Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg vil starte med at si at denne tråden er en enorm inspiration for meg, som trener min lille puddel-blanding, Silje, til at tåle å være alene hjemme.

Vi fikk henne i sommer, hun er tre år gammel, og vi er hennes tredje ejere. Hennes første ejer har nok ikke behandlet hende særlig godt. Da vi fik hende vidste vi ikke at hun ikke kunne være alene, så hun var alene 8 timer om dagen, i ca to måneder, inden naboene begynte at klage. Siden det har det vært hundepassere og hard-trening.

 

Vi startet trening som om hun var en hvalp som skulle lære det for første gang, og gikk mega langsomt fremover. Lige inden jul kunne hun være alene i ca. en halv time uten de store problemer. Men så, efter jul har hun tydeligvis bestemt seg for at hun ikke gidder mer, så nogle dager kan hun godt være alene hjemme i ca 20 minutter, mens andre dager begynder hun at pive i det jeg tar sko på.

 

Og som I alle sammen nok vet er dette den verste rollercoaster af følelser og frustrationer jeg nogensinde har været med på, og det føles som at jeg snart ikke kan mer. Flere ganger om ugen er jeg meget tæt på at indrykke en annonce for at finde nye ejere til hende, men samtidig ved jeg at det kommer til å skade hende endnu mere, og jeg vil simpelthen ikke have det på min samvittighed.

 

Da vi fik hende var hun meget lite hunde-agtig, mens hun nu de siste uger har begyndt at løbe efter pinder, lege med legetøj, og i meget større grad opføre sig som en hund, så jeg håber det betyder at hun udvikler sig i rigtig retning. Men samtidig tør jeg ikke helt at håbe længre, for jeg bliver skuffet gang på gang.

 

Er her nogen med et lille inspirerende tips?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil starte med at si at denne tråden er en enorm inspiration for meg, som trener min lille puddel-blanding, Silje, til at tåle å være alene hjemme.

Vi fikk henne i sommer, hun er tre år gammel, og vi er hennes tredje ejere. Hennes første ejer har nok ikke behandlet hende særlig godt. Da vi fik hende vidste vi ikke at hun ikke kunne være alene, så hun var alene 8 timer om dagen, i ca to måneder, inden naboene begynte at klage. Siden det har det vært hundepassere og hard-trening.

 

Vi startet trening som om hun var en hvalp som skulle lære det for første gang, og gikk mega langsomt fremover. Lige inden jul kunne hun være alene i ca. en halv time uten de store problemer. Men så, efter jul har hun tydeligvis bestemt seg for at hun ikke gidder mer, så nogle dager kan hun godt være alene hjemme i ca 20 minutter, mens andre dager begynder hun at pive i det jeg tar sko på.

 

Og som I alle sammen nok vet er dette den verste rollercoaster af følelser og frustrationer jeg nogensinde har været med på, og det føles som at jeg snart ikke kan mer. Flere ganger om ugen er jeg meget tæt på at indrykke en annonce for at finde nye ejere til hende, men samtidig ved jeg at det kommer til å skade hende endnu mere, og jeg vil simpelthen ikke have det på min samvittighed.

 

Da vi fik hende var hun meget lite hunde-agtig, mens hun nu de siste uger har begyndt at løbe efter pinder, lege med legetøj, og i meget større grad opføre sig som en hund, så jeg håber det betyder at hun udvikler sig i rigtig retning. Men samtidig tør jeg ikke helt at håbe længre, for jeg bliver skuffet gang på gang.

 

Er her nogen med et lille inspirerende tips?

 

Åh, føler med dig, det er bare så hårdt og opslidende at stå i den situation... Det lyder ret omfattende, og som et problem der har stået på længe (sikkert også ved tidligere ejere), har du prøvet en adfærdsbehandler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil starte med at si at denne tråden er en enorm inspiration for meg, som trener min lille puddel-blanding, Silje, til at tåle å være alene hjemme.

Vi fikk henne i sommer, hun er tre år gammel, og vi er hennes tredje ejere. Hennes første ejer har nok ikke behandlet hende særlig godt. Da vi fik hende vidste vi ikke at hun ikke kunne være alene, så hun var alene 8 timer om dagen, i ca to måneder, inden naboene begynte at klage. Siden det har det vært hundepassere og hard-trening.

 

Vi startet trening som om hun var en hvalp som skulle lære det for første gang, og gikk mega langsomt fremover. Lige inden jul kunne hun være alene i ca. en halv time uten de store problemer. Men så, efter jul har hun tydeligvis bestemt seg for at hun ikke gidder mer, så nogle dager kan hun godt være alene hjemme i ca 20 minutter, mens andre dager begynder hun at pive i det jeg tar sko på.

