme, og derfor er der virkelig blevet "trænet" på det når jeg har været ude med Chili.

 

Egentlig er det gået ganske udmærket.. Hun kommer ind i soveværelset da det virker bedst for hende, og så giver jeg hende noget hun kan hygge sig med, og hun har været ret så sej!!!

 

Her til eftermiddag sagde hun dog 2 høje vov da jeg havde lukket hoveddøren, men ellers var der ro på, og hun var i gang med sit tæppe da vi kom hjem.

 

Det er i hvert fald noget vi bliver nødt til at fortsætte med.. Det er altså meget rart at Caia kan finde ud af at være alene uden Chili..

 

Chili er der ingen problemer med... hun har altid været god til det alene halløj :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De af jer der har brugt/bruger bachs hvordan får I hundene til at tage x-antal dråber 4 gange dagligt? Og hvad er dosis for 1 stks hund? Der står bare 4 dråber, men går ud fra det er til menensker :vedikke:

 

Nytårsaften fyldte jeg pippeten, åbnede Ronjas mund, proppede pippeten ind i hendes mund, og sprøjtede det ud :engel:

 

Ellers fylder jeg det bare i hendes vandskål :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
De af jer der har brugt/bruger bachs hvordan får I hundene til at tage x-antal dråber 4 gange dagligt? Og hvad er dosis for 1 stks hund? Der står bare 4 dråber, men går ud fra det er til menensker :vedikke:

 

Jeg puttede det bare sammen med en klat et eller andet lækkert i en lille skål -såsom tun, leverpostej, makrel i tomat eller hvad I lige har :-D Og ellers skriv til Camilla og spørg om doseringen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt for jer. :-D Jeg vidste ikke, at han havde haft problemer med at være alene.

 

Jo desværre, ret meget endda :???:. Jeg har ikke haft så meget overskud til at deltage i tråden herinde, men jeg har fuldt med i hvordan det er gået for jer og gjort brug af jeres gode råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De af jer der har brugt/bruger bachs hvordan får I hundene til at tage x-antal dråber 4 gange dagligt? Og hvad er dosis for 1 stks hund? Der står bare 4 dråber, men går ud fra det er til menensker :vedikke:

 

Hvis det er nødhjælpsmedicinen, fordi der er sket noget akut, så synes jeg det skal direkte i munden.

Hvis det er en blanding for alene-hjemme-noget ell.l, så kom det i vandet og det er fint bare at komme de 4 dråber i hver gang vandet skiftes. Sådan gjorde jeg ogdet virkede helt fint.

 

Hvis det er p.g.a. alene-hjemme-problemer kan man godt risikere at skulle bruge det i en meget laaang periode.

 

Min hund fik det i vandet i ca. 2 år før jeg kunne stoppe med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er nødhjælpsmedicinen, fordi der er sket noget akut, så synes jeg det skal direkte i munden.

Hvis det er en blanding for alene-hjemme-noget ell.l, så kom det i vandet og det er fint bare at komme de 4 dråber i hver gang vandet skiftes. Sådan gjorde jeg ogdet virkede helt fint.

 

Hvis det er p.g.a. alene-hjemme-problemer kan man godt risikere at skulle bruge det i en meget laaang periode.

 

Min hund fik det i vandet i ca. 2 år før jeg kunne stoppe med det.

 

Hvis det hjælper er der vel heller ikke noget i vejen for at blive ved at bruge det :vedikke:

Det er stress-dråber :vedikke: Var det adfærdsbehandleren anbefalede. Har sendt hende en mail, men er startet med at putte det i hendes vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det hjælper er der vel heller ikke noget i vejen for at blive ved at bruge det :vedikke:

 

Nej, det er der nemlig ikke.:-)

 

Men nogen vil måske undre sig over, at man kan risikere at skulle gøre det i så lang tid, derfor skrev jeg det.:-)

 

Fordelen ved blomsremedicin er netop, at der ikke er nogen bivirkninger ved det.

Nogen "stejler" fordi der er alkohol i, men det er altså i så små mængder, at det ikke vil kunne slå en flue ud af kurs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Længe, længe siden... Nu får I lige en update. Ved ikke helt hvad jeg sidst har fortalt, så måske jeg kommer til at gentage noget jeg allerede har skrevet :)

 

Pero blev kastreret for snart fire måneder siden i håb om, at han så ville blive bedre til at være alene. Beslutningen blev taget i samråd med Gudrun, som også mente, at det kunne gavne ham, da han har tendens til nemt at stresse op. Det var samtidig (endnu) en "sidste chance"-beslutning for jeg kan ikke holde til at blive ved med at leve sådan her. Han fylder 4 år til september, så synes jeg har kæmpet længe nok!!