 

Og som I alle sammen nok vet er dette den verste rollercoaster af følelser og frustrationer jeg nogensinde har været med på, og det føles som at jeg snart ikke kan mer. Flere ganger om ugen er jeg meget tæt på at indrykke en annonce for at finde nye ejere til hende, men samtidig ved jeg at det kommer til å skade hende endnu mere, og jeg vil simpelthen ikke have det på min samvittighed.

 

Da vi fik hende var hun meget lite hunde-agtig, mens hun nu de siste uger har begyndt at løbe efter pinder, lege med legetøj, og i meget større grad opføre sig som en hund, så jeg håber det betyder at hun udvikler sig i rigtig retning. Men samtidig tør jeg ikke helt at håbe længre, for jeg bliver skuffet gang på gang.

 

Er her nogen med et lille inspirerende tips?

 

Det er SÅ hårdt og forfærdeligt og opslidende, det ved alle os her i tråden. :ae:

 

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte en adfærdsbehandler (jeg kan godt komme med anbefaling, hvis du ønsker det ;-)). Jeg var ALDRIG kommet igennem det uden hjælp fra adfærdsbehandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er SÅ hårdt og forfærdeligt og opslidende, det ved alle os her i tråden. :ae:

 

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte en adfærdsbehandler (jeg kan godt komme med anbefaling, hvis du ønsker det ;-)). Jeg var ALDRIG kommet igennem det uden hjælp fra adfærdsbehandler.

 

Jeg vil riktig gjerne ha en anbefaling, det ville være super.

 

Og takk for støtten, det er godt at vide at det er andre som har vært gennem det samme, og faktisk forstår hvor hårdt det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil riktig gjerne ha en anbefaling, det ville være super.

 

Og takk for støtten, det er godt at vide at det er andre som har vært gennem det samme, og faktisk forstår hvor hårdt det er.

 

Jeg kan varmt anbefale Irene Liliequist fra hundeliv.dk. Hun er også bruger herinde, hendes brugernavn er Ninjamor.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tenkte i første omgang at prøve med Zylkene. Er det nogen her inde der har erfaringer med det? Jeg bruger også en DAP-diffusor, men det virker ikke som om det har nogen effekt på hende. Jeg synes heller ikke det virker som om hun er direkte angst for at være alene hjemme, hun kan sagtens ligge i køkkenet, mens jeg sitter inde på soveværelset med lukket dør en hel dag. Det er som om hun bare ikke gidder at jeg skal gå ud uden hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tenkte i første omgang at prøve med Zylkene. Er det nogen her inde der har erfaringer med det? Jeg bruger også en DAP-diffusor, men det virker ikke som om det har nogen effekt på hende. Jeg synes heller ikke det virker som om hun er direkte angst for at være alene hjemme, hun kan sagtens ligge i køkkenet, mens jeg sitter inde på soveværelset med lukket dør en hel dag. Det er som om hun bare ikke gidder at jeg skal gå ud uden hende...

 

Vi har prøvet Zylkene, og så ikke rigtig nogen effekt af det. Det er vist meget forskelligt fra hund til hund med alle de der forskellige ting. Vi har prøvet nærmest alt det, der er, tror jeg. Og det eneste, der (måske) har virket lidt er SereneUm. Men er ikke sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet Zylkene, og så ikke rigtig nogen effekt af det. Det er vist meget forskelligt fra hund til hund med alle de der forskellige ting. Vi har prøvet nærmest alt det, der er, tror jeg. Og det eneste, der (måske) har virket lidt er SereneUm. Men er ikke sikker.

 

ok... Vi får bare starte i en ende, og se om vi kan finde noget som fungerer.. Jeg har ikke helt råd til en adfærdsbehandler lige foreløbig hvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der tilfældigvis en her inde der ved om en hundesitter som kan passe på dagtid? 1. Februar begynder jeg i skole igen, hvor det ikke er tilladt at have hund med, og jeg begynder at blive rimelig desperat nu, kun et par uger igen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad hvis det så heller ikke virkede? :blink:

 

Hvis blomstermedicinen ikke virker, så vil jeg påstå, at man ikke har fundet frem til de rette remedier. Ganske simpelt.

 

Der findes Bach-terapeuter, som kan hjælpe med, at finde frem til de rette remedier, jeg går ud fra, at nogen af dem også kan vejlede vedr. hunde.

 

Man kan f.eks. prøve at spørge i sin lokale helsekostbutik, om de kender en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis blomstermedicinen ikke virker, så vil jeg påstå, at man ikke har fundet frem til de rette remedier. Ganske simpelt.

 

Der findes Bach-terapeuter, som kan hjælpe med, at finde frem til de rette remedier, jeg går ud fra, at nogen af dem også kan vejlede vedr. hunde.

 

Man kan f.eks. prøve at spørge i sin lokale helsekostbutik, om de kender en.

 

Så tror jeg måske, at du har lidt for stor tiltro til blomstermedicin. Og det er absolut ikke fordi, at jeg ikke tror på naturmedicin, og jeg tror da på, at Bachs kan hjælpe mange mennesker og hunde med mange ting. Men ligesom med så meget andet naturmedicin, tror jeg ikke, at det hjælper ALTID på ALTING og på ALLE hunde. Sådan en mirakelkur tror jeg simpelthen ikke på findes, når det drejer sig om noget så komplekst og individuelt som adfærd. Jeg ved, at du har haft rigtig god virkning af det på din hund, men deraf kan man jo ikke konkludere, at det er løsningen for alle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

LL, jeg kom til at tænke på, har du prøvet den der thunder shirt til Louie?

 

Jeg overvejer den nemlig til Asta pasta, i forsøget på at løse det "alene hjemme problem" jeg har med hende, når hun skal være alene om aftenen eller fremmede steder (luksusproblem, I know!)

 

Jeg har prøvet den på ham i forbindelse med det der ttouch-kursus vi var på. Men mht. alene hjemme har jeg tidligere prøvet at give ham et wrap på. Det virkede sådan lidt-agtigt en kort overgang - han lå mere ned - men så var det som om han vænnede sig til det, og så gik effekten af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan 3 timer-ish...

Puha, og så længe som i har kæmpet med det! :ae: Kan han da ikke bare snart indse at det jo ikke er spor farligt, i kommer jo hjem til ham - evig og altid.

Hvad gør I, arbejder i skiftende så det passer med at i overlapper hinanden eller har i pasning til ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, og så længe som i har kæmpet med det! :ae: Kan han da ikke bare snart indse at det jo ikke er spor farligt, i kommer jo hjem til ham - evig og altid.

Hvad gør I, arbejder i skiftende så det passer med at i overlapper hinanden eller har i pasning til ham?

 

Vi overlapper hinanden. Hele tiden... Men nu har vi i det mindste tre timer at løbe på. Så er det lidt lettere at overlappe uden at skulle pjække alt for meget fra undervisning og sådan. Når det slet ikke kan lade sig gøre, bliver han passet. Men det er meget sjældent, for det påvirker ham ret meget negativt ift. alene hjemme efterfølgende.

 

Jeg skal skrive speciale nu her og arbejde fuld tid fra september. Der skal det nok blive sjovt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi overlapper hinanden. Hele tiden... Men nu har vi i det mindste tre timer at løbe på. Så er det lidt lettere at overlappe uden at skulle pjække alt for meget fra undervisning og sådan. Når det slet ikke kan lade sig gøre, bliver han passet. Men det er meget sjældent, for det påvirker ham ret meget negativt ift. alene hjemme efterfølgende.

 

Jeg skal skrive speciale nu her og arbejde fuld tid fra september. Der skal det nok blive sjovt...

Virkelig meget hatten af for at i ikke har givet op endnu!

Og hvor jeg dog under jer at han meget snart finder ud af at det slet ikke er farligt! :ae:

 

Hvor gammel er det han er nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han bliver 3 år her til april... Så til juni runder vi vores 3 års alene hjemme trænings-jubilæum :lol:

Hold da op, det er jo helt utroligt :shock: - ja både at i stadig forsætter, men også at han bare ikke har fanget idéen i at man går - og kommer tilbage igen - hver eneste gang.

Ved i om det hjælper med en anden hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det er jo helt utroligt :shock: - ja både at i stadig forsætter, men også at han bare ikke har fanget idéen i at man går - og kommer tilbage igen - hver eneste gang.

Ved i om det hjælper med en anden hund?

 

Vi har ikke afprøvet det, fordi det reelt ikke er en mulighed. Man må ikke have flere hunde her nemlig, og jeg købte lejlighed et par måneder før Louie blev født. Men hvis vi flytter et sted hen, hvor man må have flere hunde end en, kan det være vi skal låne en hund og prøve om dét måske kunne være en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...