 

Siden kastrationen er han (måske?) blevet lidt bedre til at være alene. Synes det er rigtig svært at vurdere, men man kan også se han har ændret sig på andre punkter - f.eks. er han blevet meget mere venlig over for fremmede mennesker, han letter ikke ben så tit længere osv. Ift. hanhunde har der ikke været nogen ændring - dem kan han som udgangspunkt stadig ikke lide, men det var jeg også forberedt på, eftersom jeg vidste, at det bundede i dårlige oplevelser med hanhunde.

 

Jeg er begyndt at lade ham være alene i hele lejligheden og uden alle de rutiner, som vi havde før (rigtig rart ikke længere at gå 1 time hver gang han skal være alene. Nu får han bare en tur på 15 minutter ca.). Jeg forlader ham på samme måde som hvis jeg bare lige skal ud at købe ind i 10 min. Jeg siger bare, at han ikke skal med og at jeg kommer lige om lidt. Og det er gået rigtig fint. MEN han lærer ALDRIG at være stabil. Han har virkelig stadig dårlige dage, men jeg er begyndt at være ligeglad...

 

Nu har jeg fået arbejde og skal arbejde fuldtid i næste uge og så må det briste eller bære... Han SKAL kunne det. Er virkelig blevet kold over for det. Har slet ikke ondt af ham længere, kun mig selv. Her torsdag og fredag var han alene i 5 timer og der havde han ikke sagt en lyd (er begyndt at optage lyd i stedet for skype) og hans pude var varm da jeg kom hjem :) Så håber det fortsætter..

 

Så ja, hverken en positiv eller negativ update... :) Det gode er, at jeg er blevet mere ligeglad. Det fylder ikke ligeså meget for mig som det gjorde førhen.. Men jeg ved også, at det ikke kan blive ved på den her måde. Den helt store prøvelse bliver næste semester, hvor han kommer til at være alene fem dage i ugen mellem 2,5 og 9 timer. Så må vi se hvordan det kommer til at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor var det godt at høre fra dig! Vi har talt om hvordan det mon gik med dig og Pero.

 

Louie skal faktisk også kastreres om to dage i håb om at det kan hjælpe på alene hjemme og på hans generelle stressniveau.

 

Jeg kan godt forstå at du er nået til det punkt hvor du kun har ondt af dig selv og det hele bare kan være ligemeget.

 

Håber det går godt med at være alene i næste uge :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Bagge, hvordan går det hos dig med alene hjemme træningen efter I er startet på planen af adfærdsdimsen? Og hvad med Inch, går det stadig fremad hos dig? Er lige lidt nysgerrig efter en update :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bagge, hvordan går det hos dig med alene hjemme træningen efter I er startet på planen af adfærdsdimsen? Og hvad med Inch, går det stadig fremad hos dig? Er lige lidt nysgerrig efter en update :genert:

 

Det går heldigvis stadig godt :blink:

 

Der har været et par tilbagefald med hyl og skrig, men vi er krøbet forrygende hurtigt op i tid igen. Som regel har hun klaret 3-5 timer rigtig fint.

Jeg er dog stadig lidt høne-pylret og optager hende hver eneste gang jeg tager hjemmefra.. In case... :genert:

 

I ferien har vi taget det stille og roligt. Hun er alene minimum en halv time hver dag, så vi holder det ved lige. Den sidste uges tid har vi lagt mere tid på, så hun ikke får et chok, når jeg begynder at arbejde igen :-D

 

Jeg er spændt på at høre updates fra de andre - håber på positive meldinger! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hvad er status?

 

Louie & jeg er på lidt under 2 timer.

Louie & Jacob er på 1 time.

 

Vi prøvede nemlig at gå fra ham sammen, hvor det gik dårligt hver gang. Og så fandt vi ud af, at når Jacob gik fra ham, gik det pludselig også dårligt. Men når jeg gik, gik det fint. Så nu kan man måske begynde at se et resultat af, at det er mig, der har øvet mest alene hjemme i de to år (jeg har nok taget mig af 2/3 af øvningen). Så Jacob har lige måttet starte lidt fra bunden og gå hurtigt op i tid.

 

Øveskema fra efter kastrationspausen:

 

23/7 - 25 min. (mor)

29/7 - 1 time 45 min. (mor)

30/7 - 30 min. x 2 (1. gang gik vi sammen = totalt kaos. 2. gang gik jeg = perfekt. Der fik vi en lille åbenbaring).

3/8 - Far op og ned i opgangen

4/8 - 30 min. (mor)

5/8 - Far op og ned i opgangen (kom op på 10 min.)

8/8 - Far op og ned i opgangen (kom op på 23 min.)

 

-feriepause-

 

17/8 - 1 time 7 min. (mor)

19/8 - 1 time (far)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...